LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur en zorgtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

oww ach zo,€ 365000,- tja lang geleden dat ik op school heb gezeten, het is dan maar goed dat ik niet bij de belasting werk ik zal me maar vergissen met die punten en comma,s inplaats van € 365,-overmaken € 365000,-overmaken. :D :D :D :D

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door kiz »

als ik een advocaat kan betalen heb ik geen zorg en huurtoeslag nodig
Ik denk dat je je vergist... Bij een inkomen dat recht geeft op zorg- en/of huurtoeslag heb je óók recht op gesubsidieerde rechtsbijstand (de zgn. "advocaat van onvermogen" of "pro deo advocaat").
Boven ik meen 44.000 (gezamenlijk) inkomen per jaar heb je geen recht op zorg- en/of huurtoeslag, ook geen recht op gesubsidieerde rechtsbijstand, en ik kan je vertellen dat je van een dergelijk inkomen géén advocaat kan betalen.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

dan zal ik morgen direct naar dat buro van rechtshulp sprinten. dan eis ik ook de geleden schade plus rente van die sukkels terug da,s dan 15 maanden tot nu toe, dat tikt mooi aan maar daar zal ik dan wel weer belasting over moeten betalen hahaha!!!!!! :D

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

joepieee!!!!!!!! alweer post van de belastingsukkels, mijn voorschot is nu €465,- per jaar over 2006, als ik die andere post bij elkaar optel aan huurtoeslag ben ik rijk hahahaha, maar ik heb nog niks gezien van die centen , dat zal ook wel heel 2007 duren met deze maand( maart) er bij wacht ik al 15 maanden op de huurtoeslag :D groet,n

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

hoi ben ik weer, hehheh,na bijna 16 maanden wachten heb ik telefoon gehad van de belasting( 26-03-2007)smorgen,s ja ja wakker zooitje daar of nie dan? heb nu eindelijk de huurtoeslag van €101,- per maand dat is dus met terugwerkendekracht (16 maand)€ 1616,- dat staat binnen kort op de rekening van de stadsbank,m,a,w, ik heb er nog geen **** aan, maar t,is niet anders. groet,n :D

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

ok vooruit dan maar gaan we weer,een paar weken terug kreeg ik tel; van de belasting met de mededeling dat de huurtoeslag € 101,- per maand is over 2006 en 2007, maaaaar LET OP weer kreeg ik 2 beschikkingen van die aardige mensen van de belasting komt ie,!!! uw huurtoeslag is voor heel 2006 € 401,- de 2e beschikking is, uw huurtoeslag over heel 2007 is € 536,- per jaar hahahahahahaha gaan we weer , dat moet de stadsbank maar uitvechten met de belasting, ik bemoei me er niet meer mee keb wel wat anders te doen hahahaha t,jonge jonge wat een zooi. de groet,n

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

hoi ben ik alweer,,, :lol: het is wel een beetje een sleur zo maar het is niet anders,weer een beschikking van de lui van de belasting ik mot € 54,- terug betalen en ik heb nog geen cent gezien, zie mijn vorige reactie,s ( henduk) volgens mij ben ik de enige in nederland die gedonder met die achterlijken van de belasting heb of ze zijn inderdaad stom of ze doen het exstra :D
groet,n maar weer en tot de volgende keer.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

:D uw huurtoeslag over 2007 is €9,- per maand, das de nieuwe post van de blasting, waar halen ze het in godsnaam vandaan dit gedoe, de stadsbank snapt er ook niks meer van :lol: ,,maar ik ga wel een biertje drinken op het terras nu,proost op de blasting en de groet,n hahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wink:

ytzse
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:57

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door ytzse »

sjonge jonge mensen dit is toch niet te geloven....
wat een RUKKERS (soory lieve medewerkers ik weet dat jullie het ook liever anders zien maar er worden stelselmatig domme fouten gemaakt).
Ik heb ook eindelijk de hele sitautie opgelost (zelf welteverstaan, 0.0 initiatief vd belastingdienst na 10 belletjes....) krijg ik weer een zooi aan beschikkingen binnen. Nou mooi fluiten naar hun centen want ik heb dus ook niets gekregen dus krijgen ze ook niets van mij.
Gelukkig ben ik voor de uiterlijke betalingsdatum zgn 'statenloos' en onzichtbaar en het land uit voor een hele poos. Geen postadres, geen bankrekening nix nienta nada, succes dermit zeg ik tegen ze!

