LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is een goede provider

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Inge1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2007 19:52

Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door Inge1973 »

ik ben op zoek naar een goede aanbieding m.b.t telefonie en internet via ADSL. Heb momenteel geen abonnement bij KPN ofzo.
Wie heeft een goede tip ?

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door henkgeluk »

xs4all ,

beetje duurder maar wel goed!

gr

henk

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Wat de prijs aangaat is intenet plus bellen voordeliger dan ADSL en telefonie (analoog) gescheiden.

Wat betrouwbaarheid aangaat is IPB minder interresant op dit moment vanwege de lagere betrouwbaarheid en kinderziektes.( nog erg veel klachten.)

Ik persoonlijkzou dus op dit moment een oude vertrouwde analoge telefoonverbinding handhaven. Voor ADSl moet je een beetje mazzel hebben qua provider. over de meeste providers zijn hier op de forums wel negatieve meldingen. providers in negative zin zijn o.a. scarlet, speedlinq, uiteraard zullen er ook mensen zijn die misschien wel goede ervaringen hiermee hebben. Tot nu toe komt Acces4all goed uit de bus.

situaties kunnen veranderen, Planet was altijd een goede provider nu maken ze deel uit van KPN ( ik dacht access4all nu ook) maar planet is nu administratief een grote puinhoop net zoals Hetnet.

verder raadt ik je aan een op de diverse forums te zoeken naar de gebruikers ervaringen van providers. Ook kun je eens googelen. type dan maar eens" klachten over???(naam provider)

Ga niet over een nacht ijs en ga niet alleen op de prijs af, kijk ook naar de kosten van een helpdesk.

Succes

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door Laurent »

Ik heb een eenduidig advies, maak gebruik van het fantastisch aanbod van UPC, m.i de meest betrouwbare provider in Nederland op basis van kosten,service en mogelijkheden. :o

Een proefperiode gedurende een halfjaar voor Euro 19,75 is pm is niet te versmaden.:) :D

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Laurent,

zoals gewoonlijk klets je weer uit je nek en lees je niet, deze dame wil ADSL en geen kabelinternet.

Inge1973

laurent is UPC medewerker, en over UPC weet heel Nederland genoeg.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door agro »

Een proefperiode gedurende een halfjaar voor Euro 19,75 is pm is niet te versmaden
Best mogelijk, maar als je dan wil besluiten om terug te gaan heb je wel een levensgroot probleem.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door Chief »

Niks geen probleem dat is allemaal verleden tijd, de topics over UPC zijn niet voor niets weg gehaald. Alles word nu keurig behandeld en fouten ja die worden overal gemaakt.
Vorig weekend hadden wij zelf een probleem met de digitale tv, even gebeld met UPC, het bleek een software probleem te zijn.
Het is keurig netjes via de telefoon opgelost, en alles met behulp van de medewerker opnieuw ingesteld. Wat gebeurt er vorige week woensdag, staat er een monteur voor de deur die toch even alles door kwam meten of de ontvangst wel goed genoeg was, we kwamen wat punten tekort volgens hem en toen heeft hij er andere kabels tussen gezet, en hij heeft de wandcontactdoos vervangen. En dat allemaal zonder klachten want die waren het weekend al opgelost. En dat zelfde geld voor de telefoon vanaf vorig jaar april heeft de telefoon er één keer uitgelegen, we hebben een minuut de stekker uit het stopcontact gehaald en hij deed het weer. En nee ik ben geen medewerker van upc.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door Laurent »

Chief:

Ook ik ben geen medewerker bij UPC, ik ben wel al vanaf 1998 klant bij UPC-Chello, inmiddels de meest betrouwbare provider in Nederland op basis van kosten,service en aansluitmogelijkheden. :D

Natuurlijk is een apart item over UPC overbodig.:)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door agro »

Niks geen probleem dat is allemaal verleden tijd,
Dan heb je blijkbaar afgelopen vrijdag de uitzending van MAX gemist, daar kwam het heel anders uit de voeten.
Laatst gewijzigd door agro op 23 jan 2007 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Laurent, Chief,

JULLIE KUNNEN NIET LEZEN, DE DAME WIL NIET DIE BALLENTENT VAN UPC, ZIJ WIL ADSL.

LAURENT,

STOP MET COPIEREN WAT ANDERE MENSEN AL OVER JOU HEBBEN GESCHREVEN!!

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Laurent,

De dame is verstandig om voor ADSL te gaan en niet dat waardeloze UPC, hopelijk woont ze in een gebied waar dat UPC God zij dank niet verkrijgbaar is, maar daar had jij met je bekrompen geestje nog niet over nagedacht, sweet dreams Laurent!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door agro »

Middels malicieuze (meestal kwaadwillige) pogingen andere gebruikers van een nieuwsgroep aan moedigen zich niet aan vastgestelde onderwerp van een groep te houden."
Met andere woorden Trolling is het bewust provoceren van andere gebruikers met als doel ze zodanig boos te maken dat er een ongewenste woordenwisseling op gang komt, die niets of nauwelijks nog iets met het onderwerp te maken heeft
Beste laurent, als je het zo goed weet, wanneer ga je dan eindelijk eens daadwerkelijk reacties plaatsen welke met het onderwerp van doen hebben en inhoudelijk ook nog enig niveau hebben.

