LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tante twijfel...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Keukenprinses(je)
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:20

Tante twijfel...

Ongelezen bericht door Keukenprinses(je) »

:cry: ik wordt inmiddels gek van mezelf...ik blijf maar twijfelen...
en wel tussen nu inmiddels 3 merken ...tw Beda / Beeck en Format...
ik heb 2 offertes laten maken (1 van Beda, 1 van Format) maar het vergelijk is niet helemaal eerlijk, want toen we de offerte van Beda lieten maken zat er veel minder apparatuur in (gecombineerde koelvries combi en een combi magnetron/oven, tegen nu een losse vriezer/koelkast/oven en magnetron)...maar waar het me vooral om gaat ....de uitstraling van de kasten...ik wil het frontje met zo'n prachtige vertikale groef (zo strak mogelijk) van MDF en dan gelakt.
Al met al ben ik beide keren erg geschrokken van de prijs...terwijl het toch een vrij klein keukentje is (290 x 310) en dat alles zonder bovenkasten en zonder vaatwasser... dat moet toch onder de 14.000 kunnen lijkt me...of ben ik te veeleisend...(wel met een granieten blad en zwart/wit geblokte spoelbak)....wie geeft mij nu het laatste zetje voor welk merk ik moet gaan!!!
thanxxxxxxxx

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Tante twijfel...

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Hallo tuurljik moet dat lukkken of heb je een gouden aanrechtblad?

Zelf gekozen voor Format ben geen keukenkenner dus kan geen vergelijk maken. Weet niet welk zetje jij moet hebben maar volgens mij in de richting van de (onderhandel) tafel........

Je omschrijving is overigens erg sumier van de ontvangen offertes :shock:

Tenslotte komen er nog een boel andere dingen bij kijken die meespelen wanneer je een keuze gaat maken, denk aan:
vertrouwen in kennis en kunde die leiden tot goede installatie, goed gevoel bij bedrijf metname service en after sales, goede adviezen rondom opstelling en indeling.

zou zeggen probeer het eens bij Maxx. Is mij goed bevallen :lol:
Laatst gewijzigd door KlantAdam op 11 aug 2007 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Tante twijfel...

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik zou voor Beda gaan.....kwaliteit van Nederlandse bodem en.... let wel op dat bewerkingen als breedte-, front- en hoogte-aanpassingen door Beda niet berekend worden maar wel vaak als prijsverhoger gebruikt worden!. Je kan zelfs de afstand van de groef aangeven en iedere Ral of sikkenskleur door Beda aan laten brengen.

Pluspunten:
*Korpus 780mm hoog
*18mm korpusmateriaal
* 8mm geschroefde achterwanden
* 20 korpuskleuren standaard
* maken ALLE fronten zelf en vanaf de plaat (geen "standaard voorraadmaten")
* Nederland fabrikaat
* Eigen spuiterij, 2800 kleuren, in vlak, structuur, effect en hoogglans naar wens
* Demping altijd standaard
* lades met 50Kg draagkracht BLUM geleiders.

De keus is aan u.............

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Tante twijfel...

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Keukeninrichting.

Mijn vraag bij dit soort vragen is dan altijd: 'Waarom nooit eens gedacht aan losse keukenindelingen?'
Als ik zo eens door zo'n Ikea-vestiging loop dan vind ik die losse componenten toch een stuk makkelijker in te passen in een te veranderen keuken dan alles vast.

Wat gas betreft zal het koken op een vooraf bepaald punt moeten gebeuren maar qua water valt er met die flexibele slangen veel te doen.
Daarnaast is eenmaal een keuken (vol) betegeld en daarna de losse componentenneergezet en opgehangen later veel makkelijker te herintedelen en te vervangen.

Een gesloopte vaste keuken heeft bovendien geen enkele waarde meer en ook dat is met losse componenten anders.

Tenslotte, gezien de prijzen die ik weleens hier op dit forum zie moet het met zo'n losse componentenkeuken toch een stuk makkelijker zijn om te betalen.

Maar ja, wie ben ik.

Hoewel geen zeeuw maar Nieuwendammer moet ook ik net als appie op de kleintjes letten en dus zuunig zijn.

Grootvader.

Gesloten