LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dsb rente

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sandratijger
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2006 19:52

dsb rente

Ongelezen bericht door sandratijger »

:twisted: wij hebben onlangs een doorlopend krediet afgesloten via o&b finance bij de dsb bank.
Er is afgesproken om een bedrag van 176,- af te losen per maand.
(we zaten eerst bij Defam 255,- per maand,dus we wilden graag goedkoper en korter)dat was gelukt en getekent.
T scheelde inderdaad,
2 maanden netjes 176,- van de rekening af,.opeens 31 augustus 390,-
Wij eerst naar dsb bank.die aardige meneer wilde ons graag helpen maar hij had gebeld naar hoofdkantoor maar hij kon niet in onze gegevens kijken en hij zei dat we o&b finance maar moesten bellen.
wij gedaan en o&b gaf aan een fout gemaakt te hebben,hij van o&b zou een mail sturen naar mevr.whoe en zouden gebeld worden.niet dus.
ik weer bellen.ja mevr.bel morgen maar terug.
vandaag kregen we overzicht.vanwege renteverhoging hebben wij besloten om het maandbedrag te verhogen van 176,- naar 390,-
dat is wel 214,- meer..
nou vraag ik me af,mag dat zoveel?
is er bij meer mensen zoveel berekend?
oja en o&b finance zegt dsbbank bellen en dsb zegt o&b finace bellen,
we worden van het kastje naar de muur gestuurd,
ik hoop op snelle reactie

p.s mag je ook snel naar een andere bank gaan?
want we zijn van plan om naar de fortis te gaan,waar we onze eigen bankzaken al hebben,
zoals rekening en sparen.

met vriendelijke groet,
sandra

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door marjal »

rekening en sparen bij Fortis een DK bij DSB ik denk dat jij snel rijk wordt :lol:

sandratijger
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2006 19:52

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door sandratijger »

ik bedoel en betaalrekening.
ik vind het niet normaal dat ze 214,- meer rente doen.,
of we miljonair zijn.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door roro25 »

ik weet niet wat in de kredietovk voor bepaling ove rente is opgenomen. Ik dnek dat er een clausule is opgenomen dat zij variabele rente hanteren En dat betekent dat zij zelf mogen bepalen wat de rente is/wordt tot een wettelijk maximum van 21 %.

Je moet kijken of je boetevrij kan aflossen en dan de lening oversluiten naar een normale bank als AAB, Rabo of fortis. Misschien is de rent eiets hoger, maar op termijn ben je altijd goedkoper uit.

sandratijger
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2006 19:52

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door sandratijger »

:lol: nou vrijdag dachten we gaan nog een keer naar dsb bank.
want aan o&b heb je ook niks.,
die man van dsb heeft alles uitgezocht.en is er uitgekomen dat er een fout gemaakt is.
we mochten naar onze bank,het bedrag van 390,- terug halen :D en zelf een chekkie sturen van 176,- euro.
hij beloofde dat het in de maand oktober en de rest natuurlijk wel goed zou gaan. :D

Renz
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2006 21:27

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door Renz »

Paar dingetjes over een DK:
Vanwege een stijgende rente kan je maandtermijn nooit hoger worden bij een DK. De DSB heeft namelijk alleen een 'vast' DK, dus een maandterm. van 1, 1,5 of 2% van het limiet waar de rente en aflossing bij inzitten. Dus in geval van een rentestijging blijft je maandtermijn sowieso gelijk (je looptijd alleen wat langer). Je kunt altijd boetevrij inlossen (dus overstappen naar de Fortis of wat dan ook) al is de kans groot dat daar de rente wel hoger is. :roll:

sandratijger
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2006 19:52

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door sandratijger »

hartstikke bedankt voor u berichtje,
t is gelukkig nu opgelost,maar ik onthoud het wel wat u geschreven heeft.
:wink:

Sybe.M
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2006 10:51

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door Sybe.M »

Leuk al deze tips maar ik zit zo'n beetje in het zelfde schuitje bij deze broeders van de DSB en Hollands Welvaren, nl.
Ik heb een DK met daaraan gekoppeld een aandelen/obligatie plan via Hollands Welvaren (nu ca. 8 of 9 jr), iets wat via een handig verkopertje ons is aangesmeerd, het zou het geld wel opbrengen om de DK mee te betalen ja ja nop dus.
Mischien kan iemand me daar een aantal tips opgeven hoe dit aan te vechten o.i.d..

Maar over de DK;
Per 1 maart betaalde ik een bedrag van € 184.- en dit werdt opeens per 1 april € 228.-.
Hierop heb ik een brief gestuurd hoe dit kon, het antwoord was dat de ECB de minimale rente tarieven bepaald en deze waren op 1 maart op de afschriften 9.4% en werdt opeens 11.7%, nu begrijp ik veel maar is het de DSB niet die op TV en in bladen adverteerd met de 'LAAGSTE' rentes?
En daarbij komt dat in mijn geval ik alleen rente betaal en geen aflossing.
Met andere woorden ik zit in het schip met een DK van € 24.000 en daarnaast een aandelen/obligatie meuk, door even snel te tekenen na een vlotte babbel van een tussen persoontje.

