LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Precies ronald g daar zat ik dus ook aan te denken, verwijzen is niet spammen.

Toolboy

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik maak uit het verhaal op dat er nimmer een waarschuwing is geweest.
Als er geen waarschuwing is geweest heeft u niets te vrezen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door ronald g »

Dat kan nog wel meevallen, als Bram kansloze verkrachters een kans geeft is dat publiciteit. Deze zaak zou dat ook doen. Betere optie Anker en Anker die zijn al een tijdje uit het nieuws en kunnen wel weer wat aandacht gebruiken. Die doen ook pro deo.
Hoe dan ook ik zou niet in de schoenen van vraagsteller willen staan want het is een serieuse overtreding, die volgens de voorwaarden strekt legitiem is.

Ronald.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door antonh »

@mx5
het enige wat je kan doen is naar een advocaat gaan.
Er is ook zo iets als copie recht.
En dat mag je niet schenden zonder toestemming en ook geen naam gebruiken.
het wordt waarschijnlijk wel duur voor je.
En leeftijd maakt echt niets uit hoor.
Je bent rechtsbekwaam of te wel meerderjarig.
Je schrijft dus ook

"Ik heb een eigen website gemaakt waarin ik reclame maak voor bestaande dating sites op internet. (zo ook de site die me nu aanklaagt?) Mensen kunnen hun ervaringen hierop kwijt over de datingsites en informatie vinden".

Stond hier ook negatieve reclame bij?

mx5
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door mx5 »

nee geen negatieve reclame (tot dusver ;-) )

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@mx5, ik vind de boete ook erg hoog.
Maar een boete vind ik wel terecht, je hebt lopen spammen en mensen benaderd die er niet op zaten te wachten.
Ik zou adviseren contact op te nemen met de datingsite. Waarschijnlijk willen ze dit niet in de pers hebben en heb je hiermee een onderhandelingspositie.

allroundchauffeur
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:35

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door allroundchauffeur »

...als je het mij vraagt is het niet meer dan een storm in een glas water

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Beste MX5

Regelmatig komen hier vragen die ik zou kunnen beantwoorden met één van de 21 webwinkels die mijn vader heeft!

Dit is verboden, dat ik wel eens via mail een vraag krijg, en die gaan dus via mijn prive adres doorgestuurd naar die winkel, maar dan zelfs maak ik zelden bekend dat het onze winkel is.

Ik heb wel collega winkeliers laten verwijderen bij Kassa, en direct waren ze hier bij Radar ook verdwenen, dus die boete hoeft niet.

Als jij een site hebt waar naast kwaliteit je ook prijzen en resultaten kunt vergelijken, wie zegt dat alles eerlijk is, wij proberen ook met betere service en lage prijzen te scoren, maar zijn nog steeds niet de goedkoopste, en ook niet de beste service, het is altijd OF.
Dus bij lage prijzen slechte service...
OF hoge prijzen en zeer goede service,
en we zitten het liefst in het midden, wat voor de meeste mensen het beste is.

Dat er hier wel eens een link word geplaatst, dat is al twijfelachtig.
Naar het wetboek mag, zodat je kunt lezen wat hierin staat.

Maar een link naar een advokaten kantoor is dus verboden!

Vermoedelijk zal bij een rechtszaak het economisch belang meewegen, en gezien de lage score zal het vermoedelijk eerder richting E80 gaan, omdat slechts 1 op 1000 op spam reageerde in 1999 en nu is dat nog lager geworden, dus maak je geen zorgen over het bedrag, E80.000,- is niet normaal, en iedereen mag alles vragen, maar ze krijgen zo alleen maar negatief nieuws.

Alleen na een waarschuwing, liefst een mail met ontvangstbevestiging, waarop U reageerde, anders is het geen bewijs, en kunt U zelfs vrijgesproken worden, zelfs snipperdagen en kosten van advokaten kunt U soms vergoed krijgen als zij onredelijk veel claimen en worden afgewezen, dus het kan ook nog andersom gaan.

Maak je niet druk, je bent geen bedrijf, en ondeskundig, en zij hebben niet tijdig gewaarschuwd, omdat je het niet in een keer stuurde, hadden ze zelfs een IP blokkade kunnen gebruiken zodat je niet meer op hun site kon komen!

Veel Succes, Anastasia.

mx5
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door mx5 »

ik ga vanmiddag even naar de rechtswinkel ik hou jullie op de hoogte

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door Miss M »

Zou je niet eerst kunnen proberen eens contact op te nemen met iemand van de site? Gewoon eens informeren hoe en wat? Desnoods excuses aanbieden en zeggen dat je je er niet van bewust was van wat je gedaan hebt? En dat je op je site ook verwijst naar deze site en dus ook probeert hun site te presenteren?

