LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
doodgewoon
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door doodgewoon »

Rijk&Riek

Goed zo, bijt maar van je af, die lelijke boeven van Yarden nemen de boel fors in de maling, ik heb nooit een andere polis gehad of zo, bij mij is het gewoon vanaf het begin af aan de AVVL polis, en als ze wel wat veranderd zouden hebben, dan hebben ze pech, ik heb voor niets getekent.

Ze kunnen iedereen wel een brief sturen met:

2 jaar geleden hebben wij u nieuwe voorwaarden gestuurd, in deze voorwaarden staat dat wij u mogen belazeren aan alle kanten, u heeft helemaal geen rechten meer, en alles wat wij u schrijven is waar.

Nu gaan wij u nu belazeren, onze leugens zijn waar en de polis die u van ons krijgt is waardeloos, maar in onze begeleidende brief hebben wij per sprookje de reden van deze belazerij heel leuk verpakt..... maar zoals gezegd, we hebben u 2 jaar geleden nieuwe voorwaarden gegeven, u heeft lekker pech.


Ik kan dat soort vogels hun bloed wel drinken..... de arrogantie, de zelfingenomenheid, de leugenachtigheid, de schijnheiligheid, de eigen moeder is al verkocht, nu kijken waar ze nog meer aan kunnen verdienen. :wink:


Ach samen komen we er wel, we laten ons niet kisten door Yarden, houd moed.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Ik vraag me even het volgende af:

Stel, er komt over 30 jaar iemand te overlijden die een oude AVVL-polis heeft. De nabestaanden vragen Yarden de uitvaart te verzorgen. Dit gebeurd inhoudelijk volgens de toen geldende inhoud van het pakket. De nabestaanden verwachten uiteraard geen rekening van Yarden. Echter een maand later (ik weet niet hoe snel of langzaam ze dan zijn) stuurt Yarden een nota van (noem maar een bedrag) 7.700 euro. Yarden stelt dat de totale rekening 10.000 euro bedraagt, waarvan slechts 2300 euro bekostigt kan worden uit het (zogenaamd rechtsgeldige waardepakket van 1 april 2007). Of de nabestaanden maar even 7.700 euro uit eigen zak willen betalen. De nabestaanden zijn gelukkig niet gek en komen een oude premievrije polis uit 1964 tegen en delen Yarden mee dat ze geen recht op het verschilbedrag hebben. Afgezien van het feit dat je dit je nabestaanden moreel niet kan aandoen, dient zich wel een unieke situatie aan: Yarden mag nu zelf via een incassoburo 7.700 euro proberen te innen al dan niet met inschakeling van de rechter. Wie zou er aan het kortste eind gaan trekken. Een simpele wijziging in een testament m.b.t. je laatste wilsbeschikking kan het nog wel eens erg lastig voor de boeven uit Almere gaan maken :twisted:

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ron1872,

Dit is een nonsensverhaal. Yarden (als dat nog dezelfde naam heeft) zal ongetwijfeld dan vóór de begrafenis of crematie een zekerheidsstelling van de nabestaanden eisen. Zo niet, dan regelen de nabestaanden zelf maar de begrafenis of crematie. Ze doen dan wel gekke dingen in 2007 maar ze zijn natuurlijk niet gek, en zeker niet in 2037. 8)

Vriendelijke groet, Maxiem.

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

rijk en riek;

sterke tweede brief, ziet er goed uit, mijn complimenten. Een aanrader voor alle betrokkenen!!!!

Aan allen: Doorvechten op deze wijze, ook naar de consumentenbond blijven aandringen en zo nodig het advocatencollectief benutten.
Dit moeten we kunnen winnen, want als dit niet lukt, kunnen we onze rechtsstaat failliet verklaren.

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Boshut,
Als dit Yarden verhaal gewoon door mag gaan, is dat het einde van de hele verzekeringswereld, ze kunnen dan naar hartelust alle polissen uitkleden zonder dat je daar wat van mag zeggen. Dat kan toch niet waar zijn? Triest, dat je in deze totaal geen steun krijgt van de Consumentenbond of instanties als Kassa en Radar, die blijven langs de zijlijn meekijken, en als er resultaat geboekt wordt, zeggen ze kijk eens wat WIJ bereikt hebben?

