LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Wilra:

Geen ingrijpende wijziging? Het is een nieuwe polis voor een geheel nieuwe verzekering!!!! Een verzekering die we nooit hebben afgesloten. Dat heb ik ook aan Kifid gemeld. En het is geen natura polis meer, want dat woord komt in de polis niet voor. Het zou dus volgens mij niet zo ingewikkeld moeten zijn hier mee een rechtszaak te beginnen.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Onze mol en waarschijnlijke medewerker van Yarden Testcase is zo blijkt uit zijn laatste 2 posts, inhoudelijk wel uitgepraat. Zijn selectieve kennis blijkt wel uit zijn bijdragen in slechts 2 draadjes waarvan 1 pseudopost. Testcase is, uitsluitend op dit draadje om de klanten van Yarden nog verder in de grond te trappen (hoewel zijn oorspronkelijke doelstelling natuurlijk was om het (wan?)beleid van Yarden hier te verdedigen). Dat het hier over doodgaan gaat zal hem een zorg zijn. Als zijn salaris maar klopt op het eind van de maand.

Vriendelijke groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 09 jul 2007 14:56, 4 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Alderwood schreef:
In de Algemene Voorwaarden van uw oude polis is in artikel 12 aangegeven dat Yarden de verzekeringsvoorwaarden eenzijdig mag wijzigen. Dit artikel bevat een en bloc-clausule, die Yarden in staat stelt in één keer de voorwaarden van alle of van bepaalde groepen van verzekeringen te wijzigen. Deze bepaling is een vast onderdeel van de door u afgesloten verzekering. Yarden heeft uw polis tegelijk met alle vergelijkbare polissen omgezet. De door Yarden uitgevoerde wijziging van de voorwaarden is toegestaan. De oude Yarden-producten zijn niet meer leverbaar. Wij kunnen niet op uw verzoek ingaan om uw oude AVVL-polis te handhaven.
En staat die en bloc clausule er bij jullie ook in? Bij ons in de AVVL Algemene Voorwaarden uit 1990 absoluut niet. Eerlijk gezegd hoop ik dat Yarden ons ook zo'n brief gaat sturen, want dan gaan hier werkelijk alle registers tegen Yarden open :!: :!: :!:

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Ron1872

Bij de laatste door mij afgesloten natura verzekering in oktober 2001 zaten de verzekeringsvoorwaarden AVVL, daarin was nog geen sprake van een en-bloc clausule, en nieuwere voorwaarden heb ik nooit gekregen. Wel een blad bijzondere voorwaarden in november 2005, maar ook daar staat niets in. Deze bijzondere voorwaarden beschreven nog eens uitgebreid waar je allemaal recht op had, en waren van toepassing op het jaar 2006!! Dus waren de laatste wijzigingen vóór de "nieuwe" polissen.
Ook deze feiten heb aan het Kifid gemeld.

Klaas_
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 apr 2007 18:23

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Klaas_ »

Wilra: De jurist van mijn rechtsbijstandsverzekering heeft antwoord gekregen. Alle bezwaren worden van tafel geveegd. Yarden is niet bereid om de wijzigingen ongedaan te maken, omdat er geen sprake zou zijn van een ingrijpende wijziging.
Voor mensen die premievrij zijn/worden verandert er in elk geval over 5 jaar wel iets ingrijpends. De garantie dat het huidige verzekerde dienstenpakket dan nog volledig is gedekt wordt niet meer gegeven. Tenzij je je (elke 5 jaar opnieuw) gaat bijverzekeren. En die extra kosten zijn voor de klant wel degelijk een ingrijpende wijziging.

Alderwood: In de Algemene Voorwaarden van uw oude polis is in artikel 12 aangegeven dat Yarden de verzekeringsvoorwaarden eenzijdig mag wijzigen. Dit artikel bevat een en bloc-clausule, die Yarden in staat stelt in één keer de voorwaarden van alle of van bepaalde groepen van verzekeringen te wijzigen.
Een wijziging mag natuurlijk niet per definitie altijd zomaar eenzijdig worden doorgevoerd, ook als de verzekeraar een dergelijke clausule in de polissen heeft laten opnemen. Er moet bijvoorbeeld sprake zijn van het redelijkheidsbeginsel. En dat is nu juist hier het punt waar over getwist wordt. Is het redelijk dat door deze wijziging veel klanten van Yarden op termijn extra premie moeten betalen terwijl vooraf was afgesproken dat deze klanten op een gegeven moment premievrij zouden zijn. Is deze wijziging nodig om het bedrijf voor een faillissement te behoeden, of gaat het puur om winstmaken?

Ik denk dat alleen een rechtbank zich hier uiteindelijk over kan uitspreken. Yarden houdt voet bij stuk en daar valt simpelweg niet mee te onderhandelen.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Beste Alderwood

Een vraagje kan je nog aan de oude polis voorwaarden komen .
Die en bloc clausule wil ik wel even zien.
Wij hebben er namelijk al wat polissen liggen dus scan hem in alstublieft en stuur hem naar http://wwww.yarniek.nl

tav [email protected]

Alvast bedankt

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Dat is een goede vraag Wilra, er is geen duidelijkheid over de tarieven.
Daarom weet je niet wat je aan de polis hebt......

Alderwood e.a. mail niet naar hotmailadressen of naar onbekende sites.
De oude polisvoorwaarden kan je ook hier plaatsen.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Verzkeringsvoorwaarden NUVA.
Daar staat nergens dat de NUVA Naamloze vernootschap Verzkeringen Gevestigd te Meppel.
Definitities.
Doelstelling
De Vennootschap heeft ten doel het afsluiten van naturaverzekeringen met in achtneming van de Wet Toezicht op Natura Uitvaart verzekeraars en voor zozver van toepassing De Wet toezicht Verzekeringsbedrijf.
Tot standkoming van de verzekering.

Grondslag van de verzekering.

Daar is alelen sprake van het verzwijging artikel.
Rechten.

De Vennootschap verbindt zich: a.met inachtneming van de algemene Voorwaarden de begrafenis of crematie van de verzkerde(n) te verzorgen volgens de omschrijving van het naturapakket is de polis.
Verder nog een heel verhaal als je de uitvaart door een ander laat verzorgen, dan wordt alles vergoed echter nooit meer dan de kosten die de NUVA zelf ook zou moeten maken.
art 14. Wijzigingen van,en aanvullingen of aantekening op de polis zijn alleen rechtsgeldig indien deze als zodaning zijn gewaarmerkt.
Toepasselijk recht. art 17
De verzekering wordt beheerst door Nederlnads recht.
art 10 geschillen.
Zeer belangrijk.

Alle uit de verzkering voortvloeinde geschillen zullen worden voorgelegd aan de rechter van plaats van vestiging van de Vennootschap.

art 12.

Lidmaatschap al;gemene Vereniging NUVA.
Alle begunstigde(n) zijn lid van de algemene Vereninging NUVA
Dat waren de voorwaarden van NUVA en bij fusering met Yarden hebben wij alleen bericht ontvangen dat de naam veranderd was, maar dat verder alles bij oude was gebleven.
Ik heb uiteraard niets van doen van de verzkeringsvoorwaarden van AVVL.

Dan nog een aavullende pagina bij de naturapolis.
art 1 Herziening.
De premie kan eenmaal per jaar door de Vennootschap worden herzien, indien deo ntwukkeling van dek osten van een uitvaart daartoe naar het oordeel van de Vennootscpa aamleiding geeft.
Dat is bij ons nu al van af 1998 elk jaar toegepast, daar heb ik nooitm oeite mee gehad.
Dus Yarden had ook gewoon kunnen schrijven uw verzkeringspremie wordt met xx aantle %%%% verhoogd. geen enkel probeelm want van af 1998 is de premie al behoorlijk verhoogd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Geplaatst op 08 Jul 2007 16:58 door Jan9
Dat is een goede vraag Wilra, er is geen duidelijkheid over de tarieven.
Daarom weet je niet wat je aan de polis hebt......

Alderwood e.a. mail niet naar hotmailadressen of naar onbekende sites.
De oude polisvoorwaarden kan je ook hier plaatsen.
He jan9 nog steeds onbekend .Wij willen graag een originele polis zien (kopie of ingescand) vanwege de mollen die hier ook zijn en heel makkelijk de voorwaarden iets kunnen verdraaien.En jan9 Ik denk dat de website http://wwww.yarniek.nl toch niet meer zo onbekend is .En als jij dat wel vind maak dan even reclame voor ons .Dan weten allen gedupeerden waar ze ook terecht kunnen want deze kwestie is echt niet met 1 maandje opgelost.Dus alle hulp is welkom.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

tescase:

Persoonlijk moet ik lachen om jou opmerkingen.
Ik schrijf al jaren op het forum 2 vandaag nu eenvandaag.

