LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechtzaken komende maand?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door capellenaar »

Volgens mij stonden er voor deze maand heel wat rechtzaken op de rol. Of vergis ik me nu en is alles echt uitgesteld tot na 01-08-07?

groeten Cappelenaar

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door Math »

Ik heb 7 juni bericht gekregen van de Rechtbank Maastricht dat onze zaak op 18 juli wordt behandeld. Er stond ook in de brief dat men dan ook uitspraak doet. Ik ben benieuwd, maar ik verwacht ook weer eens een uitstel tot na 1 aug. want Rechtbank Amsterdam moet eerst wat voorbeelduitspraken doen denk ik. Capellenaar gr en tevens ben je ook van de 0 af.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door capellenaar »

Dank je Math. Op zich is het verbazingwekkend want maandenlang heeft iedereen het over de komende rechtzaken en nu hoor je er ineens niets meer van. kan me namelijk niet voorstellen dat het nu ineens zo stil is op de rechtbanken!

Groeten Capellenaar

rachil
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 feb 2004 10:21

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door rachil »

Mijn rechtzaak stond op de rol voor 11 Juni maar is nu voor de vierde keer verzet naar 22 Augustus, ik wordt er echt doodziek van van al die uitstellen.

Maar we houden moed, ik heb wel een brief van DEXIA ontvangen dat ze het niet eens zijn met de vernietiging van twee andere polissen door mijn vrouw met een uitleg van 4 a viertjes waar ik niks mee kan.

Groeten Rachil

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

kan me namelijk niet voorstellen dat het nu ineens zo stil is op de rechtbanken!
Ook rechters willen wel eens op vakantie.

Overigens maken alle betrokkenen bij de rechtszaken er een potje van. De rechtbank lijkt onvoldoende capaciteit te hebben om de zaken een beetje vlot af te handelen, Dexia maakt van elke gelegenheid gebruik om de uitspraken zoveel mogelijk uit te stellen tot na 1 augustus, maar ook bijvoorbeeld Leaseproces en diverse advocatenkantoren laten nieuwe klanten gewoon jaren wachten.

Op deze manier is het probleem inderdaad pas over 5 jaar opgelost.

Martinvdm

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Op deze manier is het probleem inderdaad pas over 5 jaar opgelost.
Als u dezelfde gedachtes heeft dan Jeroen is de oplossing voorhanden: De Duisenberg regeling accepteren.

Dat Dexia, de rechtbank en de gedupeerden nu eindelijk eens een keer van het gezeik af willen zijn lijkt mij meer waarschijnlijk en daarom denk IK dat het zeker geen vijf jaar zal duren...

Maar wie ben ik..

:wink:

Ieder zijn eigen keus mensen, maar geen opt out is geen kans meer op een (misschien) gunstigere uitspraak van de rechter en misschien het jarenlange gevoel dat je je twee keer aan dezelfde steen hebt gestoten.

Maar ieder zijn eigen keuze....

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Dexia maakt van elke gelegenheid gebruik om de uitspraken zoveel mogelijk uit te stellen tot na 1 augustus, maar ook bijvoorbeeld Leaseproces en diverse advocatenkantoren laten nieuwe klanten gewoon jaren wachten.

Op deze manier is het probleem inderdaad pas over 5 jaar opgelost.

En weer zijn er dan vijf kostbare jaren verloren gegaan die men wellicht beter had kunnen besteden in plaats van halsstarrig vasthouden aan de mogelijke winst die er te behalen zal zijn, wat nog maar te betwijfelen is na aftrek van de kosten voor juridische bijstand als ook de z.g. immateriele schadepost.

DEX-AEGO
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:48

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door DEX-AEGO »

He Gerrit of wie je ook bent.Dexia moet maar doen wat ze nietl aten kunnen.

