LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kindervrije campings

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.

Ik wil graag naar een kindervrije camping

JA
56
41%
MISSCHIEN
9
7%
NEE
73
53%
 
Totaal aantal stemmen: 138

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Wordt jij s'morgens ook altijd gestoord door de kindertjes, Bailey?
Komt daar je frustratie vandaan?
Thuis word ik 's morgens niet gestoord door kinderen. Doordeweeks sta ik uiterlijk om half 6 op en dan slapen de meeste kinderen nog. Daarbij woon ik in een flat waar geen kinderen wonen. Het jongste kind dat er woont is 20 jaar geloof ik, dus dat valt wel mee. Op vakantie word ik wel eens gestoord. Weet nog wel een keer op Ameland. Daar gingen de kinderen 's morgens om half 8 door de gang rennen. Gangen waarin tegels lagen, geen tapijt. Nou, kan je zeggen dat dat zwaar irritant is. Ouders zeiden er niks van, lagen waarschijnlijk nog op 1 oor.

Verder heb ik niks met kinderen, ik vind ze vaak irritant. Betekent dit dan meteen dat ik gefrustreerd ben? Omdat ik niet van kinderen houd? Dan zijn er een hoop mensen gefrustreerd, want er zijn toch genoeg mensen die niet van kinderen houden. Ik ben niet gefrustreerd, ik houd alleen niet van kinderen. Vind mijn eigen nichtjes (3, 7 en 11 jaar) leuk hoor en met het nichtje en neefje van mijn vriend (12 en bijna 15) heb ik een hoop lol, maar niet langer dan een paar uur. Ik heb er gewoon verder niks mee. En als ik op vakantie ga heb ik het liefst zo min mogelijk kinderen in de buurt. En daar bedoel ik ook jeugd van een jaar of 16 mee. Ik heb ook het liefst zo min mogelijk dronken Russen of asociale Engelsen, maar ja dat is lastig want je weet niet van te voren wat voor mensen er op de vakantiebestemming zijn. Maar door buiten de schoolvakanties te gaan, weet je wel dat er wat minder kinderen zijn.

Nogmaals ieder zijn voorkeur, maar ik vind het belachelijk om iemand gefrustreerd te noemen op basis van zijn of haar voorkeur!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Op de campings waar ik geweest ben wordt de meeste overlast veroorzaakt door volwassenen.
Vooral degenen die het enorm gezellig vinden om tot diep in de nacht te zitten kwaken met een biertje of een borreltje erbij.
Dat is ook zwaar irritant. Als het te vaak voorkomt zal ik dan ook netjes vragen of het wat zachter kan. En meestal is dat dan geen probleem. Ik probeer zelf ook altijd rekening te houden met anderen door 's avonds laat niet hard te praten enzo.

Ik was een keer in Italie en daar hadden wij op een gegeven moment tot een uur of 2 zitten kaarten op het balkon. De dag erna vroegen de buren of het wat rustiger kon. Tuurlijk geen probleem hoor, ik wil niet dat mensen last van mij hebben. Alleen toen hun iedere keer 's morgens om 8 uur de boel gingen verschuiven (op plavuizen!) om te kunnen ontbijten, was dat wel irritant. Hun gingen eerder naar bed dan ons en stonden eerder op. Ze wilden dat wij 's avonds rekening hielden met hun, maar ze vertikten het om 's morgens rekening te houden met ons. Het werkt natuurlijk wel 2 kanten op! Dus zijn we weer lekker 's avonds op het balkon gaan zitten kaarten.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

Dus zijn we weer lekker 's avonds op het balkon gaan zitten kaarten.

Inderdaad ouders of grootouders met kinderen kunnen beter wegblijven waar mensen als Bailey vertoeven. Ikke Ikke etc. :(

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Heb je de rest van het verhaal wel gelezen?!?!?!?! Helemaal niet ikke ikke ikke!!

