LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NATIONAL ACADEMIC doet niet wat ze belooft.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Kilo Hotel
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:44

NATIONAL ACADEMIC doet niet wat ze belooft.

Ongelezen bericht door Kilo Hotel »

Vanaf dit voorjaar maken we gebruik van de zorgverzekering (Menzis) via NATIONAL ACADEMIC. Het aanbod dat onze overige verzekeringen (opstal-, inboedel-, auto-, aansprakelijkheids en doorlopende reisverzekering) bij NATIONAL ACADEMIC 20% goedkoper zouden zijn dan bij onze huidige verzekeraar gaf de doorslag. Maar wat zijn de feiten?

Dit jaar (2006) zijn onze opstal-, inboedel-, aansprakelijkheids- en doorlopende reisverzekering overgeschreven en we zijn dit jaar 14,6 % (€ 41,00) duurder uit dan bij Univé, onze vorige verzekeraar. Dat is toch iets anders dan 20% goedkoper? Volgens NATIONAL ACADEMIC wordt het verschil met onze autoverzekering verrekend. Maar:
a. staat dat in de aanbieding van NATIONAL ACADEMIC dat elke af te sluiten verzekering 20% goedkoper is dan bij de huidige verzekeraar en
b. kunnen onze autoverzekeringen (2) pas per 1 maart 2007 worden overgeschreven.

Daarbij geeft NATIONAL ACADEMIC een zeer hoge korting op de verzekering van de oudste auto (daar is men dus het snelste van af) en een zeer lage korting (12,9%) op de nieuwste auto.

NATIONAL ACADEMIC houdt zich niet aan haar eigen reclame-uitingen. Wij hebben op 21 november jl. de directie een aangetekende brief gestuurd met het verzoek binnen twee weken te reageren. U raadt het al ........................ GEEN REAKTIE VAN NATIONAL ACADEMIC.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: NATIONAL ACADEMIC doet niet wat ze belooft.

Ongelezen bericht door Walter van V »

dan hoop ik dat je een rechtsbijstandverzekering hebt. En je zou kunnen overwegen het door te geven aan de reclamecodecommissie wegens misleidende reclame!

Inge1
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:25

Re: NATIONAL ACADEMIC doet niet wat ze belooft.

Ongelezen bericht door Inge1 »

opzeggen dan maar. U kunt tot 31-12 uw zorgverzekering nog opzeggen en - gezien het niet waarmaken van de beloften - de andere verzekeringen met ingang van eerstkomende premievervaldatum. En weer terug naar Univé.
Trouwens: Univé werkt zonder winstoogmerk (wordt na afloop verdeeld over de klanten of verwerkt in korting). Waar u nu verzekerd bent, wordt wel winst nagestreefd.

32er45ty
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2007 16:43

Re: NATIONAL ACADEMIC doet niet wat ze belooft.

Ongelezen bericht door 32er45ty »

Ook ik heb mijn verzekeringen overgesloten naar Nat. Academic in de hoop dat ze zouden voldoen aan de belofte dat de premies 20% lager zouden zijn dan bij mijn huidige verzekering. Alles zou inderdaad verrekend worden met de autoverzekering. Bij ontvangst van mijn polis bleek dat de premies bij lange na niet 20% goedkoper waren zoals beloofd. Na telefonische informatie bleek de fout te zitten in het feit dat ik bij de door mij doorgegeven premies van mijn "oude" verzekeringen, van de autoverzekeringen de bruto-premies had opgegeven, terwijl dit de netto premies hadden moeten zijn. Het verschil tussen "het reeds genoten voordeel" (toch ongeveer 4% in deze tijd van alles wordt duurder) en "het beloofde 20% verschil" zou ik nog uitbetaald krijgen.
Hopenlijk kun je hier iets mee. Succes

Finman
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:35

Re: NATIONAL ACADEMIC doet niet wat ze belooft.

Ongelezen bericht door Finman »

Zoals zo vaak is het weer te mooi om waar te zijn. Er is altijd iemand goedkoper. Later blijkt dat toch weer duurkoop. Advies : wees niet bang dat een tussenpersoon geld aan je verdient en stap gewoon eens bij zo'n kantoor binnen. Je krijgt dan iemand te zien die je recht in je ogen kijkt. Laat hem of haar een offerte maken en wat blijkt dan meestal ? Eigenlijk niet of nauwelijks duurder, goede en betrouwbare service en als je een probleem hebt of als er iets fout gaat kun je gewoon binnenlopen en wordt het opgelost onder genot van een kop koffie of thee. Ik was zelf ook zo,n internetshopper en aanbiedingenuitknipper. Ik ben hiervan teruggekomen ! Wel even checken of het kantoor goed bekend staat (bij voorkeur NVA Lid)

Gesloten