LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Dan zou je even naar hun kunnen bellen of mailen en zeggen dat dit dus pure misleiding is.

Trouwens € 50 valt eigenlijk nog wel mee, want ik zag gister op hun site als je nu lid wilt worden, dat je € 99 kwijt bent.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Laurent »

G7 , heb jij belangstelling voor de VK?. laat het mij even weten svp

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Laurent.

Al zou ik UPC, met een gratis lidmaatschap van VK krijgen, zou ik het meteen doorspoelen.

Ik hoef niks. Zoek het allemaal zelf wel uit en op. :roll:

ton1946
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2007 18:53

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ton1946 »

Het is met VK hetzelfde als met Peter Langhout. Je boekt bij VK, die geeft je een touroperator/reisburo aan waar je de reis kunt boeken.
De truc: VK is nergens bij aangesloten. Al zou een reis van OAD boeken via VK. De organisatie waar je boekt en betaald is bepalend voor de aanspraken die je in voorkomende gevallen kan doen. PL had dit ook. Je boekte bij PL en die bracht het onder bij Annasol. Ik geef wel dat de vakanties bij VK goedkoper zijn door de korting van 5%. Wil je het risico lopen dat je bij failissement en/of wanbetaling geen aanspraak kan maken op een garantiefonds dan is het een leuk item zo'n VK.

Fred-J
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2007 06:11

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Fred-J »

Ja Ja helemaail gratis.
Wat moet ik hier van geloven.

Van: Vakantiekaart [mailto:[email protected]]
Verzonden: XXXXXXXXXX
Aan:XXXXXXXXXXX
Onderwerp: Let op uw brievenbus!


Geachte heer XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Onlangs deed u mee aan een actie op pcwinnen.nl. Dat heeft u
meteen een gratis Vakantiekaart opgeleverd. Normaal kost de
Vakantiekaart EUR 99,95, maar voor u is en blijft de kaart
dus helemaal gratis!

Vandaag of uiterlijk morgen zullen uw inloggegevens per
normale post worden verstuurd aan:

Naam: XXXXXXXX
Adres: XXXXXXXXXXX
Postcode, plaats: XXXXXXXXXXX

Met uw lidmaatschap krijgt u 5% extra korting op reizen van zo’n
100 reisorganisaties als u boekt via www.vakantiekaart.nl.
Via Vakantiekaart kunt u reizen boeken van bijna alle grote
en goedkope reisorganisaties.
En, de korting geldt ook bovenop speciale aanbiedingen!

Op www.vakantiekaart.nl kunt u meteen inloggen met de volgende gegevens:
Kaartnummer: XXXXXXX
Geboortedatum: XX-XX-XXXX

Kloppen uw gegevens niet?
Stuur dan even een mailtje aan [email protected].

Wij heten u van harte welkom en wensen u alvast een fijne vakantie!

Met vriendelijke groet,
Team Vakantiekaart

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Wat kunnen mensen toch zeuren en slecht lezen. Wij gaan regelmatig met korting via vakantiekaart op vakantie, ook via OAD. Het scheelde ons op de laatst geboekte Oad vakantie 70 euro, en met een waardebon van Vakantiekaart kwam er nog eens 12,50 korting bij.
Ja, ooit hebben wij die kaart voor 50 euro gekocht, maar aan korting hebben wij inmiddels al veel meer ontvangen. Gewoon uit de Oad gids de reis zoeken, en dan via Vakantiekaart boeken voor dezelfde prijs als in de gids. Scheelt ons zo'n 70 tot 90 euro per reis, 2x per jaar.Wat daar nou moeilijk aan is? Niks geen addertjes onder het gras. En nee, ik heb geen aandelen vakantiekaart, ben gewoon een trouwe en tevreden gebruiker van vakantiekaart.

beskerjg
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door beskerjg »

Ik heb net een email-bericht verzonden naar [email protected] maar deze mail kreeg ik terug. Nogmaals geprobeerd met hetzelfde resultaat. Zijn er meer die dit probleem hebben?

