LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kindervrije campings

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.

Ik wil graag naar een kindervrije camping

JA
56
41%
MISSCHIEN
9
7%
NEE
73
53%
 
Totaal aantal stemmen: 138

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Mike009 »

oja sorry Bailey die was ik nog vergeten..........

En mensen die stiefkinderen hebben van 19 waar men al de handen aan vol heeft..... :wink:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Nou Mike, zeg dat wel!! Ze is een geweldige meid, maar wel een zorgenkindje. Niet zo gek als je moeder je beroofd en belazerd en als je bedreigd wordt door de vriend van je moeder. Ik ben zelf een dochter van gescheiden ouders en ik weet wat voor impact dat heeft op je leven. Daarom probeer ik er voor haar zoveel mogelijk te zijn, maar soms is dat best lastig. Maar dat lukt wel hoor!! Vanavond gaan we in ieder geval lekker met z'n viertjes (mijn vriend, zijn dochter en haar vriendje) 'stappen' (=naar de bioscoop in Antwerpen), want mijn vriend is jarig. 48 Geworden en heeft nog steeds schoonouders :wink:

Maar eerst even van 7 tot 12 werken, want er moeten wel centjes binnenkomen :wink:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door kanovaarder »

een reactie aan Baily.

Welnu Baily.......
Dit beeld had ik dus van je!

Nou, ik kan je zeggen dat mijn leven heel wat rustiger verlopen is.
Gewoon omdat ik dingen van mij af kon en kan zetten en verstandiger met problemen die ik op mijn weg kreeg kon en kan omgaan.
Een rust en zekerheid die ik met het opvoeden van mijn kind aan hem heb kunnen overdragen.
Je kent overigens het verhaal.

En ja, ook!
IK zit vaak achter de PC.
Probeer daar voor andere mensen waardevol te zijn.
Dat jij dit vaak op een nare manier zit te katten komt voort uit jouw karakter, je verleden en opvoeding.

En daarmee moet je maar eens stoppen en een betere bijdrage leveren in discussies en vragen.
Tot nu toe zijn die bijdragen vaak niet bepaald van hoge kwaliteit geweest.

MIjn finale antwoord van.....

grootvader

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik had de vorige keer gezegd dat dat de laatste keer zou zijn dat ik zou reageren, maar nu moet ik toch echt reageren!

Wat ben jij voor een e i k e l dat jij kan oordelen over mij aan de hand van een wat berichtjes hier op het forum! Jij hebt een beeld van mij, denkt dat dat terecht is door wat berichtjes? Nou, dan heb je weinig mensenkennis hoor. En katten doe ik alleen tegen mensen die tegen mij ook zitten te katten of tegen mensen die complete onzin uitkramen, mensen zoals jij dus. Dat jouw leven rustiger verlopen is, is fijn voor jou. Helaas is mijn leven niet zo rustig verlopen. Als ik de keuze vroeger ooit had gehad was ik nooit op deze aardkloot geweest, maar dat is weer een andere discussie.

Ik moet stoppen hier en mijn berichtjes zijn niet van hoge kwaliteit? Nou en...als je ze niet wil lezen dan lees je ze niet. En alsof jouw bijdragen zo geweldig zijn. En wie ben jij om te bepalen wat ik wel en niet zou moeten doen?!?

En dat verhaal van jouw kind ken ik niet, wil het ook niet weten ook.

Dit was echt mijn laatste reactie aan jou...je bent mijn energie absoluut niet waard. Enne....als je nog reageert...leer dan eens mijn naam goed te schrijven BAILEY en geen BAILY!

Nu ga ik lekker de verjaardag vieren van mijn lief!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

Nu ga ik lekker de verjaardag vieren van mijn lief!!

Jouw lief ? vreemde formulering, dit item gaat over kindervrije campings. :) LOL

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

:wink:

Webb
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2004 19:01

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Webb »

Henri42, lummel, wil je beelie niet zo plagen!!!

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Mike009 »

pfff wat een niveau

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door sprookje »

Zonder namen te noemen,hier zijn heel veel mensen die denken dat zij het recht hebben om een ander te (be)veroordelen en dan vraag ik mij af,met welk recht is dat?
Mijn vader heeft mij geleerd dat ik als mens ieder zijn mening moet respecteren en proberen te begrijpen!
Dus aan allen die hier vinden dat het nodig ie een ander te veroordelen,kijk eens diep in jezelf en beoordeel jezelf eens.
Komen jullie niet zo mooi uit :x


O ja ik heb drie grote kinderen in huis en mee op vakantie.

teckeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:35

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door teckeltje »

Wij kamperen al vele jaren. Wij hebben vaak (uitzonderingen bevestigen de regel) last van kinderen op de camping, voorbeelden:
voetballen tussen de caravans/tenten en tegen je voortent (daar gaat weer een haakje kapot!!!); gillen; verstoppertje spelen in jouw voortent; vies sanitair (wij weten uit ervaring dat kinderen niet controleren of zij de boel schoon achter laten na het gebruik van de douches, wc etc. want wij hebben zelf ook 2 kinderen (inmiddels groot)); hoop herrie en geplons in het zwembad (normaal zwemmen is er voor de baantjestrekker dus niet bij) etc. etc. etc.
Wij geven de kinderen hiervan niet de schuld maar vooral de ouders. Aangezien zij vakantie hebben hoeven zij dus niets te doen. Als je de kinderen dan zelf aanspreekt op hun gedrag kan je een grote bek en later pesterijen verwachten. Aangezien mijn man onderwijzer is heeft hij geen zin om in de vakantie ook weer andermans kinderen op te moeten voeden. Natuurlijk zijn er ook nog ouders die proberen hun kinderen goed op te voeden maar die zijn toch ruim in de minderheid. Tegenwoordig zijn kinderen prinsjes en prinsesjes die de ruimte moeten krijgen om zichzelf te ontplooien (ja, ja). Dit vind ik prima maar niet ten koste van anderen. .
kijk eens diep in jezelf en beoordeel jezelf eens
. Ik heb eens diep in mezelf gekeken en weet dat er niemand is die last van mij heeft, ik denk namelijk wel aan anderen.
Voor ons is het een zegen als onze kinderen niet meer mee gaan zodat wij op zoek kunnen naar kinderloze campings. Wat zal dat een genot zijn na al die jaren ergernis

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door kanovaarder »

kampeervakantie's (zonder kinderen?)

Uit het laatste voorbeeld/ oordeel hier gegeven blijkt maar weer eens hoe anders het over het algemeen gaat bij naturistisch kamperen.
Ja,in een warm land natuurlijk.
Gek? De ervaring leert dat het erg snel went.
En wie eenmaal over destreep is zal nooit meer anders willen.
Zo naar de douches te kunnen lopen.
Naar het zwembad of riviertje zonder al dat moeilijke gedoe met aan/uitkleden beschermd met grote badhanddoeken.

Het verschil met "gewoon"kamperen is hemelsbreed!
De meeste naturisten/blootlopers hebben over het algemeen meer respect voor een ander/zijn medemens hetgeen ook duidelijk wordt overgebracht op hun kinderen.
Taferelen zoals hier beschreven zult u op de meeste naturistencampings een enkele daargelaten beslist niet aantreffen.

Dit grote verschil is al te merken tijdens de openbare naaktzwemuren die door het hele land toegankelijk zijn.
Ook zijn er door het hele land openbare naaktrecreatieplaatsen waar men kan ervaren dat er inderdaad een groot verschil is tussen de gewone recreatieplassen waar inderdaad schreeuwende kinderen/pubers die met bier en meegebrachte gettoblasters het de andere bezoekers het leven zuur maakt en zo'n plek waar de broek niet aangehouden hoeft te worden.

Het grote verschil is ook de vervuiling.
Naturistische recreatieplaatsen zijn opvallend veel schoner.

Helaas zijn er in Nederland op een aantal plaatsen wel vervelende randverschijnselen zoals cruisende homo's die soms verdekt maar ook soms vrij openlijk hun aktiviteiten exhibistionistisch aan den volke tonen.
Bovendien is ook het weer nu eenmaal niet stabiel.
En al kennen wij prachtige zomers, Zuid-Frankrijk met name is toch dichter bij het paradijs.

