LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kraskaarten Tenerife

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

Het zijn toch vage gasten, kunnen behoorlijk indoctrineren.
Als je van ze af wilt zijn ze plotsling niet meer zo aardig.
Deze lui spelen echt erg goed toneel en zijn fantastisch in het maken van waterdichte contracten. In de psychiatrie hebben we daar een naam voor, narcitische persoonlijkheid stoornis. Ze vinden zichzelf geweldig en anderen onbelangrijk. Ze zijn dus gewoon ernstig ziek. Maar deze zieke geest kan slachtoffers ook behoorlijk "ZIEK" maken.
Het heeft iets sekte- achtigs, de mensen die er dienst komen worden net zo ziek als hun "Superieuren".
Maar goed ik heb mijn lesje geleerd en ik kras nooit meer. :twisted:

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Heb je de video gezien van Club Greece, daar kun je zien hoe ze opgeleid worden. Staat op de Radar site.

Ziek zijn ze zeker, en volgens mij kun je ook geen ander baantje vinden als je je hiervoor op laat leiden. Zoveel verdienen die jongens die mensen van de straat oppikken niet.

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

Ik heb het filmpje inderdaad gezien, te ziek voor woorden.
Het is jammer dat het allemaal gebeurt en gewoon doorgaat.
Want na ons stinken er zeker weer mensen in. Ik voel me ook erg machteloos, normaal gesproken heb ik niet zoveel woede en frustratie in me, maar deze mensen hebben in mij iets losgemaakt waar ik van mezelf niet wist dat ik dat in me had.
Het helpt in ieder geval dat ik hier mijn woede kwijt kan.
Ik kan me nu langzamerhand weer concentreren op mijn dagelijkse werkzaamheden. Mede dankzij jou, wankytan. Ik zou je kunnen zoenen.

Even nog een tip voor mensen die er in de toekomst instinken, wil je je geld terug van je creditcard, ze willen graag een politie aangifte, de politie was bij ons niet zo behulpzaam, maar zeg er asjeblieft bij dat het om timeshare- praktijken gaat en dat ze op de zwartelijst staan dat wil nog weleens helpen om aangifte te doen. Voor ons te laat maar een gratis tip voor andere gedupeerde.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Zeer zeker lopen er weer mensen in, het zit zo goed in elkaar.......zo verzorgd. Als je ziet hoeveel medewerkers, allemaal even vriendelijk(in het begin). Die (hoge) gasten zijn zo (intelligent) geslepen, weten precies hoe ze de wetten moeten omzeilen om niet aangepakt te worden.

Het schijnt al jaren bezig te zijn, wij maakte er deze zomer op Kreta pas kennis mee. Hadden er nog nooit van gehoord.........ik bedoel maar.

Gewoon niks meer betalen, laat ze maar sturen, laat ze maar dreigen. Hun pakkie aan, niet de jouwe!!! :wink:

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

Dit is een goed voorbeeld van, aandacht voedt, dus geen aandacht meer aan schenken, wordt het niet gevoed dan kan het niet groeien.

Wel jammer van de aanbetaling had daar aardig wat waterputten in een derde wereldland kunnen laten graven.

Is dat bij jou al rond dan heel die kwestie, of zit je ook nog in spanning te wachten. Of ben je er KLAAR mee?

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Hoi Karin

Wij zijn geen contract aangegaan. Wij werden van de straat geplukt in Rethymnon(Kreta). Enquete en kraskaarten.......ik had drie palmbomen, geloofde gelijk niet dat ik de hoofdprijs had gewonnen.

Maar het werd zo mooi voorgespiegelt, het enige wat we hoefden te doen was een resort bekijken een rondleiding van 90 minuten(wat veel langer duurde). Taxi stond al klaar voor de winnaars hahaha ja ja.

Na drankjes en rondleiding, kwam de grote vraag(grote baas erbij). €1900,-- aanbetalen voor een vakantie van vijf weken, opnemen in drie jaar. Bij thuiskomst de rest betalen, het kwam ongeveer tegen de €5000,--. Waarop ik tegen de grote baas zei, ik word zo van de straat geplukt, mag ik hierover even nadenken, om zo'n beslissing te nemen?

