LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door ine1961 »

Als je toch al die ellende leest over via internet geboekte reizen, dan vraag je je toch echt af of mensen niet verstandiger moeten zijn.
Voor die misschien paar honderd euro voordeliger zoveel problemen krijgen, daar zou ik voor passen.
Kies toch voor een bekende reisorganisator, of via een reisbureau, dat schilt een hoop ellende.
Natuurlijk wil ik niet beweren dat via de bekende touroperators er nooit wat fout gaat of dat zij wel altijd gunstige vliegtijden hebben, maar alles is in principe wel beter geregeld. En via een reisbureau heb je wel een aanspreekpunt als er iets fout gaat, zij kunnen altijd bemiddelen als er problemen zijn, vooraf of achteraf of tijdens de reis.[/b]

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door Henri42 »

Beste Ine, bij jou stelt een paar honderd Euro niets voor,dat ligt voor veel medeburgers wel anders.

Wat is een bekend reisburo ? en welk reisburo geef jou 100 % garantie.

Clausie1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2007 23:46

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door Clausie1980 »

Ook wij boeken vaak via kleinere reisorganisaties, omdat we voor die paar honderd euro heeeeel veeeel andere leuke dingen kunnen doen.
En tot dit jaar ging het eigenlijk altijd goed.

1 les hebben we wel geleerd, eerst goed op internet 'googlen' naar de naam van de reisorganisatie.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Het internet koop gebeuren.

Ik vraag mij dit ook af maar dan in een veel breder verband!!
Want..........
Wie koopt nou toch via het internet terwijl daar zoveel valkuilen inzitten zoals: "hoe gaat het met garantieaanspraken? Levertijden en met een prijs die vaak niet eens zoveel lager ligt dan wat in een gewone winkel ook te koop is?"

En dan......... ook nog vooruit moeten betalen en moeten wachten of het wel goed gaat!!!!
Een loterij, zo blijkt uit de vele klachten die over dit soort fora (meervoud van forum) gaat.

Kortom, ik denk dat veel mensen van gokken houden, te veel geld hebben en vooral.......... mee willen doen aan de mode!!

Ik gok niet.

Grootvader

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door Chief »

Ja als je twee keer per jaar op vakantie wil, nu de kids groter zijn en je kan buiten het seizoen om, dan is het toch wel heel erg lekker dat je honderden euro's in je zak kan stoppen.
Dus misschien gok ik inderdaad wel een beetje, maar zolang ze sgr aangesloten zijn durf ik de gok ook te nemen. Vanaf 2003 boek ik mijn vakantie's via internet, het is tot nu toe altijd goed gegaan op vliegtijden na dan, die willen nog wel eens veranderen, en zeker met een lastminute dan kijken ze welke plaatsen er over zijn en dat wil nog wel eens mis gaan.
En wat betreft de andere aankopen via internet, kocht pas een nintendo ds voor mijn dochter gewoon in de winkel, daar had ik 14 dagen omruil garantie voor daarna moet je zelf bij een defect contact op nemen met de leverancier. Als ik dit ding via internet had gekocht was ik zo'n 20 euro goedkoper uit geweest, ja het is maar twintig euro maar wat betreft de garantie maak het tegenwoordig weinig uit.
Als ik iets groots aanschaf dan ga ik mij toch eerst verdiepen op internet, het heeft mij wel eens met de winkel zo'n kleine 500 euro gescheeld op twee apparaten, kijk en dat is toch de moeite waard van een dagje winkelen en googelen. Dat verdien ik niet bij mijn baas op een dag en wat betreft de garantie, je heb altijd één jaar fabrieksgarantie daar heb je geen winkel bij nodig.

Coyote661
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2007 12:00

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door Coyote661 »

Zolang een organisatie aangesloten is bij de ANVR en SGR moet boeken via internet mogelijk zijn klein of groot moet dan niet uitmaken.. ..ook bij grote organisatieskun je boeken via internet.
via internet boeken is iets van deze tijd. en zolang je je goed voorbereid ( bijvoorbeeld google op reisorganiatie hoe deze bekend staat ) is er niks aan de hand.

en met recht voor een paar hodner euro kun je dan bijna 2 vakanties boeken....

Jeetje alsof een paar 100 euro niks is? Beetje kort door de bocht INE1961? :twisted:

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door ine1961 »

Maar dan ook alle gevolgen gewoon accepteren, dus niet klagen over slechte vluchttijden, vage luchtvaartmaatschappijen, geen vakantie hebben als het internetreisbureautje failliet gaat, wellicht dan ook geen geld retour. Want dit kan (en dat blijkt ook uit de vele topics) dan een gevolg zijn, dan moet je ook niet klagen, dan neem je het risico welbewust.
En via internet boeken bij de grote touroperators is natuurlijk prima, want die zijn wel betrouwbaar en bereikbaar als er problemen zijn, en die hebben ter plaatse altijd reisleiding/hostes.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door sprookje »

