LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BMS.Purmerend

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

:roll: :wink:

AFS Purmerend
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:42

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door AFS Purmerend »

Ik heb een internethandel in motoraccessoires, waarbij ik dagelijks pakketten ontvang en verstuur. Vrijwel alle pakketdiensten komen bij ons langs met zndingen, en GLS is zeker niet de slechtste. Zeker in de vakantieperiode is de betrouwbaarheid ver te zoeken.
Van verschillende chauffeurs en anderen hoor ik dat er in die periode gemiddeld 4 keer zo veel klachten en vermissingen zijn.....

DHL heeft het zelfs meerdere malen gepresteerd om complete palletzendingen met motorbanden kwijt te raken, en zelfs enkele malen palletzendingen bij mij thuis voor de deur neer te zetten als er niemand thuis was. We praten dan al snel over zendingen van duizenden Euro's die onbewaakt aan de openbare weg staan waar iedereen bij kan....

Echter, de meeste zendingen gaan goed (bij alle transporteurs), en fouten maken we allemaal. Als je een 100% perfecte service van een bedrijf verwacht kom je vrijwel altijd bedrogen uit. Dit bestaat namelijk niet..... Iedereen maakt vroeg of laat wel eens een fout.

Wij Nederlanders zijn nu eenmaal gek op klagen. Gaat het 99 van de 100 keer goed, dan vergeten we dat snel. Gaat het een keer fout dan is het huis (en Internet) te klein..... Ook internationaal staan wij bekend als zeurpieten :lol:

BMS.Purmerend

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik heb een internethandel in motoraccessoires, waarbij ik dagelijks pakketten ontvang en verstuur. Vrijwel alle pakketdiensten komen bij ons langs met zndingen, en GLS is zeker niet de slechtste. Zeker in de vakantieperiode is de betrouwbaarheid ver te zoeken.
Wat is het nu collega, Is GLS nu goed of slecht

AFS Purmerend
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:42

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door AFS Purmerend »

Zoals ik al schreef zijn ze zeker niet de slechtste.... (maar ook niet de beste). En voor alle bezorgdiensten geldt (en dat heb ik inderdaad niet duidelijk geschreven) dat ze gedurende de vakantieperiodes veel onbetrouwbaarder bezorgen (te laat, vermissingen etc.....).

BMS.Purmerend

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

GLS komt bijna dagelijks en ik zie over het algemeen de zelfde man, ik heb echt nooit iets geks gehad, misschien komt het omdat ik altijd met de kerst een flesje wijn geef. Is geen chantage hoor maar de chauffeur rijd nog wel even om of wat later langs als ik om welke reden dan ook de deur dicht heb.
Dus echt ik heb geen problemen. Ook met de DPD niet ook niet met NNT, en nog een paar.
Indien de beuren ook niet thuis (Baanste-Oost industriegebied) leggen hun het bij mij neer, wel verlang ik dat bij de niet aanwezige een briefje in de bus gaat dat het pakketje bij mij legt.

paulus10
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2007 11:58

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door paulus10 »

Dat reacties op zendingen die misgaan bij GLS nogal heftig zijn ligt volgens mij ook aan het feit dat bij 2 mislukte aanbiedingen het pakje bij het depot opgehaald moet worden. In mijn geval is dat maar liefst 114 km heen en weerom (Stein). Ik woon overigens in Brabant (6021)! Zonder track en trace is de kans dat de eerste aanbieding de mist ingaat vrij groot.

Bij andere pakketdiensten heb ik vaak wel een T&T nummer en kan ik van tevoren inschatten wanneer het pakje aan gaat komen en alvast iets regelen. Lijkt me wel een verbetering mogelijk. Ook het leveren aan Pakjegemak depots zou het leven voor de chauffeurs en ontvangers gemakkelijker maken.

Ik heb overigens weer een pakket in bestelling dat via GLS geleverd wordt. De eerste aanbieding is mislukt, de tweede gaat volgende week gebeuren. Ben benieuwd!

