LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dik is niet altijd te dik

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 14 Okt 2006 22:58 door eeliane


--------------------------------------------------------------------------------

Heb ik je verteld dat je teveel zit, niet hoor.
Misschien eet of drink je toch teveel tussendoor...
3 uur sporten in de week en 4 kinderen die misschien op school zitten en die u met de auto overal naar toe rijdt zetten dan geen energie om hoor.
Ik weet verder niets van u maar veel mensen hebben geen idee van hoeveel ze verkeerd eten en hoe weinig energie ze verbruiken alhoewel ze denken van wel.
Als dat echt bij u veel problemen oplevert misschien eens naar een arts of er niet ergens een lichamelijk probleem zou kunnen zijn. U spreekt daar niet over dus of u dat ooit hebt uitgezocht, ik weet t niet.
==================================================

Moet toch eens wat minder naar je toe lullen eeliane.
Beter lezen wat de mensen schrijven.10km lopen op
een dag plus vier kleine kinderen vind jij nix?

Maxo
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2006 07:12

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Maxo »

Eeliane,
Jij zal wel de P in hebben over jouw gewrichtsklachten maar dat is nog geen reden om het op anderen te botvieren.
Wat kan jij toch onnodig kritisch uit de hoek komen :shock:

iksnaphetniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:42

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door iksnaphetniet »

onvoorstelbaar dat mensen zo'n oordeel kunnen velgen over een bepaalde maat.
ik heb van spijkerbroek maat 24, weet je wel hoe moeilijk het is om aan deze maat te komen? maat 32 is mij eigenlijk al te wijd. doodgewoon omdat ik heel smal gebouwd ben.
nee ik ben niet mager, alles zit geheel goed op z'n plaats.
ik zou willen dat er winkels voor smallere en kleinere mensen bestonden.
wanneer er over dikkerds iets worde gezegd is het ach en wee. meteen worden er grote maten shops opgericht.
maar voor smallerds? ho maar....die moeten eerst maar leren eten...
alsof dat helpt...laat me niet lachen :x

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door tienepien »

En ik wil een winkel met broeken die niet achterlijk lang zijn. Korte maten zijn er vaak alleen in maatje 26 t/m 28. Er zijn ook kleine mensen die niet tenger zijn!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door bot321 »

Eigenlijk wil ik dat ook wel tienepien.
Bij die van mij moet er ook altijd een lel
afgeknipt worden en dan zijn de pijpen
breder als dat ik wil. :evil:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door eeliane »

Probleem is ook als je te mager bent dat ook iedereen dat even tegen je zegt, 'kind wat ben je mager' maar als je te dik bent zeg je toch ook niet tegen iemand, 'goh meid ben jij dik'.
Dat impliceert dat dik zijn iets is waar je niks over mag zeggen want dat is zielig ofzo. Je mag iemand niet aanmerken op wat hij of zij verkeerd doet? Waarom niet?? Daar is dit forum toch voor.
10 kilometer en 4 kinderen (wat doen die er eigenlijk toe? gaan die in de auto of op de fiets naar school, doe je boodschaappen op de fiets, laat je en hond uit?). Als je erge verkeerde eetgewoonten hebt maken die bewegingen niets uit. Dan beweeg je nog te weinig om af te vallen...misschien om gelijk te blijven maar nog steeds te veel om af te vallen. Elke dag 10 kilometer, weer en wind, weekend en al die kinderen, ja?
99% van de mensen die te dik zijn eten (veel) meer dan hun lichaam nodig heeft. Ze worden niet gedwongen om te veel te eten maar doen het allemaal zelf en dan maar klagen als ze dik zijn. Gespreksonderwerp op de verjaardag, hapje drankje taartje, tjaja...

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door bot321 »

Dit forum telt nu 13 pagina's.
En de enigste die klaagt is eeliane.

