LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
moirabosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2006 10:59

Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door moirabosch »

Hey!

Ik heb onlangs mijn eerste autootje gekocht, en ben nu op zoek naar een goedkope autoverzekering. Ik heb al via diverse vergelijkingssites gezocht, en via zoekmachines, en kwam op de volgende uit:

univé: +- 47 p.m.
verzekeruzelf.nl +- 34 p.m.
internetverzekeringen v.o.f. +- 36 p.m.

Van univé weet ik iig dat het goed zit, maar die is dus een stuk duurder. Vanuit mn portomonnee gezien zou ik daarom voor een van de laatste twee kiezen, maar deze ken ik beiden niet goed, vandaar dat ik dat niet zomaar aan durf. (van verzekeruzelf.nl weet ik iig dat ze geen telefoonnummer hebben, alles gaat online)

Vandaar dat ik hier graag wilde vragen of jullie deze twee verzekeraars kennen en of deze goed zijn, en wat jullie mij kunnen aanraden in deze situatie.

verder gegevens: nog 0 jaren rijbewijs, dus geen schadevrije jaren etc. de auto is een fiat cingecento uit 1996, en ik ben 19 jaar.

Bedankt!

verbrugge.com
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 sep 2006 16:03

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door verbrugge.com »

Mocht je in Zeeland of Brabant wonen kijk dan zeker eens naar ZLM verzekeringen.

Zij zijn goed, vertrouwd en hebben een hele lage premiestelling.

Hoe kan dit?

Door alleen maar de laag risico gebieden te verzekeren!

In Zeeland en Brabant gebeuren statistisch gezien de minste schade's en hoeven dus ook minder uit te keren. Op die manier kan de premie dus ook lager zijn.

succes,

Verbrugge

Inge1
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:25

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door Inge1 »

1. kijk niet alleen naar de prijs, maar ook naar de voorwaarden
2. gezien uw leeftijd zou het kunnen dat niet elke verzekeraar u op het goedkoopste tarief wil verzekeren

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door rednax »

Als je alleen een WA verzekering wilt maakt het niets uit waar je die sluit, neem de goedkoopste.

Neem je een Beperkt of Vol Casco verzekering dan gaan de voorwaarden een rol spelen en zou je via een goede tussenpersoon niet alleen een vergelijk op premie maar ook op voorwaarden kunnen aanvragen.

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Ik neem aan dat de premies alleen zijn gebaseerd op WA?

Ik wil wel ff een poging doen om een premie te berekenen. Geheel vrijblijvend ;). Mail me maar @ [email protected].

Ik zit in de schadeverzekeringen 8)

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door rednax »

Ik zit in de schadeverzekeringen 8)
Vanwaar die donkere zonnebril ? Doet 't imago van de bedrijfstak geen goed, net of heb je wat te verbergen. :P

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Lol. De zon scheen toen ik dit schreef ;).

versluis
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2006 18:36

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door versluis »

Ik ben al jaren verzekerd via www.autoverzekering.nu zij maken een eerlijke vergelijking en bovendien wordt je er altijd vriendelijk te woord gestaan.

Het zijn duidelijk mensen met verstand van verzekeringen.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door rednax »


Ik ben al jaren verzekerd via www.autoverzekering.nu zij maken een eerlijke vergelijking en bovendien wordt je er altijd vriendelijk te woord gestaan.

Het zijn duidelijk mensen met verstand van verzekeringen.
Lijkt verdacht veel op reclame.

versluis
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2006 18:36

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door versluis »

Lijkt verdacht veel op reclame.
Inderdaad. Want per definitie maak je reclame voor een produkt of bedrijf als je er iets positiefs over zegt.

Heb je daar soms iets op tegen.

Als het de bedoeling is dat er in dit forum alleen negatieve ervaringen genoteerd worden hoor ik het graag.

Overigens is dat natuurlijk ook reclame williswaar "negatieve reclame" maar toch reclame.

Vind je reactie toch erg jammer. Al was het maar omdat je geen flauw idee hebt wie ik ben en dus maar lukraak een beschuldiging de lucht in gooit.

Erg flauw en kinderachtrig :( .

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door Henri42 »

De goedkoopste is :

Polis Direct

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door rednax »

Inderdaad. Want per definitie maak je reclame voor een produkt of bedrijf als je er iets positiefs over zegt.

