LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door mariska666 »

Heeeeeel veeeeeel succes met je praktijken!!!

misses melow
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2007 21:00

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door misses melow »

Pitbull hangt tien minuten in neus hert
Uitgegeven: 6 april 2007 21:46
Laatst gewijzigd: 6 april 2007 21:53

AMSTERDAM - Een politieagent heeft vrijdagochtend in Koudekerke een pitbull-achtige hond doodgeschoten omdat die zich had vastgebeten in de neus van een hert. De hond hing volgens de politie in Zeeland ongeveer tien minuten in de snuit van het damhert.

De 'zeer agressieve hond' had rond 10.50 uur het hek rond een hertenkamp aan de Vlissingsestraat kapotgemaakt. Een van de damhertbokken wierp zich volgens de politie op als beschermer van de troep en drong de hond tegen het hekwerk. Op het moment dat hij met zijn gewei wilde aanvallen sprong de hond naar zijn neus en hapte zich vast. Toen de politie tien minuten later ter plaatse kwam had de viervoeter het hert nog steeds vast.



Volgens de politie was de hond zeer agressief en vasthoudend en is hij daarom doodgeschoten. Het hert was gewond aan zijn snuit en overleed later, vermoedelijk vanwege de stress. Een dierenarts stelde later vast dat het dier waarschijnlijk toch afgemaakt had moeten worden.

SPREEKT VOOR ZICH LIJK MIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

Een van de damhertbokken wierp zich volgens de politie op als beschermer van de troep en drong de hond tegen het hekwerk


ja hoor.. wat zou jij doen in dit geval als je een hond was?
het had bij elke ras kunnen gebeuren.. zoiets heet INSTINKT

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

Zo zo dus nazipraktijken zijn toch toegestaan Klittie kitt. Dan moeten maar eens beginnen met jou te vervolgen. Onschuldig in een gevangenis stoppen want al die honden worden ook onschuldig in de asiel gevangenis gestopt. Doodstraf gekregen omdat de regering bestaat uit halve zolen net als jij. Ik heb een duitse herder, ik kan je vertellen wie er ook mijn hond aanraakt zal door mij heen moeten. Oom agent of wie dan ook.Registratie? Terug naar '40 /'45. En Klittie kitt moet zichzelf geen dierenvriend noemen.Ongelofelijke Eva Braun!!

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

Mee eens, maar je hebt ook nog het instinct, het is dus ook maar net hoe sterk deze is.
En helaas zijn er genoeg mensen die het leuk vinden om een agressieve hond te hebben, of om een hond agresief te maken
Hondengevechten schijnen in NL ook meer in opkomst te zijn

Naar boven

Teveel mensen lullen over dingen waar ze geen verstand van hebben. En helaas PW ben jij er daar 1 van. Hoeveel weet je nou eigenlijk echt over honden? Ik zal het antwoord geven. Geen ****!!! :roll:

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

ik begrijp alleen de mensen niet die nu een staff. of iets in die geest zonder stamboom kopen. je weet toch dat je dan de kans loopt om opgepakt te worden? ik zou dat risico nooit nemen.




ignorance and arrogance go hand in hand en geloof me stupidity rules kijk maar naar jou.

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

--------------------------------------------------------------------------------

Sorry petty , maar heb je nu wel of geen pittbull , dat kon ik uit je verhaal niet opmaken .
Zoniet dan begrijp ik je reactie niet , daar zitten we niet op te wachten .
Het gaat mij om het verschil duidelijk te maken tussen de echte hondenliefhebber(ster) en de patser/bluffer met zijn pittbull .



ongelofelijk dat er zulke domme mensen wonen in Nederland. Daar moeten ze een domme figuren asiel voor openen.Jij mag er als eerste in kuifje. Fijn he om de eer te krijgen

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

Een agent heeft in Den Haag een hond doodgeschoten. Het dier had vlak daarvoor een andere hond doodgebeten en liep daarmee in zijn bek rond. De 39-jarige eigenaresse van de pitbull-achtige is aangehouden


Ach ach wat zijn ze toch lief he die honden.misschien moeten jullie dat grote bord voor je hoofd eens weghalen en in de realiteit gaan leven

____________________________________________________________________

Ik zie dat het aantal hondenexperts gestaag stijgt.Dat mellow kan gewoon weg Miss want zo mellow ben je niet. En jij mag dus ook naar naar het domme figuren asiel. Jij bent rasecht dom en geen dom achtige.

