LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jrabel »

vanmorgen acer gebeld en gezegt dat ze een verkeerde monitor hadden geleverd.
wel eerst weer 27 minuten in de wacht gestaan ggrrrr.
er werd me verteld dat ze hem zouden omruilen en ik zou dan weer een labelnummer via de mail krijgen waarmee ik ups kon bellen om het scherm te laten ophalen.
alleen kreeg ik geen mail van acer en kon ik net nogmaals bellen voor het labelnummer.
weer 18 minuten in de wacht moeten staan a 10 eurocent per minuut + mobiele kosten ggrrr.
nu wordt het verkeerde scherm morgen opgehaald en moet ik maar weer afwachten wanneer ze de goede leveren.
heb ook gevraagd hoe het zit met pixelgarantie en er werd me verteld dat er 1 dode pixel in mag zitten en als het er meer zijn dan wordt hij weer omgeruild ( hoop maar dat het goed is dan )
wordt dus weer vervolgd
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jor »

Laat je even weten hoe het afloopt, Stel ik wel belang in.


Jor. :wink:

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jrabel »

zojuist heb ik een mail gehad van acer zie onderstaande tekst:

Uw Acer produkt

Case ID : ..........( weggelaten )
Serial Nr : .......................
Model : AL1951DS,2MS,700 1,MM,DVI,SILVER,EURO,UK
Reference Nr : ................

Is gearriveerd bij ons Reparatie Centrum en wacht op herstelling.

Voor verdere informatie kunt contact opnemen met onze helpdesk via onderstaande telefoon nummers.

NL - 0900-2020767 (EUR 0.20 c/pm)
Be - 078-150023
Lux - 900-72223 (EUR 0.16 c/pm)
Email - [email protected]


Met vriendelijke groet,

Acer Computer BeNeLux


dit is het scherm die ik terug heb gestuurd omdat het de verkeerde was die ze geleverd hebben ivm vervanging defecte scherm.
hij is helemaal niet defect dit scherm en toch is hij nu bij het reparatiecentrum.
tevens moest ik weer zo'n 20 minuten in de wacht voordat ik doorverbonden werd ( toevallig wel steeds zo'n 20 minuten )
nu dus al 3 keer moeten bellen met acer , dus al met al al 1 uur aan de telefoon gehangen a 20 eurocent per minuut.
heb dit ook kenbaar gemaakt en gezegt dat ik nu wel heel snel het goede scherm wil zien anders eis ik mijn geld terug want wacht nu al ruim 6 weken op het goede scherm.l
ga zo ook naar norrod en leg het geval ook daar uit misschien dat hun er druk op kunnen zetten .

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jrabel »

nu krijg ik net weer deze mail van acer , zucht
als ze werkelijk weer de AL1951 DS naar me toesturen dan accepteer ik hem zowieso niet van de transporteur ( UPS ).
tevens zal ik dan het aankoopbedrag terugeisen omdat ze hun kans nu wel hebben gehad namelijk:
1e keer opgestuurd en na 1 maand de verkeerde teruggekregen
dus weer opgebeld dat ze de verkeerde geleverd hadden .
nu na 3 weken zie ik dat ze waarschijnlijk weer de AL1951 Ds naar me opsturen ( zie onderstaande mail van hun ) terwijl ik nog zo weer gebeld had dat hij helemaal niet defect was maar dat ze de verkeerde hadden opgestuurd.
gr john
Geachte Acer Klant,

Uw Acer product,

Case ID : ..86700G
Product : ETL41080386060054FP...
Model : AL1951DS,2MS,700 1,MM,DVI,SILVER,EURO,UK

Is hersteld en staat gereed voor verzending.

U heeft een UPS Tracking Referentie Nummer toegewezen gekregen 1Z25683V6866458.... Uw Acer Produkt wordt binnen 2 werkdagen aan u retour gezonden en afgeleverd.

U kunt de voortgang van verzending volgen via www.ups.com, dmv uw UPS Tracking Referentie Nummer.

Nb: Het kan 24 uur duren eer Uw UPS Tracking Referentie Nummer verschijnt op de UPS website.

Voor verdere informatie kunt contact opnemen met onze helpdesk via onderstaande telefoon nummers.

NL - 0900-2020767 (EUR 0.20 c/pm)
Be - 078-150023
Lux - 900-72223 (EUR 0.16 c/pm)
Email - [email protected]


Met vriendelijke groet,

Acer Computer BeNeLux

www.acer.nl
www.acer.be

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jrabel »

nou, kom ik net thuis en hebben ze dus wel weer het verkeerde scherm geleverd waar ik al bang voor was ( zie bovenstaande reactie), tevens was de doos al meerdere keren dichtgeplakt en zaten er veel verschillende etiketten op o.a uit hong kong.
de binnenkant was ook niet origineel verpakt want het piepschuim was aan 1 kant vervangen door een dik prop plastic .
gelijk gebeld met acer en ze wisten ook niet hoe het kwam.
het serienummer klopte ook niet van wat er op de doos staat en de mail die ik van hun gehad heb.
moest maar wachten zeiden ze tot maandag en dan weer bellen ( lijp zeker )
ineens was de verbinding verbroken , dus ben ik daarop direct naar norrod gegaan.
heb de situatie uitgelegd en ze zeiden dat ik het beter zelf met hun kon oplossen door acer nogmaals te bellen.
heb gezegt dat hun maar moesten bellen met acer omdat ik hem bij hun gekocht heb en hun dus eindverantwoordelijk zijn.
ben onderhand al een kaptaal kwijt aan bellen dus daar pas ik nu voor.
ok , zeiden ze dan bellen wij acer wel waarop ik zei is goed dan wacht ik wel even.
nee dat kon niet want ze konden niet direct bellen.( er was niemand in de winkel ivm de storm dus waarom niet vroeg ik hun ).

heb norrod de tijd gegeven tot a.s vrijdag om met een oplossing te komen.
de medewerker van norrod zei dat het scherm die ik oorspronkelijk gekocht heb misschien wel niet meer leverbaar is .
ok. maar hoef toch geen genoegen te nemen met een ander model of het moet minimaal dezelfde specificaties hebben.
heb het scherm gekocht bij norrod omdat ik dacht dat als er iets mee is ik dan beter af was ivm garantie etc.
als ik hem destijds voor de 1e keer had achtergelaten bij norrod dan duurde het zeker 6 tot 8 weken voordat ik hem weer terug had , en als je het zelf regelt dat het dan sneller ging ( maximaal 4 weken ).
volgende keer koop ik de dure aankopen gewoon via internet want dan is het ook nog eens goedkoper en je moet het toch zelf regelen .
wordt vervolgd dus weer
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jrabel »

zojuist dus norrod gebeld en ze zeiden dat a.s dinsdag het juiste scherm geleverd werd bij hun.
dus nu maar hopen dat het dan nu wel het juiste scherm is
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jrabel »

op 18 januari heb ik het verkeerde scherm ingeleverd bij norrod.
op 19 januari heb ik norrod gebeld of ze al wat meer wisten waarop ze zeiden dat ze contact hadden gehad met acer en dat het goede scherm dinsdag 23 januari geleverd werd bij norrod.
kreeg ik van morgen een telefoontje van norrod dat het een en het ander was mis gegaan.
het scherm die ik bij hun op 18 januari had ingeleverd was nog niet opgehaald en het kon wel volgende week worden voordat ik mijn juiste scherm heb omdat het bij acer momenteel administratief een zooitje is zo zei de med. van norrod.
voor het eerst een acer product gekocht en meteen het laatste wat een k..tzooi
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jrabel »

we schrijven inmiddels 13-02-2007 en nog steeds geen ander tft scherm.
wordt van alles beloofd door norrod maar daar komt niets van uit.
daarom heb ik gisteren een aangetekende brief gestuurd naar het hoofdkantoor van norrod en eis ik het volledige aankoopbedrag terug ,
omdat ze niet aan de leveringsverwachting kunnen voldoen en dus in gebreke blijven.
tevens heb ik voor ruim € 37 aan belkosten gehad dus dat bedrag vorder ik ook terug.
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jora39 »

:!:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door magel725 »

De oplossing van Norrod is zeer redelijk. (overigens snap ik niet waarom je een 1951DS terugstuurt voor een 1951CS, aangezien de eerste een beter scherm is)

Het probleem wordt netjes opgelost door een Samsung aan te bieden (de 931C heeft wel de matlaag erop gespoten, dus is niet blinkend) die van veel betere kwaliteit is dan de Acer. Ook worden alle telefoonkosten vergoed.

Ik vind het dan ook jammer om te lezen dat dat nog niet genoeg is en er nog even om een gratis kabel en een nieuwe garantie wordt gevraagd. Dat soort zaken is gewoon een trap na geven, terwijl de winkel het netjes oplost. Zij kunnen er ook niet aan doen dat het bij Acer mis is gegaan. Als ze me dit aan zouden bieden was ik daar heel blij mee geweest en had ik daarna niet nog een aantal eisen toegevoegd.

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door magel725 »

De crystal brite schermen zijn een produktiefout die beter verkoopt. Normaal bestaat een TFT scherm uit een aantal lagen en er is ooit bij een serie schermen de laatste laag vergeten. Dat zijn dus de eerste series van de Acer 1951C. Die zijn dus kwalitatief slechter dan de serie ervoor.

En ja, je hebt 3 maanden zonder scherm gezeten. Dat is én het risico van een produkt, én Norrod kan er niets aan doen. Ik vind het van hun erg netjes om de DVI kabel te geven, alsmede een nieuwe bon, maar daar heeft u bij lange na geen recht op en ik vind het dan ook zeer brutaal om dat te eisen. Zoals ik al zei: nog even een trap na geven. Helaas bent u niet de enige die dat doet, want zo zijn Nederlanders nu tegenwoordig.

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door magel725 »

Die schermen zijn per ongeluk de eerste keer op de markt gekomen en toen bleek dat ze beter verkochten dan de goede schermen. De laatste beschermlaag ontbrak, dus de schermen bleven glimmend.
als ik er geen recht op had dan had ik het ook niet voor elkaar gekregen dus wisten ze zelf ook wel dat ze fout zaten .
Dit zegt iedereen in Nederland die toch net zijn zin heeft gekregen. Het is typisch Nederlands om nooit ergens blij mee te zijn. Nee, je had er geen recht op, maar omdat zij je graag tevreden willen stellen hebben ze je iets extra gegeven waar je geen recht op hebt.

Dat ik het fijne er niet van weet vind ik nogal raar. Ik mag toch aannemen dat hier het hele verhaal wordt neergezet en niet slechts een gedeelte. Dat zou namelijk niet eerlijk zijn. Norrod heeft je verwezen naar Acer zodat je een paar weken tijd bespaart. En dat vind je niet netjes? Sorry, maar dan had je dat tegen Norrod moeten zeggen en had je je scherm daar af kunnen geven. Je kunt hun nu niet verwijten dat jijzelf een andere keuze hebt gemaakt. Dat is echt de omgekeerde wereld. Bovendien kan Norrod er niets aan doen dat het bij Acer is misgegaan en nu betalen zij uit eigen zak nog bij om je alsnog tevreden te stellen. Iets wat dus onhaalbaar blijkt te zijn, want er moet alsnog een trap uitgedeeld worden naar hun.

Het zal wel aan mij liggen, maar ben ik dan nog één van de weinige die gewoon normaal omgaat met andere mensen? Of ze nu bij een bedrijf werken of niet, of ze nu familie zijn of niet, ik ga gewoon normaal om met iedereen die normaal met mij omgaat. Ook als ze een foutje maken blijf ik normaal reageren. Dat heet fatsoen.

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jor »

jora39, Je hebt gewoon gelijk en het heeft helemaal niets met fatsoenlijk te maken. Maar magel725 schijnt een geval apart te zijn en wil altijd in elk topic een andere mening tentoonspreiden dan de rest, Niks van aan trekken is het beste.

Jor.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik geef niet altijd een andere mening, maar ik kijk er wel altijd objectief naar. Dit is een klachtenforum waar iedereen een klacht heeft en daar steun in zoekt; terecht of niet terecht. Ik geef gewoon een objectieve mening zonder meteen als een kip zonder kop mee te klagen. En ja, dat is vervelend voor mensen die niet tegen kritiek kunnen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jor »

Ik geef gewoon een objectieve mening


Ik heb niet veel zin je je gezeur maar dat geloof je toch hoop ik zelf niet? Zo ja, lees dan nog eens je eigen reactie's terug.Iedereen die om garantie of service durft te vragen word afgemaakt als asociaal of onfatsoenlijk, Kom op zeg.

ikbenik

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door ikbenik »

Iedereen die om garantie of service durft te vragen word afgemaakt als asociaal of onfatsoenlijk
Mensen die als ze zelf iets kapot maken dat onder garantie durven te claimen zijn inderdaad a-sociaal of onfatsoenlijk.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door jor »

Dat is helemaal waar ! maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden die een beroep op garantie doet en daar lijkt magel725 wel vanuit te gaan. jora39 degene die het topic starte heeft niets zelf stuk gemaakt en maanden zonder monitor gezeten, en als hij dan om iets extra's vraagt is hij ineens onfatsoenlijk? En nee, We hebben het niet over een moeilijk verkrijgbaar onderdeel maar een gewoon TFT scherm.Verder heb ik zoals ik al aangaf niet veel trek in dit gepraat om niets., Topicstarter zijn probleem is voorbij en hem onfatsoenlijk noemen is onnodig en kwetsend.


Ps het verkregen extra is een DVI kabeltje van €5.- nou nou.

Gesloten