Ruud

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Ik heb gelukkig mijn geld van € 60,00 teruggekregen en overal vanaf. Ik hoorde en las zoveel verschillende dingen en ook van de reisbureau's over de vakantiekaart dat ik echt heel veel moeite moest doen en aan blijven dringen om mijn eigen geld terug te krijgen.

Ik raad u allen aan, die er vanaf willen om ditzelfde te doen. Ik ben van een hoop gezeik af. BV ik kon ook boeken via globe volgens dat HI bureau in Heilloo en volgens de VK niet. Daaraan begon ik gelijk te twijfelen en heb ook het argument gebruikt dat men alles dwingt te kopen/aanschaffen.

Ik hoop dat het jullie ook allemaal lukt om eraf te komen.

route66
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2007 21:20

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door route66 »

ook ik ben afgelopen telefonisch week benaderd door vakantiekaart. een vriendelijke dame vertelde dat ik door het eerder invullen van een enquete??? nu het aanbod kreeg om in de toekomst mijn vakanties 5 % goedkoper te boeken via vakantiekaart. het kostte alleen 2,95 adminstratie kosten. als extra aanbieding!! zaten er nog cadeaubonnen bij terwaarde van 75 euro. deze zou ik wel eerst moeten betalen, maar bij m'n eerste boeking terug krijgen. als het niet zou bevallen zou ik heel makkelijk (heb ik nog expliciet naar gevraagd) via mail kunnen annuleren. twee dagen de pas en contract in de bus. van de aangesloten reisorganisaties is er geen die mijn intersse heeft. annuleren blijkt na goed lezen (mijn achterdocht was gewekt) helemaal niet via mail te kunnen en de kleine lettertjes staat dat pas nadat vakantiekaart bevestigd heeft dat geannuleerd is dit ook van toepassing is. het zekere maar voor het onzekere genomen en aangetekend geannuleerd. als ik de diverse reacties via de site van kassa en radar lees kan ik blij zijn dat ik er met een kleine 10 euro vanaf kom.

alweer een lesje geleerd

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Dan ga je naar de bank toe en stoneer je het bedrag en stuur je alles terug. Je doet er toch niks mee en je moet idd heel veel moeite ervoor doen om ervan af tekomen.

Jammer dat het zo moet en inderdaad kan het via een enquete van internet dus ook daarbij uitkijken. Ik doe nergens meer aan mee en ook nergens meer aan opgeven.

Ik had bonnen van 60 euro en heb dat ook teruggekregen.

mo2
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2007 21:14

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mo2 »

ook wij zijn verrast door twee afschrijvingen van de vakantiekaart. Alleen hebben wij zelfs nooit iets over de post gekregen: het advies is dus gelijk de twee bedragen laten stoneren door de bank (2.95 en 75 €)?

chntl
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door chntl »

Ik kreeg afgelopen maandag een brief van vakantiekaart B.V., ik zou me hebben aangemeld en ik zou inmiddels mijn lidmaatschapskaart en het informatiepakket hebben ontvangen. Punt 1 heb ik mij nooit aangemeld als lid, punt 2 heb ik nooit iets van ze ontvangen, punt 3 ken ik het hele bedrijf niet.
Verder in de brief schreven ze mij dat ze getracht hadden 75 euro van mijn rekening af te schrijven, dat dit niet gelukt was en of ik even per acceptgiro wilde betalen!!! Ik heb nooit mijn bankrekening nummer aan vakantiekaart B.V. gegeven, niet zo gek dat ze niks kunnen afschrijven. En waarom willen ze geld afschrijven zonder mijn toestemming. Ken het hele bedrijf niet, ga amper 1 keer in het jaar op vakantie, ik hoef die 5% korting niet!!! En zeker niet ongevraagd en er ook nog eens 75 euro voor moeten te betalen.
Ik heb vakantiekaart B.V. hierover een e-mailtje gestuurd, maar die lafaards daar reageren daar niet eens op.
Natuurlijk zijn er mensen die wel baat bij vakantiekaart B.V. hebben, maar die kunnen mij niet vertellen dat ze de manier waarop vakantiekaart B.V. hun vakantiekaart aan de man/vrouw brengt normaal vinden.
Woest wordt ik hiervan. Wordt tijd dat vakantiekaart B.V. wordt opgeheven i.v.m. wanpraktijken. Ze proberen gewoon je geld af te troggelen. En 1 tip: geef nooit je bankrekeningnummer aan vakantiekaart B.V.!!!
Maar waar ik nu dus bang voor ben, is dat ik ook aanmaningen toegestuurd krijg en afmelden op de site kan ik niet, want heb nooit een pasje ontvangen, dus kan ook niet inloggen om me af te melden en op e-mail reageren ze dus gewoon niet. Lekker makkelijk.

