LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koop geen ANWB campingcheques!!!!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
vanderlinden
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2007 11:58

koop geen ANWB campingcheques!!!!!

Ongelezen bericht door vanderlinden »

Ik zit nog met een voorraadje campingcheques die ik niet had kunnen gebruiken. Wij kunnen ook niet meer gaan kamperen. De ANWB weigert ze terug te nemen, ondanks dat dat wel was toegezegd in de winkel. Ik vraag me af wie die winst opstrijkt!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: koop geen ANWB campingcheques!!!!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

De camping houders

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: koop geen ANWB campingcheques!!!!!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nee niet de campinghouders! Die hebben met dit soort quasie-producten zoals ze officieel genoemd worden niets van doen.
Quasie producten zijn kortingsbonnen welke niet door het winkelbedrijf zelf maar door derden, vaak een eenmanszaakje, uitgevonden zijn.
Lever ze weer in bij de winkel alwaar u ze kocht, zij blijven ook voor dit soort producten verantwoordelijk en vraag daar uw geld terug.
Heeft u ze van de ANWB dan dienen ze deze terug te nemen.

engelien
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 feb 2007 11:46

Re: koop geen ANWB campingcheques!!!!!

Ongelezen bericht door engelien »

De ANWB is alleen maar verkooppunt namens het bedrijf Campingcheque, en geeft de cheques niet zelf uit. De voorwaarden voor het terugnemen liggen dan ook niet bij de ANWB.

Hoe oud zijn de cheques die u nog heeft? Ze zijn nl. 2 jaar geldig. Als ze van het seizoen 2006/2007 zijn kunt u ze nog gewoon gebruiken dit jaar. Zijn ze van 2005/2006, dan had u ze aan het eind van het vorige seizoen gewoon om kunnen ruilen voor cheques 2007/2008 tegen de waarde van 1 cheque.
Daar had geen verkooppunt moeilijk over gedaan. Ik kan me voorstellen dat de ANWB ze nu niet meer terugneemt, dan kost het hen namelijk zelf geld. Ze kunnen ze zelf ook niet meer declareren.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: koop geen ANWB campingcheques!!!!!

Ongelezen bericht door ehltech »

anwb -algemene nederland wielrijders bond oid ,het zijn commerciel zakkenvullers

vanderlinden
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2007 11:58

Re: koop geen ANWB campingcheques!!!!!

Ongelezen bericht door vanderlinden »

Als ze niet te oud zijn, kun je de cheques inruilen voor recente, maar steeds met een boete van 1 cheque. Als je niet meer kunt gaan kamperen betekent dat dus dat je na een aantal jaren steeds opnieuw omwisselen geen cheque meer overhebt! Dat schiet dus niet op. Overdoen aan iemand anders mag ook niet, want ze staan op naam. Kortom, de constructie is zodanig gekozen, dat de verkoper van de cheques een maximale garantie heeft dat hij er maximaal aan verdient. Ik had vroeger een ander beeld van de ANWB. Gelukkig zijn er nu concurrenten op de markt. Zowel voor goedkoop kamperen in voor- en naseizoen, als voor autohulp onderweg.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: koop geen ANWB campingcheques!!!!!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De ANWB is alleen maar verkooppunt namens het bedrijf Campingcheque, en geeft de cheques niet zelf uit. De voorwaarden voor het terugnemen liggen dan ook niet bij de ANWB.

Nou Engelien, als klant moet je altijd met jouw product terug naar waar je ze ontvangen hebt.
In dit geval de ANWB dus.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: koop geen ANWB campingcheques!!!!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Natuurlijk niet, lees de kleine letters eens goed, de ANWB bemiddelt alleen maar en voor de rest niets. C B waar haal jij de kennis vandaan ?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: koop geen ANWB campingcheques!!!!!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Juridisch gezien is de ANWB de verstrekker dus leverancier. Deze is het aanspreekpunt voor belanghebbende, niemand anders.

Gesloten