Heb je daar soms iets op tegen.

Als het de bedoeling is dat er in dit forum alleen negatieve ervaringen genoteerd worden hoor ik het graag.

Overigens is dat natuurlijk ook reclame williswaar "negatieve reclame" maar toch reclame.

Vind je reactie toch erg jammer. Al was het maar omdat je geen flauw idee hebt wie ik ben en dus maar lukraak een beschuldiging de lucht in gooit.

Erg flauw en kinderachtrig .
Helemaal niet flauw en kinderachtig.

Het is een gegeven dat forums worden ge-/misbruikt voor het maken van reclame voor een bedrijf of product.

Wanneer je een dergelijke, niet bijster onderbouwde, post plaatst als de jouwe, lijkt dat op reclame. Daarnaast is het voor ons niet vast te stellen wat je binding is met dit kantoor. Misschien ben je wel de eigenaar.

Blijkbaar heeft iemand die voor jou een vergelijking maakt van autoverzekeringen en een vriendelijke stem heeft verstand van verzekeringen.

Iedereen kan simpel een vergelijk maken van autoverzekeringen met behulp van de vergelijkingssoftware die daar beschikbaar voor is.

Om dan gelijk te roepen dat men dan verstand van verzekeringen heeft is dan wel heel kort door de bocht.

Ik wil wel eens zien wat het door jou aangeprezen kantoor maakt van een ingewikkelde pensioenconstructie voor een DGA.

Kortom: een iets beter onderbouwde ervaring zou iemand die een vraag stelt op dit forum beter helpen dan het noemen van een site, waar iemand de telefoon vriendelijk opneemt.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door henkgeluk »

www.ineas.nl

goedkoper als orion direct

panda emotion 80% orion direct € 390,- casco 150 eigen risico ruit bruik 150
idem ineas 72,5% € 216,- casco 150 eigen risico ruit bruik 0 eigen risico


kijk dat tikt aan.

voorwaarden idem alleen max 70 jaar ineas

versluis
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2006 18:36

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door versluis »

Als je alleen een WA verzekering wilt maakt het niets uit waar je die sluit, neem de goedkoopste.
Dus jij wilt zeggen dat dit een beter onderbouwd antwoord is de gestelde vraag. Gewoon nde goedkoopste nemen het maakt toch allemaal niet uit.

Lekker advies is dat.

Totdat je een schade hebt en onydekt dat je bij sommige "goedkope" maatschapijen wel heel erg ver terug valt en vervolgens als je nog maar kort verzekerd was voor jaren aan die hoge premies vast zit.

Maar goed het is duidelijk dat jij heel goed bent in het trekken van conslusies. Heb ik gezegd dat die mensen verstand van verzekeringen hebben omdat ze een vriendelijke stem hebben of is dat jouw vooringenomen conclusie.

En dan gelijk komen met een onzin opmerkinmg over een pensioenverzekering terwijl het hier toch gaat over een autoverzekering dacht ik.

Het is toch zo makkelijk om met dat beschuldigende vingertje te wijzen.

Met andere woorden flauw en kinderachtig dus!

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door rednax »

Heb ik gezegd dat die mensen verstand van verzekeringen hebben omdat ze een vriendelijke stem hebben of is dat jouw vooringenomen conclusie.
Ja dat heb jij gezegd, kijk maar:
Ik ben al jaren verzekerd via www.autoverzekering.nu zij maken een eerlijke vergelijking en bovendien wordt je er altijd vriendelijk te woord gestaan.

Het zijn duidelijk mensen met verstand van verzekeringen.
Jij bent degene die snel conclusies trekt. Ze maken een eerlijke vergelijking en staan je vriendelijk te woord. Conclusie: ze hebben verstand van verzekeringen.


Dus jij wilt zeggen dat dit een beter onderbouwd antwoord is de gestelde vraag. Gewoon nde goedkoopste nemen het maakt toch allemaal niet uit.
Als het nodig is onderbouw ik mijn posts wel. In dit geval niet nodig. Een WA dekking is een WA dekking. De wetgever heeft bepaald wat wel of niet uitgesloten mag worden van de dekking, dus op voorwaarden hoeven verzekeraars niet te concurreren, dat zal op prijs gaan, dus is de goedkoopste optie in het geval van alleen een WA verzekering voor topicopener goed genoeg. Daarom stond dat er ook bij.