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Frans75 »

http://www.parcelpod.appliedstorageproducts.co.uk/

Is alleen niet zo handig voor grote formaten.

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door marietje1 »

Oke van mij dan ook nog een reactie,
Donderdag 14 februari heeft GLS bij mij geprobeerd een pakketje uit Duitsland af te leveren.
Helaas was ik niet thuis en lag er dus een briefje in mijn brievenbus waar dus dat telefoonnummer en internetsite op vemeld staan.
Heb voor vrijdag 15 februari een nieuwe bezorg afspraak gemaakt maar na een hele dag wachten geen pakketje ( er is de hele dag iemand thuis geweest). Om 18.00 uur gebeld met het 0900 nummer en daar konden ze niet zien wat de status van mijn pakket was.
Kreeg een telefoonnummer van het depot en dat heb ik dan maandag gebeld, kreeg een dame aan de telefoon die niet echt heel erg keurig was ( ben zelf medewerkster op een klantenservice dus weet hoe het hoort aan de telefoon) Zij kon mij vertellen dat het vrijdag door drukte niet bezorgt kon worden en dat het vandaag (maandag) in de route zat, helaas werk ik ook op maandag dus was weer niet thuis, heb gelijk een nieuwe afspraak gemaakt voor het bezorgen, en kon dan s' morgens een belletje wagen om te vragen hoe laat het pakket bij mij zou worden aangelverd, tijdstip zou tussen 14.00 en 17.00 uur liggen.
Ik mocht om 16.00 uur bellen asl het dan nog niet bezorgd was om een preciezer tijdstip gezegd kon worden.

Er werd verteld nadat er contact was geweest met de chauffeur ( wat bij elk telefoontje dat jij pleegd wordt gedaan volgens telefoniste) hij binnen enkele ogenblikken bij mij zou zijn, helaas anderhalf uur later kwam de chauffeur.
Heb aangegeven dat ik het een kwalijke zaak vond dat ik vrijdag een afspraak had en toen niks gekregen heb, kreeg ik doodleuk van de chauffeur te horen dat het pakketje pas maandag in zijn route was gezet dus wie moet je nog geloven.

Nee, voor mij volgende keer geen internet koop meer ik ga wel naar de winkel.

Marietje

brui2957
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2006 12:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door brui2957 »

GLS geeft pakket maar aan iedereen af

Wij zaten als bedrijf te wachten op een bestelling vanuit Duitsland.Op hun site stond vermeld dat hij zou worden uitgeleverd.Nou dit is gebeurt,alleen op een ander adres 7 km bij ons vandaan.

Ik heb Gls gebeld en mag toch wel zeggen dat daar zeer onvriendelijke personen aan de telefoon komen.
Ben ondertussen naar het adres gegaan waar het pakje zou moeten zijn,maar dat was net opgehaald door Gls courier.Vervolgens heb ik weer Gls gebeld en verzocht het pakketje dus meteen af televeren 7 km verderop.Wat denk je,dat kan niet en ik moet door het weekend dus 3 dagen langer wachten.Gewoon zot voor woorden.

Blijft vreemd dat het pakket door een ander kan worden aangenomen 7 kilometer verderop ,en we praten hier niet over een dossje met een lage waarde

Schade voor ons bedrijf vele euro,s omdat een fotoshoot waarvoor modellen besteld waren niet door kan gaan

jaro
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:27

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door jaro »

Valt mee dat c200k nog steeds niet gereageerd heeft met zijn onzinnige opmerkingen. Is zeker ontslagen bij het zogenaamde transportbedrijf waar hij werkte :roll:

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

@Jaro,

nee hoor, ik ben er nog. Heb alleen de meldfunctie aanstaan. Ik zie dit topic net toevallig staan bij het stuk van de SP over het rekeningrijden.

Mijn transportbedrijf is nog steeds mijn transportbedrijf. En ja, GLS is nog steeds een klant van mij.

