LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gemiddeld verbruik 2 persoonshuishouden

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

gemiddeld verbruik 2 persoonshuishouden

Ongelezen bericht door IkWilbert »

Ik heb me aangemeld bij Elektran en kreeg een brief thuis waarin we nu staan genoteerd voor:

jaarverbruik elektriciteit 2307 KWh (hoog)
jaarverbruik gas 838 m3

Ik heb ze gebeld en gevraagd wat dit precies inhield... ze rade mij aan om gas te verhogen aangezien 838 erg laag was. Ik heb op hun aanraden dit aangepast naar 1500m3 aangezien dit volgens hen gemiddeld was voor 2 personen. Elektriciteit kon ik wel zo laten aangezien dit niet zo duur was.

Hoe zit het nu precies? Heb ik hier goed aangedaan om gas te verhogen en stroom zo te laten?

Verder gaven ze mij het advies om over 4 mnd. een tussentijdse opgaaf van het verbruik op te vragen. Aan de hand daarvan konden ze een goede schatting maken over het jaarverbruik.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: gemiddeld verbruik 2 persoonshuishouden

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Het is geen hele gekke tip van de agent die je hebt gesproken. Het geschatte verbruik voor gas was inderdaad wat laag. Ik verbruik zelf heel weinig gas en kom op 900 kuub gas per jaar voor 2 personen.

Er zijn op het internet ook verschillende mogelijkheden om je verbruik bij te houden. Ik zit zelf niet bij Nuon, maar gebruik wel www.nuonenergiebesparen.nl als een registratietooltje. Ik vind het erg makkelijk.

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: gemiddeld verbruik 2 persoonshuishouden

Ongelezen bericht door IkWilbert »

Missschien dat wat meer informatie makkelijk is...

betreft een tussenwoning uit 2001
zonnepanelen
zonneboiler
en warmte terugwin installatie.

We werken beiden fulltime

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: gemiddeld verbruik 2 persoonshuishouden

Ongelezen bericht door chat »

De geschiedenis van het verbruik van jou woning zou bekend moeten zijn, Bij de vorige bewoners, de energiebedrijf waar voorheen van betrokken werd, buren als deze een soortgelijke woning hebben met panelen en eventueel de netbeheerder.

2 personen die beide overdags niet aanwezig zijn is vaak al gunstig. de vraag is wat je verbruikt als jullie wel thuis zijn.
Dat is meestal het essentiele verschil van het verbruik.
Is dit vergelijkbaar met de vorige bewoners dan zal het weinig afwijken.

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: gemiddeld verbruik 2 persoonshuishouden

Ongelezen bericht door IkWilbert »

Bij de vorige bewoners was de vrouw hele dagen thuis ivm kind.

Wanneer we er niet zijn laten we niets aan, zit zelf in de ict maar zou bijvoorbeeld nooit de pc hele dagen aan laten staan. Ook omdat ik dat gewoonweg niet vertrouw ivm mogelijk brand enzo.

We gaan het gewoon in de gaten houden :)

Gesloten