Maxo
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2006 07:12

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Maxo »

Tjonge Eeliane,
Wat ben jij toch een irritant mens. Ben jij some voedingsadviseuse - deskundige?
Jij durft hier een hoop neer te kalken namelijk. Jij schijnt het allemaal beter te weten.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door mr T. »

Dat impliceert dat dik zijn iets is waar je niks over mag zeggen want dat is zielig ofzo. Je mag iemand niet aanmerken op wat hij of zij verkeerd doet? Waarom niet?? Daar is dit forum toch voor.
Het impliceert dat je er geen onzinnige dingen over mag zeggen, zeker niet wanneer iemand iets niet verkeerd doet. Nog een aardige link die de onzin van de afval- en slankheidsreligie ontkracht.
http://www.centerforeatingdisorders.com/myths.html

ook leuk

http://www.obesitymyth.com/excerpt.html
http://www.alternet.org/mediaculture/19235/
Laatst gewijzigd door mr T. op 19 okt 2006 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

eipep
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2006 20:01

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door eipep »

hoi eeliane natuurlijk ook alle andere lezers,
ik ben niet in het bezit van een auto, anders zou ik die 10 kilometer misschien ook wel anders doen (net als jij waarschijnlijk). Ik heb versleten heupen die er eigenlijk al 10 jaar geleden uitgehaald moesten worden, maar in tegenstelling tot jij ben ik dus niet gaan zitten. En ja ik heb ook 5 katten en 3 honden maar die honden zal ik in jou beleving wel met mijn niet bestaande auto uitlaten.

eipep
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2006 20:01

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door eipep »

aan eeliane, als je toch de hele dag zit dan zou ik als ik jouw was eens een cursus simpel rekenen gaan doen. doen zou je vast niet aan die 99% komen. doe dan ook gelijk een cursus 'laat een ieder in zijn waarde' en de wereld zou al 1 zeur minder hebben.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door mr T. »

99% van de mensen die te dik zijn eten (veel) meer dan hun lichaam nodig heeft. Ze worden niet gedwongen om te veel te eten maar doen het allemaal zelf en dan maar klagen als ze dik zijn. Gespreksonderwerp op de verjaardag, hapje drankje taartje, tjaja...
Waar blijkt dit uit? Valt dit ook te onderbouwen?

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door eeliane »

Nee hoef je niet te onderbouwen maar gewoon eens opletten waar vrouwen het over hebben op een verjaardag, altijd weer die lijn, dieet, sonja bakker nu weer, Ik wordt er stapelgek van...!!! En het helpt allemaal geen bal, atkins sonja bakker blablabla en we blijven wel lekker eten want ja het ligt er toch, dik worden, dik zijn en maar klagen over de lijn en als er 1 iemand komt die zegt 'wat je eet dat ben je!'
'wat je eet dat zie je...'dan valt iedereen daarover. Waarom? jullie zijn toch zo vreselijk content met jezelf, dus wat maakt t uit ...
de waarheid is simpel, makkelijk uit te voeren en ja t doet pijn als je niet meer alles in de mond kan proppen...
maar als je niet wilt stoppen met eten als je niet kan kiezen voor je lichaam (je kist tussen je lichaam en eten) dan heb je daar de consequenties van en die doen soms pijn... leteerlijk en figuurlijk.
Kies voor je gezondheid!, kies voor je lijf! zeg ik altijd! en laat de grootste rotzooi staan!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door tienepien »

Nee hoef je niet te onderbouwen
Mjah, dag he eeliane!


Ik mag toch hopen dat je open staat voor wetenschappelijk onderzoek naar dergelijke dingen en dat je omdat je in de medische wereld werkzaam bent iets weet over validiteit en medische statistiek. Je staart je blind op de nu populaire theorien. Wanneer je in dit soort gevallen met getallen gaat smijten, neem ik je alleen serieus wanneer je ze kunt onderbouwen.

En stel je hebt nog honderd keer gelijk, dan is dit niet de manier om je gelijk te krijgen. Door je drammerige en een beetje beledigende manier van typen jaag je mensen juist tegen je in het harnas. Een beetje meer begrip daar bereik je veel meer mee.