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

Misschien moet je eens de reacties lezen op telegraaf.nl....die liegen er niet om.De meeste(verstandige) mensen vinden deze honden te gevaarlijk en hopen dat hij wordt afgemaakt





Deze is ook van Mellow de rasechte domme. De kranten liegen er niet om. Dat alleen al is een opmerking waar je broek van afzakt. Wat ben jij echt ongelofelijke dom. Je bent zeker cum laude geslaagd voor dom he.

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

Getekend heb ik allang natuurlijk! Aan het begin van deze actie.
Inmiddels heb ik helaas de gevolgen van deze gruwelijke wet aan de lijve ondervonden.
1 van onze honden zit nl momenteel ondergedoken. Ik geef geen verdere details omdat ik vrees dat het anders te herkenbaar wordt en de politie ws ook meeleest hier.
Ik weet dat ze nog steeds naar hem op zoek zijn nl.
Ik hoop zo dat er een tijd komt dat ik weer gewoon met hem op straat kan lopen zonder de vreselijke angst dat hem iets ontzettend ellendigs te wachten staat.....


Wat een fijn vrij land is Nederland toch he? Waar honden moeten onderduiken omdat ze anders vermoord worden. Ja vermoord want iets anders mag je het niet noemen. En maar een grote bek hebben over Amerika, nou daar mag je in ieder geval gewoon met je hondje over de straat zonder dat de hondengestapo ze oppakt.

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

Ennu Mellow jij leest veel de krant he? Fijn zulke mensen als jij. Die hadden ze in de 2e wereld oorlog ook. Die met de nazi's heulden. Je hebt totaal geen verstand van honden maar je hebt er wel een mening over. Maar weet je meningen zijn net als assholes iedereen heeft er 1. Allleen die van jou is waarschijnlijk groter . Grote A hole en kleine hersentjes.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door petty1950 »

:shock: ....... :lol: :lol: :lol:

Zo! Dat is eruit! Opgelucht Doggyloverrrr????? :wink:

Je hebt goed teruggelezen zie ik en das meer dan de meesten doen die zomaar de zoveelste ongenuanceerde kreet hier neerkwakken :roll: En zich idd ook nog ''hondenLIEFhebber'' durven noemen :evil: Alsof het hier niet om honden gaat :idea:

Ik ben het grotendeels eens met je kritiek....behalve de vergelijking met het nazi-DOM. Daar blijf ik,zelfs in deze discussie, me tegen verzetten.
DOM en KROM door bewust of onbewust niet voldoende (willen :idea: ) weten over het gruwelijke aspect van deze wet staat voor mij niet gelijk aan fascisme. Helaas valt het merendeel van de pro-RAD-believers hier onder DOM en KROM. En vooral blijkt hieruit de totaal gevoelloze houding t.a.v. het vreselijke hondenleed dat achter deze wet schuilgaat. Niet eens echt ''schuil'' want je hoeft de site van www.dogswithspirit.nl maar aan te klicken om de gruwelijke werkelijkheid te zien....als je dat WIL zien tenminste ,maar de meesten willen dat niet en roepen het hardst om handhaving......en dat vind ik misschien nog wel het meest verbijsterende :cry:

Overigens zit mijn hond nog steeds op z,n relatief veilig, maar geheime plek.......het gaat goed met hem maar hij wordt hier nog elke dag gemist. Onlangs kwam ik erachter dat de ''dappere kleuters'' van het wijkteam een vordering tot inbeslagname voor mijn andere hond, een Duitse Herder (gromt zelfs zelden, laat staan bijten :roll: ) hadden aangevraagd bij de officier van Justitie. De ''heren'' waren gefrustreerd omdat ze mijn ''pitbull'' niet konden vinden :roll: dus wilden ze mij op deze manier alsnog pakken :evil:
Gelukkig is dat verzoek door een heldere officier van justitie afgewezen.
Maar goed ook want dan was de hel pas goed losgebroken :!: :evil:

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

Weet je ik vind het te gek voor woorden dat honden onder moeten duiken en daarom zei ik over dat nazigedrag. Ik blijf dat vinden. Want vermoorden zonder echt een gegronde reden als alleen maar hij/zij zou kunnen bijten. Ja dan kunnen we alle yorkshire terriers , poedels enzovoort ook maar beter vermoorden. Want die zouden ook wel eens kunnen bijten. Waarom vermoorden we niet gewoon alle dieren. Domste wezen dat er rond loopt aarde blijft toch weer de mens.

