LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Bob vb
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2006 11:02

Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door Bob vb »

Op 20 april 2006 maakte mijn HP laptop bij het openen een krakend geluid en vervolgens bleek het scherm in de linker onderhoek te zijn gebarsten. Hierom ben ik direct naar de verkoper gegaan maar zij verwezen me door naar HP zelf omdat HP schijnbaar altijd de garantie rechtstreeks met de klant afhandelt.

Dezelfde dag heb ik daarom nog contact opgenomen met HP in de situatie hierbij uitgelegd. Er werd mij gezegd dat een barst in het beeldscherm normaal gesproken niet onder garantie valt maar naar aanleiding van mijn verhaal zou er nog naar gekeken worden. Om te laten zien wat de schade was heb ik een aantal foto's van het scherm gemaakt en deze gemaild naar de service afdeling van HP. Vervolgens kreeg ik hier geen reactie op, dus heb ik zelf gebeld of de foto's bij de juiste persoon terecht waren gekomen en of ze een goed beeld van de schade gaven. Dit moest op dat moment nog besproken worden en zou ik later over terug gebeld worden.

Omdat ik een week later nog niet gebeld was besloot ik zelf maar weer te bellen. Dit maal werd bevestigd dat de foto's goed aangekomen waren en werd er mondeling bevestigd dat de laptop onder garantie gerepareerd zou worden, achteraf gezien had ik dit schriftelijk moeten laten bevestigen. Daarnaast zou ik teruggebeld worden voor een ophaal afspraak. Na een aantal keer gebeld te hebben met HP werd m`n laptop op 17 juli eindelijk opgehaald.

Toen ik 3 weken later terug kwam van vakantie en er nog steeds geen verdere informatie van HP had ontvangen besloot ik voor de zoveelste keer maar eens te bellen hoe het er mee stond. De medewerker die ik te spreken kreeg kon mij geen verdere informatie over de reparatie geven en dus zou ik binnen 2 dagen terug gebeld worden door een medewerker van de reparatieafdeling. Na 3 dagen nog steeds niks gehoord te hebben belde ik nog maals en vroeg om doorverbonden te worden met de reparatieafdeling zodat ik zelf meteen om uitleg kon vragen. Dit was niet mogelijk en weer zou ik terug gebeld worden.

De volgende dag ontving ik echter een duitstalige brief van de reparatie afdeling dat mijn laptop niet onder garantie viel en of ik de bijgevoegde acceptgiro van 390 euro excl. btw even wilde invullen en retourzenden. Een toelichting waarom het geen garantie was werd hierbij niet gegeven.

Vervolgens dus maar WEER HP gebeld om uitleg te vragen en 2 dagen later werd ik eindelijk terug gebeld. Hierbij werd toen gezegd dat een barst in het scherm nooit onder garantie viel en ik de keuze had of mn laptop laten maken voor het bedrag zoals op de acceptgiro stond of mn laptop ongerepareerd op mijn kosten retour te laten zenden. Toen ik zei dat er gegarandeerd was dat het garantie zou zijn en het bovenstaande verhaal had verteld werd er besloten nogmaals naar de reparatie te kijken.

Enkele dagen later kwam er echter weer een duitstalige brief van de reparatie afdeling met daarin de vraag waarom ik niet gereageerd had op de voorgaande brief en het verzoek zo snel mogelijk te reageren.

Een aantal telefoongesprekken verder zou m`n laptop toch kostenloos gerepareerd worden. HP ging echter toen pas m`n scherm bestellen waardoor er weer een aantal weken overheen ging voordat de reparatie uitgevoed kon worden. Na weer een aantal weken niks gehoord te hebben weer zelf gebeld hoe het met de reparatie stond en zoals onderhand meer regel dan uitzondering werd zou ik terug gebeld worden wat ook weer niet gebeurde.

Vervolgens werd ik woensdag's gebeld dat m`n laptop gerepareerd was en ik `m binnen enkele dagen thuis kon verwachten. Donderdagochtend werd de laptop eindelijk bezorgd en 's middags kwam ik vol goede moed thuis maar bij het openen van de verpakking veranderde dit al snel in woede. M`n vervangen scherm was weer op 6 plaatsen gebarsten terwijl de doos totaal onbeschadigd was. Meteen dus maar weer HP gebeld en maandag werd m`n laptop weer opgehaald voor reparatie waarbij er een spoedreparatie uitgevoerd zou worden en ik gebeld zou worden hoe het er mee stond.

