LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervangen radiator door een kickspace?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
HansJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2007 23:52

Vervangen radiator door een kickspace?

Ongelezen bericht door HansJ »

Wij hebben een offerte laten maken voor een nieuwe keuken. Dealer 1 stelde voor om een hoofdradiator in de open keuken te vervangen door een kickspace systeem.

De radiator die vervangen wordt, is een dubbele radiator, 1 m. breed en ca. 80 cm. hoog. Dealer 2 raadde dit ten sterkste af, terwijl hij ook een kickspace kan leveren.

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een radiator door een kickspace.

Graag jullie reactie.

Pfffff

Re: Vervangen radiator door een kickspace?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Kickspace is vrij nutteloos, maakt lawaai, kost wat en geeft niet genoeg warmte

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vervangen radiator door een kickspace?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Pffff,

Een Kickspace kan een nuttig alternatief zijn als er geen radiator in de keuken mogelijk is. Wel wordt vaak de fout gemaakt dat er niet naar de cv-installatie gekeken wordt.

Vaak is een andere afstelling nodig van de rest van de radiatoren. Is niet ingrijpend maar soms echt nodig voor een goede werking van het apparaat. Als de andere radiatoren een te grote doorstroming hebben, krijgt de Kickspace te weinig heet water aangevoerd en kan zijn werk niet goed genoeg doen. 2600watt is een HELE GROTE radiator.

Lawaai is een relatief begrip. Aangezien de Kickspace alleen zijn werk doet als het CV-water boven 40 graden celsius komt is het ook geen continu gebeuren. Het geluid is vergelijkbaar met een mechanische ventilatie.

MVG

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vervangen radiator door een kickspace?

Ongelezen bericht door D1RK »

In een keuken is een plavuizen vloer gezien het knoeien met water en eten wel makkelijk, en dan gelijk vloerverwarming, geen lawaai, wel lekkere warme voeten en kost geen ruimte, want dat is daar het grootste probleem... zelfs de kleinste radiator kost ruimte, en de plinten als lade op wielen dus zelfs daar zit nog bruikbare ruimte, ik gebruik het voor zware conserven blikken, pakken melk en sap en de groenten en aardappellen, dus geen vloerverwarming onder de kasten!

Mijn keuken is dus ruimer door de plintlade's zelfgemaakt want er was alleen matig spaanplaat te koop!

Door stevig multiplex kisten en wieltjes, en daarop zit het plintje met handgreep....

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vervangen radiator door een kickspace?

Ongelezen bericht door maxx »

Mijn keuken is dus ruimer door de plintlade's zelfgemaakt want er was alleen matig spaanplaat te koop!
Plaats eens een foto. Het zal er wel mooi uitzien!

Plintlades zijn niet echt meer van deze tijd. Om een plintlade kwijt te kunnen is een hoge plint nodig vanaf 16cm. Ergonomisch is een plintlade ook een draak in het gebruik.

Wij plannen lage plinten en hoge kasten. Betere ergonomie en fraaier door de lage plint. We kunnen de plintladen wel leveren maar er is gewoonweg geen vraag naar.

Anyway,

Vloerverwarming is wel een zeer goede optoe alleen altijd zeer ingrijpend. Er moet altijd gefreesd of gestort worden om de leidingen kwijt te kunnen. Hierdoor ook niet de goedkoopste optie.

Wat ik als zei; een Kickspace is een goed alternatief voor mensen die een oplossing zoeken waarbij niet het halve huis verbouwd hoeft te worden. Wel laten aansluiten/afregelen door iemand die er verstand van heeft.

MVG

rob67
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2007 14:36

Re: Vervangen radiator door een kickspace?

Ongelezen bericht door rob67 »

HansJ,

De kickspace kun je in meerdere standen zetten: zachte of hard blazen bij CV temperatuur boven de 40 graden. Hij draait nooit continu en kan ook als het warm is koude lucht blazen. Ik heb hem zelf geinstalleerd onder de keuken in de muur naar de gang. Aangezien wij enkel glas in de voordeur hebben is het daar 's winters binnen een paar minuten een stuk aangenamer. Je moet de kickspace wel goed stevig monteren ivm extra brom.
Groet, Rob

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Vervangen radiator door een kickspace?

Ongelezen bericht door hharteman »

Ook ik heb een kickspace in de keuken.
Werkt prima maar maakt wel het nodige geluid.
Beplating wil nog wel is wat meetrillen door de ventilator.
De balans loodjes willen nog wel is los raken van de ventilator waardoor meer trillen ontstaat.
Heb dit opgelost door isolatie strak tussen de bodem en de kickspace te zetten.
Apparaat geeft snel warmte als water op temperatuur is en een beetje extra geluid maakt mij niet uit in de keuken.
De razende afzuiger van Etna overheerst alles.

Gesloten