LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INX misere op schiphol

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rdea
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2007 11:43

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rdea »

Mw. Simonea,

U heeft hetzelfde meegemaakt, mag ik u vragen welk vluchtnr. en datum u had, want dat verhaal wat ze ook tegen ons gezegd hebben: een vogel in de motor, geloof ik nu echt niet meer!
Mijn vluchtnr. was INX 582 op vrijdag 10 augustus om 18.25 uur. Is omgezet naar OHY 966 zaterdag 11 augustus 08.30 uur

Laat het me gaarne horen aub.

Groetjes, Rdea

p.s. ik probeer d.m.v. de reacties erachter te komen wat voor excuus Inter Airlines telkens gebruikt in het vertragingsformulier, vanwege de vele claims die aan hun adres gaan komen!

simonea
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2007 11:49

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door simonea »

hoi rdea,

wij zouden van donderdag 9 augustus op vrijdag 10 augustus om 00.10 uur vliegen en dat werd vrijdag 10 augustus om 08.15 uur en dat is toen weer verplaats naar 10.30 uur en het is uit eindelijk geworden 11.00 uur maar voor dat wij in de lucht of weg gingen was het inmiddels 11.55 uur dat we echt de lucht in gingen en we vlogen toen met sky airlines het vluchtnummer weet ik niet meer.

wij hebben een klachten brief gemaakt en in geleverd bij het reis bureau en nu is het afwachten wat die er aan gaan doen wij hadden wel 3 a4-jes vol met klachten ook over het hotel maar dat is een ander verhaal.

misschien een tip als je lid bent van de ANWB die hebben ook een site met dit soort dingen en dan kan je juridische hulp krijgen.

ik hoop dat je nu voldoende weet groetjes simonea :wink:

simonea
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2007 11:49

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door simonea »

hoi rdea

het vluchtnummer was INX 580.
dat was ik vergeten
groetjes :wink:

sanne553
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2007 14:32

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door sanne553 »

Ik zou ook vliegen met INX 582 om 18:25 uur. Stond wel op de lijst om om 01.00 uur met Onur te vliegen, maar ook die vlucht is uiteindelijk nog vertraagd en om 03:30 pas weggegaan. Dus ook wij kwamen de volgende dag om half 10 's ochtends helemaal gebroken in ons hotel aan en hebben er het hele weekend last van gehad.
Ben je nog plan om een claim in te dienen rdea? Wij krijgen via de annuleringsverzekering van het reisbureau 45 euro vergoed, maar willen toch graag ook nog andere maatregelen treffen.. Ben benieuwd naar je reactie.

rdea
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2007 11:43

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rdea »

Hoi Sanne,
Via D-reizen kreeg ik te horen dat Holland International de claims niet meer in behandeling neemt (zeker te veel claims te verwerken!) dus dat we dit via EUclaim.nl moesten doen. Ik ben daarop gaan kijken, alle gegevens ingevuld en hun conclusie is dat we recht hebben op € 400 ! Maar daar wel 73 % van, dat is voor hun administratie blabla kosten. Nou, ben benieuwd.

Sanne, heb jij een vertragingsformulier gehad, zo ja? Wat voor reden geeft Inter Airlines op voor vertraging?

Onze vlucht was dus helemaal geannuleerd en overgeboekt naar ONUR, misschien dat dat de reden is waarom de claim zo hoog is.