Mensen onwijs veel sterkte met de enorme teringzooi die er gemaakt is bij de Beldienst!

grtz

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

ik zie zo,n afdeling van de blasting zorg en huurtoeslag alsvolgt voor me, ik zie ze zitten met een man en /of vrouw 8 pers; in een grijs lokaal met vergeelde pc,s en waar de afvalbakken uitpuilen van de troep waar dan weer van die fruit vliegjes om heen zwermen ik zie ze apatisch naar de monitor kijken onderuitgezakt in de stoel (want ze zijn natuurlijk moe van het niks doen) ik zie ze in de neus peuteren en aan hun kont krabben en heel bekakt praten (als ze dat nog kunnen gezien hun moeheid) het stinkt er naar zweet en urine , ja zelfs de dames, ik heb respect voor de schoonmakers die elke dag die **** weer motten opruimen die mogen van mij €1000,- per week verdienen,, ,,,,,,, bij de blasting zit de grootste fout tussen de pc en de stoel,, snap? groet,n

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

De ambtelijke leiding van de Belastingdienst moet onder curatele worden gesteld zodat bij de dienst de boel snel op orde kan worden gekregen. Daarnaast is een „pas op de plaats“ noodzakelijk en kan het niet zo zijn dat de fiscus nog nieuwe taken op zich neemt.
Dat stelt de VVD-fractie in de Tweede Kamer die zich grote zorgen maakt over de problemen bij de Belastingdienst met de automatisering en de verwerking van bijvoorbeeld de toeslagen voor huur, zorg en kinderopvang.

Ik vraag me dan af, bij welke partij hoorde de man die op financieen zat in de periode dat de belastingdienst gereorganiseerd werd.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

het gekke is dat als ik via internet(blasting) een proefberekening maak van die huur/zorg pruttel is dat heel simpel ik kom dan steeds uit op € 101,- per maand netto dus ik snap het probleem van de lui van de blasting niet, een kind uit de kleuterschool zou het ook begrijpen, het is zo simpel en eenvoudig hahahahahaha!!!! een kind kan de was doen, eingelijk wel een nare gedachte dat dat soort sukkels ook in de pap van nederland mee roert, nederland is de weg helemaal kwijt er zitten te veel mensen op de verkeerde plaats het is tijd dat er een grote bezem door dit soort instellingen gaat, groet,n maar weer.

aimeeh
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2007 12:12

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door aimeeh »

belasting dienst door de plee spoelen! in november (2006) zijn mijn vriend en ik in een nieuwbouw huis gaan wonen. ik ben 22 en zit in een rolstoel en daarom heb ik een aangepast appartement nodig. maar de regel is dat als je jonger dan 23 bent je niet mag huren boven de 300 euro (kan ook meer zijn hoor, maar ongeveer dat bedrage) maar deze regel gaat niet op als je een aangepast appartement hebt, want die zijn in huur vaak vel duurder, en ik en ijn vriend leven van een uitkering dus geen vetpot. nu hebben wij een aanvraag voor huurtoeslag gedaan en alles opgestuurd waar ze om vroegen (toekeningen van de gemeente dat mijn toilet, douche , keuken en slaapkamer zijn aangepast) dat was een hele grote envelop. alles ook op tijd gedaan, echt volgends de regels. 4 weken na het opstutren krijgen wij een brief dat we geen recht hebben op huurtoslag omdat ik (als hoofdthuurder) onder de 23 ben. wij dus bezwaar aangetekend en op 13 februarie krijgen wij een brief met excuus erin dat ze het niet goed beoordeeld hadden en dat wij inderdaad recht hebben op huurtoeslag. in de brief staat (citaat) binnen enkele dagen krijgt u een brief waarin de hoogte van de huurtoeslag vermeld staat. na 4 weken nog niks ontvangen dus wij maar weer eens bellen. zegt de meneer aan de telefoon doodleuk nou ik zie niks van een brief hoor, u heeft er geen recht op. nou ik heb hier toch echt die brief waarin letterlijk staat dat de huurtoeslag is toegekend. nou zegt die man ik ga het uitzoeken binnen 2 weken hoort u iets van ons. nu zijn we weer een maand verder dus vandaag bel ik weer en er is dus niks gebeurd. dus ze gaan het weer uitzoeken maar nu duurt het 8 weken voordat ik iets hoor.

vanaf novemeber zitten wij hier dus al op een houtje te bijten en steken we ons bij onze ouders in de schulden. als die 8 weken voorbij zijn, zijn we 7 maanden verder. Belastingdienst jullie zijn om gek van te worden. jullie zijn er toch om de dingen makkelijker te maken. DOE DAT DAN OOK!!!!!!! stelletje luileballen.
weet iemand misschien wat ik nog kan doen? want nog weer 2 maanden wachten dat wordt onze strop.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

als ik dat zo lees dan krijg ik gewoon braakneigingen en waarom? nou omdat me dat heel bekend voor komt dat heen en weer gepraat en dat regeltje van over 2 weken hoort u iets van ons? je hebt gelijk hoor,,, niks dus na 16 maanden wachten ( ik) op die toeslagen ben ik uiteindelijk zover dat het me niks meer kan schelen ( het gaat allemaal naar de stadsbank) daar gaat m,n uitkering dus naar toe met dank aan de blasting , ik zit door die suckers diep in de schuld, ik heb op 25 april een afspraak met de blasting voor hulp met invullen van I,B 2006, maar ik ben nu zo ver dat ik er niet heen ga om mezelf uit de bajes te houden wegens,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,! het lijkt me niet verstandig om er heen te gaan ik ben op het moment overal voor in staat ik heb dat overlegt met de stadsbank die regelen het maar, ikke niet.
groet,n en s6 er mee

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door fanvanradar »

Lees mijn topic maar eens: Huurtoeslag niet automatisch verlengd.

Ik zit ook al 5 maanden zonder... De huurtoeslag van mijn partner is in 2006 ook helemaal de mist in gelopen. Heeft nog steeds niets en waarom? Omdat ze het zelf niet meer snappen en het maar steeds afschuiven op een ander. Gaat dus over 2006 hè! En wij maar op een houtje bijten. Echt verschrikkelijk gewoon. Onmenselijk vind ik het! :cry:

Eerlijk gezegd snap ik ook niet zo goed dat Radar hier niet eens een uitzending aan besteed met al die klachten en noodoproepen.

Fanvanradar

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

er is al eens zo,n uitzendig geweest van radar, maar dat stelde niks voor het ging over alles wat je hier over dit onderwerp kun lezen dus er word niks mee gedaan m,a,w, ze luisteren wel naar ons maar we worden niet gehoort, en dat mag allemaal in een land als ned; we stellen niks voor ze zien ons als nmr,s en meer niet, moge de duivel hen halen het liefst vandaag nog ,dat soort mensen komt nog op een vreselijke manier aan hun eind , van harte !!!!groet,n

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door fanvanradar »

En vandaag is het de 20e. Vol spanning wachtte ik af of ik na 5 maanden dan eindelijk mijn huurtoeslag naast de zorgtoeslag zou ontvangen. 1 keer raden... :evil: :evil: :evil:

Inderdaad een nummer ja, ze moesten eens weten hoeveel zorgen en verdriet ze de mensen bezorgden. Kunt nog niet meer leven! :cry: zucht

Fanvanradar

juliaxx
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2007 10:44

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door juliaxx »

tegen mij zeiden ze dat de zorgtoeslag deze maand verlaat was en en de 26e gestort word.Mij hadden ze ook de 20e toegezegt.Wat werken daar trouwens veel chagrijnige ****** zeg,van die botte ******.Zodra je maar laat merken dat je ervan baalt krijg je een grote muil :evil:

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

tja,, ze doen maar net wat ze willen en niet wat ze moeten doen,, en de toeslagen zijn niet te laat een kennis van me heeft het op de 20e wel gekregen, allemaal xxx van die blasting, werderom de groet,n :D

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

gedonder met de belasting dat is een hele belasting hahahahahahahahahahahahahahahahahahahah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! das een goeie, al zeg ik het zelf :D

Gesloten