Nou daar gaat het echt wel wat harder en persoonlijker aan toe dan op Radar.
Ik vind alle postings nog behoorlijk correct.
En wij die ons bedonderd voelen door Yarden, hoeven toch zeker geen vriendellijke woorden t.o.v Yarden te gebruiken.
Ook al worden er naar mijn mening postings geplaatst door Yarden mollen. :shock: :shock:

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@
Onze mol en waarschijnlijke medewerker van Yarden Testcase is zo blijkt uit zijn laatste 2 posts, inhoudelijk wel uitgepraat. Zijn selectieve kennis blijkt wel uit zijn bijdragen in slechts 2 draadjes waarvan 1 pseudopost. Testcase is uitsluitend op dit draadje om de klanten van Yarden nog verder in de grond te trappen (hoewel zijn oorspronkelijke doelstelling natuurlijk was om het (wan?)beleid van Yarden hier te verdedigen). Dat het hier over doodgaan gaat zal hem een zorg zijn. Als zijn salaris maar klopt op het eind van de maand.

Vriendelijke groet, Maxiem.
Note: 't was wel een hoop werk hé, dat spitten :wink:
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 09 jul 2007 15:12, 5 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Ik heb even een kleine bloemlezing gemaakt van de info die op het weblog van Yarden zelf staat (peildatum 8-7-07):

quote,

-boeven
-misleidende voorlichting
-eenzijdige wijziging
-bedriegen
-stikken of slikken
-onbeschoft
-liegen en bedriegen
-absurde aanpassingen
-schandalig
-knullig
-mensen tegen elkaar uitspelen
-dit bedrog van Yarden
-belazerd worden door Yarden
-de klant mag doodvallen
-de klant als zondebok
-onfatsoenlijk
-u blijft uw leugens herhalen
-leugens en bedriegerij
-ultieme minachting van klanten
-achterlijke brief van .......
-stelletje boeven
-misleidende voorlichting
-flexibiliteit was er dus al
-zogenaamd wurgkontrakt
-spooknota's achteraf
-onbetrouwbaar

en als uitsmijter:
-zou de onderwereld nu toch geïnfiltreerd zijn in de bovenwereld, of heeft onze generatie ziekelijke en respectloze mensen opgevoed...?
Wie het weet mag het zeggen?
Waar komt dit nu weer vandaan??? Zou testcase het licht (al) zien en dit in zijn laatste uurtjes zelf hebben gemaakt??? :idea: Dat kost Yarden dan tenminste 3750 euro als ze tenminste binnen hun eigen budget blijven.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 08 jul 2007 22:08, 4 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Er schijnt enig misverstand te zijn over de term natura-verzekeraar en de term natura-verzekering. In een ander draadje kom je tegen dat Yarden zegt dat ze een natura-verzekeraar zijn en blijven en daaraan koppelen dat je dús ook een natura-verzekering behoudt. Uiteraard blijft Yarden een natura-verzekeraar omdat zij zelf de noodzakelijke diensten uitvoeren. Dit houdt echter niet in dat je als verzekerde bij Yarden een natura-verzekering houdt (zoals Yarden beweert). In de nieuwe polissen komt de term "natura" niet meer voor. De nieuwe polis is een loepzuivere sommen-verzekering, ook wel kapitaal-verzekering genoemd. En dat kapitaal, zo weten we nu allemaal, is volstrekt onvoldoende om een sobere laatste dienst te houden. 8)

Vriendelijke groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 08 jul 2007 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boisbas »

@ beste allemaal

De oude AVVL overzichten: Omschrijving van *rechten* (te leveren diensten) en de algemene *voorwaarden van verzekering voor de AVVL uitvaart NATURA verzekering* heb ik beschikbaar gesteld op de site:

www.famster.com/suolle

Ga naar menu Files - Bestanden en download:

AVVLrechten(.jpg)
AVVLvoorw1(.jpg)
AVVLvoorw2(.jpg)

De bestanden zal ik ook doorsturen naar Yarniek

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag boisbas,

Met zo'n bijdrage gaat het de goede kant op!!!:idea:

Vriendelijke groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 08 jul 2007 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boisbas »

P.S

Klik de naam van het bestand aan en daarna bovenaan links op de knop download...

Gesloten