Persoonlijk kies ik voor het reisbureau en voor mij is dat toerkoop de jong in zunderd,vind het wel zo leuk die persoonlijke aanpak de mensen daar zijn altijd zo vriendelijk.De keuze van reisorganisators is vrij beperkt bij mij in Belgie kies ik uit jetair en thomas cook en in Nederland zijn dat arke,oad en holland international.
Ik voel mij toch iets veiliger bij de grote maatschappijen en inderdaad het is maar een paar honderd euro en ik vind dat dat het waard is.
:wink:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door Henri42 »

Maar dan ook alle gevolgen gewoon accepteren, dus niet klagen over slechte vluchttijden, vage luchtvaartmaatschappijen, geen vakantie hebben als het internetreisbureautje failliet gaat, wellicht dan ook geen geld retour.
Citaat Inge

Inge toch

Tui Kras Oad Neckerman Sunweb Gobest D Reizen ed , zijn dit zg betrouwbare buro,s ??? De beroerde vluchttijden kom je net zo goed bij die clubs tegen,als bij Martinair en Transavia.

Alle reisburo,s werken met gezamelijke hostessen in het buitenland.

Ook kleine internet buro,s zijn bij SGR aangesloten(garantiefonds).

Van de honderden euro,s verschil kun je leuke dingen doen, voor jou maakt dat vermoedelijk niets uit

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door ine1961 »

Tui Kras Oad Neckerman Sunweb Gobest zijn touroperators sommige hebben ook eigen reisbureaus, D-reizen is een reisbureau, die verkoop geen eigen reizen die verkoopt alleen reizen van touroperators, maar dit terzijde.
Ik ontken ook niet dat je via deze touropators geen slechte vluchttijden kan hebben, maar ik heb het over kleine internet reisbureaus, die op dit moment failliet gaan, en ik denk dat er meer gaan volgen. Als je kiest voor grotere touroperators heb je meer zekerheid dat alles goed gaat.
Sgr aangesloten reisbureaus, tja je krijgt dan wel je geld terug als ze failliet gaan, maar ja, het zal je maar overkomen een week voor vertrek, dan moet je alsnog iets gaan boeken, wat waarschijnlijk duurder is en wellicht niet 100% aan je wensen voldoet.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Ine 1961,

Van alle gestarte firma's stopt binnen 5 jaar meer dan helft!

Dus ook een nieuw kantoortje om de hoek!
Vele proberen via internet een winkeltje te openen!

Ik heb dus geluk gehad en heb er nu al 21.
Maar omdat het zo gemakkelijk ging starten ze ook sneller,
ik heb dus geen voorraad, geen duur pand, geen gas en zo.

Ik lever meestal van importeur naar klant, uitgezonderd de restant partijen en de speciale produkten als Linkshandige of Buikmaten!

Ook dus die lastig niet overal te koop produkten!
Ik verkoop dus schoenen vanaf maat 47, en dan er dus zelf niet eens op lopen!

Ook vele online reisburo's beginnen te snel, dus ik kijk altijd of ze langer dan één jaar bestaan en of er klachten zijn!
Ook dure 0900 nummers accepteer ik niet, dus als ervaren winkelier koop ik ook nog steeds voorzichtig of soms niet ondanks het voordeel!

Elk pas gestart bedrijf heeft meer problemen dan ervaren ondernemers, en als ik deze starters liever niet heb, word het nog lastiger!

Alleen een ervaren kantoor medewerker van reisburo kan zoiets goed en snel opstarten en succesvol zijn!

Verder komen er steeds meer normale reisburo's die zo de rustige uren opvullen dus wel betrouwbaar zijn, maar omdat U alles zelf uitzoekt is het minder werk, en dan kunnen ze hetzelfde daarom met minder winstmarge verkopen!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door G7 »

het zal je maar overkomen een week voor vertrek, dan moet je alsnog iets gaan boeken, wat waarschijnlijk duurder is en wellicht niet 100% aan je wensen voldoet.

Kijk, ik zit ook graag voor een dubbeltje op de eerste rang, wat mij ook vaak gelukt is, maar hier moet ik toch echt Ine 1961 gelijk in geven.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door sprookje »

Henri42


Geplaatst op 02 Aug 2007 15:24 door Henri42


--------------------------------------------------------------------------------



Alle reisburo,s werken met gezamelijke hostessen in het buitenland.

-----------------------------------------------------------------------------------Dit klopt niet arke en holland international hebben hun eigen hostessen ter plaatsen zij werken wel samen, Oad heeft ook eigen hostessen!! en deze hostessen werken zeker niet voor anderen, mischien dat de kleine internet aanbieders wel samen werken maar dat wil dan ook weer iets zeggen vind ik!