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

Sjo.erd


Geplaatst op 30 Mrt 2006 06:19 door Sjo.erd


--------------------------------------------------------------------------------

Ah leuk een vaag verhaal!

-------------------------------------


Ah leuk een vaag figuur. :roll:

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

Willem 4


Geplaatst op 31 Mrt 2006 15:31 door Willem 4


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb 3 jaar geleden een weggelopen stafford (die zo lief was voor de kinderen) drie middelgrote honden zien verscheuren in nog geen half uur.
Ik heb die hond toen met een flink end hout op zijn kop geslagen (met volle kracht) maar daar is echt geen doorkomen aan, een hondenbegeleider zei me dat ik die stok in zijn bek had moeten duwen en dan flink doorduwen, dat is de enige manier om zo'n hond te stoppen.
Die zelfde stafford is een halfjaar daarna (pas) afgemaakt door de politie omdat ie het kind van de eigenaar dwars door een nier had gebeten.
En zelfs toen hield de eigenaar vol dat het zo'n lief dier was en eigenlijk de schuld van het kind was want die liep hard.

Een incident, dat wel, maar als je ziet hoeveel schade zo'n beest aan mens en dier kan toebrengen dan is de wet terecht.

En die onzin over labradors, retrievers en Jack Russels.
Natuurlijk staan die honden hoger op de lijst want de lijst gaat over bijtincidenten en dat wordt niet gerelateerd aan het aantal honden.
Er zullen ook minder ongelukken te melden zijn met Hummers dan met Opel Ascona's, wil dat dan automatisch zeggen dat een Hummer chauffeur zich beter gedraagd dan iemand met een Opel?

De wet mag wat mij betreft wel blijven, er is voldoende keuze in hondenrassen.

groeten

Dat zeg je heel goed Willem de chauffeur van die auto. En zo is het met hondeneigenaren ook. Er lopen veel figuren rond die niet weten hoe ze met een hond om moeten gaan.Een stamboom is geen garantie voor geen een hond dat ie niet zal bijten, regelrechte BS. Opvoeden en achtergrond kennis hebben. En de hond niet als speelgoedje gebruiken waar de kids maar mee kunnen doen wat ze willen. Slaan, oren trekken, schoppen. Dat gebeurd maar al te vaak. Ook die moet je opvoeden.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ja maar hier heb je het wel over bijtende honden, dat is een ander verhaal dan zomaar honden van de straat plukken.
Ik zou het ook niet leuk vinden als ik door het park loop met mijn honden en er komt een hond aan die mijn honden verscheurd.
En als een kind te hard rent is het ook niet de bedoeling dat een hond dwars door een nier heen bijt. Ik lees hier niet dat het kind de hond schopt of pest of zo. Dat kan je dan toch niet door laten gaan zo?

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

Ja waar maar ze doen nou net in de krant alsof alleen de pitbulls en stattfordshires bijten. Ik heb wel andere verhalen gelezen over bouviers en zo. Hoeft de regering nog geen razia's te houden. Maar ja het land wordt geregeert door dwazen dus wat verwacht je anders. :shock:

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ja, dat zeg ik ook, ze moeten niet zomaar honden oppakken die het uiterlijk hebben van de zogenoemde (gevaarlijke) honden en dan afmaken, dat is de grootste onzin.
Maar of het nu om een stafford of een bouvier of een retriever gaat, als ze ineens zover doorslaan dat ze van alles dood gaan bijten, of kinderen gaan verminken omdat die kinderen te hard lopen, dat vind ik een ander verhaal. Als je een hond goed opvoed, dan mogen andere honden ook in de buurt lopen, en dan mogen kinderen zo hard rennen als ze willen.
Ik heb toevallig zelf een golden retriever (zo'n vreselijke bijthond, zoals ze op dit forum zeggen :wink: ) maar die kan met alles en nog wat over weg.
Het is een grote reu, maar hij kan ook met andere reuen opschieten.
Maar zou hij nu in eens zomaar gaan bijten, tja dan vind ik het niet gek dat mensen gaan klagen dat het een valse hond is, en dat er van hun kant stappen ondernomen worden.

doggielover
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2007 03:50

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doggielover »

