LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door old no.7 »

Ik heb gisteren bij Saturn R'dam Zuidplein een Garmin navigatiesysteem gekocht. Thuis geprobeerd het apparaat online te registreren bij Garmin maar het serienummer was al geregistreerd. Het systeem eens goed bekeken en bij de favorieten stonden al een aantal adressen ingevoerd. Kortom mijn nieuwe Garmin bleek een tweedehandsje te zijn. Vandaag meteen mijn geld teruggevraagd, er kon nog geen sorry vanaf. Het leek wel of dit de normaalste zaak van de wereld is, ik heb er maar een woord voor over: OPLICHTING. Ik koop dus nog geen batterijtje meer bij Saturn.
Mensen wees dus attent bij de aanschaf van dergelijke spullen of het ook wel echt nieuw is.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door Son of god »

Dat is bij Media Markt en Saturn (zelfde bedrijf) de normaalste zaak van de wereld. Prettig he dat je de spullen zo gemakkelijk terug mag brengen.

Ik heb hetzelfde ook eens met een printer gehad.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Saturn is onderdeel van dezelfde holding als Mediamarkt.

Ik ken de details niet, maar ik mag aannemen dat je er, net als bij MM, binnen 14 dagen zonder gezeur je aankopen kan retourneren. Mensen willen deze service. Dat vinden ze fijn. Wat ze niet fijn vinden, is dat er dan per abuis wel eens een niet - grondig genoeg - gecontroleerd product weer in de winkel belandt. Dit gebeurt vrij regelmatig. Niet in de laatste plaats omdat klanten liegen, en ontkennend antwoorden als winkelpersoneel ze vraagt "heeft u het gebruikt?"

Tsja, je kan niet iedereen op zijn blauwe ogen geloven, maar controleren kost ook veel tijd. Dan moet je het aansluiten, opstarten, leegmaken... Vragen is makkelijker. En dat klanten liegen, tsja...

old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door old no.7 »

Een simpele druk op de reset-knop ( terug naar fabrieksinstellingen ) is al teveel gevraagd voor deze dozenschuivers. Ik had me al "voorbereid" op een irritante discussie om mijn poen terug te krijgen maar daar zijn ze inderdaad makkelijk mee: zo mijn geld terug en geen enkele poging om mij alsnog een maagdelijk exemplaar te leveren. Vreemde manier van zaken doen maar daar zal ongetwijfeld door de hoge heren over na zijn gedacht.

ikbenik

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik ken de details niet, maar ik mag aannemen dat je er, net als bij MM, binnen 14 dagen zonder gezeur je aankopen kan retourneren. Mensen willen deze service. Dat vinden ze fijn.


En wat moet er dan gebeuren met die producten die men terugbrengt?

Juist, opnieuw verkopen!

Je denkt toch niet dat die producten vernietigd worden of als 2e hands verkocht gaat worden?

Want dan kan de winkelier maar gelijk stoppen.

Wat ik het erste vind, is dat de consument de winkelier verplicht om deze service aan te bieden, anders gaat men bij die winkelier niks kopen.

Die service biedt ik dus niet.
En sommige consumenten roepen dan:
Ik heb het recht om een product terug te brengen.

Dat recht heb je niet.
Koop = koop.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door Jan9 »

Je hebt recht op een ongebruikt exemplaar tenzij er duidelijk op staat dat het een refurbished apparaat is.

ikbenik

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door ikbenik »

Je hebt recht op een ongebruikt exemplaar tenzij er duidelijk op staat dat het een refurbished apparaat is.
Je snapt er ook helemaal niks van ook he?

Als jij een product koopt en je brengt die dan binnen 7 of 14 dagen terug, dan kun je dat niet als gebruikt verkopen.

De reden hiervan is dat je er als winkelier dan zoveel verlies op lijdt, dat de kosten hoger zijn dan de inkomsten.

Men wilt wel een product terug kunnen brengen, maar men accepteerd dan niet als men een teruggebracht product krijgt.