Toen ik vervolgens 2 weken weer niks had gehoord en daarom zelf maar weer eens belde, werd er gezegd dat de procedure was dat er nooit gebeld werd hoe het met reparaties stond en dat dit nooit afgesproken had mogen worden. Dit maakt dus ook duidelijk hoe goed de interne communicatie binnen HP is.

Afgelopen donderdag kreeg ik het bericht dat m`n laptop gerepareerd verzonden was en ik `m binnen 1 a 2 werkdagen thuis kon verwachten. Als het goed is wordt het vandaag dan afgeleverd.

Bij mijn vraag wat voor compensatie ik voor deze 17 weken durende reparatie kon verwachten (sinds het ophalen in juli, de totale afhandeling duurt dus al maanden langer) werd er gezegd dat ik genoegen moest nemen met de aangeboden USB-stick die waarschijnlijk slechts enkele euro's inkoop kost voor HP.

Samenvatting:
Laptop kapot gegaan: 20 april
Reparatie gemeld bij HP: 20 april
Laptop opgehaald: 17 juli
Laptop retour: 6 november (als het goed is)
Aantal telefoongesprekken op mijn kosten: 47

Vergoeding HP: USB stickje van enkele euro's

Wat denken jullie hiervan? Naar mijn mening is dit alles behalve reeel
Laatst gewijzigd door Bob vb op 10 nov 2006 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door joopataa »

Mag ik vragen hoe oud/jong de laptop was op het moment van stukgaan? Zou eigenlijk niets uit moeten maken omdat de garantie-periode nog loopt maar ook ik kan iemand waar men die de laatste periode van zijn garantie veel gezeur heeft gehad met hp die zich op het standpunt stelde dat dit normaal was ( scharnier gebroken ) na 11 maanden.

Bob vb
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2006 11:02

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door Bob vb »

laptop is in oktober 2005 gekocht en was dus 7 maanden oud op het moment dat ie kapot ging

zojuist van UPS te horen gekregen dat de laptop morgen pas afgeleverd wordt omdat ie vandaag pas verzonden is, HP gaf echter aan dat de laptop donderdag al verzonden was

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door joopataa »

Dan zou men zeker niet zo met je moeten omgaan! Binnen de garantieperiode mag en moet je meer verwachten van hp. Maar naar de steeds langer klachtenlijsten op de diverse site's hoop ik dat het nu goed komt voor jou. Laat je het nog even weten?

Joopataa

Bob vb
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2006 11:02

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door Bob vb »

Heb vandaag mn laptop eindelijk terug gekregen maar reparatie is maar half uitgevoerd, het scherm is vervangen maar de defecte cardreader is niks mee gebeurd. Laptop moet dus weer voor een reparatie van waarschijnlijk 3 weken retour gezonden worden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door jor »

Is het niet mogelijk om die cardreader zelf te plaatsen? Zou je hem niet weer zolang kwijt zijn. Of kan dit niet?

Jor.

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door Ruben33 »

medion duurt ongveeer 10 weken :wink:

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door jrabel »

ruben 33 ,
bij mijn pc reparatie van medion duurde het 2 weken en kwam er een monteur aan huis en heeft de reparatie goed uitgevoerd
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

MamMam
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2005 10:17

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door MamMam »

Ik wacht al bijna 20 weken :twisted:

Vorig jaar een nieuwe Laptop gekocht bij de Media Markt te Rotterdam.
Kostte 1199,- eurootjes dus geen KattenPis.

Toen de Laptop 5 maanden was begon deze kuren te vertonen.
Rare vlek in het scherm ( geen dooie pixels)
De I deed het niet meer en de L dacht ook doe het allemaal zelf maar

Daar wij al eens eerder problemen hadden gehad bij de Media Markt heb ik rechtstreeks contact gezocht met HP
En de situatie uitgelegd.

De Laptop zou worden opgehaald door UPS en die waren er ook netjes op de afgesproken dag en tijd.
Reparatie zou ongeveer 4 weekjes gaan duren :roll:
Maar na 4 weken geen Laptop dus ik maar via de HP chat contact opgenomen met die GrappenMakers :idea:
Bleek m,n Laptop in Engeland te zijn :?:

De reparatie kon nog wel enkele weken gaan duren werdt er gezegd.