Weet je wat het is Maris? Teveel mensen hebben een hond en kunnen het beesie niet eens fatsoenlijk opvoeden. Van nature kunnen de meesten reuen niet goed met elkaar overweg. So what, dat maakt ze nog geen killers. Mensen moeten eerst maar eens leren over honden en hoe hun wereld in elkaar steekt. Dan zouden er veel minder problemen zijn. :wink:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

Communicatiewetenschappers maken een onderscheid tussen imago en identiteit. Hoewel er verschillende definities zijn, kan imago worden omschreven als "het beeld dat anderen van iets of iemand hebben" terwijl identiteit staat voor "wat iets of iemand in werkelijkheid is".
Imago en identiteit kunnen soms ver uiteenlopen: Franse auto's hadden lang de reputatie roestbakken te zijn (imago), terwijl ze in werkelijkheid echt niet sneller roestten dan bijvoorbeeld hun Duitse concurrenten.

Imago en identiteit kunnen elkaar ook wederzijds versterken: als een nieuw model auto in de reclame wordt gepresenteerd als een echte sportwagen (imago) dan zullen met name sportief ingestelde autorijders deze auto aanschaffen. Na enige tijd zullen dus vooral sportievelingen in deze auto gezien worden (identiteit), waardoor het imago van sportwagen wordt bevestigd.

Ook bij de American Pit Bull Terriër is het imago vooruitgelopen op zijn identiteit: nog vóór het eerste bijtincident werd het ras al als "moordmachine" aan kijkers en lezers gepresenteerd. Deze opgedrongen reputatie trok een bedenkelijke groep "liefhebbers" aan, die dat imago bevestigden en zo uiteindelijk een ongewenste identiteit creëerden. Niet ten onrechte concludeert communicatiewetenschapper drs. Eliaan Schoonman dat de pitbull door de pers naar zijn imago van "time bomb on legs" is toegeschreven.

In de afgelopen twee decennia hebben de media de meest verrukkelijke onzin over de American Pit Bull Terriër en andere "vechthondenrassen" verkondigd. Helaas hebben publiek en beleidsmakers de veelal gekleurde berichtgeving vol verzinsels en halve waarheden met graagte overgenomen en tot waarheid verheven. Communicatiewetenschapper drs. Eliaan Schoonman concludeert zelfs dat de pitbull door de pers naar zijn reputatie van "time bomb on legs" is geschreven: nog vóór het eerste serieuze bijtincident werd het ras al als "moordmachine" aan kijkers en lezers gepresenteerd. De reportages van de pers zijn uiteindelijk tot een zichzelf vervullende profetie geworden.

In 1983 komt het Duitse familieblad Geo Magazine met de eerste berichtgeving over pitbullgevechten, op de voet gevolgd door haar Nederlandse evenknieën Panorama en Nieuwe Revu. De materie leent zich uitermate voor sappige strofes: iedere journalist die in de jaren erop volgend over het onderwerp zal schrijven, slijpt zijn pen tot een scherpe punt. Of, om in lijn met de terriërmaterie te blijven, zet zijn tanden gretig in de gruwelijke taferelen. Van enige bedreiging van de openbare orde en veiligheid is dan nog geen sprake: de pitbull wordt tot 1986 in geen enkel krantenbericht over hondenbeten genoemd. Het accent in de berichtgeving ligt in de eerste jaren tot 1986 bij de training voor hondengevechten.

Trouw schrijft op 12 september 1986: "Zo zou het gebeuren dat katten in een jutezak aan een boom worden gehangen. De pitbullterriërs springen dan naar de zak en bijten erin. De Vereniging Dierenambulance Groningen vertelt dat de kat na afloop uit de zak gehaald wordt en door de hond verscheurd wordt als een soort beloning". En de Volkskrant in dezelfde periode: "In Groningen zijn al enkele honderden bomen door pitbullterriërs zwaar beschadigd. Bezitters laten ze aan takken hangen om hun kaakspieren te ontwikkelen. De gemeente werkt nu aan voorzieningen waar de honden dan in hemelsnaam maar op moeten oefenen, zodat de bomen gespaard blijven. Er komen bijvoorbeeld autobanden, opgehangen aan kettingen".

