LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Argenta tegen "de andere banken"

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door particulier »

Het valt me de laatste tijd op dat het online rekeningoverzicht niet altijd up to date is. Dit was een paar weken geleden al het geval. Net terug na een vakantie uit Tunesie, waarna ik wil kijken hoeveel de vakantie gekost heeft. Het saldo van 3 weken geleden staat er nog op. Zelfs het treinkaartje van de NS van 2 weken geleden is er niet van afgeschreven. Wel een nadeel van Argenta bank.

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Baskruit »

Ik heb sinds gisteren een Argenta spaarrekening en wat mij als eerste opviel: Wat lijkt dat internetbankieren van Argenta qua uiterlijk veel op dat van de DSBBank zeg!
Daar moet dezelfde softwareontwikkelaar achter zitten.

Maar dat terzijde.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door SJZ »

Klopt, want ik importeerde mijn Argenta-mutaties altijd in OROV (daar was OROV ook op gebouwd). Later kwam DSB met de huidige vorm van zijn internetsparen, en de DSB-mutaties kon ik probleemloos inlezen in OROV. De maker van OROV wist zelf niet dat die DSB-mutaties zomaar door zijn pakket ingelezen konden worden.

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Mallory »

@noble

even corrigeren....ik heb je gezegd dat ik mijn interne (dus rechtstreekse nummer) niet kan geven...het nummer van de afdeling mag je wel hebben hoor...0900-0933

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

@ Mallory

MOOI!! dan zijn "we" weer een stap verder...

De juristen hadden n.l. geprobeerd je te traceren via "mallory" en de PostBank telefoon-lijsten...wat niet lukte ;)

daarna hebben ze (naar ik vernam) contact gezocht met RADAR, of ze bij uitzondering jouw email-adres mochten hebben en je dan konden bereiken. Radar deed dat niet...

Zodra ik weer contact met "ze " krijg geef ik even je afdeling nr. door.

Maar als ze bellen... naar wie moeten ze dan vragen?? Mallory??? als iemand Mallory roept .. reageer jij automatisch ??

(ps. jij stelde dat het geen kwaad kan om alleen je giro nr te geven... op die manier kunnen ze jou óók bereiken..wat is jouw giro-nr??)

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

@ Mallory

Hallo Mallory??? wat is je giro nr??

Intern kunnen ze dan het makkelijkst je bereiken.. 8)

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Peter-O »

Mallory?? hallo??? met vakantie???

is Mallory weg???
Sinds zij haar afdelings nr gegeven heeft...
is het stil gevallen wat Mallory betreft... heeeel vreemd.
"Vroeger" reageerde ze vrij snel.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

@ Mallory


Hallo Mallory,
Helaas nog steeds geen antwoord van je over hoe nu verder met de "van PostBank naar DSB OVERSTAPSERVICE" PostBank-blunder.

Dit kán zijn omdat je op vakantie of zo bent :D ,

maar kan óók... omdat de "juristen" (welke volgens jou NIET bij jullie werken)
kontakt met jou gehad hebben, en dat daar iets uitgekomen is, wat beter NIET herhaalt kan worden?


Naar mijn idee 2 overgebleven mogelijkheden:

1) je hebt vernomen dat ik gelijk had met die blunders, maar wil nu NIET de beloofde excuses/bloemetje aanbieden....

2) je hebt "opdracht gekregen" hier NIET verder op in te gaan....

(voor mijn 2e mogelijkheid heb ik een verklaring welke ik nog niét zal plaatsen, totdat antwoord van jou, mij te lang gaat duren)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door D1RK »

Argenta kocht een goedwerkend pakket, DSB doet nu hetzelfde, mag toch...
Als er geen bijschrijvingen zijn, en wel dingen gekocht, staan de instellingen wel goed, als ik van 1-4-7 tot vandaag inlog, zelfs de broodjes van deze ochtend vind ik terug, kan zo printen, maar doe het per kwartaal... pas als alles via deze Argenta gaat doe ik het per maand.

De DSB had wel een spaarrekening, maar ik wachte al een jaar op internetbankieren, steeds weer uitstellen... en dan neem ik Argenta,
Dus als je te lang wacht loopt Dick Scheringa klanten mis....

Op advies van een Rabo medewerker heb ik geen overstap service genomen, want na dat jaar gaat er alsnog iets mis met kleine dingen...
vooral die 1x per jaar betalingen, of teruggave van geld van vergeten rekeningen...
Gewoon 2 jaar de oude erbij houden en alles wat er af gaat daar aanpassen, de Nuon ging wel de maandtermijnen op de nieuwe afschrijven, maar het geld terug aan eind van het jaar... foutje dus...

Zorg dat er langer dan 1 jaar niets meer geboekt word voordat je de rekening opzegt!

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Jaensj »

Noble


Geplaatst op 27 Jun 2007 09:31 door Noble
@ Mallory


Hallo Mallory,
Helaas nog steeds geen antwoord van je over hoe nu verder met de "van PostBank naar DSB OVERSTAPSERVICE" PostBank-blunder.

@Noble: Dram toch niet zo door, mogelijk dat je een puntje gemaakt hebt, maar dat neemt niet weg dat jou Argenta bij nader inzien nog veeeeel meer nadelen heeft dan wat er al een half jaar geleden zichtbaar was. Of Mallory afwezig is wegen ziekt of anders, weet ik niet, maar dat ze niet op jou gezeur wil reageren, dat begrijp ik volkomen. Zelf heb ik me voorgenomen om ook niet meer op jou stellingen te reageren :evil:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door D1RK »

Geen gezeur, maar gewoon eerlijk blijven, het is bij Argenta niet perfect, je moet eerst alle functie's zoeken en leren, maar hoewel de Postbank een betere en duidelijker pagina heeft, die is vaak OFFLINE!