Voorts reageer ik uitsluitend op pertinente onzin. Dus op reacties van mensen die bepaalde regels toeschrijven aan GLS die er niet zijn.
Verder zie ik zaken voorbij komen wat ik inderdaad veel vaker hoor en waar de klagers ook een gelijk in hebben. Zo doel ik op de dame hierboven die haar zending helemaal op moest halen in Stein. Tja, een trieste zaak, maar helaas de gang van zaken bij GLS waar de afzender ook weet van heeft!
En ja, daar is de afzender weer. Hij weet welke dienst hij afneemt bij GLS, dat dat niet is wat de geadresseerde wil is niet het probleem van GLS. Ook het onderweg bellen/laten bellen van chauffeurs is niet te doen. Probeert U dit werk maar eens uit te voeren. Het is echt zwaar werk.

Tja, in het geval van brui is er duidelijk sprake van ee n foutieve handeling van de chauffeur. Niet goed te praten, maar maakt U nooit fouten?!
Ook is het jammer dat er nu een medewerker is geweest bij GLS die wel snel een oplossing opstarte en dat dat nu juist weer verkeerd uitpakt. Mijn ervaring is dus dat klanten het zelfs verdommen, als de chauffeur een fout heeft gemaakt, een foutief bezorgde zending op te halen bij 2 adressen verderop.
Tja, dat maakt het moeilijk om iets goed te doen nadat een chauffeur iets fout heeft gedaan.

jaro
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:27

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door jaro »

@C200K,

Je bent er dus nog, wat me nu opvalt is je manier van reageren. Dit komt veel beter over dan de manier waarop je dit enkele maanden geleden deed.
Toen zorgde je ervoor dat veel mensen antipathie tegen je kregen, wat ook niet zo verwonderlijk was. Ik zelf was ook 1 van die mensen die zich er behoorlijk aan ergerde (keek toe vanaf de zijlijn), vandaar ook mijn 1e reactie dat je er waarschijnlijk niet meer was. Wat GLS betreft, ik heb er (tot nu toe) nooit problemen mee gehad. Natuurlijk gebeuren er dingen die niet kloppen. Zoals je al aangeeft, chauffeurs zijn ook maar mensen en mensen maken fouten. Dat moet ook kunnen, ik kan me wel voorstellen dat wanneer de fout gemaakt wordt de ontvanger niet blij is. Het is inderdaad jammer dat GLS geen track&trace heeft, dit vind ik ook een ernstige tekortkoming. In verhouding tot de vele pakketten die er dagelijks bezorgd worden zal het niet goed of niet afleveren wel meevallen. Toevallig is er iemand een topic over GLS begonnen maar je maakt mij niet wijs dat het bij de overige pakketdiensten nooit fout gaat. Het zijn ook maar een paar mensen die in dit forum negatief gereageerd hebben en via de media zijn er geen berichten naar buiten gekomen dat er bepaalde procedures tegen GLS gestart zijn of worden.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

@Jaro,

ik reageer steeds hetzelfde als ik dezelfde belachelijke aantijgingen zou zien.

Ook in andere antwoorden leg ik de fout bij GLS als GLS ook daadwerkelijk een fout heeft gemaakt.
Dat jou dat niet opvalt is aan jouw manier van lezen te wijten.

Verder zie ik nu ook geen achtelijke personen met domme opmerkingen over dat GLS een criminele organisatie zou zijn.

Dus..... mijn reactie hiervoor valt exact in dezelfde reacties als mijn anderen. Jij bent diegene die in dit geval begon met vreemde opmerkingen.
En ja, het zou vreemd zijn als ik door mijn eigen bedrijf zou worden ontslagen.

Voorts is GLS een goedkopere firma dan bijvoorbeeld TNT, daar besteed men ook meer geld aan de IT, ook andere distributeurs hebben een rechtstreekse communicatie dmv sateliet met de wagens. GLS heeft dat niet, daardoor kunnen ze prijzen laag houden.

jaro
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:27

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door jaro »

@C200K,

Het ging mij er vooral om de manier waarop je sommige mensen benaderde/beantwoordde en niet om je antwoorden over GLS.

