LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat vinden jullie van FORMAT?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Pfffff

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Zelfstandigste,

Vertegenwoordiger uit de hoogte? Weet niet wie je gehad hebt maar zo ken ik ze niet. Vooral Rick is een heeeeeeeeeeeel enthousiast.

GWTE hmmmmm,

Grootheids Waanzin Ten gevolge van Eenzaamheid :wink:

Tja, fluisterprofielen..... houdt stof uit de kasten :shock:

MVG

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door pyotr »

Heeft Format ook diepere onderkasten (m.n. laden) voor als je een breder keukenblad wilt hebben? Je kunt natuurlijk een 70cm blad op een kast voor 60cm blad zetten, maar elk beetje opbergruimte is meegenomen :wink:

Op de woonbeurs zag ik trouwens bij Bulthaup en Valcucine onderkasten (plus werkblad natuurlijk) die aan de muur hingen i.p.v. op de vloer stonden met een plint. Vond ik heel fraai, ook al kost het je wat bergruimte doordat de kastjes minder hoog zijn.

Is dit iets wat elke fabrikant (Format bijv.) in principe kan leveren, of is het toch wel iets waar de kastjes specifiek voor moeten zijn ontworpen?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Pyotr,


Format heeft 4 standaardieptes wat onderkasten betreft: 33, 46, 56 en 71cm diep (ex frontdikte). Deze diepten zijn ook nog aanpasbaar naar wensen van de klant.

Format levert de zwevende onderkasten niet. Er zijn wel manieren om dit te maken, we hebben het al eerder gedaan.

Niet iedere leverancier zal dit maken. Misschien een tip, kijk ook eens naar het Italiaanse Composit. Het type Free is ook een mooie optie als het om zwevend design gaat.

MVG

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door pyotr »

Bedankt voor de informatie Maxx. Ik zal bij Euronorm eens vragen of er ook Format/Composit verkopers in de buurt van Groningen zijn.

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

@Maxx
Ik zie op jouw site de actie van -40% voor inbouwapparatuur van BSN. Ik dacht dat jij niet aan korting deed? Of is dit zo'n zelfde soort korting zoals die door de "foute" keukenzaken gehanteerd wordt: eerst erop, dan eraf. Je maakt mij niet wijs dat die 40% van de netto prijs afgaat. Zo wantrouwend ben ik intussen wel.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Bertha,

Wij geven doorlopend 40% op de bewuste merken. Iedere zaak geeft trouwens korting, wij verweven dat in een gespecificeerde offerte waarin de prijs de prijs is. Geen handjeklap. Geen opdrijven van prijslijsten. Alle prijzen staan erbij.

Ik neem aan dat je bruto bedoelt ipv netto? Of verwacht je 40% van mijn inkoopprijs? Jammer van dat wantrouwen, als je vaker op de website kijkt zul je zien dat alleen de maand verandert en die aanbieding al 1 jaar hetzelfde is.


Ach, je weet me blijkbaar te vinden, koffie staat klaar en ik heb ook een prullebak voor dat wantrouwen :wink:

MVG

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door Umwoning »

Beste Maxx,

je kunt het omschrijven hoe je wilt, maar 40% 'korting' geven op een brutoprijs is nog altijd niets anders dan 'korting verkopen'.

Ik vind het wel jammer dat iemand die beweert absoluut geen korting te verkopen dit soort reclame maakt.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Even een ervaring van mij met Maxx.

Mijn intake bij Maxx was erg open en fair. Maxx heeft uitzich zelf de banner van 40% bestempeld als eyecatcher. In het gesprek geeft hij aan dat het standaard is dat de netto prijs standaard in de calcullatie wordt opgenomen. Tenslotte weten veel mensen dit ook niet ( kijk naar de website van bv een siemens met de adviesprijzen) en komen mensen soms, ja echt waar, ook onvoorbereidt naar een keukenzaak zonder Radar even te hebben bekeken.

Tsja en de functie van een website is dat het ook enigzins aandacht moet trekken.( al blijft die 40% al een jaar lang hetzelfde behalve de maand dan).

Voor alle duidelijkheid het persoonlijke aspect is nog steeds het belangrijkst.
Ondanks de bedrijfsuitingen en marketing, waar sommige van gecharmeerd zijn of niet, heb je te maken met mensen die uiteindelijk het echte uithangbord zijn van het bedrijf en die onderscheidt maken.
Mijn beleving is dat ik te maken heb met iemand die passie heeft voor zijn vak en dit ook verstaat. Ervaring in de montage komt hierbij eveneens kijken. ( Iedereen heeft het over kwaliteit keukens enz. maar tenslotte staat de keuken bij een kwalitatief goede samenstelling en goede montage).

Wil nog wel even kwijt dat men tegenwoordig wel veel vanuit de stoel doet en hieruit conclussies gaat trekken. Zou zeggen trek de stoute schoenen aan en beleef het. En vetrouwen haal je niet af van een website maar meer in een persoonlijk onderhoud met advies.


Succes

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

:cry:
Laatst gewijzigd door Sjoerd15 op 07 nov 2007 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Umwoning,

Ik begrijp je standpunt maar door de standaardkorting kenbaar te maken, kunnen potentiele klanten vanuit de boekjes al een pakketje apparatuur samenstellen met een goed beeld wat de kosten hiervan zijn. Bespaart tijd voor ons en geeft de klant wat houvast voorafgaand aan een eventueel bezoek.

Dus, ja we geven korting op de folderprijzen zoels iedereen en NEE, het is geen handjeklap maar direct een goede prijs. We benoemen de percentages niet eens in de offerte, wie de prijs wil controleren moet de zakjapanner hanteren.

MVG

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Waar het mij om gaat is dat die korting van 40% dus niets bijzonder is. Iedereen geeft dik korting op de (bruto) adviesprijzen. Het wordt hier echter wel gehanteerd als lokkertje en er wordt bovendien gesuggereerd dat het gaat om een aanbieding die alleen in oktober geldig is en dat je er dus snel bij moet zijn. Maar de korting staat er al een jaar op. Schermen met kortingen lijkt me prima, maar geef dan wel echte kortingen. Dit is in wezen toch niets anders dan wat Bruijnzeel etc doet: je een brutoprijs voorschotelen en dan zeggen, na zogenaamd overleg met de baas, dat er 40% af kan. Zo lust ik er nog wel een paar.

Pfffff

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door scheuj »

Wij adverteren al jaren met :

60 % KORTING op garantie
70 % KORTING op kwaliteit montage !!!
Die Pfffff blijkt dus gewoon bij Mandemakers te werken!!! Nou,, daar moet ik een hele dikke PFFFFFFF van laten

Pfffff

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door maxx »

Waar het mij om gaat is dat die korting van 40% dus niets bijzonder is. Iedereen geeft dik korting op de (bruto) adviesprijzen. Het wordt hier echter wel gehanteerd als lokkertje en er wordt bovendien gesuggereerd dat het gaat om een aanbieding die alleen in oktober geldig is en dat je er dus snel bij moet zijn. Maar de korting staat er al een jaar op. Schermen met kortingen lijkt me prima, maar geef dan wel echte kortingen. Dit is in wezen toch niets anders dan wat Bruijnzeel etc doet: je een brutoprijs voorschotelen en dan zeggen, na zogenaamd overleg met de baas, dat er 40% af kan. Zo lust ik er nog wel een paar.
Beste Bertha,

Mensen die hier zijn geweest weten wel beter. Offerte blijft geldig ook na het einde van de maand. Wat Klantadam al zei is het een eyecatcher maar wel 1 die overeind blijft in de offerte. Wil een klant mij controleren? Be my guest en ga lekker zitten met het verkoopboek. Opgewerkte prijslijsten? Nee, want diezelfde boeken staan bij iedere Formatdealer.

40% van de apparatuur is makkelijk te berekenen. Daar komt bij dat sommige klanten hier, door aanpassingen in het keukenplan, soms 2,3 of 4 offertes naast elkaar kunnen leggen. Omdat er geen gegoochel is met prijzen kan een onderdeel uit een offerte zonder problemen worden uitgewisseld met een onderdeel uit de andere offerte.


Niets anders dan Bruynzeel doet? Wij noemen een prijs en dat is de prijs. Niet 50% korting op een opgeblazen prijs. ECHTE korting is anders dan gebakken lucht. Wij kunnen er ook niets aan doen dat de prijzen in de folders nergens meer over gaan. Het wordt tijd dat die eens worden aangepast.

Schermen met korting doe je alleen als je die korting niet geeft. Ach, lees het hoe je wilt, koffie staat nog steeds klaar en voor het wantrouwen zal ik een EXTRA grote prullenbak neerzetten :lol:

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door WARNING! »

Wat Maxx zegt is helaas niet waar. Maxx krijgt zelf bij leveranciers zoals Bosch of Siemens tussen de 45% en 50% korting op de bruto adviesprijs. Als hij de apparaten dus aanbied met 40% korting dan zou hij de apparaten met zeer weinig marge aanbieden (minder dan tien procent) en dat in commercieel gezien niet slim. Deze korting zal dus weer worden gecompenseerd op de meubelen en het werkblad. Daar zal hij dus geen of weinig korting kunnen geven. Apparaten met 40% korting aanbieden is alléén via internet haalbaar, tenzij het restpartijen zijn.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Warning,

Nee, geen restpartijen en ja wel haalbaar. Weinig korting op meubelen en werkbladen zeg je, maar verklaar dan even hoe wij iedere keer concurrerende offertes afleveren. Niet echt logisch of zijn al die anderen dan altijd duurder.

Iedereen krijgt hier dezelfde percentages. Dat resulteert tot een prijs onder de streep. Gaat dit over het budget? Dan gaan we kijken waar de aanpassingen mogelijk zijn. Door iedereen hetzelfde te geven krijg je nooit scheve gezichten.

Jij noemt het niet slim, ons bedrijf is gezond en we hebben het druk hoewel we anderen horen klagen. Slim is blijkbaar een relatief begrip.

MVG

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Als iemand bij ons in de winkel komt, en die wil enkel Siemens of Bosch apparaten dan krijgt ie ook 40% korting op de adviesprijzen.
(Dus echt ZONDER aanschaf van meubelen of werkbladen)

Wat de inkoop is gaat een consument geen reet aan, maar ik verdien liever 50 euro aan een losse verkoop dan niets te verkopen en ook niets te verdienen. Gelukkig heb ik het voordeel dat de overheadkosten enorm laag zijn (kleine winkel, geen personeel).

Dus om nu direct te stellen dat wat maxx zegt niet waar is is wel kort door de bocht......het zou kunnen........

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Laatst gewijzigd door KlantAdam op 13 okt 2007 09:49, 3 keer totaal gewijzigd.

Gesloten