LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge kastenwand in wand inbouwen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Hoge kastenwand in wand inbouwen?

Ongelezen bericht door twijfel »

Graag jullie mening.....is het mooier of juist niet om een hoge kastenwand, met div. apparatuur, van 2.40 breed en ong 220 hoog in een wandje van 2.64 breed en 265 hoog "vlak"in te bouwen? Is dit nu ruimtelijker of juist niet, uiteindelijk komt de wand wel 60 cm naar voren, maar de keuken komt misschien visueel minder als een blok op je af. Hoor het graag :)

Scara

Re: Hoge kastenwand in wand inbouwen?

Ongelezen bericht door Scara »

Mooie arkus er om heen in contrast kleur, prima.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Hoge kastenwand in wand inbouwen?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

:cry:
Laatst gewijzigd door Sjoerd15 op 07 nov 2007 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Hoge kastenwand in wand inbouwen?

Ongelezen bericht door twijfel »

Bedankt voor zover!

Scara, misschien niet erg slim, maar ik heb geen idee wat een arkus is, wil je misschien even uitleggen wat het is?

Overigens is de keuken een Systemat greeploos wit hoogglans. In het onwerp, waarbij de kastenwand dus niet is ingebouwd, wordt deze aan de zij- en bovenkanten afgewerkt met stollen van 5 cm. Zou ik deze dan laten zitten, en de resterende 6/7 cm aan weerszijde stucen of is het dan mooier om de stollen weg te laten?

Het ontwerp is als volgt:
Het is een U-vormige woning, dus wk over volle breedte, dan tussenstuk met hal dan keuken weer over volle breedte, half gesloten door muur(264) van de hal. De maat van de keuken is 5.80 x 4.18 Opstelling: hoge kastenwand voor of dus "in"het wandje tegen de hal, daarvoor een schiereiland van 270 x 120 In de ruime die ernaast overblijft komt een grote eettafel. Wanneer ik de kastenwand niet inbouw dan kom je dus de keuken binnen en kijk je links direct tegen de zijkant/stol van de kastenwand aan, bij inbouwen zou dat dan dus wand worden. Ik hoop dat het een kein beetje duidelijk is.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Hoge kastenwand in wand inbouwen?

Ongelezen bericht door nico_s »

twijfel,

Wij moesten een soortgelijke keuze maken voor onze nieuwe keuken. Onze afweging:
- Een wand maken (tot aan het plafond), zodat de hoge kasten "in" de muur vallen is van de voorzijde, als je naar de kasten kijkt, mooi. Het nadeel is dat je een wand moet maken die de keuken optisch geslotener maakt. Zou je hier wel voor kiezen, laat dan de stol vervallen.
- Een stollenwand rondom de hoge kasten is minder bewerkelijk om te (laten) maken en optisch ruimtelijker. Als je de stol kiest in een andere kleur dan het keukenfront kan het een zeer mooi plaatje worden. Kijk eens op de site van Siematic (Design puur; SL 707) voor een voorbeeld.

Gesloten