LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijzen lego

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
nadalier

prijzen lego

Ongelezen bericht door nadalier »

die schelen toch belachelijk veel

duplo trein gekocht nr 3772

bij top 1 toys 95 euro
bij rima speelgoed in deurne 74,50

t loont dus toch de moeite om even na te kijken wat het ergens anders kost

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: prijzen lego

Ongelezen bericht door NAK »

Gaan we nu alweer een topic over de lego prijzen beginnen.......????

Nee toch ................ :evil:

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: prijzen lego

Ongelezen bericht door gabi »

Het geldt toch met alles dat het de moeite loont om verder te kijken. Je moet ook niet vergeten dat top 1 toys misschien met een ander artikel goedkoper is. Dat heet concurrentie..... :wink:

ajmwegman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2006 13:04

Re: prijzen lego

Ongelezen bericht door ajmwegman »

Elke top 1 toy is eeneigen ondernemer, vergeet niet dat Lego geen prijzen steld, alleen een inkoopsprijs.

Het is aan de winkelier wat voor prijs hij hanteerd, maar de meeste volgen marktleider Bart Smit.

BR
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2006 14:57

Re: prijzen lego

Ongelezen bericht door BR »

en dan moet je nog geluk hebben net als wij om vlak bij de duitse grens te wonen......

Daar kan het prijsverschil wel oplopen tot meer dan de helft in ons voordeel.
En laat dat nou net maar 10 minuutjes rijden zijn............

Jeff89
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2006 23:13

Re: prijzen lego

Ongelezen bericht door Jeff89 »

Het is aan de winkelier wat voor prijs hij hanteerd, maar de meeste volgen marktleider Bart Smit.
Correctie: Intertoys is de marktleider van speelgoed. En inderdaad, lego stelt een bodemprijs op voor de winkeliers, hier boven op komt het BTW en de winst die de winkelier wil maken. Prijzen kunnen verschillen per winkel, zoals gezegt, concurrentie.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: prijzen lego

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Intertoys en Bart Smit zijn van dezelfde eigenaar dus wat maakt het uit wie de marktleider is.


Lego stelt geen bodemprijs aan de winkeliers want dat mag namelijk niet van de NMA. :D

Daarom noemen ze dat een adviesverkoopprijs en dan mag het ineens wel. :D

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: prijzen lego

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

lego is inderdaad erg duur geworden, maar ook qua inhoud betaal je meer voor de doos en voor het logo dan voor de steentjes waar het om gaat. Ik ben zelf enorm fan van de steentjes en tevens maak ik diverse modellen die wereldwijd te zien zijn. Ik kan het dus niet gebruiken dat prijzen zo verschrikkelijk uit de pan reizen. Maar als je per onderdeeltje gaat kijken die verkocht worden op diverse websites, dan schrik je helemaal! Per onderdeeltje kan het zelfs oplopen tot een paar honderd euro... en dat voor 1 onderdeeltje! Ik ben blij dat de rechter het recht tot maken van de steentjes nu vrij gegeven heeft! Nu kan er eindelijk eens iets aan de prijzen gedaan worden.

een ander apart iets, is dat lego absoluut geen militair spul wil hebben. maar ze verkopen wel indiana jones (met vuurwapens) starwars (ook vuurwapens), piraten en kasteel gebeuren (en ja ook met wapens! Dus wat is het probleem? Overal wapens te vinden in het gehele arsortiment maar geen militair gebeuren! Sterker nog, ik heb een plaatje van een model gezien van koment jaar waar een hakenkruis op stond!!!! Als dat wel mag, wat is er mis dan met het militaire gebeuren???

ps: nee, ik zeg niet dat hakenkruizen mogen ofzo ;)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: prijzen lego

Ongelezen bericht door kweenie »

Het leuke van Lego is toch juist dat je ervan kunt bouwen wat je zelf wilt? Dus je kunt gerust zelf militaire objecten maken. Of krijg je dan een bekeuring van de Lego-politie...?

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: prijzen lego

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

nee, zodra het in jouw handen is mag je er mee doen wat je wilt. Dus je kan inderdaad dan maken wat je wilt. Maar het is het princiepe, ene kant wel wapens en de andere kant niet... erg vreemd ;)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: prijzen lego

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is inderdaad wat arbitrair, maar ik kan er nog wel enige logica in zien. Piraten, kastelen etc. worden toch meer bekeken als fantasie-figuren, of uit de verhalen, terwijl militair spul meer op de 'harde realiteit' gebaseerd is.

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: prijzen lego

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

Ik snap het probleem echter niet, het Amerikaanse Mega-Block is nu ook aan gekomen in Nederland. Dit bedrijf heeft ook een vorm van LEGO achtige steentjes en kan wel degelijk gebruikt worden met de orriginele LEGO steentjes. Dit bedrijf leverd ook een Militair thema, van pistolen tot machine geweren, van tanks tot vliegdekschepen. Dus dan vraag ik mij af waarom LEGO denkt dat ze hier in geen mogelijkheden zien.

LEGO is eindelijk dit jaar weer door gegaan met het Piraten thema, en ik heb al het een en ander aan gelekt materiaal voor komend jaar gezien. Ook hierin zit veel aan wapens. Ik snap dus niet dat LEGO geen militair thema toevoegt, er is zeker markt voor! Ik ben bijna 27 en nog steeds gek op de plastic blokjes, ik vind het echter wel apart dat LEGO wel steelt van de LEGO fans, maar als je bij ze aankomt om een model te laten maken geeft men zich niet thuis. En ja, ik heb dit zelf een aantal keer geprobeerd. Mijn modellen zijn ook niet de eerste de beste en word gevraagt over de gehele wereld om iets daarin te kunnen verkopen.

Gesloten