Argenta is maar 3x enkele uren ofline geweest, de postbank... ik weet het niet meer, maar bij Argenta ging wel alles goed, met dit goedkope pakket gaat het ook!

Een betere site kost geld, en als de vele Postbank en Abn Amro gaan overlopen zou het wel rendabel worden voor een betere, maar niet teveel, soms jaag je bestaande klanten weg, die het huidige nu eindelijk weten en tevreden zijn.

Liever een hoge rente dan een luxe dure site!
Stabiel en betrouwbaar is belangrijker dan gemak, elke aanpassing kost geld en vaak gaat er dan juist iets fout en zijn ze onberijkbaar, zie postbank..

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door particulier »

Alleen al het feit dat je nog een tegenrekening moet hebben bij een in Nederland gevestigde bank maakt Argenta niet perfect: Je bent toch wat geld kwijt voor het aanhouden van deze tegenrekening, al dan niet met pas.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door SJZ »

Sjonge jonge, is dat je probleem?

Nou, hier is de wereldoplossing:

NADAT je bij Argenta je rekening hebt geopend, de hele procedure met identificatie en zo is voltooid, dan zeg je de rekening bij de Nederlandse bank op.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door D1RK »

Ja de tegenrekening moet, en kan gewijzicht worden, dit is bedoeld voor de spaarrekening van klanten die niet online bankieren!

Bij Fortis Postbank en Rabo zijn er gratis rekeningen zonder pasje, alleen de Rabo kan wel pinnen bij bank, niet in winkels of andere banken!

Dus er zijn wel gratis rekeningen, maar als nieuwe organisatie zonder kantoren, behalve hoofdkantoor NL in Breda zijn ze zo wel de goedkoopste en vergoeden hoge rente.

Argenta heeft een goed produkt wat zichzelf via bestaande relatie's moet groeien, en dus zichzelf verkopen, geen dure advertentie's en ik krijg ook geen reclame, alleen de melding nu nog hogere spaarrente, en verder niets.
Geen post, dus geen porto en eveloppen, ook het printen van afschriften kost geld, en niemand elders bied de keuze of ik per Week, 4 Weken als salaris, Maand of Kwartaal iets uitprint of gratis nooit, want het blijft toch online zichtbaar!
Hoewel het zoeksysteem naar betalingen lastiger is, ze willen zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk diensten aanbieden, en vinden de rente vergoedingen belangrijker dan luxe site die ook geld moet kosten!

Ze moeten berijkbaar en betrouwbaar zijn, zonder fratsen!
En tot nu toe ben ik tevreden, bij Postbank zit er zoveel reclame dat je naar de juiste knop moet zoeken.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoewel het zoeksysteem naar betalingen lastiger is,
Je kunt de mutaties van heel veel banken, waaronder Argenta, downloaden en in het off-line pakket OROV (zie www.orov.nl ) inlezen. Dan heb je prima zoekmogelijkheden (en nog veel meer voordelen).

Indalo
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 sep 2006 11:41

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Indalo »

Ik heb jaren bij diverse banken gewerkt, ABN-Amro, Rabo, Slavenburgs'Bank.(Ik ben 58+)
Bij deze banken was het altijd; de client binnenhalen en proberen zo'n laag mogelijke rente te verkopen. Iemand die lang zeurde en klaagde kreeg meer ! Omdat ik personeel was, kreeg ik korting. (Ja,Ja???)

Nu Argenta Bank:goede rente over de bank- en spaarrekening,
alles gratis en het werkt ook nog allemaal goed. :D
Helaas ben ik verplicht een tegenrekening aan de houden en dat doe ik via de Postbank zonder pinpas dus dan ook gratis.
Denk wel aan de garantie van 20.000 euro, want Argenta
valt onder Belgisch wet en dat staat heel duidelijk op hun site.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

Die tegenrekening is toch alleen nodig voor éérste storting??? (bewijzen van inwonerschap ofzoiets??)

Daarna kan die toch eventueel weg??? of vergis ik mij???

Als "tegenrekening" gebruik ik de gratis DSB ( nee NIETS anders van DSB hehehehe) vanwege de prima hoge rentevergoeding op gewoon je salaris rekening, gratis passen etc.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door sprokkel »

Indalo,
Denk wel aan de garantie van 20.000 euro, want Argenta
valt onder Belgisch wet en dat staat heel duidelijk op hun site.
Ik dacht dat elke bank die zich in Nederland vestigd onder toezicht staat van de Nederlandsebank, dus ook de Nederlandse garantie is van toepassing op Argenta.
Of heb ik dit mis.

zo nu heb ik 4 maal mijn tekst aangepast, :wink:
Laatst gewijzigd door sprokkel op 29 jun 2007 08:58, 4 keer totaal gewijzigd.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

ja, dacht ik óók.... anders krijgen ze toch geen vergunning van DNB.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Bijkantoren van buitenlandse banken die in Nederland een vergunning van DNB hebben, maar die in een ander EU-land zijn gevestigd, vallen onder de garantieregeling van het betreffende EU-land. Argenta valt dus onder de Belgische Collectieve Garantieregeling.

Gesloten