45 Euro zou ik niet pikken, wij hebben op Schiphol vanaf 18.25 tot 23.45 uur helemaal niets aangeboden gekregen, te drinken of iets, ja wel een voucher om voor de volgende ochtend ontbijt te halen. Verders hebben wij tot 06.00 zelf alle eten en drinken gehaald, was totaal al 80 euro kwijt!! Ook de 10 euro brandstoftoeslag die wij moesten betalen voor Inter Airlines willen wij terugkrijgen, want bij ONUR hoef je niets te betalen aan brandstoftoeslag. En brandstoftoeslag geldt alleen voor de heenreis!
Probeer alsnog bij EUclaim je claim in te dienen!!
Succes, Groetjes Rdea

sanne553
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2007 14:32

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door sanne553 »

Hallo rdea,
bedankt voor je reactie. Ik heb geprobeerd om via EU claim een klacht in te dienen, volgens hen had ik idd namelijk ook recht op 400 euro! Het lukte echter niet om de klacht in te dienen omdat er geen vestiging van Inter Airlines in Nederland zit.
Ik heb een uitvoerige brief voor het reisbureau gemaakt, bij hen heb ik immers de reis geboekt. In de brief eis ik ook gewoon die 400 euro. Op een site van de ANWB is namelijk ook te zien dat we daar recht op hebben. Deze site is http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 845014.pdf
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Groeten, Sanne

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door sprookje »

En nu weer wachten voor je iets weet :wink:

Amanda023
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 aug 2007 18:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Amanda023 »

Dag mensen,

Na alle reacties, had ik ook de behoefte om me verhaal te plaatsen.

Ik zou op 11 augustus 2007 vliegen met inx680 vertrekken, om 04:00 uur.
Bij check-in werd verteld dat we een vertraging hadden, maar precies en hoelang? Dat zou ons worden verteld om 03:00 uur bij de gate. Iedereen verzameld om 03:00uur bij de gate hopend op iemand die om meer zou komen vertellen. Tot onze grote spijt hebben we niemand gezien! Via de borden hebben we kunnen waarnemen dat het tot 07:00 uur zou gaan duren en via een andere gate. Met ze alle naar de andere gate gelopen en daar stond een mevrouw die ons vertelde dat er een vogel in de motor was gevlogen en dat de kist op schiphol oost stond voor reparatie. en dat de vertraging verlengd werd tot 12.00uur.
Tot op heden geen drink of eet vouchers gekregen!
Het werd 12.00uur, vertraging werd verlengd naar 15.00 uur. Geen informatie niks.. Er werd om 13.00uur een vouchers van €11.95 in je handen gedrukt en je kon weer gaan!
Iedereen was oververmoeid, echt geen pretje!
Het werd 15.00uur... Met ze alle naar de gate waar een jongeman van Menzis zat. Die ons niks meer kon vertellen dan dat we al wisten. En toen we naar een manager of supervisor vroegen, die had geen behoefte om te komen ( wat ik een kwalijke zaak vond)
Want ja we konden ook een dag erna vliegen, of in de nacht... En we mochten niet van de luchthaven af. Want iedereen had wel de behoefte om zich op te frissen of even te slapen. De meeste waren onderhand al 36uur op.
uiteindelijk werd ons om 17.00uur verteld dat er een kist is ingevlogen van Omini air en dat we ons moesten melden om 18.00uur!
Gelukkig om 18.00uur zagen we het vliegtuig staan, dat was voor mij in ieder geval al een opluchting! De kist moet nog klaar gemaakt worden voor vertrek, dus uiteindelijk zijn we om 20.30 uur de lucht ingegaan!
Uiteindelijk 16uur vertraging gehad!

Een vertraging kan voorkomen, iedereen wil veilig de lucht ingaan! Maar laat geen mensen in onzekerheid. er werd totaal geen informatie gegeven, en de vouchers die hadden ook wel wat eerder gemogen!