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door Chief »

Wat ik nog wil aanvullen op de vele klachten (die ik persoonlijk nog vind meevallen) is dat de hele reiswereld behoorlijk op zijn kop heeft gestaan de laatse weken, mede door de luchtvaartmaatschappijen die op de rand van de afgrond staan kijk naar b.v flyair, al die mensen moesten toch weer worden overgeboekt, met het gevolg dat reisbureau's ook met hun handen in het haar zitten, en proberen al die mensen toch nog ergens onder te brengen. En dan ook nog het aanhoudende slechte weer. Turkije was vorig jaar het land wat het meeste verlies leed wat betreft de reizen, niemand durfde er naar toe, aanslagen, het kippenvirus heeft veel roet in het eten gegooit. Iedereen is dat nu weer vergeten en willen inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en bij bosjes zijn er weer last minutes geboekt. Overboekingen zijn echt niet van deze tijd, het gebeurde vroeger ook al naar b.v Spanje, alleen bestond het medium internet nog niet, ook toen zijn er vele reisbureau's over de kop gegaan, de grote leven voort maar wel door fusie's en naamsveranderingen. Kijk b.v naar een Peter Langhout, hoe vaak heeft dit reisbureau al niet op de rand van de afgrond gestaan, en steeds heeft dit reisbureau weer een doorstart.
Wat ik ook altijd van dit soort fora's vind, er staan veel klachten logische ook, want als er iets niet goed is dan gaan mensen vaak zoeken naar mede gedupeerde. Als een reis goed is en goed geregeld dan heb je tenslotte hier niets te zoeken. Wat ik hier mee wil zeggen is denk dat het allemaal nog wel meevalt, met al die internet boekingen.

Coyote661
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2007 12:00

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door Coyote661 »

Ine1961
Maar dan ook alle gevolgen gewoon accepteren, dus niet klagen over slechte vluchttijden, vage luchtvaartmaatschappijen, geen vakantie hebben als het internetreisbureautje failliet gaat, wellicht dan ook geen geld retour.
ehm wie zegt dat men dan niet alle gevolgend accepteerd? slechte vluchttijden kun je altijd hebben( daar heeft iedereen weer een ander belang bij) ookmrote organisaties kunnen failliet gaan en zolang ze aangesloten zijn bij de sgr krijg je je geld terug.

Het enige waar ik je echt gelijk in kan geven is dat als je dan gaat alsnog een nieuwe vakantie moet boeken als een bedrijf failliet is gegaan je dan vaak duurder uitbent.Zeker in het hoogseizoen.

Maaar waar ik vooral over struikel is het gemak waarmee jij over die paar 100 euro praat, dat kan niet iedereen! laat staan uitgeven! :evil:

Coyote661
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2007 12:00

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door Coyote661 »

mrote is uiteraard 'grote " grinzzz :lol:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door MLF »

al die mensen die via via goedkoop boeken en erg veel pech hebben moeten hier dan geen topic starten dat het zo slecht was
dat had je kunnen weten

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door sprookje »

hier ben ik het mee eens mlf, om de volgende reden je krijgt waar voor je geld ,ik kies duurder omdat ik mij dan veiliger voel in geval van begeleiding als er problemen zijn en in geval van nood.
Maar ik vind je krijgt waar naar je geld en dat weet je,als je een koffiezet aparaat koopt en één kost 25 euro en 't andere 250 euro dan moeten ze toch ook alletwee werken,normaal zal dat van 250 euro sneller zijn en langer mee gaan dan moet je ook niet zeuren dat het één sneller stuk gaat.Natuurlijk kun je wel eens geluk hebben en werkt je goedkoop toestel ook langer,dus heb je geluk!
Je hebt recht op hetgene waarvoor je betaalt hebt maar denk dan niet dat je recht hebt op hetzelfde als degene die meer heeft betaald en daar wringt vaak het schoentje.
Iemand die 350 euro heeft betaald voor zijn reis wil vaak dezelfde diensten als iemand die 1000 euro heeft betaald.En zo werkt dat nu eenmaal niet.En dat is mormaal!
En daarom betaal ik dus wel graag die meerprijs voor de service :mrgreen:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door Henri42 »

Een goedkopere reis hoeft per definitie geen drama te worden

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Waarom boeken mensen nog bij kleine internet reisbureaus???

Ongelezen bericht door eeliane »

Maar de ook de gewone touroperators hebben de goedkopere reizen in de gidsen staan hoor. Wel even zoeken en speuren, wellicht een andere goedkopere bestemming zoeken...
in ieder geval moet iedereen die erg weing betaald voor zijn reis eens uitrekenen wat je nou eigenlijk per nacht betaald en dan gaan nadenken of je voor dat bedrag mag gaan klagen, en dat kan je uitrekenen door bijv het volgende:
U betaalt 499 euro voor een weekje Turkije, 5 sterren op basis van halfpension. Eerst haal je de vlucht van dit bedrag af, dat is heel goedkoop genomen zo'n 250,--, dan houdt je er nog een kleine 250 over. Daar moet de winst van (internet) touroeprator nog van af. nOu toch ook wel per persoon 150 euro, hou je een 100 euro over voor transport vliegveld (10 euro voor de bus) en het hotel. VOor het hotel dus 140 euro voor 7 nachten: 20 euro per nacht en daar moet het hotel service een kamer ontbijt en diner voor leveren...daar kan je nog niet eens voor bij een motel slapen...
eens houdt dat op en komt zo'n ramptouroperator in de problemen en wordt er uit geknikkerd want er zijn toch mensen die via de gewone touroperators er meer voor willen betalen (en wat ook zou moeten hoor!) Hopla weer 1 over de kop of eigenaar met de poet in buitenland...
Laatst gewijzigd door eeliane op 04 aug 2007 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten