LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Dat 0049-170-nummer is een mobiel nummer in Duitsland. Aangezien ik in Duitsland (bij een reisbureau) werk, heb ik een beetje 'Ahnung' van Duitse telefoonnummers.
Op zich natuurlijk niet zo vreemd dat het om een Duits nr gaat, aangezien Losser direct aan de Duitse grens ligt.

Wat ik wel vreemd vind, is dat een reisorganisatie zomaar 1500 euro 'weggeeft'. Dat vertrouw ik niet helemaal.

Enkele weken geleden kwam een klant bij mij met de vraag of ik een soortgelijke reisorganisatie als deze ken.
Het bleek dat hij ook, precies als bij deze reis, een reis gewonnen had van 1500 euro. Deze klant was er 'ingetrapt' en kwam tot de conclusie dat het 'gratis reisje', minder gratis was dan gedacht. Hij moest 'Dieseltoeslag' voor de bus betalen, welgeteld 300 euro per persoon, daarnaast verplichtte de reisorganisatie de klanten een annuleringsverzekering via het bedrijf af te sluiten, a 130 euro per persoon, voor een verzekering een heel vreemd bedrag.

Dus.....mijn advies pas heel goed op, want gratis is niet altijd daadwerkelijk gratis....

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Hoi. De moedermaatschappij zit in cloppenburg. En je kunt ze tegenwoordig vinden op internet. wwwwti-info.de. Groetjes,
Ageeth

philip99
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2006 17:29

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door philip99 »

ook ik kreeg dit:Vanmorgen lag er bij mij in de brievenbus ook zo'n brief .
Volgens zeggen had ik vorige jaar meegedaan aan een prijsvraag (en ja , dat heb ik inderdaad wel eens gedaan )en ik had gegarandeerd 1 van de 5 prijzen gewonnen( VW Passat , keuken , waardebonnen , geldprijs ,o.i.d.) .
De overhandiging zal plaats vinden in de omgeving van Noordwijk, en daar wordt bekend gemaakt wat ik precies heb gewonnen.De overhandiging zal plaats vinden op 24-05-2006.
Ik mag mijn partner en 2 andere personen meenemen, en krijgen koffie en gebak ....GRATIS......en de chefkok bied een overheerlijk menu aan ( echter of deze ook gratis is , wordtniet over gesproken.
......en daar begin ik nu dus ook aan te twijfelen.

Elke meegebrachte gast "krijgt "echter ook nog een verrassing t.w.v. € 44,00.......zonder enkele verplichtingen .
De brief wordt beeindigd met ....
" Met vriendelijke groet,
Uw Entertainment team"

en onderaan staat net als ik hier ook al las telefoonnummer 053-5360664 / 053-5381324 / 053-5387522

Het enige wat ik moet doen, is het antwoordkaartje terug te sturen ,en meer als een postbus ( 166 ) en een plaats ( Losser ) staat hier niet op


IK ROEP IEDEREEN OP DIE DIT ONTVANGEN HEEFT OF IETS DAT EROP LIJKT, STUUR DE ANTWOORDKAART TERUG MET VERKEERDE GEGEVENS! OF KOM GEWOON NIET OP DAGEN OP DE OPSTAP PLAATS!

Ik ga hem invullen en hoop dat de bus voor mijn deur stopt, dan laat ik de bus chauffeur lekker lang wachten!!!!

chantal5
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2006 12:56

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door chantal5 »

ik kreeg ook bericht dat ik een prijs had gewonnen ik moet mee met een busreis op 10 aug naar lelystad om de prijs in ontvangst te nemen
een auto of keuken of geldprijs nou nou dacht ik kan dat zo maar ik had volgens de brief met een prijsvraag meegedaan nou ik bellen naar telefoonnummers onder aan de brief ik vroeg welke prijsvraag zeggen ze dat ik dat vorig jaar heb ingevuld met een andere reis ben nog nooit van mijn leven meegeweest met z'n dagreis iki vroeg of ze mijn gegevens wou verwijderen dat zal ze doen toen vroeg ik hoe ze aan mijn gegevens kwam gooit ze de hoor er op ik weer bellen kreeg andere aan de lijn zei dat ik het niet netjes vond om de hoorn er op te gooien zeg die gene aan de lijn dan zal mijn collega de telefoon wel uit de handen zijn gevallen ik zei dacht het niet ik weer vragen hoe ze aan mijn gegevens komt zegt ze weer dat ik met een andere dagreis mee ben geweest ik zei weer nooit van mijn leven meegeweest te zijn ik zei ik vind niet eerlijk hoe jullie hier mee omgaan veel mensen trappen er in want op internet word gezegt dat wjullie nooit grote prijzen uitreiken zegt ze dat dat wel zo is ze deden dit al 3 weken elke dag en er werd elke dag de 5 prijzen uitgereikt ik zei dat is voor jullie dan niet best zijn jullie brood arm nu dus dat kan nooit heb mijn gegevens laten blokkeren en vriendelijk verzocht mij niet met deze onzin lastig te vallen

dus mensen ga er niet op in het slaat nergens op het is een grote poppenkast alleen om maar mensen mee te krijgen voor een reis om daat dingen te tonen die erg duur zijn die je dan moet kopen trap er niet in

groetjes van chantal

johan59
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2006 22:44

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door johan59 »

Ik heb vandaag (06-09-2006) ook een brief van ze gekregen. Ze hebben de tactiek iets verandert. Ze schrijven nu dat ze iets goed wil maken wat in het verleden mis is gegaan, namelijk een dagreis wat wegen omstandigheden niet verlopen was zo als had gemoeten. Ik heb nog nooit voor een dagreis geboekt. Als compensatie krijg ik de dagreis als nog geheel gratis en wel naar de OMGEVING van nationaal park DE WEERRIBBEN en mag zelf nog een aantal personen mee nemen. en als peister op de wond krijgt elk persoon een geschenk-pakket wat in de winkel €214,00 zou kosten geheel gratis en zelfs nog blasting vrij. Je mag zelf een maaltijd van de menukaart kiezen, maar er staat er niet bij of die ook gratis is of er voor moet betalen.

Onder aan de brief bij de kliene letters staat als laast vermeld "De gerechtelijke weg is uitgesloten"?????

Ze opereren onder de naam ITM (international-travel-marketing) met kleine letters er onder met "dienstverleningsservice".

Ik heb een klein onderzoek gedaan op internet en kwam de zelfde naam tegen op de website van verbraucherzentrale (www.vzhh.de). daar staan ze ook vemeldt als ITM international travel marketing (dienstleistungsservice).
Veranstaltungsbüro
Postfach 1150
49136 Bissendorf.
Dat is een plaats ongeveer 10 km ten oosten van Osnbruck aan de A30.
Ze staan daar van af juli 2006 op de zwarte lijst.

Twee van de drie telfoonnummers gebruiken ze nog, dat zijn de nummers 053-5381324 en 053-5360664 en als postbus nummer geven ze Postbus 43, 7590 AA Denekamp.

groetjes Johan

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Wankytan »

Hier ook wel eens zoiets bij de hand gehad.

Lieve mensen, je krijgt NIKS VOOR NIKS!!! Wie worden er uiteindelijk beter van? Verkoop demonstraties niets meer en niets minder.

Het zelfde als de gewonnen reisjes in het buitenland........kijk uit!

annemie53
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2006 13:57

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door annemie53 »

Ook ik kreeg vandaag zo'n geweldige reis aangeboden als compensatie. Vraag me niet waarom of waarvoor.
De telefoonnrs. komen nog steeds overeen met het bedrijf uit Losser maar de postbus is in Denekamp. Zoek ook maar niet in de KvK want daar is ook niks te vinden.
Mijn prijs bestaat uit een reis naar Nationaal Park Anholter Schweiz en een kado twv 214 euro. Zou ik toch eigenlijk moeten gaan ophalen HaHa.

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door FBtje »

Radar,

doet hier alsjeblieft iets aan.. ik word doodziek van deze brieven.. waar halen ze de onbeschofdheid vandaan om mensen zo te belazeren! :twisted:

debonaire
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2007 21:42

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door debonaire »

Ik kom zelf uit Losser en heb nog nooit van dit bedrijf gehoord. Zelf zit ik in de reisbranche , mijn advies : ga hier niet op in! Verscheuren die folders en weggooien die hap.

tallie
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2006 17:36

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door tallie »

Hallo,
Nou ik heb vandaag ook zo'n brief ontvangen.
Ik mag mijn prijzen ophalen in zwarte meer.

Nou geloof jezelf,ik ga dus mooi niet.
Dat dit soort praktijken mogen,belachelijk,stelletje oplichters zijn het.

Toine Hendrikx
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2008 18:19

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Toine Hendrikx »

Raadsel 2007, Postbus 78, 9500 AB Stadskanaal.

Ik heb brief ontvangen met bovenstaande afzender. Er moet een antwoordcoupon ingevuld worden, je krijgt een busreis voor 4 personen met ontbijt t.b.v. een winstprijs-overhandiging in Xanten en er zijn prijzen als een fiets, stereo, Digimax, enz. De totale waarde van mijn prijs zou zijn € 278,--.

Hier kom je de telefoonnummers 053-5381324 en 053-5360664 tegen en als je die opzoekt via Google kom je bij Tros Radar terecht. Zoeken op Raadselvrienden, Raadsel 2007, op de adresgegevens of de gerenomeerde firma EURO-TOP RAADSELVRIENDEN (zoals groot in de brief staat) levert bij mij geen resultaat op. Ook staan op de brief zelf geen KvK-gegevens, bankrelatie, website, enz., enz.; oftewel de normale gegevens die je bij andere reguliere bedrijven wel aantreft.

Het blijft voor mij in ieder geval een GROOT RAADSEL: het lijkt me niet verstandig om te reageren, dat zal ik dan ook maar niet doen.