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door marjal »

Ik vind de stelling van eeliane goed onderboud en weer probeert pienemien een topic te verpesten ;)

Maxo
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2006 07:12

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Maxo »

Ik vind de stelling van eeliane goed onderboud en weer probeert pienemien een topic te verpesten
Dat noem jij goed onderbouwd Marja???... :shock:
In mijn ogen heeft eeliane een zielig leventje waardoor ze het nodig vindt om anderen de grond in te boren.
Een goed en gezond gewicht krijgen en behouden heeft te maken met een heleboel factoren. Alles met mate, voldoende rust en ontspanning, beweging, water drinken etc etc etc. Iedereen weet het wel maar de manier waarop eeliane iets overbrengt is idd grof en onnodig. Eeliane, je zou echt beter je best moeten doen om jezelf beter te uiten zonder gevoelens van anderen te kwetsen.
Dat jij als verpleegster werkzaam bent geeft je nog geen vrijbrief om je gal te spuwen. Laat anderen in hun waarde!

tournedootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2006 13:49

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door tournedootje »

Hallo allen
Heb alle pagina's gelezen en denk er het mijne van, maar ik wil toch even iets kwijt over Eeliane waarin zij zich negatief uitlaat over de verschillende diëten en methodes wat dan op verjaardegen de revue passeert.
Zij proberen mensen in ieder geval te helpen en Sonja Bakker's programma wordt zelfs door een zorgverzekeraar vergoed dus als jij het allemaal zo goed weet schrijf dan je eigen boek, maar wel wat tactischer graag dan je op dit forum bent geweest. :?

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door eeliane »

Ik heb nooit gezegd dat sonja Bakker niet zou werken, volgens mij is dit eindelijk een manier om gezond af te vallen zonder dat je een rampdieet hoeft te volgen.
Volgens mij Sonja Bakker ik al jaren...
dus val mij niet aan over het feit dat ik iets meldt over een dieet.
Ik heb het over het gezeur van vrouwen die al jaren zogenaamd op dieet zijn, en het volgens mij reuze interessant vinden om te 'atkinsen' of te 'sonja bakkeren', weet ik veel en daar ook dan uren over kunnen doormekkeren en die ik dan meteen zo'n avond al gigantisch de fout in zie gaan wijntje hapje etcetc. Vervolgens maar klagen dat hun kleding niet mooi zit en dat t toch schandalig is van al die voedingsmiddelfabrikanten die dit en die dat, blablabla.
Ik denk dan doe gewoon je ding, dus minder eten en meer bewegen, en praat eens over echt belangrijke zaken en niet alleen maar over je dikke kont... :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door bot321 »

jij bent het die het over dikke konten etc heb eeliane.
Overigens of een jurkje wel of niet goed zit ik
vind de inhoud belanrijker.
En volgens mij werkt Sonja Bakker niet die heeft
genoeg verdiend met haar boek en leeft nou
van junk food anders is haar geld te snel op.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door mr T. »

En volgens mij werkt Sonja Bakker niet die heeft genoeg verdiend met haar boek en leeft nou van junk food anders is haar geld te snel op.
Sonja Bakker prijst in haar uitgaven merkartikelen aan en doet vervolgens mee aan een door sponsors opgezette afvalshow (genaamd "Je Echte Leeftijd"). Kortom: de volgende representant van de afvalreligie. Ook bij haar theorie over voeding (merkartikelen zijn beter dan niet merkartikelen) kan niet worden onderbouwd op werkzaamheid. Het patroon van 'hype Bakker' is zoals alle afvalhypes. Eerst wordt er een vermoed probleem gezocht. Vervolgens komt men tot een groot inzicht, een boek en heel veld geld.

Een citaat van Sonja B.:" Na 250.000 verkochte boeken hoef ik even niet meer op de centen te letten. Maar ik ga nu niet ineens naar vijfsterrenhotels. Dan moeten we ineens netjes gaan eten. Als ik eraan denk, krijg ik het al benauwd." (hier te vinden: http://www.ad.nl/reizen/article520618.ece )

Ook deze link geeft een aardig inzicht over hoe de Bakker hype werkt: http://www.bizz.nl/bizz/bizz.portal/enc ... index.html

Let vooral op de passage waarin iemand uit Duitsland een pakket opstuurt waarin een artikel van Lidl zit. Het spreekt voor zich dat zoiets niet kan.
Laatst gewijzigd door mr T. op 22 okt 2006 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten