LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Raar telefoontje Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
zomer86
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2007 11:31

Raar telefoontje Nuon

Ongelezen bericht door zomer86 »

Vandaag werd ik voor de 2e keer belaagd door een telefoontje, iemand die erg aan het stuntelen was voor de telefoon. Ik geloof dat die Nuon als bedrijf gebruikte, verstond hem sowiezo slecht. Hij vertelde mij dat je 30% korting kon krijgen of iets dergelijks, maar dan was die me bankreknr wel nodig. Waarop ik vertelde dat ik dit never nooit niet ga doen, heb ook verteld dat die informatie kon sturen en verder niks. Waarna die snel en geirriteerd het gesprek afkapte.

Iemand hier ervaring mee?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Raar telefoontje Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Ik kan je verzekeren dat dit absoluut nooit niet de Nuon is geweest.
Je hoort het wel vaker dat onduidelijke/duistere personen zich uitgeven voor een of ander bedrijf en zeggen leuke kortingen te geven maar dan wel je bankrekeningnummer nodig hebben.
Zodra ze hiernaar vragen moeten eigenlijk al alle alarmbellen bij iemand gaan rinkelen. Waarom hebben ze je bankgegevens nodig voor een korting?
De bedoeling van deze gasten is om dan met jouw bankrekeningnummer erg vervelende onwettige zaakjes uit te halen.
Dus nooit, maar dan ook nooit je bankrekeningnummer geven onder het voorwensel van een korting krijgen van een of ander bedrijf.

Misschien dat je de Nuon wel even kunt bellen en hen van deze praktijken in kennis stelt. Dan kan de Nuon daar actie op ondernemen of haar klanten waarschuwen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Raar telefoontje Nuon

Ongelezen bericht door D1RK »

Iedere firma die bij jou leverde zou de Nuon kabels gebruiken....
verder geen NUON dus!

Gewoon niet op reageren, misleiding is meestal achteraf duur en er staan genoeg voorbeelden op dit gedeelte.

Vermoedelijk een verkoper die niet het produkt, maar jou handtekening wil voor de provisie en binnenkort weer elders werkt met andere firma en produkten...

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Raar telefoontje Nuon

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

In theorie zou je ze zelf van misleiding kunnen beschuldigen aangezien je helemaal geen levering krijgt over Nuon leidingen. Nuon levert namelijk over Continuonleidingen.
Niet bedoeld om D1RK op iets te wijzen, dat is nergens voor nodig, maar nu kun je iedere verkoper die je iets aansmeert onder het mom "we leveren via Nuon" meteen op zijn plaats zetten.

Goed hoe je hebt gereageerd trouwens Zomer86. Aanpakken die lafaards :evil:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Raar telefoontje Nuon

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

http://corporate.nuon.com/nl/content.jsp

Continuon is ook weer Nuon NV dus weinig misleiding.

Deze "grappenmaker" had echter niets met een energiebedrijf van doen gezien zijn vraag naar het rekeningnummer en zijn reactie toen hij dit niet kreeg.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Raar telefoontje Nuon

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Kan alleen maar een ambtenaar geweest zijn ;-D

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Raar telefoontje Nuon

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Tja, duidelijk of niet. Je krijgt gewoon elektra via het net van Continuon en als een deur aan deur oplichter of telefoonfiguur beweert dat je het via Nuon blijft krijgen, dan staat ie gewoon te liegen.

Gesloten