We hebben toen afgesproken dat we misschiend de volgende dag terug zouden komen. Mijn man zag het helemaal zitten, ik niet, ook al was het aantrekkelijk. Ik heb daar van het begin af aan met voelsprieten op gezeten. Maar we hadden wel de reis gewonnen, papieren niet opgestuurd omdat ik toen eerst hier ben gaan spitten en mij alles steeds duidelijker werd.

Terug in Malia hebben we er over gesproken met andere gasten van ons appartement en bij Papadopoles(verhuur bedrijf van auto's). Met die grieken hebben we een band opgebouwd, zijn ook al vaker in Malia geweest. Ik liet ze de papieren van de gewonnen reis zien en die zeiden gelijk.....niet doen!!! Je bent stukken duurder uit dan wanneer je zelf boekt.

Het is inderdaad jammer van het geld wat je nu kwijt bent, daar doe je niets meer aan. Maar de rest nooit meer betalen, ze kunnen er niets aan doen!!

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

Tja je hoort bij de doelgroep en dan spreken ze je aan.
Ook ik had mijn bedenkingen, toen ik zei dat ik erover na wilde denken veegde ze dat op fantastische wijze van tafel. Uiteindelijke moment van tekenen ( vlaag van verstandsverbijstering) leek de enige optie om weg te komen.
Wat is dat toch dat de mannen zo goed van geloof zijn.

Goed van je om het allemaal uit te zoeken, zonder echt belazerd te zijn.
Wat is je drijfveer.

vikhen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2006 22:18

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door vikhen »

Beste mensen,

ik ben nieuw op dit forum
mijn schoonouders hebben net zoals sommigen onder u zich laten vangen in Tenerife
Ze hebben inderdaad gekrast en gewonnen
In totaal 4 reizen, waaronder 1 cruise in de Bahamas
Eens thuisgekomen ontvingen ze de bevestiging per brief
Ter plaatse hebben ze cash de 1.800 euro betaald, het kleine contract nietwaar.
Nu vragen ze zich af (en ik uiteraard ook) of ze wel op reis zullen kunnen gaan
Is die cruise inderdaad echt. Kunnen ze inderdaad die vlieguigtickets bestellen en naar ginder vliegen. Of zullen ze daar eens aangekomen, helemaal niets aantreffen of nog allerhande zaken moeten bijbetalen vooraleer ze op die boot of in dat hotel kunnen ?

Dank alvast voor uw reacties

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Tja je hoort bij de doelgroep en dan spreken ze je aan.
Ook ik had mijn bedenkingen, toen ik zei dat ik erover na wilde denken veegde ze dat op fantastische wijze van tafel. Uiteindelijke moment van tekenen ( vlaag van verstandsverbijstering) leek de enige optie om weg te komen.
Wat is dat toch dat de mannen zo goed van geloof zijn.

Goed van je om het allemaal uit te zoeken, zonder echt belazerd te zijn.
Wat is je drijfveer.
Toen wij thuis kwamen wilde ik precies weten wat/ en of we een reis gewonnen hadden? Het blijkt dat wanneer we op die gewonnen reis ingaan, we zelf de vliegticket moeten betalen.........alleen het resort krijgen. Ter plaatse ben je verplicht weer zo.n verkoop demonstratie bij te wonen. Daar schijn je écht lastig gevallen te worden om je als nog lid te maken. Vandaar mijn drijfveer dat ik precies wil weten hoe het zit. Ook omdat ik erg overrompeld was, dat je dit toch zomaar kan gebeuren.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Beste mensen,

ik ben nieuw op dit forum
mijn schoonouders hebben net zoals sommigen onder u zich laten vangen in Tenerife
Ze hebben inderdaad gekrast en gewonnen
In totaal 4 reizen, waaronder 1 cruise in de Bahamas
Eens thuisgekomen ontvingen ze de bevestiging per brief
Ter plaatse hebben ze cash de 1.800 euro betaald, het kleine contract nietwaar.
Nu vragen ze zich af (en ik uiteraard ook) of ze wel op reis zullen kunnen gaan
Is die cruise inderdaad echt. Kunnen ze inderdaad die vlieguigtickets bestellen en naar ginder vliegen. Of zullen ze daar eens aangekomen, helemaal niets aantreffen of nog allerhande zaken moeten bijbetalen vooraleer ze op die boot of in dat hotel kunnen ?