En aangezien men massaal de producten terugbrengt (wat ik volstrekt idioot vind, maar dat terzijde) wilt men wel een compleet nieuw product ontvangen.

Hoezo hypocriet?

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik ga naar de tweedehands winkel als ik een gebruikt exemplaar zoek en naar een middenstander als ik een nieuw apparaat wil waarvoor ik ook de nieuwprijs betaal. Zo simpel is het :wink:

ikbenik

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik ga naar de tweedehands winkel als ik een gebruikt exemplaar zoek en naar een middenstander als ik een nieuw apparaat wil waarvoor ik ook de nieuwprijs betaal. Zo simpel is het
Snap ik, maar als je bij een winkel de producten terugbrengt, is dat dan vet verlies voor de winkelier. Vooral als het niet voor nieuw verkocht mag worden.

Daarom kun je bij mij ook geen producten terugbrengen. Omdat ik geen zin heb in dat g e z e i k.

old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door old no.7 »

Men wilt wel een product terug kunnen brengen, maar men accepteerd dan niet als men een teruggebracht product krijgt.
Ik wil alleen een produkt terugbrengen als het:
A) niet deugt
B) als er al iemand anders met zijn tengels heeft aangezeten.

Dus ik accepteer het niet als ik tweedehands zooi krijg !!

Misschien moet ik wel bij ikbenik gaan kopen, krijg ik in ieder geval nieuwe waar. :wink:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door ronald g »

Een ander apect is ook dat de privacy van een vorig persoon geschendt wordt. Al met al een kwalijke zaak. U zou maar de vorige eigenaar geweest zijn, Saturn maakt hier dus een zware fout, afgezien van de verkoop van gebruikte apparatuur.

ikbenik

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door ikbenik »

Saturn maakt hier dus een zware fout, afgezien van de verkoop van gebruikte apparatuur
Dat zeg je wel, maar bekijk het eens van de andere kant.

Stel voor dat jij winkelier bent en mensen kunnen de producten terugbrengen.

Wat doe jij dan met die producten die teruggekomen zijn?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door ronald g »

Een bedrijf als deze kan dat best beter oplossen. Ze kopen die dingen voor een appel en een ei, en gaat qua prijs twee keer over de kop. Gebruikte en/of kapotte dingen moeten gewoon terug naar het hoofdkantoor, Hoe de klant er ook mee is omgegaan. Ik zou het wel leuk vinden om een gebruikte te krijgen want dan kan ik de persoon gewoon even bellen en zeggen " was het leuk op het adres waar je geweest bent, even googlen en bingo". Niet meer doen want ik weet waar je woont.

Gegevens liggen gewoon op straat door dit soort bedrijven.

Ronald.

ikbenik

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door ikbenik »

Toch ligt hier de fout bij de consumenten.

Zij willen toch de producten terugbrengen, terwijl er niets mis mee is?

Want daar daait het allemaal om.

Nogmaals:

Zelf neem ik geen producten terug (of de producten moeten kapot zijn).

Toolboy

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door Toolboy »

Hier hebben we het al meerdere malen over gehad op dit forum.

Gebruikte artikelen of uitgeprobeerde artikelen behoren niet meer als nieuw te worden verkocht.
Hiervoor zijn andere kanalen :wink:

ikbenik

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door ikbenik »

Gebruikte artikelen of uitgeprobeerde artikelen behoren niet meer als nieuw te worden verkocht.
Hiervoor zijn andere kanalen
Snap ik.

Alleen is het wel een probleem als de gebruikte producten dan onder de inkoopsprijs verkocht moeten worden (2e hands prijzen).

Dus als 25% tot 50% van de producten terug worden gebracht, is dat dus vette verlies.

Jammer dat de consumenten dat niet willen begrijpen.

Ze eisen dat ze de producten terug behoren te brengen, maar willen dan het teruggebrachte product niet kopen.