Indien er onder de lezers van dit forum mensen zijn die mij een aantal tips kunnen geven over hoe ik dit misschien kan aanvechten o.i.d. dan lees ik dat graag terug.
:?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door Walter van V »

iets wat via een handig verkopertje ons is aangesmeerd, het zou het geld wel opbrengen om de DK mee te betalen ja ja nop dus.
zie ook andere draadje over DSB.. wellicht een nieuwe voor consument & geldzaken wellicht, of de andere starters van rechtszaken tegen Aegon sprintplan.

Klinkt alsof de zorgplicht bij aangaan van de financiering/polis niet is nagekomen, oftewel te beperkte en incomplete voorlichting....

sandratijger
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2006 19:52

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door sandratijger »

wat jij heb meegemaakt met die tussenpersoon hebben wij ook meegemaakt,lekker vlot babbeltje..ik nog vragen,we betalen echt 176,28 euro permaand?
blehbleh.interloyd aan ons aangesmeerd.soort sparen.kapitaal opbouwplan.200,- euro extra per maand., :twisted:
zijn we met veel gezeik afgekomen,.toen kwam dat gezeik met die 214 per maand meer aflossen,.10x in 1 week gebeld...ja meneer of mevrouw,dat was o&b ons tussenpersoon.bel morgen maar terug want die gene die er over gaat is er niet.
laatst naar dsb bank gegaan en hun hebben het opgelost.niet o&b.hun horen het te doen.nu is het weer 176,- per maand.
als t goed is heb jij brieven gehad waar je binnen 14 dagen moest reageren van je aandelen en niet gedaan.
meestal zijn dat soort banken bij een geschillencommissie aangesloten.babbel daar eens mee.of vraag het de dsb.
want hun hebben ons ook geholpen,een beetje,waar we recht op hadden.meestal zijn het die tussenpersoontjes.vraag of je gelijk via de dsb bank.i.p.v tussenpersoon.want die tussenpersoonstjes rekenen vaak meer rente.,
praat eens met de dsb.
ik woon in amsterdam.dus ik ga naar amstelveen,nieuw geopend filiaal.buikslotermeerplein in amsterdam is er ook 1.maar met je auto is het lastig daar vanwege parkeer probleem, :x ik weet niet waar jij woont,want ik merk als je langs de dsb gaat dat ze veel vriendelijker zijn en je graag helpen ,,telefoon niet zo,
ja die tussenpersoontjes melden je graag overal aan.zodat hun meer geld krijgen,want zo is het!! :evil: :evil:
ik wens je succes en lat ff weten hoe t afgelopen is.,want die brieven die iknet bedoelde staat alles met kleine lettertjes,wij konden niet binnen 14 dagen reageren,want de postjoggie(zaterhulp)zag het verschil niet tussen 59a en 59b.dus de buurvrouw had t binnen liggen en was lekker op vakantie 3 en een halve week,vandaar dat wij er van af kwamen en dat wij gedreigd hebben aan o&b met de geschillencommissie,toen kregen we een brief binnen dat we ervanaf waren.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door Walter van V »

tja dreigen helpt soms ook... idd dan naar geschillencommissie.

sandratijger
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2006 19:52

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door sandratijger »

:lol: als je er echt niet uit komt met ze,
dan maar zo.want het gaat wel om veel geld,het gaat niet om 1 euro per maand ofzo. :lol: Kijk ik heb er niet veel verstand van hoor allemaal.,
maar van dit wist ik zeker dat het niet goed zat.dat we in de **** genomen werden
vooral als je die verhalen hier leest enzo.
ik heb t goed gedaan.,al zeg ik t zelf,
hihi :D :!: :!: :!:

L. Egebeurs
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2006 15:52

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door L. Egebeurs »

Wat ben ik blij dat ik van dat DEFAM-gebeuren af ben. Ik heb nu een DK bij de ABN, ok, rente wat hoger, maar geen Dirk Scheringa ellende meer. Lenen.nl, Frisia, DSB...maffia is het. Ongevraagd koppelen aan aandelentoestanden waar ik allergisch voor ben (Legiolease slachtoffer ja)...was er al jaren mee bezig maar door die LL ellende had ik een bepaalde BKR notering.
Advies: NOOIT goedkope leningen aangaan van malafide bedrijven zoals bovenstaande. Blijf gewoon bij je eigen bank.
Ik heb geleerd.

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door wallybally »

Wat wel grappig is, dat als zulke producten wel geld op levert, je de mensen nooit hoort klagen. Iedereen weet toch wel dat je met beleggingen altijd risicio loopt!


bertje332
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:45

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door bertje332 »

ik ben gelukkig af van deze polis van o & b finance. via een andere tussenpersoon betaal ik mijn lening nu gewoon af in 120 maanden met een vaste rente.
die tussenpersoon vertelde me dat meer als de helft van die premie ( 215,- p/m ) in de 1ste 5 jaar opging aan koste ipv dat ik liep te sparen.
echt te zot voor woorden in mijn ogen.

myhome
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2006 14:35

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door myhome »

Wat dan te denken dat DSB een rente voor een hypotheek berekent van 8,2 procent terwijl de euribor slechts op 1,7 % staat dat is dus een opslag van 6,5 % boven op de euribor rente. Wat ik wil zegen is dat DSB een zeer hoge rente rekent

Joop123
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:28

Re: dsb rente

Ongelezen bericht door Joop123 »

8,2%? dan zal je wel een codering hebben??

Gesloten