Hij wilde dat wij rekening met hem hielden en dat hebben we gedaan. Toen wij na 2 dagen vroegen of hij 's morgens vroeg (om 7 uur) wat stiller wilde zijn vond hij dat niet nodig. Hij stond nu eenmaal eerder op dan wij en wij moesten de herrie maar voor lief nemen. Nou het werkt altijd nog 2 kanten op.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

okido het hele verhaal was gelezen . de tijdstippen wisselen nogal ::.Alleen toen hun iedere keer 's morgens om 8 uur de boel gingen verschuiven (op plavuizen!) om te kunnen ontbijten, was dat wel irritant. hij 's morgens vroeg (om 7 uur


Het geluid van nachtbrakers plant zich evenredig hard voort bij mensen die trachten in slaap te vallen , het ochtend geluid geeft voor de ontwakende mens een andere invalshoek en is gemakkelijker te verdragen.

Voor de rest maakt het mij geen biet uit of er wel of geen kinderen zijn, jongenlui zijn voor mijn gevoel nog erger met hun beatmuziek en drankgelal.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Het was tussen 7 en 8, precies weet ik het ook niet meer, want het is al een aantal jaren geleden.

Ik vind geluid 's avonds laat niet leuk en 's morgens vroeg ook niet. Vaak zijn mensen zich er helemaal niet bewust van dat anderen last van hun hebben en als je dan vraagt of het zachter mag is dat 9 van de 10 keer geen probleem. Je moet het wel normaal vragen, niet gaan eisen en lopen schelden.

Als iemand dus aan mij vraagt of het 's avonds wat zachter kan dan doe ik dat direkt. Als ik dan aan diezelfde persoon vraag of het 's morgens ook wat zachter kan en hij wil daar niet aan voldoen, dan ga ik ook niet meer zacht doen. Kom nou zeg.

Ik ben in principe iemand die altijd rekening houd met iemand anders. Als ik al een keer muziek wat harder heb aanstaan (dat komt niet vaak voor) dan zorg ik in ieder geval dat de balkondeur dicht is, zodat mensen die buiten zitten er geen last van hebben. Ik loop niet met mijn schoenen op het laminaat, trek mijn schoenen pas aan als ik de deur uitga. Als ik nog 's avonds buiten zit, dan praat ik zo zachtjes mogelijk, zodat anderen er geen last van hebben. En ik verwacht dan ook dat anderen dat doen, maar tegenwoordig wordt er helaas nog weinig rekening gehouden met anderen.

Dat het jou niks uitmaakt of er kinderen zijn of niet, dat is toch prima?! Jij moet doen wat jij leuk vindt, waar jij je lekker bij voelt. En dat doe ik ook en ik doe er niemand kwaad mee als ik naar een plek ga waar minderen kinderen en jongelui zijn. Laten we dat nou in ieder geval respecteren van elkaar.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Hekel aan kinderen.

Ga zo door Baily,

Ik krijg een steeds beter beeld van je.

Grootvader

Webb
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2004 19:01

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Webb »

Daarbij woon ik in een flat waar geen kinderen wonen. Het jongste kind dat er woont is 20 jaar geloof ik, dus dat valt wel mee.
Oei, Ik geloof dat het heel erg moeilijk wordt een kindvrije camping voor jou te vinden, Baily. :wink:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik zoek helemaal geen camping, laat staan een kindvrije camping :wink: De enige campings waar ik kom zijn de campings waar familieleden een stacaravan hebben. Zelf ga ik nooit op vakantie op een camping. Niks voor mij hoor, ik heb liever de luxe van een appartement, bungalow of hotel.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Of ben ik nou ook gefrustreerd omdat ik niet van campings houd? :wink:

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Mike009 »

Nee dat niet,
Maar je zou je leven wel wat kunnen vergemakkelijke!

Ik word een beetje depri van al jou schrijve op verschillende forum onderwerpen....sorry :cry:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn leven vergemakkelijken door naar een camping te gaan? Nee dank je.