Na 6 weken nog maar eens opnieuw via de HP chat gevraagd hoe het ervoor stond :?:
En weer kwamen ze met het verhaal:
Helaas Mevrouw er zijn problemen met de levering van onderdelen dus nog ff geduld :cry:

Eindelijk na ruim 9 weken kwam m,n LapToppie terug :lol:
Ik was zo blij als een kind
Alleen was dit van erg korte duur :x
Heel m,n Laptop was beschadigd.
De randen van de klep waren rondom helemaal kapot.
De I en de L deden het nog niet grgrgrgr..
En de vlek in het scherm was gemaakt ( maar ze hadden niet alles weer netjes afgewerkt dus boven de F7 en F8 zat een hele bobbel.. :oops:
Dacht ff dat ik ging ontploffen
Ik ben gelijk weer via de HP chat gaan chatten met een medewerker en de Laptop zou Maandag weer worden opgehaald..
Het was op dat moment Vrijdag..
Dus Maandag is die weer weggegaan met de belofte dat het nu hooguit 3 weekjes zou gaan duren :?:
Hij is dus op Maandag 11-09-2006 opgehaald :?
En tot op heden nog steeds NIET terug :cry:
Dus nu alweer 10 weekjes weg ..
Ik krijg echt de RaceKak van die PIEP bij HP..
HP WEG ERMEE :!:

Ik heb wel al ondertussen 31 medewerker(sters) gesproken.
En ik heb een Memorystickje gehad ter conpensatie :lol:
Nu krijg ik misschien een digitale camera maar eerst zien dan pas geloven :idea:
Ze hebben ook nog geen flauw idee :idea: wanneer m,n Laptoppie weer terug komt ..
Leenlaptop,s zijn niet voorradig..
En een nieuwe hahahaha nee helaas.


Echt als ik het al niet aan m,n Hart had dan zou ik het nu krijgen.

TIPS zijn WELKOM
Heb al gedreigd met een Advokaat maar daar zijn ze niet echt gevoelig voor..

http://spaces.msn.com/CorneliaMagdalena
Staan fotoo,s in m,n Fotoalbum van m,n LapToppie..

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door alfatrion »

Neem contact op met Media Markt. Met hen heeft u een overeenkomst, zij zijn aansprakelijk. Onder normale omstandigheden kunt u een overeenkomst ontbinden bij een onredelijk lange reparatie tijd of als de reparatie niet goed is uitgevoerd. Media Markt is, als het goed is, aangesloten bij een geschillencommissie. Hier kun u ook terecht, let op de voorwaarden die ze stellen.

MamMam
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2005 10:17

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door MamMam »

Media Markt is niet meer verantwoordelijk zeggen ze :?: Dit omdat ik natuurlijk de LapTop rechtstreeks via HP heb aangeboeden :!: :!:

Dus sta met m,n rug tegen de muur :?: :?:

ikbenik

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door ikbenik »

Media Markt is niet meer verantwoordelijk zeggen ze Dit omdat ik natuurlijk de LapTop rechtstreeks via HP heb aangeboeden



Als de notebook met medeweten van MM naar HP is gestuurd, dan is MM verantwoordelijk.

Echter,

Als je als consument zonder medeweten van de winkelier rechtstreeks naar de fabrikant gaat en er komt gedonder, dan is de winkelier niet aansprakelijk en verantwoordelijk.

MamMam
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2005 10:17

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door MamMam »

hahahaha Ja daar was ik ondertussen ook al 8er gekomen..

Kijk ik heb m,n Laptop niet bij de Media markt ingeleverd omdat we al eens eerder een grote aankoop hadden gedaan bij de MM en deze door de slechte service daar maanden is kwijt geweest..

Is inmiddels wel allemaal weer goed gekomen product is door ons opgehaald bij de MM ( niet gerepareerd) en toen ook rechtstreeks via de fabrikant opgehaald en gerepareerd.

Dus ik heb m,n Laptop rechtstreeks via HP aangeboden !!

Misschien wel

stom maar tja daar is het nu te laat voor :!:

ikbenik

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door ikbenik »

De winkelier heeft de taak om als tussenpersoon te fungeren tussen de consument en de fabrikant.
De winkelier moet ook de fabrikant "sturen".

En dat gebeurd niet altijd.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reparatie HP laptop duurt al 17 weken

Ongelezen bericht door alfatrion »

U kunt HP nog altijd aanspreken voor de schade die zij tijdens de reparatie hebben veroorzaakt. U heeft foto's van hoe het apparaat is terug gekomen, dat helpt. Een rechtzaak is wel erg kostbaar en daarom is het jammer dat u het niet aan MM heeft aangeboden.

Gesloten