Inge kan je enige gegevens verstrekken hoe je tel en adsl abo op moment in elkaar zit.

ayol
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:33

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door ayol »

Ik heb sinds november 2006 een ADSL2-abonnement 10MB/1MB met 500 gratis belminuten naar alle vaste nummers in Nederland.

Daarboven betaal je 40% minder aan telefoontikken dan bij KPN. Verder heb ik een belbudget-abonnement voor de binnenkomende telefoontjes van KPN.

En het werkt uitstekend maar is niet overal te ontvangen !!

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Inge,

Shop wat rond op internet lees ervaringen en neem je beslising, wat ik in het begin van jouw topic al heb aangegeven en laat Laurent UPC voor wat hij is nl: een nobody.

richard oomen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2006 10:55

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door richard oomen »

Voorheen had ik internet en bellen van Tele 2. Dit werkte niet.
Nu heb ik Slim van Kpn. Dit werkt naar volle teveredenheid. Voor 20 euro heb je internet en 500 belminuten. Online kun je je beltegoed bekijken en beheren. Houdt wel rekening met een starttarief bij bellen.
Interressante optie is om Skype te dowloaden. Dit voor eventueel internationaal te bellen. Voor iemand die geen snelle internet verbinding hoeft, is dit een goeie aanrader.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door pvd »

Hou er rekening mee dat het internet bij slim niet zo snel is. Het is eigenlijk te langzaam om bijv. programma's via uitzendinggemist.nl te bekijken.

pvd

Toolboy

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door Toolboy »

Waarom een provider??

De mij heeft adsl direkt van kpn en heb echt geen providor nodig .
het werkt nu toch ook en geeft geen enkele bellemering.
Het verschil is ,dat ik veel goedkoper uit ben dan met provider buiten kpn om

MAXIEM

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag inge1973,

Providers: goede of slechte?

Het vaststellen of je met een goede of minder goede of zelfs slechte provider te maken hebt, is niet gemakkelijk. Je moet dan niet zozeer kijken naar de kwantitatieve gegevens zoals bijvoorbeeld het aantal klanten, het aantal mutaties en het aantal klachten, maar meer naar de wijze waarop providers klachten oplossen. Worden de problemen niet of slecht en zeer moeizaam opgelost en tegen hoge kosten (denk aan de dure 0900 nummers) of worden de problemen soepel en snel opgelost. De centrale vraag is dus: hoe lossen de verschillende providers problemen van klanten op en hoe gaan ze daarbij om met hun klanten. Om die vraag te beantwoorden heb je kwalitatieve gegevens nodig om tot een verantwoord oordeel te komen. Daarbij kun je een bepaalde werkwijze volgen. Surf bijvoorbeeld naar http://www2.trosradar.nl/ en gebruikt daar de zoekfunctie. Tik de naam van een provider in en lees de meest recente posts waarin vrijwel uitsluitend staat hoe providers omgaan met problemen én omgaan met hun klanten. Je kunt natuurlijk ook via het ‘overzicht forums’ te werk gaan. Je krijgt dan een heel aardig beeld van de kwaliteit van de dienstverlening van providers als er klachten zijn. Deze werkwijze is erg simpel maar kost wel wat (lees)tijd. Deze werkwijze kan ook nog aangevuld worden met een steekproefje die je houdt bij kennissen, buren, familie en vrienden. Zet de 5 belangrijkste vragen (in feite dus wensen) op papier en verzamel zoveel mogelijk informatie uit de eerste hand. Zorg er wel voor dat je NIET te rade gaat bij iemand met een belangenverstrengeling in deze sector. Je brengt dan, zoals wij dat zo mooi kunnen zeggen, een bezoekje aan de advocaat van de duivel en je kunt er dan vrijwel zeker van zijn dat je onvolledige, onjuiste en gekleurde informatie krijgt. De op bovenstaande wijze verkregen informatie kun je nog aanvullen met de recente gegevens uit de onderstaande links:

Aanvullende informatie op de Kassa-site:

Top3 1 2007 Top3 2 2007 Top3 3 2007 (de wekelijkse Kassastanden)

@home (forumonderwerp)

KPN IPB (forumonderwerp)

Sukses, groeten Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 30 jan 2007 22:33, 2 keer totaal gewijzigd.

telestress
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mei 2006 23:08

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door telestress »

Op dit moment is xs4all de betere aanbieder. Snelle helpdesk, normaal tarief en uitgebreide service en extra's. Op dit moment bied xs4all ook aan, dat je kunt internetten en bellen met 1 abo. Dat betekend dat je ook niet aan een bel basis of bel budget abo bent verbonden van KPN. Door deze actie is xs4all niet (veel) duurder meer dan de andere aanbieders. :!:

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Wat is een goede provider

Ongelezen bericht door kuiffie »

Kleine bijdrage mijnerzijds ,
De hersenloze Laurent werkt bij upc dus daar moet je niet naar luisteren , ik mag je er misschien op wijzen dat Tiscali , waar ik ook al maanden tot volle vreugde , lid van ben een leuke aanbieding heeft .
voor 15 euro per maand internet T4 en telefoon met gratis bellen binnen je regio .
Komen er alleen kpn kosten erbij voor de adsl , dat is 10 euro per maand .
goedkoper kom je niet weg volgens mij .
Begin in godsnaam niet met UPC , dat bracht mij alleen kommer en kwel , en teveel betalen .

Gesloten