Dank alvast voor uw reacties
Ik weet niet wanneer ze lid zijn geworden? Binnen tien dagen kun je het nog ongedaan maken als het een timesharings bedrijf is?

Ervaringen van mensen die er gebruik van gemaakt hebben, heb ik hier nog niet gelezen. Wel weet ik dat je in totaal meer geld kwijt bent, dan wanneer je de reis in één keer boekt, gewoon bij een reisbureau.

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

Beste Vikhen

Aub laat ze zo snel mogelijk ontbinden, dit riekt naar timesharing, poel van verderf.

Aangifte doen om zo snel mogelijk de gedane aanbetaling tegen te houden als ze met een creditcard hebben betaald. Kijk even op de zwarte lijst of het bedrijf ertussen staat. Dan kun je dat aangeven bij de politie. ( voor blacklist http://www.crimeshare.net/)

vikhen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2006 22:18

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door vikhen »

Beste Karinr - Wankytan

Dank voor de reacties,

Het is pas van vorige week.
Ter plaatse hebben ze in baar geld de betaling van 1.800 euro gedaan
Het abonnementsgeld is uiteraard nog niet gestort.

Ik vermoed dat mijn schoonouders inderdaad gaan boeken in Tenerife als proef op de som
Of zou je het werkelijk niet doen.

Dank

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Nee ik zou het nooit doen, en proberen de boel te ontbinden! Gaat het om Carpe diem?

Het zijn gewoon oplichters, die er alleen zelf beter van worden en je schoonouders het geld uit de zak kloppen. Nogmaals ze zijn veel duurder uit dan wanneer ze normaal zouden boeken.

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

Heb je al gekeken op de "Blacklist"is een goede indicatie of het safe is, ik zou het niet doen. Het klinkt mij niet goed in de oren.
Het is pure geldklopperij, dit soort bedrijven gaan om de 3 jaar failiet en gaan door onder een andere naam dan zijn ze zeker hun geld kwijt, nu kan je het nog beperken tot E1800, ook veel maar minder ernstig dan de volle mep.

Hoe heet het bedrijf en kijk even, echt doen hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vikhen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2006 22:18

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door vikhen »

Het bedrijf noemt European Sun & Coast Holidays s.l
Ik zie het zo; die 1.800 euro zijn betaald (cash ter plaatse)
Misschien kunnen mijn schoonouders één van die reizen uitproberen en zien wat er zo allemaal op hen afkomt
Ik heb hen wel gezegd dat ze indien ze op reis gaan ze een stormloop aan gladde verkopers kunnen verwachten die het "grote contract" zullen proberen te verkopen

Daarom ben ik op dit forum gekomen om te horen of er iemand ervaring ter plaatse heeft van die reizen

Groeten

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door eeliane »

ZE weten precies wie ze uitnodigen, heb ooit iemand gesproken die met dit soort praktijken haar geld verdiende.
De potentiele slachtoffers worden uitgezocht van te voren, en die winnen ook! en ze weten precies hoe ze ze moeten bespelen. Zeer laag spelletje wordt er gespeeld en de slachtoffers tuinen er 9 van de 10 x volledig in.

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Vikhen:

Ik kan je jammer genoeg niet helpen, zit in het zelfde
schuitje met mijn kleine contract.

Ik zou ook zo graag mensen willen horen die de cruise of reis heeft ervaren.

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

Beste Vikhen

Ze staan op de blacklist, dussuh garantie tot aan de deur.

Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Combiwitch »

Mijn man en ik gaan naar fuerteventura!!!
Zijn ze daar ook aktief?

Ik ben benieuwd, vind het wel grappig om hun in de maling te nemen.

de bedrieger bedrogen zeg maar

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Die strontvliegen zitten overal!!! :lol:

Gesloten