LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] st. schulden vrij leven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Vlijtig Liesje
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2007 13:30

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Vlijtig Liesje »

Kan er slecht tegen, indien mensen met financiele problematiek nog verder de afgrond worden ingeduwd: dat heet misbruik maken van omstandigheden. Of men nog geen slapeloze nachten genoeg heeft zeg !

In ieder geval is er een situatie voorzien van mistgordijnen rondom de betrokken "schuldhulpverleners":

De site van Schuldenvrij Leven wordt doorgeschakeld naar Vespa Sociaal Financieel Advies B.V. (zelfde adres).
Uiteindelijk leidt deze weg naar J.M. Schaaij Beheer B.V., waarvan de heer J.M. Schaaij privaat enig aandeelhouder is. (da's mooi-kun je conservatoir beslag op laten leggen, indien je een vordering hebt). Natuurlijk zijn er wat gevolmachtigd directeuren.
Hebben we nog een keurige vereniging, die met keurmerken wappert en uitziet naar NEN certificering: ANVS. De heer J.M. Schaaij was bestuurder tot 10 maart 2006. De huidige voorzitter is van adel: arbeid adelt zullen we maar zeggen. Blijft een feit, dat deze vereniging kennelijk geregistreerde leden heeft, die bestaan uit de eigen organisatie. Dat men dan stelt "FIOD en ECD worden geinformeerd over discutabele partijen" werkt behoorlijk op de lachspieren.

Advies bij problematische schulden:

1. Blijf kalm - raak niet in paniek. Alles gaat 'n keer over.
2. Blijf in contact met de schuldeisers en probeer haalbare betalingsregelingen te maken: WSNP vindt men niet zo prettig.
3. Stap naar de sociale dienst van de gemeente: traag maar solide.
4. Overleg met de gemeente over eventuele WSNP via de rechtbank met afgifte door de gemeente van een formulier art. 285 (bolletjesformulier).
5. Een afwijzing door de gemeente is voor bezwaar vatbaar: maak bezwaar.
6. Indien de gemeente (Volkskrediet- en Stadsbanken) persisteert in afwijzing: dien een verzoek in met formulier als onder punt 4 bij de rechtbank, of laat een goede advocaat dit fixen.

Schulden kunnen overigens ook worden afgekocht en/of bevroren: 't blijft zaken doen.

Indien men geld te vorderen heeft van een schuldbemiddelaar: dagvaarden en liefst met z'n honderden tegelijk ! In de tussentijd maar alvast conservatoir beslag laten leggen op de tegoeden, de aandelen en de bezittingen van personen: bestuurdersaansprakelijkheid.

Veel succes en enorm veel sterkte gewenst

tinkerbel1975
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinkerbel1975 »

En ook ik ben bedonderd door SSVL. Gore lui zijn het, ik heb nu nog meer schulden dan voorheen.

Ben er kapot van.

Tros opgelicht wou het niet meer behandelen omdat er geen mensen waren die tegen SVL wilden getuigen, ik was helaas de enige....

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door ronald g »

Deze lieden werken op de schaamte van de zeg maar schuldenaar en bieden een uitkomst. Zij kunnen niet anders dan budget beheren en hopen dat eiser daar in mee gaan, die weten wel beter want enkel een gerechtigd bureau kan iets doen. Er zijn er al veel van dit" bedrijfjes" op de fles gegaan en vervolgd. De enige weg is de gemeente een tussen oplossing is er niet, want als amateur schuldhulpverlenertje heb je geen autoriteit en rest zakken vullen. Jammer dat door valse schaamte vele mensen die toch het water tot de lippen staat hier hun toevlucht in nemen. Voor ieder die toch met dit soort lui in zee is gegaan adviseer ik dringend de aanwezige dossiers op te pakken en direct morgen het gemeentehuis te bezoeken en daar de problemen voor te leggen. Meer kan ik er niet over zeggen, maar we hebben in mijn gemeente ook zo'n hulpverlener gehad "profit dienst verlening" daar heeft de gemeente zijn best gedaan. Dus er is hoop.

