LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kitten gereserveerd bij een cattery

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Cattery Britney
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:13

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Cattery Britney »

Ik fok al een aantal jaartjes, en zoals in de meeste praktijken gebruikelijkis, wordt hier altijd met 9 en 12 weken ingeent. Er is nog volop onderzoek naar het enten op andere leeftijden/1 keer inenten, en er is nog helemaal geen duidelijkheid over wat nu precies beter is. De richtlijn van de praktijk is hierin vaak leidend.

Even voor Juffie, het inenten is absoluut niet rasgebonden, maar diergebonden. Dat veel Brits korthaar fokkers, waaronder ikzelf, met 9 en 12 weken enten, is gewoon omdat de meeste praktijken hier nog mee werken, niet omdat het toevallig om het ras Brits korthaar gaat. Mijn dierenarts ent trouwens met Fel-o-vax, een andere entstof als nobivac. Het advies over het moment van enten kan dus ook nog eens per leverancier verschillen.

Welke heb je nu gesproken, de KATTENVERENIGING of de RASCLUB? Want je moet voor bemiddeling nl de kattenvereniging hebben. Een rasclub bemiddeld inderdaad hierin niet, zoals ik je al zei.
Als je de kattenvereniging hebt gesproken, dan vind ik het absurd dat ze niet bemiddelen, want in NL wordt door iedere vereniging gewerkt met een klachtencommissie.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik fok al een aantal jaartjes
Heel interessant maaar we hebben het nu over katten :D :D

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Marianna »

De reden/ekskuus dat de fokker het niet gedaan had werd geweten aan een tandartsbezoek en niet de ent-leeftijd van de kitten.
Dat dit geen reden kan en mag zijn om de afspraken niet na te komen ben ik het helemaal mee eens, alleen wordt het verhaal hier maar an een kant belicht en heb ik me afgevraagd of de ware reden is en of er misschien meer aan de hand was. De fokker vragen hoe, wat en waarom is niet mogelijk en het is niet duidelijk of de fokker weet dat dit topic bestaat.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Ik heb de indruk dat het juffourw minousch meer ging om haar rechten en wettelijke mogelijkheden voor het terugkrijgen van haar aanbetaling als konsument, haar probleem heeft ze best duidelijk omschreven en het zou bij wijze van spreken iedere willekeurige fokker kunnen zijn.

Ik denk wel dat omdat ze de naam van de fokker (bewust?) niet noemt of wenst te noemen, dat er eigenlijk geen sprake is/hoeft te zijn van "het verhaal van de andere kant". :wink:

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ik ben zelf een katten liefhebber en vindt eigenlijk dat de topic starter bijzonder veel liefde voor het beestje heeft :)

maar ik wilde eigenlijk even [offtopic]reagUUren op de site van cattery britney

leuke site cattrybritney ;-)

[/offtopic]

tegen de tijd dat de zaak opgelost is is de kitten vast al verkocht en krijg je je geld wel terug .... hoop ik dan voor je 8)

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door showgirl »

Ik denk wel dat omdat ze de naam van de fokker (bewust?) niet noemt of wenst te noemen, dat er eigenlijk geen sprake is/hoeft te zijn van "het verhaal van de andere kant".
wat mij betreft is de schrijfster bang dat het de fokker ter ore komt die dan ook hier haar verhaal schrijft,
of bang dat de fokker je aanklaagt voor smaad.. :?

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Juffrouw minousch,

hadden de andere kopers dan geen problemen met het feit dat de kittens niet ge-ent waren op tijd volgens de afspraak?

Als het katertje een speciale kleur had en er zat een langhaartje bij in het nest volgens jou, dan trekt dat toch een bepaald soort kitten-kopers van dat ras aan? Of ben ik nou mis? :wink:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door showgirl »

hoe zou het met onze vakantieganger zijn?
nog iets vernomen van de fokker van het poesje?
je voorschot al terug ontvangen?

graceking
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2006 19:03

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door graceking »

hallo
Ik heb alles eens aandachtig gelezen
5 jaar geleden heb ik ook 2 raskatten uitgezocht ) maine coon en colour point pers
zij hadden toen ook maar 1 enting gehad , maar omdat wij helemaal weg waren van hun hebben wij ze heerlijk mee naar huis genomen en 3 weken later de 2de enting laten geven ( ik had ook nog andere katten thuis ) ze zijn nu beiden 5 jaar en helemaal gezond
Als je verliefd word op een Kitten dan kun je zelf toch ook die enting geven , dat is mijn mening hoor !!!
Gr marga

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door showgirl »

tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk kan dat, desnoods vraag je of de fokker de tweede enting van het bedrag af wil halen als dat je dwars zit. maar topicstarter was bang dat haar andere katten ziek zouden worden geloof ik.
ik blijf natuurlijk zeer benieuwd of hier nog iets uitkomt, ik geloof er namelijk geen fluit van.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Soraya »

Showgirl, je bent me voor, ik wilde ook eens informeren of er al iets meer bekend was.....

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Ik heb me ook wel eens afgevraagd of ik het verhaal moest geloven of niet, maar achteraf bekeken was "het geloven" niet aan aan de orde omdat juffrouw minoesch eigenlijk alleen maar hier op dit forum informeerde wat haar rechten waren en toch was het best een serieuze vraag van haar kant.