Zeg er verder bij dat je een advocaat zult moeten inschakelen om uit te zoeken of dit rechtmatig is en dat het dan voor beide kanten alleen maar een hele kostbare en langdurige geschiedenis zal gaan worden. Zeg erbij dat je dit dan maar opvat als een hele goede waarschuwing en dat je dit nooooit week zult doen. Misschien zullen ze dan coulant zijn en scheelt je dat een hoop slapeloze nachten en advocaatkosten.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door Fiore »

naar de rechtswinkel gaan om te informeren betekent natuurljik niet direkt dat hij een rechtszaak gaat beginnen.. maar het is wel fijn om te weten wat in deze je rechten zijn, dus of ze zo'n hoog bedrag mogen eisen en of uberhaupt hun algemene voorwaarden rechtsgeldig zijn

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar je kunt het beste even naar een rechtswinkel gaan, die zijn goedkoper dan advocaten en sommige hogescholen hebben er ook 1.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door Walter van V »

ik ga vanmiddag even naar de rechtswinkel ik hou jullie op de hoogte
het is handig even terug te lezen in een topic...

aan vragensteller MX5: hoe is het afgelopen bij de rechtswinkel??

mx5
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door mx5 »

ik zou vandaag terug gebeld worden (tel. advies= gratis) Ik hou jullie op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn. Tevens heb ik een exuus mail gestuurd.

Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

Hahaha, natuurlijk kunnen ze je helemaal niet beboeten. Wat een onzin.
Ze kunnen ongewenste berichten van de site verwijderen, je een ipban geven.
En ze kunnen wel van alles in de algemene voorwaarden zetten. Dat wil nog niet zeggen dat het rechtsgeldig is.
Het is een sport op het net om reclame voor je site te maken door berichten achter te laten op fora en dergelijke. Dat doen duizenden site eigenaren.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Beste Elisabeth 59

Ik weiger hier reclame te maken voor de 21 Webshops die ik beheer!

Anastasia houd zich dus wel aan de regels, en meld direct als andere het wel doen en misbruik maken!

Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

21 webshops of 21 affiliatesites?
De grootste spammers van het net zijn de affiliates. Je kunt haast geen woord meer intoetsen bij google of er verschijnt een rij van affiliatesites.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door Walter van V »

die excuusmail vind ik niet handig, eigenlijk geef je toe dat je fout zat....

Niets doen zonder dat het goedgekeurd is door een jurist!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

En ze kunnen wel van alles in de algemene voorwaarden zetten. Dat wil nog niet zeggen dat het rechtsgeldig is.
Ik snap echt niet waar mx5 zich druk om maakt.

Dus als die webbeheerders een boete van 15.000 euro per overtreding in het vooruitzicht stelden, zou hij nu 1,2 miljoen euro moeten betalen?

MX5, ik vind het eerlijkgezegd niet heel erg handig wat je hebt gedaan, maar ik kom vaak op fora waar reclame wordt gemaakt voor soortgelijke fora die de plaatser van het bericht zelf beheert.

Het enige dat daaraan vast hangt, is een waarschuwing, en bij herhaling een IP-ban, zoals eerder hier gesuggereerd.

De enige die een dwangsom kan vaststellen, dat is een rechter. De beheerders kunnen dit wel op hun website zetten als afschrikmiddel, maar het heeft totaal geen waarde.

Wanneer het mij overkwam, zou ik niet eens de moeite hebben genomen een rechtswinkel in te schakelen. Ik zou hier geen seconde van wakkerliggen. Enige gevolg kan zijn, zoals aangegeven: die IP-ban. En daar hebben ze uiteraard wel het recht toe.

Hoe zie jij het voor je, dat die firma die 80.000 euro wil innen? De rechter zou hen in hun gezicht uitlachen, wanneer ze het zouden proberen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: hulp gezocht! 80.000 euro boete wegens positieve spam?

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 20 Feb 2007 10:18 door Anastasia

Beste Elisabeth 59

Ik weiger hier reclame te maken voor de 21 Webshops die ik beheer!

Anastasia houd zich dus wel aan de regels, en meld direct als andere het wel doen en misbruik maken!
Anastasia jij weet ook niet wat je l*lt.De ene keer
ben je een Russin.De andere keer een marine officier
die blij is om naast zijn oude vijanden (Russen) te wonen.
Nou beheer je weer 21 Webshops.
Ik heb het al eens geschreven voor mij ben je een
omgebouwde Roemeen. :wink:

Gesloten