LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Teun2
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2007 17:50

Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Ongelezen bericht door Teun2 »

Niets nieuws onder de zon. Bedrijven zetten soms onder hun eigen producten positief valse recensies. Ook houden zij fora zoals deze nauwlettend in de gaten en zijn ze niet beroerd om hun concurrenten via slechte productrecensies op het internet aan te pakken.

Wel nieuw is een vacature waarin zo'n recensent van valse claims wordt gezocht. Het betreft hier thuiswerk wat door studenten gedaan kan worden:


http://www.zoekbijbaan.nl/studenten/vac ... _huis.html
Bijbaan gegevens


Locatie(s) : je eigen huis!
Branche : Communicatie | PR | Voorlichting
Land : Nederland
Geplaatst op : Woensdag 11 juli 2007
Soort werk : » ICT
» Communicatie/marketing


Omschrijving

Internetverslaafd en een bijbaantje nodig?

Wij zoeken werknemers die voor onze klanten de ogen, oren en stem willen zijn op het Internet.

Wie zijn wij
Wij zijn een jong, snel groeiend internationaal bedrijf. Wij zijn de ogen, oren en stem van onze cliënten op het Internet.
Onze opdrachtgevers bestaan uit grote internationale bedrijven en organisaties die het belangrijk vinden een goede band te houden met hun klanten op Internet.

Wie zoeken we?
Wij zoeken studenten die niet alleen weten wat Web 2.0 is, maar ook in hun vrije tijd bloggen, surfen en actief zijn in Internet Communities. Wij zoeken mensen die beschikken over uitstekende communicatieve vaardigheden op Internet.

Wat ga je doen?
Je wordt ingedeeld in een team. Met het team surf je het Net om te kijken waar en hoe de cliënt besproken wordt. Hierna worden de sites verdeeld onder de teamleden. Op de sites die je krijgt toegewezen, ga je vervolgens reageren op de discussies namens de cliënt. Elk team heeft een teamleider.

Wat bieden we?
Flexibiliteit met een goed salaris.
Werken kan je doen vanaf huis, wanneer het jou uitkomt. Zo kan je je werk rond je studie of andere activiteiten plannen in plaats van andersom. Loyaliteit en inzet vinden wij belangrijk. Goed werk belonen wij dan ook met een goed salaris.




URL als de pagina het niet meer doet: http://www.warande.net/~tzijlman/Bijbaan Webrep (=Web Representative) in je eigen huis!.htm

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Ongelezen bericht door Jan9 »


S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Ongelezen bericht door S. »

Nou, als zo'n student dit bedrijf als werkgever aan zijn CV toevoegt, dan kun je al nagaan wat voor een betrouwbare en eerlijke werknemer hij/zij zal zijn. Ook weet je dan dat geld verdienen blijkbaar boven alles gaat.

Mooie binnenkomer voor een toekomstige carriëre.

Heel typerend ook dat de naam van dit jonge, snelgroeiende bedrijf niet te achterhalen valt. :wink:

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Ongelezen bericht door Jan9 »

Een paar van die berichtjes schrijven is veel goedkoper dan een advertentie plaatsen.
Ik denk dat die sites bang zijn dat consumenten straks gaan zeggen: ik heb dat toestel gekocht naar aanleiding van de informatie op Uw site maar nu blijkt dat het een waardeloos ding is.
Jammer want op zich is het leuk idee maar je kijgt wel eens de indruk dat 50-75% van die berichtjes nep zijn bij bepaalde producten. Daarom kijk ik er ook niet meer op.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ik op http://www.kieskeurig.nl kijk, via IP nummers zullen de misbruikers door de mand vallen!

Als ik voor een merk positief en de rest slechte dingen zeg die niet kloppen, zijn er nog monteurs die zullen protesteren!
Een IP blokkade is genoeg.
Als ik iets geweldig vind en iedereen klaagt erover...
En slechte produkten als goed beschrijven, dan gaat er wel een mailtje naar de redactie.

Omdat consumenten anders iets beoordelen dan de consumentenbond, maar ook de bedrijven die adverteren via deze site, willen eerlijk en betrouwbaar zaken doen, en als ze iets vermoeden zullen ze deze verwijderen!

Een keer een misser kan, maar iemand die altijd iets fout schrijft word niet geloofd, en verwijderd.

Verder moet je dan ook de Duitse en Begische sité's kontroleren, want die zouden een gelijkwaardig beeld moeten geven!

Er zulllen altijd winkels zijn die zichzelf annoniem proberen goed te praten, maar open reageren mag, en is geloofwaardiger!

Ik schrijf alleen wel eens dat ik bepaalde merken weiger te verkopen omdat ze meer reparatie's nodig hebben dan gemiddeld.
Maar hetzelfde witgoedmerk heeft wel voordelige en wel betrouwbare koelkasten, maar apparaten als Wasmachines en Vaatwassers wil ik niet.
Er zijn ook mensen die dit merk wasmachine al meer dan 10 jaar zonder enige reparatie gebruiken, dus ook in mijn vrienden kring!
Maar als je bij groot vuil regelmatig vrij nieuwe tegenkom die minder als 5 jaar oud zijn....
Er zijn Miele's die vaak stuk gaan en Indesit die heel blijven, maar dat het meestal andersom is.....
Ook slechte fabrieken kunnen zonder dat ik het weet verbeteren, en goede kunnen ook een slechte serie hebben bij inkoop verkeerde onderdelen!

Verder zou ik als ik sterk tegenstijdige berichten lees, dus zowel goed als slecht, deze winkel of merk toch overslaan!

Goed lezen en beoordeel zelf.
Als iemand telkens teveel onzin schreef moet je dit wel melden, en meerdere gebruikersnamen, herken je ook vaak snel, zowel via zelfde IP nummer als manier van schrijven.

Dus het zal wel meevallen met fraude, en door juist bij dit soort aan te melden kun je er juist achter komen wie dit zijn!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Ongelezen bericht door S. »

Een paar van die berichtjes schrijven is veel goedkoper dan een advertentie plaatsen.
Ik denk dat die sites bang zijn dat consumenten straks gaan zeggen: ik heb dat toestel gekocht naar aanleiding van de informatie op Uw site maar nu blijkt dat het een waardeloos ding is.
Jammer want op zich is het leuk idee maar je kijgt wel eens de indruk dat 50-75% van die berichtjes nep zijn bij bepaalde producten. Daarom kijk ik er ook niet meer op.
Nou, dat wat in het startbericht onder de aandacht wordt gebracht, gaat wel even wat verder dan als verkoper of winkeleigenaar je eigen product promoten/concurrent afkraken.
In de advertentie betreft het een baan waarbij mensen in een team opereren en namens een betalende cliënt de discussie aangaan over producten.
Die werknemers van dat 'gelikte, snelgroeiende bedrijf' hebben helemaal niets met de diensten of producten die ze namens hun cliënten verdedigen. Het gaat hen enkel om makkelijk vanuit huis geld te kunnen verdienen.
Dat bedrijf zoekt doelbewust werknemers met een vlotte schriftelijke babbel en weinig moraal.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Ongelezen bericht door D1RK »

@ s.

Je hebt gelijk, maar als ik steeds dezelfde met gladde praatjes tegenkom die niet kloppen met mijn ervaring, dan word het erg moeilijk voor ze!

Hier bij RADAR is het niet zo streng, maar bij Kassa worden dit soort medewerkers snel geblokkeerd en verwijderd.

Dus als je zo geld verdien, misleiding is verboden, en is zelfs strafbaar!

Ook op E bay is er door mij en collega Hackers wel eens ingegrepen, zij zijn verwijderd, en komen door IP blokkade niet meer erop, en bij het aangaan van nieuwe ADSL verbinding onder ander IP nummer vinden we ze toch weer snel, er zijn mensen die nu meer moeten betalen dan ze ooit verdienden, want slecht over andere schrijven is strafbaar, goed over jezelf is lastiger, maar juist je concurenten ten onrechte zwart maken kost erg veel, dus wie wil nu nog verdienen met dit soort tijdelijk werk?

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Ongelezen bericht door Jan9 »

Heel veel van die berichtjes blijven gewoon staan.
Volgens mij is het geen doen meer om die berichtjes eruit te halen en komt er daarom een persbericht.
Jammer want eerst keek ik graag op die sites.

Webrep Associates
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2007 15:08

Re: Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Ongelezen bericht door Webrep Associates »

Hoi Teun en overige replies,

Jammer dat je onze website niet kan vinden de link: www.webrepassociates.com


Mijn personeelsadvertentie heeft blijkbaar heel wat bij je los gemaakt. Laat ik beginnen met te vertellen dat wij juist niet anoniem posten. Ook ik ben van mening dat bedrijven die geen goede service of producten leveren ook niet in een goed daglicht moeten worden gezet.

Want ook ik zie, net als jij, op Internet voorbeelden van valse-posts. Maar ik kan je garanderen dat die niet van mijn bedrijf afkomstig zijn.

Juist omdat ik vind dat Internet gaat om eerlijkheid en de kracht van consumenten is dit bedrijf gestart. Ook ik ben af en toe gefrustreerd over de macht en onwil of onkunde van bedrijven om klanten te helpen.

Wij brengen voor bedrijven in kaart waar de klachten zijn en wat voor klachten er bestaan zodat ze er iets aan kunnen doen. Wij laten ze zien waar ze hun bedrijfsvoering of product zouden kunnen verbeteren om beter aan te sluiten op de wensen van hun eigen klanten en doelgroep.

Als bedrijven willen benaderen wij hun klanten om een oplossing te bieden. Dit doen wij nooit anoniem en wij leveren ook geen 'mooi weer' praatjes. Wij accepteren geen opdrachten waarbij wij valse informatie moeten verspreiden of anoniem moeten posten.

Transparantie is voor ons de essentie.

onze gedragsregels: http://www.webrepassociates.com/About%2 ... nduct.aspx

Mocht jij, of iemand anders verdere vragen hebben, neem kontakt met me op:

[email protected]
030 - 282 9933

Hartelijke groet,

Wytske Postma

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Jaja! Eerst proberen werknemers te strikken en dan ineens je straatje schoon proberen te vegen.
Lekker bedrijf zeg!

Webrep Associates
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2007 15:08

Re: Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Ongelezen bericht door Webrep Associates »

Flip,

Ik begrijp je reactie niet. Verklaar je eens nader.

Waarom zou ik mijn 'straatje moeten schoonvegen'? Heb je het idee dat de advertentie nep was? Ik kan je verzekeren dat deze echt is.

Ik proef een zekere argwaan in jouw reactie, maar heb het idee dat deze meer algemeen naar bedrijven is gericht dan naar mijn bedrijf in het bijzonder.

Heb je slechte ervaringen met bedrijven op Internet?

Hartelijke groet,

Wytske Postma

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Bedrijven en valse productrecensies op het web.

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Zijn er nog vacatures? (Serieuze vraag)

Gesloten