Ze heeft geen namen genoemd, dus er is geen sprake van moddergooien of "bewijzen aanleveren" en dus ook eigenlijk niemand, al dan niet terecht beschuldigd.

Lijkt me wel lullig voor catteries die net op dat moment een BK-langhaartje er tussen hadden zitten en dit op een raskitten-verkoopsite te koop aanboden als het alleen maar een vraag was geweest. :wink:

Cattery Britney
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:13

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Cattery Britney »

Ja, jij hebt dus kennelijk je kittens 3 weken te vroeg gekregen, wat dus NIET de bedoeling is, de fokker behoort het kitten volledig geent op een minimale leeftijd van 12 weken af te geven, anders houd de fokker zich simpelweg niet aan de regels van de vereniging. En die zijn niet voor niks opgesteld!

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Marianna »

Ja, jij hebt dus kennelijk je kittens 3 weken te vroeg gekregen, wat dus NIET de bedoeling is, de fokker behoort het kitten volledig geent op een minimale leeftijd van 12 weken af te geven, anders houd de fokker zich simpelweg niet aan de regels van de vereniging. En die zijn niet voor niks opgesteld!

Kan het ook dat de kittens de eerste enting met 12 weken kregen? De fokkers van mijn raskatten hebben de diertjes ook met twaalf weken de eerste en drie weken later de tweede enting laten geven. Weer een week later zijn ze hier komen wonen.

Zelf heb ik Wacho en Xena die als opvangertjes kwamen ook niet eerder laten enten.

Cattery Britney
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:13

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Cattery Britney »

Ja hoor, dat kan wel, er zijn fokkers die liever later enten, of door omstandigheden later enten (zieke kittens mogen bijv niet ingeeent worden). De fokker waar jij je kittens hebt gekocht heeft het uitstekend gedaan, want het kitten is netjes geent.

graceking
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2006 19:03

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door graceking »

Nou ik zet mijn vraagtekens er ook bij hoor !!
zo moeilijk doen als het geen 2de enting heeft gehad , gaat het nu om het Kitten of de enting , ikzelf heeft 7 katten ( 5 maine Coons ) ik heb er pas 2 bij daar word je verliefd op of niet ( het is een beetje moeilijk te begrijpen waarom zij dat Kitten niet neem
Gr marga

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Graceking ik zou de kitten ook genomen hebben, na mijn vakantie ge-ent en wel hebben opgehaald en hopelijk daarna nog lang en gelukkig met de kitten hebben geleefd, maar Juffrouw Minoesch had de keuze omdat de fokker zijn verplichtingen niet kon nakomen en heeft de keuze gemaakt om de kitten niet te nemen en haar aanbetaling terug te willen. En daar hebben ze een meningsverschil over gekregen.:wink:

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

Showgirl....meet jij nou niet met 2 maten?Je wilt dat ik de naam van de fokker ga noemen hier op het forum,maar in een andere topic over een dierenarts waar iemand niet tevreden over is ga je uit je dak omdat deze topic starter de naam en woonplaats van de dierenarts noemt?Waarom vind je het dan wel een goed idee dat ik de naam van de fokker noem?Volgens mij doet dit niet ter zake met mijn vraagstelling aan het begin van de topic?

En de kitten is nog niet voorzien van een nieuw baasje.En voor de rest ga ik niet meer uitwijden hier op het forum over dit onderwerp.Dus wat mij betreft mag deze topic worden verwijderd.Jullie veroordelen alleen mensen omdat ze een individu zijn en eigen keuze's maken.En niet de keuze maken die jullie zouden hebben gemaakt.Beetje kinderachtig gedrag van sommige.Ieder mens maakt zijn eigen keuze die voor hem/haar juist zjin.Als iemand een andere maakt prima maar veroordeel daar die ander dan niet voor.Jammer voor sommige mensen die wel serieus op deze topic hebben gereageerd,maar jullie zullen dus nooit de afloop weten.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Soraya »

Erg jammer, want een kennis van mij zit met een soortgelijke situatie en zij hoopte te weten te komen hoe het bij jou afliep....
Daarnaast is er ook voldoende belangstelling voor hoe dit helemaal verder afloopt...

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door showgirl »

Je wilt dat ik de naam van de fokker ga noemen hier op het forum,maar in een andere topic over een dierenarts waar iemand niet tevreden over is ga je uit je dak omdat deze topic starter de naam en woonplaats van de dierenarts noemt?Waarom vind je het dan wel een goed idee dat ik de naam van de fokker noem?
ik vind het niet goed wanneer een fokker een dierenarts of wie dan ook, zichzelf niet kan verweren met een weerwoord, de andere kant van een verhaal.
en als je wel een naam noemt dan Hoop ik alleen maar dat het de tegenpartij ter oren komt, zodat die de andere kant van een verhaal kan vertellen.
een verhaal heeft immers altijd 2 kanten.
waar oneningheid is hebben er toch echt 2 schuld.

we hebben hier ook iemand gehad die een fokker de schuld gaf van de slechte heupen die haar hond had. nadat de fokker een reactie heeft kunnen geven was het hele verhaal snel over.

Gesloten