Frappant genoeg blijkt uit onderzoek van de gemeentepolitie Groningen dat er nauwelijks of geen sprake is van overlast en dat er géén aanwijzingen zijn dat de verhalen uit beide kranten op waarheid berusten. Aan de bron van de latere problemen rond de American Pit Bull Terriër ligt het menselijke gegeven dat dit genre "horror" zo gruwelijk tot de verbeelding spreekt. In 1987 gaat Vrij Nederland op zoek naar hondengevechten in ons land. Het feit dat de journalisten van het blad tijdens hun speurtocht niet één hondengevecht of aanwijzing daarvan hebben kunnen vinden, weerhoudt ze er vervolgens niet van om twee kolommen uit te wijden over hondengevechten en daarbij allerlei mensen aan het woord te laten die ook wel denken dat het waar is. Kortom: een vermoeden wordt bevestigd door mensen die dat vermoeden ook hebben. Journalistiek is dit een onacceptabele manier van werken. Het imago van de pitbull is hiermee echter een feit.

In de periode hierna verschijnen er steeds vaker berichten in de dagbladen over pitbulls die buiten de vechtring bijten. Aan het eind van 1988 gaat zelfs meer dan de helft van het aantal bijtberichten in de krant over pitbulls, aldus de krantenknipselregistratie van de stichting Consument en Veiligheid. Onderzoek van dezelfde stichting in het najaar van 1988 leverde een lijst op van 508 slachtoffers van hondenbeten naar ras. Slachtoffers die zich bij een EHBO-post hadden moeten laten behandelen.

Anders dan je op grond van de krantenberichten zou verwachten, bestond de lijst geregistreerde hondenbeten echter niet uit 254 pitbulls. Immers, als de helft van alle berichten daarover gaat, zou je ook een vergelijkbare hoeveelheid incidenten verwachten! Voor journalisten is het dus interessanter om over bijtende pitbulls te schrijven, dan over bijtende herdershonden. Daarmee is de slechte reputatie van de pitbull ten onrechte bevestigd voor het krantenlezend publiek.

Na de gruwelverhalen in de Europese pers mag de pitbullterriër zich plots in een enorme belangstelling verheugen. De pups zijn niet aan te slepen en in elke volksbuurt of betonwijk is er wel een quasi-fokker die in dit gat in de markt springt. Binnen enkele jaren loopt het aantal pitbulls op tot zo'n vijftienduizend. Daar zitten dan inmiddels duizenden tussen met een driedubbel probleem: een lukraak gefokte hond, met een maatschappelijk minder stabiele eigenaar én een omgeving, een kleine woonruimte drie hoog bijvoorbeeld, waar het gedrag van de hond in ieder geval al sneller kan ontsporen dan op een ruime boerderij met 6 hectare eigen grond. Sommige eigenaren kunnen hun hond niet hanteren en laten het beestje daarom de hele dag maar op het balkon zitten. De identiteit van de pitbull begint geleidelijk aan zijn - door de pers opgedrongen - imago in te halen.

Op 22 februari 1990 wordt de eerste peuter door een pitbull doodgebeten. De kinderen spelen in de keuken in gezelschap van de hond Tom. De kinderen krijgen ruzie en Tom verdedigt het eigen kind. Moeder doet boven de was en verneemt van haar kind dat de hond het vriendinnetje aan het bijten is. Zij grijpt niet in, maar haalt hulp. Die komt te laat, want het meisje overlijdt in het ziekenhuis aan haar verwondingen. Nederland reageert geschokt op het ongeluk. De impact van het ongeluk is echter niet los te zien van de lange "incubatietijd" van imago, naar identiteit naar issue. Precies hetzelfde ongeluk, maar zonder "incubatietijd" heeft namelijk nagenoeg geen impact.

De Sint Bernard die in augustus 1991 een peuter doodbeet, haalde de krant, maar daar bleef het dan ook bij.
De eenzijdige en gekleurde belangstelling van de pers hebben er uiteindelijk toe geleid dat de pitbullterriër in 1993 door de Regeling Agressieve Dieren in Nederland werd verboden. Bij gebrek aan stof tot schrijven stortten de journalisten zich daarom op enkele andere stoere hondenrassen, steevast gepresenteerd als "Opvolgers van de pitbull". Waarbij de kop van de reportages meer dan eens werd ingeluid door de retorische vraag: "Nóg erger dan de pitbull?". Daarmee is de toon gezet voor een herhaling van de media-hetze en heeft de pers wellicht opnieuw een zichzelf vervullende profetie gecreëerd.


Bron: Issues Management, door drs. Eliaan Schoonman ( communicatiewetenschapper )

Gesloten