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

:D
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 03:43, 3 keer totaal gewijzigd.

janjanssen.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2008 15:52

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door janjanssen.nl »

Ook wij kregen vandaag een winoorkonde van IGT Team uit Denekamp met de verzekering dat we een prijs gewonnen hebben, of beter gezegd iemand die eerder op ons adres woonde en al 7 jaar dood is, of ze zich kon herinneren dat ze een deelnamekaartje ingevuld had waar dan nu een dubbele prijs opgevallen was, wij gaan hier natuurlijk niet op in, maar wie heeft hier ooit aan meegedaan? wij zijn erg nieuwsgierig naar de ervaringen van deze personen

jkempe
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2008 14:12

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door jkempe »

Hallo,
Vandaag een persoonlijke uitnodiging van de Boekingscentrale ontvangen. Op 22 augustus mag ik een persoonlijk cadeaupakket etc etc in ontvangst nemen.
Het gaat hier uiteraard om een bijeenkomst waarbij het een en ander tegen een 'zeer voordelige prijs' te koop wordt aangeboden waarna de zwakkere bezoekers achterblijven met een hoge rekening (die vast wel in duizenden termijnen van 10 euro mag worden afbetaald tegen een hoog rente percentage) en een of ander apparaat wat ergens in een hoekje op zolder wordt gedumpt.
Verkopers gebruiken gladde praatjes maar die vullen bij mij geen gaatjes! Ik ga er dus niet heen en wil hierbij iedereen waarschuwen goed op te passen met dit soort zaken. Ga hier alleen heen als je stevig in je schoenen staat!!!

De adresgegevens uit de brief:
Nederland Premie Rekening Administratie
Boekingscentrale, Meesterslaan 38, 9608 PS, Westerbroek
Boekingscentrale, Maasstraat 13 D, 7071 VR Ulft
Telefoonnummers: 06-36364367en 06-29283391 (alleen op woe en don. tussen 10-12uur) !!!???

Groetjes, Judith
Nijmegen

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Hoi,

Dit is geen boekingscentrale losser. Want deze werkt met telefoonnummers uit losser. En deze staat doorgeschakeld naar duitsland, Cloppenburg. Ik ga met deze organisatie wel meer mee. Meestal gebruiken ze een postbus in Denekamp of Ter Apel.

denise23
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2008 12:45

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door denise23 »

Ik kreeg een 'Persoonlijke Uitnodiging' van de Boekingscentrale uit Westerbroek (p/a Boekingscentrale, Meesterslaan 36, 9608 PS, Westerbroek) voor de overhandiging van mijn cadeaupakket t.w.v. €299,--
Op de achterzijde staat een mobiel nummer wat alleen te bereiken zou zijn op woensdag en donderdag tussen 10.00 en 12.00. Er staat nadrukkelijk vermeld dat de komst en het ontvangst van het cadeaupakket geheel vrijblijvend is. Dat ik tot niets verplicht ben.

Na enig speurwerk op internet kwam ik dit zelfde verhaal ook tegen het op het forum van de consumentenbond. Helaas ben ik nog niemand tegengekomen daar die daadwerkelijk is geweest naar zo'n bijeenkomst, dus ik ben voornemens wel te gaan.

Wat kan hier tegen gedaan worden? Want mijn moeder had de antwoordkaart al op de bus gedaan zonder na te denken en is er dus met open ogen ingetrapt, en met haar wellicht nog vele mensen meer.

denise23
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2008 12:45

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door denise23 »

Ik ben inmiddels geweest naar die bijeenkomst.

Het bleek om een verkooppraatje te gaan van matrassen en dekens en kussens van duits fabrikaat (naam onbekend).
Echter, de producten die ze verkopen blijken per demonstratie te verschillen.

Ik heb met verschillende bezoekers gesproken en het blijkt wel degelijk om dezelfde boekingscentrale uit losser (eerder genoemd in een ander topic op het forum) te gaan.

De boekingscentrale blijkt te opereren onder verschillende adressen uit verschillende woonplaatsen.

wth
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2008 08:23

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door wth »

heb ook een uitnodiging ontvangen met in ontvangst te nemen kado van € 299,== en elk echtpaar een extra cadeau een express koffiezetapparaat.
wie is naar zo'n bijeenkomst geweest en zijn die kado's ook werkelijk uitgereikt.

denise23
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2008 12:45

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door denise23 »

Ik dus en ja, je krijgt die cadeaus wel.

ivar1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2007 19:59

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door ivar1985 »

hoi,
ik heb ook een uitnodiging ontvangen voor aankomende dinsdag je krijgt een kado t.w.v 299 euro ik wil wel graag weten wat krijg ik weet 2 dingen wat ik zal krijgen??
denise weet jij dat misschien weet dat het onderwerp bij mij wellness en gezondheidsproducten zijn dat was bij jou dus anders wat heb jij gekregen?? Ik krijg een espresso automaat en een manicureset en nog een verassingskado zou het de moeite zijn hoe komen ze aan mijn gegevens? ik heb een tijdje op een recreatiepark gezeten en ze wisten zelfs mijn kavelnr.
Dus vraag mij af moet ik er naartoe?
gr jolanda

Gesloten