Succes Ronald.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

als er om wat voor reden dan ook urgentie geboden is,
bied de gemeentelijke schuldhulp geen oplossing.
die hebben nl. enorme wachtlijsten (zeker in grote steden)

wij zijn destijds via UWV in de problemen gekomen,
( zie overheid / regelgeving forum)
naar de schuldhulp gegaan en op lijst gekomen.

toen wij daar niet (optijd) werden geholpen kwamen wij
bij de vliegende hollander terecht.

dit is welliswaar geen particulier (gaat via HVO!)
maar de resultaten zijn hetzelfde :

ik kwam eruit met meer schuld als ik er in ging !!!

>cyberskeu<
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 09 jun 2007 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door ronald g »

Sorry maar dan kan ik ook niet verder helpen. Ik woon in een middel grote stad en hier is het wel goed geregeld gelukkig. Houden mijn tips ook op, jammer genoeg.

Ronald.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door haribo58 »

Enkele jaren geleden heeft Radar aandacht besteed aan zonderschulden.nl uit Drachten , waar de heer vander Ark voorzitter van was.
Deze zou voor ons ook de schulden regelen , maar na 3 maanden kwam er bericht van de curator dat ze failliet waren.
Ik zou iedereen willen adviseren ga naar de gemeentelijke kredietbank, het duurt wel even, maar leg het voor aan je schuldeiser (s).
Iedere schuldeiser die ik er over aanschreef reageerde positief, en gaf uitstel.
Natuurlijk zijn we zelf schuldig aan oplopende schulden, maar er zijn profiteurs die er van profiteren dat je geen uitweg meer hebt.
Allemaal mooie kreten op hen website , en schermen met organistaies die ze zelf bedacht hebben.
De kredietbank heeft ons goed geholpen en wij zijn na 3 jaar WSNP , helemaal schuldenvrij , en dat voelt heerlijk aan hoor.
En de dag dat je schone lei ontvangt is een feestdag !
Zou zeggen bundel je als gedupeerden en klaag ze aan.

Wrathchild
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:39

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Wrathchild »

Van de week is er een oplichter opgepakt, de struktuur van zijn werkwijze komt angstig overeen met de struktuur van ssvl,.. Gaat het hier toevallig over ssvl? Weet iemand dat?

dees45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:38

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door dees45 »

Ja het staat vandaag op teletekst, de directeur van ssvl, en vespa is opgepakt door de fiod.
900 mensen zijn er gedupeerd.
Wij zijn al 2 maanden bezig daar weg te gaan en gelukkig dus op tijd met ons boeltje naar de gemeentelijke kredietbank gegaan, die het nu gaan overnemen. Balen want na bijna 3 jaar is er nauwelijks iets van onze schulden betaald, dus we moeten opnieuw beginnen.
Toch geeft het een goed gevoel daaraan te beginnen nu we weten dat de heer Schaaij daarvoor moet boeten !!
Wij gaan trouwens nog wel aangifte doen en we hopen dat iedereen dat nog doet want zo kan de zaak nog harder gemaakt worden.
Dus mensen doe aangifte en hoe balen het ook is dat we met z'n allen belazerd zijn, we kunnen er wel nog wat aan doen om ssvl te laten instorten, als we het niet doen kunnen ze misschien ooit verder of opnieuw beginnen.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door haribo58 »

Beste Dees

Het zijn helaas verloren maanden bij zo`n stichting , het circus begint helemaal opnieuw bij GKB.
Maar je bent nu in goede handen bij de gemeente , er is geen enkel winstbejag bij GKB.
Wij hebben 3 jaar WSNP achter de rug en zijn nog altijd blij dat we via Kredietbank geholpen zijn.
Natuurlijk worden daar ook wel fouten gemaakt , maar ze gaan niet met je geld aan de haal.
Raad je wel aan om je schuldeiser(s) op de hoogte te stellen van het feit dat je nu overstapt.
De onze hadden gelukkig begrip voor de situatie nadat we getild waren door www.zonderschulden .nl .
Dus sterkte komende periode

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

eindelijk
wij hadden bericht gekregen van de fiod om ale informatie te verstrekken wat betreft al onze contacten en afspraken met de ssvl
uiteraard heben we dat direct gedaan
de fiod zoekt alles voor iedereen uit en waarschijnlijk komt het dan vor ons allemaal nog goed
ook wij zijn gelijk naar de gemeentelijk hulp verlening gegaan en daar wachten we nu op
ik moet wel zeggen dat er bij ons wel schulden zijn afgelost
maar met de andere waren afspraken gemaakt met rente stop en terug betalen van 79%
daar zijn ze op een gegeven moment mee gestopt te betalen
de meeste crediteuren willen gewoon verder met deze regelingen
als dat lukt via de gemeentelijke hulp ben ik al blij
wel mis ik dan nog een behoorlijk bedrag van ssvl,maar dat komt wel,nu de fiod erachter zit
maar goed,na 3,5 ssvl moet ik wel weer 3 jaar biju de gemeentelijke schuld hulp,terwijl ik eigenlijk dit jaar klaar was geweest
geef niet op,ga naar je gemeente oor hulp en nu het zeker is dat ssvl oplichters zijn hebben de crediteuren wel meer begrip

succes allemaal

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Bailey »

Oh god, wat ben ik blij dat mijn vriend direct naar de gemeente is gegaan. Weet niet of hij het overleefd had als er zoiets gebeurd was.

Ik wens alle slachtoffers veel sterkte!!!

dees45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:38

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door dees45 »

Gelukkig kregen wij een paar maanden geleden al een alarmerend telefoontje van een van onze schuldeisers en toen we zelf op onderzoek uitgingen kwamen we erachter dat er heel weinig betaald was en we eigenlijk nog meer in de schulden zaten dan 3 jaar geleden.
Dus we zijn nu bezig met de gkb zoals ik al eerder zei. Alle schuldeisers hebben we meteen geinformeerd en hebben al een aardige map aan briefwisseling en inderdaad als je jezelf laat horen doen ze niet zo heel moeilijk en hebben ze wel begrip. Ik zie er erg tegenop straks bij de gkb opnieuw 3 jaar schuldenhulp te moeten, vind het voornamelijk heel moeilijk in te schatten of je redelijk leefgeld hebt daar hoor je zoveel verschillende verhalen over. Maar goed, we gaan er voor, alles loopt en we wachten af, het sterkt mij ( ons) in ieder geval heel erg dat we ook goede verhalen horen over de gkb. Wij hebben in ieder geval deze jaren veel ervan geleerd en hopelijk worden mensen zich meer bewust van het feit dat ze niet zomaar ergens in moeten stappen en dat je het beter via een reguliere weg kan doen.

Groetjes dees

nikkietaa
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:34

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door nikkietaa »

Ik vind het heel erg. Ik word er gewoon misselijk van.
Tijdens de intake kwamen ze met mooie praatjes over dat ze een stichting zijn en dat zij niet malafide zijn omdat ze een derdenrekening hebben waar niemand bij kan ook zij niet blablabla.....
In zo'n geval was ik al blij dat zij mij wilden helpen. Ik was eerst bij de Gemeente geweest en die zeiden direct dat ze niets voor me konden betekenen. Ik viel niet in hun doelgroep. Ik moest het zelf maar regelen kreeg ik te horen.
Heb ik in het begin ook geprobeerd maar de schuldeisers willen daar gewoon niets van horen. Heb gebeld met schulphulpinstanties ze hadden te lange wachtlijsten en ik moest maar verder kijken. En zo kwam ik bij SSVL. Die konden me direct helpen zou wel even duren maar ze konden mij helpen. Terwijl SSVL wel iets voor elkaar kreeg.
En opeens kreeg ik brieven van deurwaarders heb ik gebeld om te vragen wat er aan de hand is, blijkt dat VESPA ze niet betaald heeft al 2 maanden. Ik hun gebeld, krijg ik te horen dat ze een nieuw computersysteem hebben dat al 2 maanden problemen geeft. Waarom meld je dat dan niet even aan de klanten en schuldeisers? Verder zoeken en spitten krijg ik te horen dat ze al maanden niet betalen bij sommige schuldeisers. Maar ze verwachten wel dat het geld op hun rekening staat. En als eerste zorgen ze dat hun kosten betaald zijn. Ze zijn heel moeilijk bereikbaar en niet klantvriendelijk. Je krijgt telkens te horen dat ze heel druk zijn. En nu!?!? Ik kan nog steeds niet bij de gemeente terecht want ik val nog steeds niet in hun doelgroep.
Ik kom hun advertenties wel overal tegen. In stadsbladen, in de Metro of Spits, bij speurders.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Bailey »

Nikkietaa, wat ik gemerkt heb bij de gemeente is dat ze er eerst proberen vanaf te komen. Ook al voldoe je aan alle regels dan nog proberen ze eerst vanaf te komen. Dus je hebt best kans dat als je doordramt je er wel door komt.

Kijk eens op http://www.wsnpforum.messageboard.nl/ misschien kan je daar wat dingen opzoeken en vragen en wie kan je dan met argumenten komen bij de gemeente waarom ze je wel moeten helpen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door kiz »

onmiddellijk aangifte doen van oplichting!
zie ook dit artikel:
Schuldsaneerder verdacht van massale oplichting
Uitgegeven: 8 juni 2007 23:23
Laatst gewijzigd: 8 juni 2007 23:25

RIJSWIJK - De FIOD-ECD heeft deze week de directeur van twee schuldsaneringsbedrijven aangehouden op verdenking van oplichting van minstens negenhonderd mensen. Dat liet het Openbaar Ministerie vrijdag weten.
ANP2

Het is de directeur van de Stichting Schulden Vrij Leven (SSVL) en Vespa Sociaal Financieel Advies. De ondernemingen boden klanten aan op te treden als schuldbemiddelaar.

suffertje
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jun 2007 19:32

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door suffertje »

Opgelicht. Bij ons is het tot beslaglegging gekomen en de schuld is alleen maar groter geworden. Wij hebben 3 jaar betaald en SSVL 2 jaar. De heer Ebbekink heb ik elke week aan de telefoon gehad! Latoya directeur? afgelopen woensdag 5/6/7 ze zou mijn dossier nakijken en terugbellen. Vroeg niet om mijn dossiernr en moet mij nog terugbellen. Zij gaf antwoord op het nr van Hans Schaaij, die zelf zijn antwoordapparaat aan heeft staan, bel zo snel mogelijk terug, nooit terug gebeld. Heb voor 20 juni 43.000 euro nodig anders komt deurwaarder beslag leggen. Ben naar maatschappelijk werk gegaan 30 juli afspraak. Ga nog naar advocaat na advies van hetjl.nl juridisch loket. groetjes

bedrock01
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bedrock01 »

Hoi allemaal,
ik ben even eens een gedupeerde van deze stichting, betaalde ook maandelijks een aflossingscapiciteit en betaalde ook nog eens 60 euro aan adm kosten (toch vreemd voor een schuldhulp traject dat je daarvoor moest betalen,) uit mij dossier bleek het ook nog eens zo te zijn dat deze kosten verdubbeld zouden worden naarmate de schuldhulp gevorderd was dus van 60 euro naar 103 euro, verder was het ook nog eens zo dat de correspondentie tussen de schuldeisers en de SSVL heel slecht was en dat ik altijd diegene was die moest bellen, Ik heb mij in 2005 aangemeld bij de Stichting en heb begin mei zelf het besluit genomen om te stoppen en achteraf bleek dit nu de juiste beslissing te zijn. 3 weken geleden vroeg ik of zei mij het dossier konden opsturen met alle orginele en ik ging er vanuit dat dit zou gebeuren echter bleek dit naar het oude adres te zijn gestuurd maar daar is het nooit aangekomen ik krijg nu flauw het vermoeden dat dit mooi verdwenen is nog voordat de fiod binnen kwam. ik ben nu naar de gemeente gestapt en hoop dat alles nu weer goed komt met de schuldeisers, Ik raad ook iedereen althans de 900 gedupeerde aan om aangifte te doen ik zal het zeker doen, succes iedereen

