LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jschenk
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 19:58

medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Ongelezen bericht door jschenk »

de videokaart (radeon 9800XT) van mijn Medion pc was defect, hij werd erg heet en liet allerlei vreemde patronen over het scherm zien.
Medion heeft een monteur langs gestuurd en die heeft de kaart vervangen door een NVIdia FX 5700VE, een duidelijk inferieure kaart.
met name in het #D gebied presteert deze kaart 5..10 x minder.

Ik heb onmiddelijk de medion helpdesk gebeld maar die wil de klacht niet noteren aangezien er te veel mensen wachten, ik moest maar een keer terugbellen...
Dus nu maar een klacht maar e-mail ingediend, zowel over de reparatie als over de manier waarop ik telefonisch te woord gestaan ben.

Wie heeft deze praktijken eerder meegemaakt en hoe is dat toen opgelost ?

Jacques Schenk

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Ongelezen bericht door jor »

Een inferieure kaart is het natuurlijk niet, Maar in jou geval is de kaart een stuk trager. In een test die op google.nl stond vergeleek men deze kaart met een 9600 PRO. Dus echt heel veel minder dan jou huidige kaart en daar zou ik geen genoegen mee nemen. Zij moeten jou dus een betere kaart aanbieden want deze kan niet vergeleken worden met de orginele kaart.
Succes Jor.

jschenk
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 19:58

Re: medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Ongelezen bericht door jschenk »

Inferieur = minder waard(ig)

Dat lijkt me op de nieuwe videokaart invergelijking met de oude duidelijkvan toepassing .
Waarom vind je hem dan toch niet inferieur ?

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Ik heb onmiddelijk de medion helpdesk gebeld maar die wil de klacht niet noteren aangezien er te veel mensen wachten, ik moest maar een keer terugbellen...
En hier nog een reden waarom je never nooit een Aldi/Mediamarkt Medion/Microstar PC moet kopen ... :lol:

Check trouwens deze VGA charts, de 9800XT komt qua prestaties ongeveer overeen met een FX5900 Ultra. Maar was die kaart die Medion in z'n PC's stopte wel een echte 9800XT en niet zo'n 9800XXL met 128MB?
http://www.tomshardware.com/2005/07/05/ ... page7.html

Kunnen ze geen kaarten meer leveren van twee generaties terug, maar van één generatie terug, neem dan geen genoegen met een mindere kaart dan een GeForce 6600GT of Radeon X800GT(O).

Kunnen ze ook geen kaart leveren van één generatie terug, neem dan geen genoegen met een mindere kaart dan een GeForce 7600GS of een Radeon X1650Pro. Die zijn volop te krijgen voor AGP.
Laatst gewijzigd door DennisThePennis op 14 nov 2006 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

jschenk
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 19:58

Re: medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Ongelezen bericht door jschenk »

Vol;gens de gegevens die de software uit de kaart peutert is het een 9800 XT, ook op de bon van de monteur staat dat er een 9800XT ingenomen is, zal dus wel kloppen.
Overigens ben ik verder over de PC best tevreden, goede value for money configuratie, alleskan een keer kapot gaan, maar de support van medion is inderdaad bedroevend.

Het zal niet voor nites zijn dat ze geen klantteverdenheidsonderzoeken doen

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Ongelezen bericht door Ruben33 »

donderdag komt er bij ons een monteur van medion voor onze computer en zet er nieuwe video kaart in en moeder bord en koeler hopen dat hij bij mij er een goede in zet ze zeiden aan de telefoon en betere dan die er nu in zit dus hopen maar :)

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Heb je geen telefoonnummer van die monteur gekregen? Dan kun je alvast vragen welke videokaart ie van plan is erin te gaan schroeven ...

Verder: een 9800XXL Medion OEM-kaart is trouwens een exotisch ding dat niet herkend wordt door software, vandaar dat ie 9800XT aangeeft. Kaart presteert wel iets minder dan een echte 256MB 9800XT, maar dat hoeft die monteur niet te weten. :wink:

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Ongelezen bericht door Ruben33 »

dennisthepennis, heb ik wel gekregen maar ze zeiden aan de telefoon een betere dan die er nu in zit verder wouden ze er niet over praten

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

maar ze zeiden aan de telefoon een betere dan die er nu in zit verder wouden ze er niet over praten
Nou, dan zou ik maar goed oppassen dat ze er bij jou ook geen FX5700VE of nog erger in schroeven ...

Ik vraag me af of hier niet gefraudeerd wordt door die monteurs: Dat ze een dure videokaart doorberekenen aan Medion, maar dat ze een goedkope videokaart monteren en het verschil in hun eigen zak steken?

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Ongelezen bericht door gsm-it »

Bij mij hadden ze dezelfde actie uitgehaald. Dat doen ze blijkbaar standaard, in de hoop dat je niet protesteerd of het domweg niet merkt!
Ik heb meteen de Medion helpdesk gebeld en daar uitgelegd dat de performance toch wel erg veel lager was dan van de originele 9800XL kaart.
Bij mij hebben ze daarna zonder verder protest een 9800XXL erin gezet.

Djurre
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2006 16:03

Re: medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Ongelezen bericht door Djurre »

Ik heb exact het zelfde probleem. Het loopt als sinds augustus, en er zijn al drie reparateurs langs geweest.

De eerste wilde er een geforce 5700 in zetten. maar die was kapot, en ik kwam er achteraf achter dat dit een inferieure kaart was. ik bellen dat ik een andere wil.

De tweede kwam met de goeie kaart aanzetten, maar je gelooft het niet, die was kapot. wat toevallig.

De derde, kwam vandaag langs met een ATI 9600 TX, een inferieure kaart. En deze werd ook niet correct geinstalleerd. ik ga niet akkoord, en de helpdesk is bijzonder lakoniek over de hele situatie. we worden over 5 dagen teruggebeld. dat is standaar onder kantoor uren, dus wordt de voicemail ingesproken. dan bel ik terug, en kan ik en datum prikken die minimaal 3 weken ver is. Bovendien moet er iemand thuis blijven.

Moraal van het verhaal, goedkoop is duurkoop, koop geen medion pc, want als het mis gaat kan je door de ***** zakken.

mvg.

carlken
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:38

Re: medion videokaart vervangen door inferieur exemplaar

Ongelezen bericht door carlken »

k heb ook veel klachten over de medion,,overigens had ik hiervoor een medion van de aldi 19 maanden 1 x vastgelopen,verder geen klachten
maar bij inbraak gestolen,,,dus dacht ik weer een medion en kocht bij de media markt 1x gek geweest,,een medion microstar media center
nog geen twee jaar in mijn bezit onkosten 400 euro.
het ergste is dat mijn harde schijf na 15 maanden kapot ging waar dus alle herstel bestanden opstaan maar ook bestanden van mediacenter dat dus nu waardeloos is,,
dan is het helemaal schandalig dat er totaal geen medewerking verleend word omdat te repareren,,omdat ik de pc bij mij in de buurt heb laten nakijken,
ik ben dus 71 jaar geen auto meer ,en kan dus niet met dat ding op mijn nek naar rotterdam uit vlaardingen vandaan
medion krijg van mij een 4 en de mediamarkt een 3
een a 4 als rekening maar geen informatie over garantie schande
carlken

Gesloten