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

testcase

maak je geen zorgen, ze gaan echt niet failliet want volgens het jaarverslag 2006 hebben ze ongeveer 13 miljoen winst gemaakt. (Beter en nauwkeurig rekenend is het ongeveer 16 miljoen). En die weblog van Yarden is best wel leuk om te zien hoe ze reageren, maar het heeft weinig zin want de "onderhandelingstacktiek" is die van "kapotte gramofoonplaat" : dus luisteren, niet echt inhoudelijk op klacht/argument ingaan maar als reactie steeds weer het eigen standpunt herhalen.
quote" u bent in denieuwe situatie beter af want flexibel" unquote

en meer van die teksten die we zo langzamerhand wel goed kennen

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Heeft iemand naam, adres en telefoon Beilen uit Leeuwarden?

We hebben wel een rechtsbijstand, maar gaan er eigenlijk vanuit dat die er nu niet instappen, simpel omdat we nu geen schade hebben. Dat speelt eigenlijk pas later.

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Aan Ron1872

Hier de gegevens van de advocaat:

Van Beilen-Rauwerda
Balthasar Bakkerwei 104
8914BE Leeuwarden
telefoon: 058-2991131
e-mail:[email protected]

groeten,

Frans

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Kaka jullie moeten je wel zorgen maken om het yarden verhaal en zeker actie ondernemen.Het is te simpel om er vanuit te gaan geen papieren dus is er niets.
Zoals een aangetekend protest schrijven naar yarden etc, lees maar al het voorgaande.Als je in de clinch met een organisatie ligt, is het eerste wat ze vragen heb je het aangetekend geschreven etc ...., kan je het bewijzen etc...
Als je niet direct reageert, kan je na verloop van tijd practisch niets meer doen.
Zo werkt het Nl rechts systeem nu eenmaal.

Testcase mag wat mij betreft zijn/haar verhaal gewoon blijven volhouden, is practisch gelijk aan die van yarden.
Zo kunnen wij een beetje zien hoe yarden denkt.
Ook met anders denkenden om welke reden ook maar, moet je om kunnen gaan en wel of geen mol is niet belangrijk er zitten vast nog wel meer op dit forum.
Als je het ok vindt om een product gekocht te hebben, om het na verloop van tijd weer af te laten pakken of bijbetalen, moet je in dit geval gewoon meegaan met yarden.
Je kan toch gewoon datgene doen met de informatie die hier langs komt, wat je interessant vindt.
Op elkaar schelden heeft helemaal geen nut, helaas op dit forum zit geen moderator voor zover ik het weet, dus laten wij in ieder geval netter blijven dan yarden.

Mijn advocaat doet het werk al, ik ben dus benieuwd wat daar uitvoortkomt.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

OK, bedankt! Gelijk even gebeld en informatie aangevraagd.

Verder het volgende te horen gekregen:

De advokaat wordt inmiddels werkelijk overstelpt met aanmeldingen. Aantallen zal ik maar niet noemen i.v.m. het meelezen door Yarden, maar dit kan wel eens het grootste proces gaan worden wat we in Nederland ooit gehad hebben.

Voor wie een rechtsbijstand heeft de procedure:

- aangetekende brief richting Yarden
- de reaktie van Yarden aanmelden bij de rechtsbijstand
- de rechtsbijstand geeft het dossier uit handen aan advokaat Beilen en de volledige kosten worden betaald via de rechtsbijstand

Voor wie geen rechtsbijstand heeft het volgende:

- aangetekende brief richting Yarden
- de reaktie van Yarden rechtstreeks naar advokaat Beilen
- de kosten zijn dan voor u zelf

Ik vraag me af wie hier nog eens proefproces aan gaat wagen, om dit soort wantoestanden in de toekomst een halt toe te roepen!

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Een reaktie van Yarden n.a.v. een email van ons aan hun adres:


Geachte heer en mevrouw X,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail van d.d. [__].

In uw e-mail geeft u aan dat u het niet eens bent met de door Yarden doorgevoerde aanpassing van de voorwaarden.

Yarden heeft na overleg met de Consumentenbond afgesproken de klachten van onze klanten nader te onderzoeken om te komen tot een passende oplossing.

In uw e-mail maakt u echter geen melding van het lidnummer van de Consumentenbond. Vooralsnog zullen wij uw klacht via de reguliere weg beantwoorden.
Zodra u ons op de hoogte hebt gesteld van uw lidnummer, zal uw klacht met de actie van de Consumentenbond meelopen.

Wij verzoeken u bij iedere reactie van uw zijde in deze zaak ons kenmerk, zoals vermeld in het onderwerp van deze e-mail, te vermelden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Yarden
Transistorstraat 10
1322 CE Almere

Postbus 10118
1301 AC Almere



EDIT het wordt alleen maar mooier: een klacht wordt kennelijk pas in behandeling genomen, wanneer je lid bent van de Consumentenbond. Riekt naar koppelverkoop, een ander woord schiet me zo snel niet te binnen :?

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

http://www.startatp.nl/producten.php?te ... egorie=331

Kijkt u eens op deze site naar het voordeel van o.a. Yarden en Yarden Selectverzekering.
"Met een Natura-uitvaartverzekering van Yarden wordt in een keer de verzorging en de betaling van een uitvaart geregeld. De verzekerde heeft er zijn of haar hele leven lang geen omkijken meer naar. Maar ze hebben wel de wetenschap dat nabestaanden niet te maken krijgen met vervelende financiële consequenties. Meer gemak kan iemand zich niet wensen, meer zekerheid heeft niemand nodig."
Weinig van over, lijkt me.

DKB
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2007 17:15

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door DKB »

ik heb 40 jaar lang voor deze polis betaald en WAS sinds 2002 premie vrij.

Nu hebben ze ook bij mij de polis veranderd en ben ik nog maar verzekerd voor een bedrag van € 2.304,78 EN moet ik nog steeds een JAARLIJKSE BIJDRAGE betalen van € 9. Het is niet veel maar ik dacht dat ik premie vrij was??

Dus dat wordt sowieso bijbetalen als ik dood ga.

Uit persoonlijke ervaring hebben we al meegemaakt, dat ondanks de naturaverzekering er vette naheffingen kwamen ongvraagd!! Het wordt je modeling verteld dat het in de verzekering zit en achteraf krijg je gepeperde rekeningen en wordt het afgedaan als....U zult het wel verkeerd begrepen hebben.

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

ron1872

De Consumentenbond doet dus , zoals al eerder opgemerkt, helemaal niets. Ze beperken zich tot een verzoekje aan Yarden, om met individuele klagers (en leden van de Consumentenbond!) tot een vergelijk te komen. Dat kan dus helemaal niet, door Yardens en-bloc clausule: het is iedereen of niemand (en-bloc, weet je wel)

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag franil,

Inder de tafel kan er flink gerommeld worden en daar werkt de Consumentenbond vrolijk aan mee!!! 8)

Vriendelijke groet, Maxiem.

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Dag Maxiem

Nu maar hopen dat niemand het tafelkleed voortijdig optilt.

Groetjes, franil

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

DKB: u bent het zoveelste slachtoffer van Yarden. Kijk alle inzendingen na en doe uw voordeel er mee. Laat je niet kisten door yarden. dat is mijn credo Yarden gaat uit van vele leden die niet reageren. dat is hun kracht . Onze kracht is : onze meningen te bundelen. Samen zijn we sterker. ga alleen accoord met de originele polis,= en meldt je aan als consumentenlid als je dat bent en klaag daar ook!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door boshut op 29 jun 2007 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

boshut,

Wie of wat is Yaris?

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

sorry moet natuurlijk -yarden zijn. soms krijg ik die naam niet meer uit mijn mond -of vingers-

kaka
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kaka »

Rijk en Riek bedankt voor voor het plaatsen van jullie brief, aan de vorige heb ik als voorbeeld ook veel gehad. Ik hoop dat ik deze niet nodig zal hebben maar gezien de reacties van Yarden tot nog toe vrees ik het ergste.
Ik zal ook mijn licht op gaan steken bij Dhr Beilen. Moeilijk in te schatten hoe betrouwbaar hij is. Ik merk dat daar verschilende meningen op dit forum over zijn.

sterkte allemaal Karin

Gesloten