Kortom ik was 2 dagen van me vakantie kwijt!!!

simonea
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2007 11:49

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door simonea »

hoi amanda023,

wat vreselijk voor je wij hadden dan 12 uur vertraging maar ook inmiddels 26 uur op en voor dat we in turkije waren was ook inmiddels 36 uur op nou je bent kapot. wij waren met een groep van 9 personen waar van 3 kinderen en een iemand spastisch en ik zelf met krukken nou ik zal je vertellen je bent kapot nou je weet het zelf al mankeer je niks je kan gewoon niet meer en net wat je zegt veiligheid boven alles maar ze mogen je toch wel beter inlichten over hoe of wat je wordt gewoon aan het lijntje gehouden.

wat heb je hier aan gedaan als ik vragen mag ben je naar het reisbureau geweest of heb je wat anders gedaan waar je een klacht kon in dienen nou ik hoor graag van je groetjes simonea :wink:

Amanda023
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 aug 2007 18:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Amanda023 »

dag simone,

Ja het is vreselijk! Je bent moe op en dan komen de emoties al helemaal snel op! Ik had een paar daagjes nodig om weer op energie te komen!

Op me locatie was namelijk mijn hostess ook nergens te bekennen :?
Heel erg slecht! (haar telefoonnummer klopte niet, en op de informatie bijeenkomst was ze nergens te bekennen!)
Op de dag van terugkomst ben ik gelijk naar het reisbureau gegaan. Daar werd me verteld, dat ik bij mijn reisverzekering moest zijn! Zij heeft mij ook gevraagd, mijn hele verhaal/ervaring op papier te zetten en in te leveren bij haar. Dan ging zij er werk van maken bij mijn touroperator. Gelukkig zijn ze daar wel heel erg behulpzaam!
Maar ben er benieuwd of ik wat terug krijg of een compensatie!
Want dat vind ik wel op z`n plaats!

Gr Amanda

simonea
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2007 11:49

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door simonea »

hoi amada,

ik weet niet of je een rechtsbijstand heb maar daar kan je ook nog heen of naar de ANWB maar dan moet je wel lid zijn en als je niet lid ben kan je wel juridische informatie aanvragen dus misschien heb je hier wat aan.

wij zijn ook naar het reisbureau geweest wij hadden nog veel meer klachten dan alleen de reis het hotel we kregen verkeerde kamers nu blijkt dat we een kamer helemaal niet gekregen hebben die russen daar wordt je ook gek van wij hadden 3 a4-jes vol met klachten dus dat is ook goed gegaan maar niet heus.

bij ons gaat het nu 6 tot 8 weken duren dus ik ben ook benieuwd.

groetjes simone

edonnic
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007 11:12

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door edonnic »

hoi allemaal,wij zouden op 10-08 om 00;10 vertrekken met vlucht inx 580 naar antalya,mooie tijd dachten wij ,dan zijn we er lekker vroeg,maar helaas 12 uur vertraging en overgeboekt naar een vlucht met flyair wat notabene op de zwartelijst staat.ook bij deze vlucht werd gezegd dat het toestel kapot was doordat er bij de landing op ams een zwerm vogels in de motor was gevlogen.toen wij op 31-08 terug gingen hadden we met vlucht inx 581 6 uur en 3 kwartier vertraging wegens een technisch mankement aan het toestel. :(

Amanda023
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 aug 2007 18:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Amanda023 »

Hoi Simone,

Sorry voor me late reactie! Zag nu pas dat je had gereageerd!

Bij mijn reisverzekering is het nu in behandeling. Ik hoor als ze iets van me nodig hebben! Van me reisbureau heb ik netjes een brief thuis gekregen dat het 6 tot 8 weken gaat duren!

Die russen zijn helemaal een hel!! Ik was blij dat we die niet in het hotel hadden. Maar op antalya-airport hebben ze wel bewezen dat ze niet veranderd zijn. Die denken dat alles van hun zijn... Er aanwezig volk!

Ik heb al op een aantal internet sites gekeken, wat ik ongeveer kan verwachten, maar daar wordt ik niet wijzer van!
Ik ga inderdaad eens informeren bij ANWB, ben ik gelukkig lid van:D


Ben benieuwd, hoe spoedig het zal verlopen!!!

( zag trouwens op teletekst dat de vlucht van vorige week zaterdag geannuleerd was, dus er zijn denk ik meerdere klachten op komst!!)


Liefs, Amanda

simonea
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2007 11:49

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door simonea »

hoi amanda,

het maakt niet uit hoor je heb het allemaal wel eens druk ja toch maar wel leuk dat je reageerd .

wij hadden nu een brief van het reisbureau gekregen en het ging nog 4 weken duren dus ik ben benieuwd wat er uit komt.

ik laat het je weten

groetjes simone

Amanda023
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 aug 2007 18:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Amanda023 »

Nou hopen dat we snel wat horen!
Dan gaat het bij jou sneller als bij mij..

We houden contact als we wat meer weten:D

Liefs, amanda

simonea
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2007 11:49

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door simonea »

hoi amanda,

wij hebben een reactie gekregen en wij krijgen voor de vertaging een bedrag van ruim 800 euro terug. dus dat is best wel veel toch ik weet het niet want ik heb dit nog nooit mee gemaakt.
dus als jij nog wat hoort van je reisbureau dan hoor ik het ook graag van je

groetjes simonea :wink:

Limbu
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 sep 2007 22:31

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Limbu »

Beste simonea,

Wij hebben hetzelfde meegemaakt als jullie met de vlucht op 10aug naar Antalya.
Ook wij hebben een klacht ingediend bij de reisorganisatie, maar een zeer teleurstellende reactie terug ontvangen (hier wordt van onze kant uit nog weer aan gewerkt omdat wij het ermee niet eens zijn!)

Maar nu heb ik de vraag, heb jij de vergoeding vanwege de vertraagde vlucht ontvangen van het reisbureau of van de annuleringsverzekering??
(Hadden jullie van te voren een annuleringsverzekering voor de reis?)

Het zou heel fijn zijn als je mij dit kunt laten weten! Alvast bedankt!

Groetjes

Amanda023
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 aug 2007 18:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Amanda023 »

Hi Simonea,

Dat meen je niet!!! ZOOO veel... Daar mag je echt heel erg blij mee zijn!
Van me reisverzekering heb ik nog niks gehoord, ik heb ze 2dagen geleden gebeld dat ik het belachelijk vond dat ze geen reactie gaven!
Als antwoord kreeg ik; ja het is hoogseizoen geweest, dus alles is nog in verwerking. Dus ik vertelde dat ze op z`n minst een brief konden sturen dat het in verwerking is. ze vertelde dat ze er spoed achter ging zetten, en dat ik binnen een week een reactie zou krijgen! Ben benieuwd!
Van wie heb jij die vergoeding nou ontvangen??
Hoop dat ik van Holland International nog wat hoor, want daar was het ook in behandeling!

Afwachten!!!

Liefs, Amanda

simonea
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2007 11:49

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door simonea »

hoi amanda,

wij hebben dit via het reisbureau arke geregeld die heeft het weer door gestuurd naar holland inter. en die heeft het weer naar de europeese gestuurd dat is dan een verzekering geloof ik. maar wij waren wel met 9 personen op vakantie . en ik geloof dat het bedrag ook al over gemaakt is dus dat is wel erg snel allemaal .

nou spreek je weer

groetjes simone :wink:

simonea
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2007 11:49

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door simonea »

hoi limbu,

wij hebben een klachten brief (van 3 A4-jes) in gediend bij het reisbureau maar bij ons was het allemaal nog even anders mijn schoonvader is overleden vlak voor de vakantie erg vervelend allemaal :( en wij hadden besloten om toch op vakantie te gaan. toen begonnen wij met de vertraging daarna in het hotel hadden ze de kamers niet en allemaal van dat erg vervelend allemaal .het reisbureau vond het allemaal erg vervelend dus die hebben ook wel wat voor ons gedaan . dit is mijn verhaal in het kort want dat zeg ik wij hadden 3 A4-jes vol met klachten. wij hebben het niet met de annuleringsverzekering gedaan maar volgens mij heeft de reis organisatie het we bij de verzekering neer gelegd en ja wij hadden een verzekering voor de reis

groetjes simone :wink:

Gesloten