Tmara
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2007 11:41

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Tmara »

hallo
ik heb het gisteren avond op teletekst gelezen
wij zaten ook bij vespa schuldsanering mijn patner en ik hebben 2 jaar op een salaris geleeft we moesten daarmee ons huur en andere dingen betalen bezine auto ziektekosten enz.. van de andere salaris zouden we 200 euro terug krijgen en de rest hielden hun om de schulden te betalen de eerste 2 maanden van de 2 jaar dat wij bij hun zaten kregen we 200 euro terug
maar daarna niet meer nooit meer die 200 euro gezien
ik heb 2 jaar lang gewerkt voor niks ik vertrouwde er op dat ze mijn en van men man schuld af gingen betalen niet dus totaal is het bedrag tweeveertig duizend euro
wat ze in hun eigen zak hebben gestopt in die 2 jaar is er niks betaald we zitten nu weer in het zelfde laken en pak niks is er betaald en 2 jaar heb ik voor niks gewerkt van dat geld wat ik nu kwijt kon ik men schulden aflossen (maar helaas dat is niet het geval)
als we een deurwaarder of een incasso brief kregen moesten we ze altijd bellen of jeroen of dinant zij waren er ons te helpen en moesten we de brieven doorsturen na enige tijd was er weer een deurwaarder en een incassobrief van de zelfde personen weer bellen ze namen niet meer op of er werdt opgehangen en als er werd opgenomen hadden we Ina aan de telefoon de telefoniste ze moest altijd weten wat er was anders kreeg je de persoon niet aan de telefoon die je nodig had en als je het niet vertelde hing ze op echt belangelijk.. ik vind het echt een rotstreek wat ze hebben geflikt ik heb echt zitten huilen we zijn wel naar de politie geweest en zij gaan er achteraan.
ik betaald nu inmiddels zelf de schuldeisers om er toch een beetje uit te komen ... we zijn opgelicht bestolen en veel leugens zijn er tegen ons gebruikt..

mijn vraag is hoe krijgen we ons geld terug!? :x

dees45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:38

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door dees45 »

Hallo Bedrock

Ja onze administratiekosten waren zelfs 100 euro per maand, tel maar op dat bijna 3 jaar lang. We waren destijds zo blij geholpen te worden dat je daar dan overheen kijkt en het je niet uitmaakt. Wij zijn trouwens via de prime line op de stichting gekomen, die hebben ons gebeld als schuldeiser dat we daar naartoe moesten, en ook de prime line is het weer geweest die ons gewaarschuwd heeft dat het niet goed ging.
Inderdaad liggen ook hier alle papieren klaar om morgen aangifte te gaan doen en hopelijk doen veel mensen dat. Naar onze dossiers kunnen we fluiten vrees ik en naar onze "reservepotjes"ook. Die hadden ze gemaakt van ons administratiegeld zeiden ze.

Dus aangifte hoe meer hoe beter !!

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

hallo allemaal

zoals ik al eerder zei had ik bericht gehad van de fiod voor mijn medewerking
ik heb een speciaal telefoonnummer bij die brief van degene die de zaak in behandeling heben
ik ga ze morgen bellen om precies te vragen wat te doen
zoals ik begrepen heb worden ale 900 gedupeerden geholpen door andere erkende schuldhulpverleners (via de fiod) en nemen zij alle dossiers over
als dat zo is gaan ze de regelingen hervatten en gaan ze vast ook wel achter ons geld aan
ik zal ok vragen of het nog nodig is aangifte te doen,aangezien ze al gepakt zijn is dit misschien niet meer nodig
ok ik ben sinds november zelf gestopt en ik weet ok niet of mijn dossier nog bij ssvl ligt
mar ik heb zelf alles nog en waarschijnlijk kunnen ze ales nog wel terug vinden
alle schuldeisers weten dit nu ok allemaal dus ze zulen wel meer begrip hebben voor ons
of we oit het geld terug zien weet ik ok niet,maar als we maar wel weer geholpen worden zodat we weer rustig kunnen slapen
morgen bel ik de fiod en ik laat direct weten wat zij gezegd hebben
groetjes

Gesloten