LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne: Samsung Software update...

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
16again
Berichten: 16109
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door 16again »

Recent heeft KPN weer een software update uitgevoerd, en dienden de kanalen opnieuw ingesteld te worden.

Echter, mijn Samsung twin tuner ontvanger staat altijd uit (=geen netspanning), en beschikt daardoor niet over de laatste software.

Zenders opzoeken werkt nu nog maar gebrekkig, circa de helft wordt nog maar gevonden.

Mijn software versie is 1.26, terwijl dit al 1.50 zou moeten zijn.
Hoe kom ik aan nieuwe software? Tevergeefs heb ik de ontvanger al een keer 24 uur standby laten staan, en 24 uur op Ned1.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Digitenne upgrade.

Ga eens via -menu- naar -fabrieksinstellingen-.
Daarna naar - automatisch zenderzoeken-.
Daarna (met ruis) het ontvangen van deze zenders, toestel uitzetten, daarna weer aan.

Het zou dan weer goed moeten zijn.

Zie ook het instructieboekje dat u bij uw ontvanger mee hebt gekregen.

Na de laatste upgrade hier (Nieuwendam) tenminste perfect beeld en een veel logischer zenderindeling.

Tip! Voetbal 1 zendt in het geval er geen uitzending is oude historische filmpjes uit.

Grootvader

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij verouderde software, je kijkt tekort of moet deze langer aan laten staan, na het verhuizen naar de boot was bij ons ook alles verouderd, maar pas na 48 uren aan weer goed.

De twintuner werkte perfect, maar ze komen meestal s'nachts met update's, daarom is een opname met gekke flitsen, jammer...

16again
Berichten: 16109
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door 16again »

@kanovaarder,
Jouw tip kon ik niet in de handlieiding terugvinden, en haalt voor zover door mij begrepen, niets uit:
tijdens atom. zenderzoeken heb ik de netspanning onderbroken.
Na aanzetten wil het kastje net zo vrolijk verder met zenderzoeken.

Wordt de nieuwe software nog uitgezonden, en zoja op welk tijdstip/frequentie?

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door willemo »

16again,

Stuur en E-mail naar KPN via het formulier op www.kpn.com en u krijgt binnen enkele dagen antwoord van KPN.
De spanning geheel van de tuner halen hoeft geen probleem te zijn als u maar regelmatig kontroleerd of de tuner het nog doet want een nieuw update blijft omgeveer één maand beschikbaar.

Met vriendelijke groet,
Willem

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Digitenne upgrade

Er is door mij duidelijk geschreven dat je eerst MENU moet kiezen --- dan FABRIEKSINSTELLINGEN--- dan automatisch zenderzoeken --- dan wachten tot hij daarmee klaar is.

U zult dan merken dat u een zender krijgt met ruis!!
Nu even die box met de rode uitknop uitzetten DUS GEEN STROOM ERAF!! Dan weer opstarten en die ruis is weg.

Tsjonge, moeilijk hoor dat lezen!

Grootvader

16again
Berichten: 16109
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door 16again »

Na automatisch zenderzoeken krijg ik de vraag of ik wijzigingen wil opslaan. Als ik dan ja kies heb ik direct beeld, ik zie nooit een zender met ruis :(

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Laat de spanning er gewoon eens een 48 uur opstaan... Die upgrades blijven volgens mij best lang in de lucht, als je een nieuwe decoder koopt via bijv. de primafoon moet de update nl. ook nog uitgevoerd worden...

16again
Berichten: 16109
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door 16again »

Al eerder heb ik de ontvanger 2x 24 uur aan laten staan. De komende week laat ik de ontvanger (7*24 uur) aan staan op Ned1.

16again
Berichten: 16109
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door 16again »

Ook na een week op ned1 afgestemd te zijn heb ik nog geen software update ontvangen.
Telefonische navraag bij KPN leert dat "de update automatisch zou moeten komen."

Wel kon KPN mij 4 kanaalnummers verschaffen welke in mijn regio gebruikt worden. Na 4 keer handmatig zoeken op deze kanalen is het boeket te ontvangen zender tenminste weer compleet....

Willum2
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2007 17:21

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door Willum2 »

Heb zelfde probleem met één van mij Samsung twin tuners. Softwareversie blijft 1.20. Zojuist contact opgenomen met helpdesk van KPN. Blijkt dat de software voorlopig niet meer wordt aangeboden omdat volgens hun zeggen er problemen met een bepaald model tuner zijn. Dit zijn ze aan het oplossen. Wanneer ze de update echter weer gaan aanbieden konden ze niet zeggen. Afwachten dus.

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door Simon_W »

Blijkbaar even geduld hebben ... ik heb er ook net eentje gekocht die maanden heeft uitgestaan en die ook nog geen upgrade heeft doorlopen. Maar ik neem aan dat ze die dan later wel weer beschikbaar stellen. De controle op upgrades gaat automatisch dus je hoeft niks te doen.

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door Simon_W »

Overigens ontdek ik net dat waarschijnlijk daardoor ook wat zenders ontbreken die ik nog niet eerder gemist had....

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door Simon_W »

Wat bij mij heeft geholpen is toch de helpdesk. Bij mij ontbreken een aantal zenders (waarschijnlijk omdat ik niet de laatste firmware heb) na het automatisch zoeken. Wat betreft die nieuwe firmware moet ik wachten want die biedt de KPN alleen aan na de volgende upgrade en dan krijg je automatisch een melding dat je kan upgraden. Wat betreft die ontbrekende zenders gaf de helpdesk mij wel een oplossing. Ga naar de site van KPN en zoek daar op trefwoord 'Digitenne' dan zie je ook ergens een pagina met de zenderindeling. Print die uit. Ik woon zelf in Noord-Holland Zuid en als je op het overzicht kijkt bleken bij mij alle zenders van Bouquet 2 te ontbreken (Rtl 4,5 en 7, SBS6, Net5). Wat je dan kan doen is handmatig naar zenders zoeken aanklikken en daar invoeren kanaal 64 zoeken (zie overzicht achter noord-holland zuid en daar hetgeen op de regel voor bouquet 2 staat). N.B.; dit is dus afhankelijk van de regio waar je woont welk kanaalnummer je hier moet invoeren. Dan voegt hij alsnog de zenders toe. Een beetje omslachtig maar het werkt wel en ik denk dat dit niet meer nodig is als je de firmware upgrade hebt doorlopen.

laubus
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2007 13:04

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door laubus »

Ik heb sinds half juli problemen met mijn ontvangst. Krijg de zenders niet meer bij automatisch zoeken, moet alles handmatig zoeken. Alles staat door elkaar en de ontvangst van, met name, Ned 1, 2 en 3 is slecht, stoort veel en geluid valt iedere paar seconden even weg. Het vreemde is, dat mijn postcodecheck opeens ook aangeeft, dat het niet beschikbaar is in mijn gebied. Terwijl ik vanaf eind 2004 al digitale TV heb van KPN en deze toen wel beschikbaar was op mijn postcode. Ik woon ook midden in het donkergroene gebied, n.l. Noord-Holland Zuid, op de grens van Zuid-Holland Noord. Een familielid, die om de hoek woont heeft ook vanaf half juli vergelijkbare problemen. Niemand bij KPN kan mij vertellen hoe dat mogelijk is, dat de postcodecheck opeens negatief is. Nu komt er volgende week een monteur van KPN, maar eigenlijk vraag ik me af, wat hij bij mij komt doen. Op alledrie mij ontvangers hetzelfde probleem, bij mijn familie om de hoek ook. Ligt het toch aan hun software, zenders of iets dergelijks? Hebben anderen vergelijkbare problemen?

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Probeer handmatig te zoeken, kies daarbij de geografisch dichtsbijzijnde frequenties.. Hiermee voorkom je dat de decoder het sterkste signaal van toevallig die dag opslaat, misschien dat dat helpt!

RobD
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2007 11:29

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door RobD »

Nadat ik gisteren mijn Samsung SMT-1000T automatisch zenders liet zoeken was ik zenders kwijt en liep alles door elkaar heen.

Op kpn.com is bij kopje digitenne -> service en support een handleiding te downloaden genaamd "Samsung antennepositie optimaliseren".

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1816808

Met behulp van dit document lukte het mij via handmatig zoeken de ontbrekende zenders weer compleet te krijgen.
Weliswaar staan de zenders kriskras door elkaar heen (ook hier heeft de software-update niet gewerkt) maar door de zenders op te slaan als favorieten kun je ze wel weer ordenen.

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Digitenne: Samsung Software update...

Ongelezen bericht door Simon_W »

Nou ik heb een Digitenne Samsung Personal Recorder van iemand gekocht omdat hij amper ontvangst had en die woonde waarschijnlijk in jouw regio (Purmerend).

Gesloten