Het strand ten zuiden van Zandvoort en Cap d'Agde zijn voor gezinnen met kinderen helaas een afrader.
Maar vooral alleenstaande vrouwen met/zonder kinderen zullen ervaren dat zij op de gewone naturistenfamiliecampings als mens wordt gezien en niet als mogelijke prooi voor seks.

Zelf heb ik nooit ook maar een begin van een erektie aan voelen komen op de campings waar ik mijn zomerse vrije tijd doorbreng.
Naturisme is, hoe gek het ook klinkt per definitie a-sexueel!

Kortom, google eens op NFN, Bois de Sablière,Ran du Chateau de Fereyrolles om een glimp op te vangen hoe ontspannen een vakantie kan zijn.
Ook als het geen kinderloze camping is.

Grootvader

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door eeliane »

grootvader,
de discussie gaat over kinderloze accomodaties en campings niet over kledingloze campings.
Ik heb dit jaar in een accomodatie gezeten, voor het eerst, zonder peuters en kleuters bij het zwembad, mijn kinderen inmiddels tieners, en het was heeeeerlijk! Geen gekrijs, geen gejank, wat een rust, dat peuter/kleuter geluid als het niet meer hoeft dan liever niet.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Geen gekrijs of ballen tegen een tent(kindvrij?)

Ik geef alleen maar aan dat op de campings die ik al er lang bezoek er geen gekrijs en gegil is.
Dat meisjes niet hinderlijk worden lastig gevallen en dat jongens en meisjes en volwassen vrouwen op een normale manier worden behandeld.

Grootvader

Prairy
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2008 11:00

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Prairy »

Mijn vriend en ik willen ook graag kindervrij op vakantie.

Op zich vinden we kinderen niet erg, maar we irriteren ons vaak rot aan een aanstellend kind dat iets niet mag en het daarom op een krijsen zet en de ouders daar niets aan doen (nee liefje, dat mag je niet doen hoor > kind sloopt het toch > ouders zeggen nog een keer dat hij het niet mag doen, maar geven verder geen reactie.) En daar hebben wij een hekel aan.

Dat iemand kinderen wil, prima. Ik wil ze niet en daar kies ik bewust voor. De ouders hebben geen last van mij, waarom zou ik dan wel last moeten hebben van hun kroost? Ik word er zo kotsmisselijk van dat veel kinderen van nu als jonge godjes behandeld worden :roll: Als ik vroeger iets niet mocht, dan keek ik wel beter uit, anders kreeg ik een tik (geen harde, maar wel dat je het voelt en het niet zomaar nog een keer doet)

Ik zou het fantastisch vinden als er een reisgids uitgegeven wordt waarin alleen maar hotels/campings staan waar kinderen niet welkom zijn. Sterker nog, zelfs de mevrouw van het reisburo was het met mij eens dat dat er zou moeten zijn (en die had zelf een zoontje!)

Her en der door de gidsen verspreid waren er zeker wel hotels waar heel nadrukkelijk bij gezegd werd dat kinderen onder de 18 jaar niet welkom waren.

Fantastisch! Alleen jammer dat het bijna allemaal verre bestemmingen zijn en er in Europa niet meer van dit soort vakantieplekken zijn.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Dirkie »

Sterker nog, zelfs de mevrouw van het reisburo was het met mij eens dat dat er zou moeten zijn (en die had zelf een zoontje!)
Natuurlijk is zij het met je eens. Nu kan ze niet snel een reis aan jullie verkopen, maar moet ze er een hoop werk voor doen. En dan kost tijd en dus geld :D
Her en der door de gidsen verspreid waren er zeker wel hotels waar heel nadrukkelijk bij gezegd werd dat kinderen onder de 18 jaar niet welkom waren.
Ben ik het helemaal mee eens. Tot 18 jaar zijn het gillende monstertjes, die nergens naar luisteren. Maar als ze 18 zijn, is dat allemaal over. Dan zijn het gillende, stomdronken en kotsende monsters, die naar niemand luisteren en waar gelukkig niemand last van heeft :D

Overigens wil ik als vader van dochters van 9 en 11 niemand beledigen, want ook ik vind het heerlijk om 1 maal per jaar samen met mijn vrouw zonder de kinderen een weekend weg te gaan. En ja, dan kan ik me ook wel eens ergeren aan die kinderen, maar altijd nog meer aan de ouders, die alles goed vinden en niet optreden bij wangedrag van hun kinderen.

Ik wens je veel succes bij het zoeken naar een kindervrije vakantie en als het lukt, dan wens ik je een prettige vakantie!

Prairy
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2008 11:00

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Prairy »

Natuurlijk is zij het met je eens. Nu kan ze niet snel een reis aan jullie verkopen, maar moet ze er een hoop werk voor doen. En dan kost tijd en dus geld


Kost haar tijd en geld, maar mij ook een hoop tijd ;) Als er gewoon een gids zou zijn om uit te kiezen, zou het wel makkelijker zijn voor mij.
Dan zijn het gillende, stomdronken en kotsende monsters, die naar niemand luisteren en waar gelukkig niemand last van heeft
Gelukkig gaan ze tegen die tijd meestal op vakantie zonder ouders erbij (pottenkijkers schijnen het dan te zijn :P), en hebben ze geen geld voor de hotels waar kinderen niet welkom zijn, dit is meestal de duurdere prijsklasse :)
maar altijd nog meer aan de ouders, die alles goed vinden en niet optreden bij wangedrag van hun kinderen.
Dat is inderdaad het grootste probleem. Als kinderen goed opgevoed worden, zou een groot gedeelte van het probleem al opgelost zijn (al heb je dan nog steeds de jankbuien omdat ze moe zijn, maar daar kunnen de ouders dan niks aan doen)
Ik wens je veel succes bij het zoeken naar een kindervrije vakantie en als het lukt, dan wens ik je een prettige vakantie!
Dank je :)

bowien2
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2008 17:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door bowien2 »

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik moeder ben van een jongetje van 2 jaar en ik kan me heel erg goed voorstellen dat er mensen zijn die zonder gekrijs etc van hun vakantie willen genieten.

Ook ik vind dat er naast de kindvriendelijke aanbevelingen ook best een "niet welkom voor kinderen" aanbeveling in de reisgidsen mag staan. Graag zelfs! Dan weet je als ouder(s) met kind(eren) dat je daar wel of niet moet zijn en voor mensen zonder kinderen precies zo. Ik ga toch ook niet naar een naturistencamping als ik niet in mijn blootje wil lopen? Waarom zouden mensen dan met andermans kindergerucht moeten worden opgezadeld als ze dit niet wensen? Ik bedoel, als ik een camping zou boeken en het zou aangemerkt worden als kindvriendelijk en ik heb een buurvrouw die walgt van kinderen dan ga ik echt wel ff met die mevrouw praten hoor en het liefst met de baas van de camping erbij, want die hoort daar dan niet thuis. Andersom geldt precies hetzelfde.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door superwoman »

Toch wel grappig hoe deze discussie telkens weer wordt aangezwengeld als er vakantieplannen worden gemaakt en als het vakantie is. Ik ben ook een groot voorstander van campings en vakantie-oorden voor doelgroepen. En geloof me, ik zit liever ook niet tussen de jankende babies en krijsende peuters/kleuters in. Die irritante hoge stemmetjes alleen al drijven me tot irritatie in mijn vakantie. Mijn zonen zijn 10 en 12 jaar; een camping voor ouders met tieners lijkt me geweldig !

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

aardige moeder,haar kinderen krijsen nooit en zijn een model voorbeeld voor zwijgende en knikkende kinderen !!!!


wat een onzin allemaal ,dat stellen zonder kinderen liever een camping zonder kinderen hebben, kan ik me met moeite voorstellen, maar ouders met kinderen ?????, mogen 60+ ook op de camping komen ? :( (*-*)

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Superwoman: camping De Kurenpolder in Hank richt zich heel veel op kinderen. Misschien is dat een idee?

Gesloten