LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koop ongedaan maken

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
sunas
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 okt 2005 19:33

koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door sunas »

Graag uw advies omtrent hetvolgende; Mijn zoon en schoondochter hebben bij een kringloop winkel een tafel en afwasmachine gekocht en betaald.
Helaas door omstandigheden moest de koop ongedaan worden gemaakt. Ik ben voor ze naar de betreffende winkel gegaan en een aanbod gedaan voor 10% van de waarde (bedrag was € 475.=) de koop ongedaan te laten maken. De kringloop winkel vroeg echter € 175.=, daar ben ik niet mee akkoord gegaan, ik bood aan om € 75.= te betalen, daar ging hij niet mee akkoord.
Heeft iemand een idee om dit op te lossen of weet iemand hoe dit precies in elkaar steekt.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door NAK »

Wat was de motivatie van de kringloop winkel om € 175.= te vragen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ook nler geldt het principe koop is koop. Dat betekent dat de kringloopwinkel de artikelen niet terug hoeft te nemen. Willen ze dat, dan kunnen zij de prijs bepalen. Zij hoeven niet, U moet blijknaar. U zult dus meer water bij de wijn moeten doen. Ik zou het midden proberen (125 dus) en als ze toehappen, meteen ja zeggen.
Laatst gewijzigd door gravedigger op 02 okt 2007 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door NAK »

Iets te veel gedronken gravedigger????? :lol:

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door elianne »

Toch maar afnemen en verkopen via Marktplaats?

sunas
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 okt 2005 19:33

Re: koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door sunas »

Na navraag bij diverse winkels blijken deze allemaal 30% te vragen, deze meneer vroeg 37% dus een beetje veel van het goede.
Heb na veel gepraat voo elkaar gekregen dat het bedrag € 80,= dat ingeleverd moest worden. Dus probleem opgelost, si toch wel veel geld maar ja is niet anders.

Bedankt voor jullie reacties. :wink:

Gesloten