LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] makelaar vraagt courtage, wij hebben niet bij hem gekocht

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
leentje25

makelaar vraagt courtage, wij hebben niet bij hem gekocht

Ongelezen bericht door leentje25 »

Toen wij begonnen met het zoeken van een huis hebben wij geheel vrijblijvend een zoekopdracht geplaatst bij een makelaar. Inmiddels hebben we via een andere makelaar een huis aangekocht. De eerste makelaar eist nu courtage van ons, omdat hij ons regelmatig een huizenaanbod heeft gestuurd (overigens niet het huis dat we gekocht hebben). Naar ons idee is dit een belachelijke eis en we gaan dat ook zeker niet betalen.
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt???

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: makelaar vraagt courtage, wij hebben niet bij hem gekocht

Ongelezen bericht door Walter van V »

goed de overeenkomst lezen. Meestal staat erin dat wanneer u een koopovereenkomst sluit tijdens de looptijd van de overeenkomst de makelaar waar u de zoekopdracht geplaatst heeft , die u dus vertegenwoordigt ook al maakt u er zelf geen gebruik van, u daadwerkelijk ook hem courtage moet betalen.
Waarom u niet van zijn diensten bij de aankoop gebruik gemaakt heeft vertelt u er helaas niet bij.

Werkte die andere makelaar waar u uiteindelijk gekocht heeft voor u als aankopend makelaar, of was het de makelaar van de verkoper?

leentje25

Re: makelaar vraagt courtage, wij hebben niet bij hem gekocht

Ongelezen bericht door leentje25 »

als onze aankoopmakelaar

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: makelaar vraagt courtage, wij hebben niet bij hem gekocht

Ongelezen bericht door Walter van V »

dus u had met 2 makelaars gelijktijdig een overeenkomst..?
dan ook 2x courtage betalen, kijk de voorwaarden in de overeenkomst er maar op na...
Alleen als er werkelijk niets in staat hierover heeft u een kansje ervan af te komen..

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: makelaar vraagt courtage, wij hebben niet bij hem gekocht

Ongelezen bericht door Anastasia »

Er is een groot verschil tussen U mag mij informatie van Uw eigen huizen sturen en een echte zoekopdracht!

Waarvoor is getekend, of alleen mondeling of bonnetje met wij geven ons aanbod?

Er zijn er vele die het vrijblijvend aanbieden, en ook makelaars die geld vragen....

Zelfs een die als aankoopmakelaar wil bemiddelen over de prijs en een garantie bied op bouwkundige staat, en ook de hypo wilde regelen, dus klinkt goed, maar deze was zo duur, dus die wilden we niet.


Is er wel getekend of alleen gevraagt?

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: makelaar vraagt courtage, wij hebben niet bij hem gekocht

Ongelezen bericht door Quark »

Wij hadden een bod op een huis gedaan maar ik vond dat we teveel onder druk werden gezet, we moesten binnen 12 uur te beslissen over een tegenbod (er was nog een gegadigde)

Het ging dus niet door. De verkopende makelaar kwam zelf met het aanbod om ons via internet op de hoogte te houden van nieuwe huizen.

Ik heb hem echter duidelijk gemaakt dat dit zijn service is en dat ik mij tot niets verplicht, ik heb ook niks ondertekend.

ondernemer2007
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2007 08:57

Re: makelaar vraagt courtage, wij hebben niet bij hem gekocht

Ongelezen bericht door ondernemer2007 »

dan is er niks aan de hand. Laat hem maar een factuur sturen, hij heeft geen poot om op te staan. Zou ook een klacht indienen bij zijn branche.

Je kan ook je review geven op www.huizenvinder.nl

ps heb zelf ook een makelaarskantoor

Gesloten