:shock: Oeps heb ik het toch nog onderbouwd.

Misschien dat jij dat met jou bijdrage ook nog kan doen.
En dan gelijk komen met een onzin opmerkinmg over een pensioenverzekering terwijl het hier toch gaat over een autoverzekering dacht ik.
Dat heeft idd niks met een autoverzekering te maken maar wel met, door jou aangehaalde, verstand van verzekeringen, dat niet alleen bestaat uit kennis van 1 productrange maar uit het onder de knie hebben van divers takken van sport binnen de verzekeringsbranche.

Maar goed, inhoudelijk heb je nog steeds niet aangegeven wat je binding is met de door jou genoemde site. Het kan natuurlijk zijn dat je tevreden klant bent. Prima, heel leuk dat je je positieve ervaring hier wilt delen. Mocht het anders zijn, meld dat dan ook nog even, dan kunnen, niet alleen ik, maar ook anderen zich een iets beter beeld vormen.

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Ik heb niets met pensioenen, hypotheken, zorg en leven. Ik zit al jaren in de particuliere schadeverzekeringen ;). Ik waag mij dus dan ook niet op het andere gebied.

Stick to the topic please en loop elkaar niet af te branden :?

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door rednax »

Neuh, afbranden doen we niet, zou verzekeringswerk worden :lol:

versluis
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2006 18:36

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door versluis »

Ik ben al jaren verzekerd via www.autoverzekering.nu
Waarom als ik daar mijn bericht mee begin vraag je je dan af wat mijn relatie met dat bedrijf is. Het mag toch duidelijk zijn dat ik daar al jaren verzekerd ben en dus een klant.

En ik heb nergens gezegd dat ze me vriendelijk te woord staan en ze "dus" verstand van verzekeringen hebben. Die conclusie zoals ik al zij heb jij getrokken. Misschien had ik dat beter moeten onderbouwen maar dan roep je weer dat ik reclame maak.

En nogmaals het is klinkare onzin om te roepen dat een WA verzekering een wettelijk geregelde verzekering is en dat ze dus allemaal hetzelfde zijn. Dat geld welliswaar voor hetgeen je met deze verzekering verzekerd namelijk de wettelijke aanprakelijkheid maar er zitten wel degelijk grote verschillen in de voorwaarden van de WA verzekeringen daar waar het de bonus malus ladder betreft.

M.a.w. wat gebeurt er nadat je een schade hebt gehad. Hoe hoog wordt daarna je premie. Iets waar de meeste mensen niet aan denken als ze zo'n verzekering afsluiten.

En om weer helemaal on topic de oorspronkelijke vraag die gesteld war door een persoon van 19 jaar met weinig rijervaring die zit dus in de beginnersfase en dan is een schade niet helemaal ondenkbaar. Als je dan vervolgens jarenlang vastzit aan een veels te dure verzekering zou je denk ik willen dat iemand je daarvoor gewaarschuwd had.

Ik ben door eigen ervaring (schade) zo wijs geworden. Toen ik later bij www.autoverzekering.nu terrecht kwam werd mij wel gewezen op deze verschillen.

Inmiddels ben ik daar al jaren verzekerd evenals veel van mijn vrienden en familie en iedereen is daar dik tevreden over.

En als ik nu nog toch weer reclame aan het maken ben kan ik er gerust bij zeggen dat ik uit ervaring weet dat ze ook prima helpen bij de afhandeling als je wel een schade oploopt.

Om in RADAR termen te blijven zou ik dit bedrijf zeker voor een warme douche in aanmerking willen laten komen.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Welke autoverzekering zou ik moeten kiezen ?

Ongelezen bericht door rednax »

Kijk, daar kan een vraagsteller wat mee.

Is in ieder geval nu duidelijk geworden wat je beweegredenen zijn geweest om voor die tussenpersoon te kiezen, misschien heeft de topicopener daar wat aan.

Nog een kleine kanttekening: ik heb niet gezegd dat een WA verzekering wettelijk geregeld is, alleen duidelijk proberen te maken dat de WAM (Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen) aangeeft wat van de dekking mag worden uitgesloten t.o.v. de benadeelde derde. Hier heeft iedere verzekeraar zich aan te houden. Op dat punt is iedere WA verzekering gelijk.

Gesloten