Enne...er is niemand die jou verplicht mijn berichtjes te lezen hoor :wink:

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Mike009 »

Oh nee dat bedoel ik niet, zeker niet als je er niet van houd natuurlijk.
------
Ik bedoel juist dat je je nu druk zit te maken (typen) over dingen waar je niet eens aan gaat beginnen. Je zegt zelf dat je ook overgevoelig voor vele dingen bent. Je leven vergemakkelijke bedoelde ik positief.
Dingen schrijven als ouders voeden niet goed op vind ik kortzichtig en ik houd niet van kinderen, ben overgevoelig etc etc zet mij aan het denken dat er toch wel meer aan de hand is dan alleen maar een mening.

----------
Natuurlijk hoef ik jou posten niet te lezen, maar dat wordt wel heel moeilijk aangezien je best op vele onderwerpen reageerd!!!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Op veel onderwerpen? Dat valt best wel mee hoor. Waarschijnlijk zijn het net de onderwerpen die jij graag leest. Maar er zijn er veel meer die op veel meer onderwerpen reageren. Er zijn er zelfs die je bij nagenoeg elk onderwerp ziet. Daar heb ik geen tijd voor, gelukkig.

De vraag was in eerste instantie of er kindvrije campings zouden moeten komen (die is enige tijd geleden aangepast) en ik reageerde daarop dat ik dat best wel fijn zou vinden en dat er best wel animo voor zou zijn. Er waren mensen die het daar niet mee eens waren en er waren mensen die hetzelfde dachten. Maar om de een of andere reden moest men mij hebben omdat ik ook zei dat ik niet zo van kinderen houd en dat ik er niks mee heb. Dat was meteen discrimineren enzo. En ja....er zijn ouders die hun kinderen niet goed opvoeden, die zijn er genoeg. Maar er zijn er ook genoeg die hun kinderen wel opvoeden. Er zijn er ook die voeden hun kinderen goed op en toch ontsporen ze helemaal. Ik heb nu eenmaal een voorkeur aan zo min mogelijk kinderen op mijn vakantie. Van mij hoeft het niet zo druk te zijn, daarom ga ik ook zoveel mogelijk buiten de schoolvakanties.

Of er meer speelt? Er speelt zeker meer. Ik heb last van concentratiestoornissen en ben overgevoelig voor geluiden. Ik hoor alles en alles wordt verwerkt in mijn hoofd, ik kan me niet afsluiten voor bepaalde geluiden. Dat is zeer irritant en als ik op een drukke camping zou zitten of een druk vakantieresort dan is dat voor mij geen ontspanning. Daarom ga ik nu lekker naar een klein vakantiepark, met vrijstaande huisjes en na het hoogseizoen. En dat scheelt echt een hoop hoor. Zelf willen we over een paar jaar ergens een stacaravan kopen. Er zijn genoeg familieleden van ons die een stacaravan hebben en we hebben ons dus een beetje kunnen orienteren. Onze keuze is dus eigenlijk al een beetje gevallen op een camping (waar mijn zwager staat) waar wel gezinnen komen (ook met kinderen), maar waar weinig voor kinderen gedaan wordt. Er is een speeltuin en er staat een trampoline en that's it.. Als je daar uit de auto stapt hoor je de stilte, ideaal! Terwijl mijn schoonmoeder en mijn vader op campings staan waar meer georganiseerd wordt voor kinderen en waar het dus ook drukker is. Mijn voorkeur gaat dus gewoon uit naar een minder drukke camping en ik ben toch blij dat ik in een land leef waar ik een voorkeur mag hebben.

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Mike009 »

Ik denk dat als je het zo in het begin had geformuleerd de meeste mensen je meer hadden begrepen.

In iedergeval ik snap het nu wel....