Toolboy

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door Toolboy »

Das doemdenken.

Kom op zeg als een consument iets nieuws wil kopen en koopt mag deze verwachten dat het aangekochte nieuw is,Zelf kreeg ik een nieuw aangeschaft mobieltje in handen (nieuw) maar het adressenboek in de telefoon stond al vol.
Nu ga ik hier niet moeilijk mee om maar ik had m terug kunnen brengen. :wink:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door magel725 »

Een bedrijf als deze kan dat best beter oplossen. Ze kopen die dingen voor een appel en een ei, en gaat qua prijs twee keer over de kop. Gebruikte en/of kapotte dingen moeten gewoon terug naar het hoofdkantoor, Hoe de klant er ook mee is omgegaan. Ik zou het wel leuk vinden om een gebruikte te krijgen want dan kan ik de persoon gewoon even bellen en zeggen " was het leuk op het adres waar je geweest bent, even googlen en bingo". Niet meer doen want ik weet waar je woont.

Gegevens liggen gewoon op straat door dit soort bedrijven.

Ronald.
Ik weet niet hoe je hier bij komt, maar er klopt in elk geval niet veel van. Op elektronica zit tegenwoordig nog 1 tot 15% winstmarge. Bovendien gaan gebruikte artikelen niet terug naar de leverancier omdat het niet uitmaakt wie ze opnieuw inpakt.

Tegenwoordig zijn we zo verwend dat een artikel tweedehands wordt wanneer je het uit de doos pakt en een keer aanzet. Na die ene keer moet er meteen 25% korting af? Dat is gewoon onredelijk en onzinnig tegelijk. Wat zijn we allemaal bang dat de buurman het apparaat al heeft aangeraakt en we niet de eerste zijn die het plastic eraf haalt. Maar wat willen we allemaal graag ons spul terugbrengen als we zelf niet goed op hebben gelet op wat we kochten. Als een ander het artikel heeft teruggebracht zal het artikel wel niet goed zijn. Verrassing: mensen brengen van alles terug omdat het kan. Niet omdat het nodig is, maar omdat het kan. Dat is de westerse wereld nu.

ikbenik

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een bedrijf als deze kan dat best beter oplossen. Ze kopen die dingen voor een appel en een ei, en gaat qua prijs twee keer over de kop. Gebruikte en/of kapotte dingen moeten gewoon terug naar het hoofdkantoor, Hoe de klant er ook mee is omgegaan.
Wat ben jij een kwal!

Ik ben een zelfstandige ondernemer en ik heb geen hoofdkantoor!
Ik ben nergens bij aangesloten!

Dus producten die terug worden gebracht terwijl er niets mis mee is, is gewoon pure verlies!!!

Het zou je sieren om de problemen van een zelfstandige ondernemer eens te leren begrijpen zonder eens te denken als consument:

ikke, ikke, ikke, en de winkeliers kunnen stikken!

Want dat gedrag voeren wel veel consumenten!

Die eisen dat wij winkeliers die verwende consumenten als keizers behandelen, terwijl die verwende consumenten als vuil behandelen! :evil:

En als ik daar iets over zeg, dan wordt mijn mond weer gesnoerd, want over de verwende consument mag niks verkeerds gezegd worden!




Zo, dat is eruit, en het lucht op!

ikbenik

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door ikbenik »

Voor alle duidelijkheid:

De producten worden tegen 5% en 15% verkocht.
De producten die terug worden gebracht moeten dan tegen 50% en 75% verkocht worden (tweede hands).

En als je ziet hoeveel er teruggebracht wordt, is echt niet meer normaal.

De producten die terug worden gebracht is gewoon pure verlies.


Daarom weiger ik iets om terug te nemen (behalve als het product kapot is).

Producten terug nemen is geen service, maar je kop in de strop duwen.

Ik hoop dat jullie dat als consumenten dat eens gaan begrijpen.

(al ben ik bang van niet).

Gesloten