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Zolang je nergens voor hebt getekend hebben ze niks te zeggen. Laat hun maar in die waan. Ik weet wel, ook al weet ik dat er andere mensen het wel een geweldige organisatie vinden, dat ze mensen dwingen om ja te zeggen ook al zeg je duidelijk nee. Jammer dat zo'n organisatie zo te werk moet gaan om provisie te krijgen van mensen die geen interesse eigenlijk hebben in de organisatie.

Ik heb wel een naam van een werknemen die je wel kunt mailen en alle mails die je verstuurd hebt bewaren voordat men verdere stappen gaat ondernemen. Het mailadres is [email protected]

met vriendelijke groet,

Lizethe

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik heb wel een naam van een werknemen die je wel kunt mailen en alle mails die je verstuurd hebt bewaren voordat men verdere stappen gaat ondernemen. Het mailadres is [email protected] ???


Welk risico loop je door die Robert te bellen??, welk bedrag wordt er afgeboekt?? Laar de V K links en rechts liggen !!!!!!!!!

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Ik denk gewoon zeggen waar het op staat en blijven herhalen. Met hem kun je redelijk praten en anders mailen naar hem rechtstreeks. En als je er telkens niet mee eens bent gewoon zeggen dat je het er voor over hebt om duurder te betalen en wat betrouwbaarder voor jezelf overkomt.

Je moet overtuigend naar hem toe overkomen das alles.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Je moet overtuigend naar hem toe overkomen das alles. ???


Overtuigend overkomen bij een club die de kluit belazerd?????.

gekke gerrit
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2007 13:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door gekke gerrit »

Mijn vader en moeder zijn ook verrast door afschrijvingen van de vakantiekaart.Belachelijk ook nooit iets ontvangen en zomaar 75 en 2,95 euro kwijt. We hebben het gelijk laten stoneren. We zijn niet gek.
Hoe het toch mogelijk is dat zonder jouw handtekening zomaar geld kan worden afgeschreven vind ik onbegrijpelijk. Iemand zal maar een hekel aan je hebben we pasen je rekeningnr. door en laten lekker wat geld bij je afschrijven.Mooie acties zijn dat.
Voor reacties bij de vakantiekaart kan je natuurlijk wel raden wat ze zeggen: nee mevrouw zo werken wij niet, nee mevrouw zo'n bedrijf zijn wij niet, maar ondertussen!!!!
Ik laat het hier niet bij als ze langer gaan stalken met telefoontjes, hier moet een eind aan komen onschuldige mensen treiteren.

gekke gerrit
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2007 13:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door gekke gerrit »

Dat doen ze dus ook nog wilde ik nog ff kwijt. Als je je geld heb laten stoneren gaan ze je stalken met telefoontjes dat je moet betalen etc. etc.
Als je al een paar keer hebt laten weten dat je niet geinteresseerd ben zowel telefonisch en per email zijn ze niet thuis maar als ze geld van je willen dan zijn ze erineens weer wel. GRAPPIG HE!!!!!
Dames en heren niet reageren!!!

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Dames en heren niet reageren!!!
Bedankt voor je waarschuwing!
Alle begrip voor je ergernis.
...gelijk laten stoneren
Dit moet zijn: ....gelijk laten storneren

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

lizethe


ben je nog steeds overtuigend met de mail medewerker van de VK bezig???

Storneren is een vakterm bij banken, ik heb inmiddels een heel pakket rode kaarten bij de PTT gehaald ivm intrekken van machtigingen, mijn bank hefft deze week genoeg gestorneerd. !!!!!

Gesloten