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Thanx! Ik weet het niet meer zeker, maar ik geloof dat ik dat wel eens geschreven heb. Maar dat is alweer even geleden.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

je schoonouders ? dus jouw leeftijd zal tussen de 30 - 40 jaar , een bekende generatie : Yuppies worden ze ook genoemd :

werken
geld
stappen
no kids


aan bovenstaande is niets mis, maar kraam het niet overal uit Succes verder met deze overbodige en naamloze discussie :D :)

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Mike009 »

Henri42

Je moet LEZENNNNNNN...... omdat je schoonouders hebt moet je tussen de 30 en 40 zijn??? slaat kant nog wal.

Tevens ben ik 35 heb kids, ga uit, heb werk en veel geld :roll:
ook al mijn vrienden en kennissen om mij heen ????

Yuppen willen gewoon alles halen uit hun opleiding, waar ze hard voor hebben gestudeerd.
Wees blij want daar profiteer jij en de hele maatschappij van.
--------------------
Er zijn ook mensen die geen kinderen willen neerzetten op deze wereld omdat ze deze verrot vinden.
Je hebt mensen die niets aan kinderen vinden en je hebt mensen die helaas geen kinderen kunnen krijgen en zich storten op hun werk.
Helaas worden ook deze mensen als Yupp gezien terwijl ze zich storten op hun werk omdat ze zich ongelukkig voelen.

------

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Geplaatst op 23 Aug 2007 16:04 door Henri42
je schoonouders ? dus jouw leeftijd zal tussen de 30 - 40 jaar , een bekende generatie : Yuppies worden ze ook genoemd :

werken
geld
stappen
no kids


aan bovenstaande is niets mis, maar kraam het niet overal uit Succes verder met deze overbodige en naamloze discussie
Ten eerste moet je eerst eens leren lezen, want ik had het over mijn schoonmoeder. Mijn schoonvader is al 7 jaar geleden overleden en die heb ik helaas nooit mogen leren kennen.

En ten tweede: de rest!! Je moet wel weten waarover je praat voordat je oordeelt!! Werken? Ja hoor...34 uur per week. Niet omdat ik het nou zo geweldig vind, meer omdat het moet. Wonen e.d. kosten namelijk geld. Meer werken wil ik absoluut niet, want ik leef niet om te werken. Geld? Ja te weinig, omdat mijn vriend door zijn ex-vrouw belazerd is en zij hem met een hoop ellende achtergelaten heeft. Stappen? Als je af en toe uit eten gaat en 1 keer in de maand naar de film stappen noemt, ja dan graag. Maar mij zie je niet meer tot 's morgens vroeg in een discotheek of in een kroeg rondhangen hoor. Maar meestal is het lekker saampjes op de bank film kijken of eens op visite, als er tenminste genoeg tijd is. En kinderen?? Nee, dank je. Aan mij niet besteed, ik wil gewoon geen kinderen? Is dat een ramp?? Nee, natuurlijk niet. Niemand is verplicht kinderen te 'nemen'. Ik wil ze niet, daarbij heb ik genoeg aan mijn 'stief'dochter van 19 jaar, die mij als haar moeder ziet. Dus!!

En als jij dit zo'n overbodige discussie vind, waarom doe je er dan net zo hard aan mee?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Overigens: ik ben 37 en ik heb een schoonmoeder (niet officieel, want mijn vriend en ik zijn niet getrouwd). Mijn vader is 67 en heeft een schoonvader (ook niet officieel want mijn vader en zijn vriendin zijn ook niet getrouwd). Mijn oma van 93 leeft ook nog, dus de vriend van mijn moeder (ze hebben geregistreerd partnerschap) heeft ook een schoonmoeder en hij is 63. De dochter van mijn vriend is 19 en heeft een vriendje en zijn moeder is dus ook een beetje haar schoonmoeder. Maar volgens jou hebben alleen mensen tussen de 30 en 40 jaar een schoonmoeder. Wat moet ik dan doen als ik 41 ben en dus geen schoonmoeder meer kan hebben, volgens jou dan? Haar doodschieten??? Jij hebt echt hele kromme gedachtes, je spoort niet!

Gesloten