Dexia mag van mijn zo lang mogelijk het geld vast houden ik krijg ze toch wel uit betaald al is het over 6 jaar,je moet maar denken wat in het vat zit vezuurd niet.En ik hoef de hoofdprijs van dexia niet ,alleen waar ik (recht) op heb.Ik heb ook geen kostbare jaren verloren het leven gaat toch eenmaal door.Ik heb geduld.Ik denk dat jij Gerrit een groter probleem hebt met de kwats die jij verteld.
Dus ik wacht tot dexia over de brug komt ik ben al ongeveer meer als 5 jaar bezig tegen dexia en we zijn ook nog eegaleaser dus we wachten wel Mensen laat je door deze lieden niet verleiden maar doe iets onderneem iets je hebt niets te verliezen tegen al deze praktijken de kleine man wordt toch genaaid.

de gtr en een goed weekend.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door Math »

N.a.v. eerder genoemd bericht boven m.b.t. de rechtzaak heden 18 juli 10.00 uur met uitspraak, kan ik jullie mededelen dat de zaak inderdaad iweer is uitgesteld tot nadere datum. Men tilt alle lopende zaken van Dexia na 1 augustus en men laat alles van Dexia bij mekaar komen bij de ene rechter die deze zaken behandelt zo werd mij dit verteld bij het kantongerecht vanmorgen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door Janny »

Math,
Kreeg je de indruk dat het op die manier een soort koekoekeenzang zal worden.?
In de zin van al eerder aangegeven voorbeeld vonnissen.
een soort hamerslagvonnis voor eenzelfde soorten contracten.
Janny

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

men laat alles van Dexia bij mekaar komen bij de ene rechter die deze zaken behandelt
Als het dan lopende bandwerk wordt kan men beter wat studenten inschakelen. De persoonlijke gegevens intikken en het vonnis rolt eruit.
Scheelt weer in de doorlooptijd.
En Ben Knuppe is een aimable iemand om te ontvangen, die zou steekproefgewijs de gedupeerden met een bezoek kunnen vereren om e.e.a. te controleren. Hij weet als geen ander hoe je een onderzoeker met succes om de tuin kan leiden.

OD.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door B17 »

dat heeft hij ook geleerd van die twee voorgangers
b17

Lepie
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2005 16:34

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door Lepie »

Ik zou afgelopen donderdag (19-7) comparatie hebben in rechtbank Leiden maar uitgesteld vanwege persoonlijke omstandigheden kantonrechter (vakantie?). Is uitstel voor 2e keer.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Lepie,

Is er al een nieuwe datum opgegeven voor de hoorzitting?
Heb je er bezwaar tegen als PAL ook aanwezig is op je hoorzitting?
Zo vaak zijn er geen hoorzittingen in Leiden en ik ben benieuwd hoe Leiden zich opstelt vergeleken met Amsterdam.
Heb je geen bezwaar, laat het dan even weten via [email protected] en geef dan ook het tijdstip door van aanvang.

Groeten,
Piet

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door Math »

Vandaag brief van rechtbank gekregen dat de zaak van 18 juli is verwezen naar 15 augustus 10.00 uur. Ik lees trouwens dat er op 18 juli in Amsterdam wel zaken zijn behandelt en uitspraken gedaan?

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Vandaag brief van rechtbank gekregen dat de zaak van 18 juli is verwezen naar 15 augustus 10.00 uur. Ik lees trouwens dat er op 18 juli in Amsterdam wel zaken zijn behandelt en uitspraken gedaan?
Ja, klopt. Maar ze doen er niet meer dan twee per maand. Volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Lepie
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2005 16:34

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door Lepie »

Nee, nog geen datum gepland. Houd je op de hoogte!

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: rechtzaken komende maand?

Ongelezen bericht door rust »

rolzitting 11/07/07 volgende zittingsdatum 05/09/2007.

verkreeg partij heden aanhouding tot opgemelde zittingsdatum voor dupliek/repliek rec. (1e uitstel)

Gesloten