Omdat er 1 persoon is geweest die GLS een criminele organisatie heeft genoemd kun je niet iedere negatieve reageerder als achterlijke persoon betitelen.
Volgens mij mag iedereen zijn mening geven op het forum en als iets behoorlijk fout gegaan is dan kan ik me het goed voor stellen dat het er soms best wel heftig uitkomt.
Mede door jou reacties krijg ik meer het idee dat je een werknemer bent van GLS dan dat je een transportbedrijf hebt.

brui2957
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2006 12:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door brui2957 »

Tot op heden nog steeds niet mijn pakketje ontvangen,Ik heb geen goed woord meer over voor dit ballen bedrijf.
Zelfs op mails reageren ze niet.Willen het zeker aansturen op een gerechtelijke procedure.
Laat maar komen,gaat een duur grapje worden voor dit waardeloze transportbedrijf.Wat een k.t service.
Ik laat voortaan mijn goederen wel alleen met Tnt komen,niet goedkoper maar zeker sneller en beter.Goederen uit China in 3 dagen aan de deur thuis.Ja lees goed,3 dagen.Een pakketje met Gls ruim een week vanuit Duitsland,en het pakketje is er nog niet eens.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

@Brui,

als U niet de opdrachtgever van deze zending bent heeft U helaas geen partij in GLS. Alleen de opdrachtgever (dus diegene die de rekening van GLS betaald) kan bij GLS klagen. Daarbij zijn vervolgschade's overigens volgens algemene voorwaarden uitgesloten.

U heeft qua kosten voorts gelijk, iets wat ik hier al vaker heb aangegeven. Er zijn betere oplossingen, die kosten alleen meer geld. Dat is nu juist het probleem. De meeste mensen vinden 5 euro nog te veel voor het verzenden van een pakket.

Maar..... heeft U inmiddels een pakketnummer. Dus een GLS-nummer. Als U dat wil (hoeft niet natuurlijk, is slechts een aanbod) kan ik het morgen voor U na kijken. Ik heb wel toegang tot de systemen.

@Jaro,

U mag zelf beslissen of ik bij GLS werk of een transportbedrijf heb wat oa voor GLS werkt. Het is uw beslissing om uw eigen gedachtegang te volgen. Mij zal/kan het echt niet uitmaken wat U denkt over mijn bezigheden.

tgilde
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2008 00:38

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door tgilde »

GLS (Wemeldinge) zou bij ons in december een via E bay aangekochte gitaar vanuit Engeland bezorgd hebben. Door ons is niets ontvangen. Het pakket zou wel bezorgd zijn.

Na veel uitzoek- en belwerk kwamen wij in bezit van de handtekeningenlijst met een VALSE handtekening!!! ( onze naam klopte niet eens)Die hadden wij nooit mogen krijgen volgens het kantoor...waarom niet? welk doel dient de handtekening dan. Wij hebben kopieen van onze id-papieren gezonden aan het kantoor en ze zouden het uitzoeken

Men erkende dat de zaak niet ok was. Maaarrrr...alleen de verzender kan een claim indienen....deze heeft echter zijn plicht gedaan nl de gitaar verzonden, heeft zijn 200 euro reeds gehad en heeft er verer geen baat bij. Wij , of beter gezegd onze zoon die hard gespaard had voor de gitaar zijn dus gedupeerd . Blijft echter de zaak dat dit wel VALSHEID IN GESCHRIFTE IS, want van wie is die zgn handtekening???

Ze steken bij GLS de kop in het zand en doen geen intern onderzoek. Wellicht dat het na onze aangifte bij de politie WEL zal lukken?? Een zeer zeer onfatsoenlijke organisatie..ik heb er geen woorden voor...

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

Inderdaad,

de aangifte doen van verduistering bij politie is nu de enige stap die U kan zetten. Helaas zal de politie hier weer niets mee kunnen (spreek uit ervaring met een eerdere valse zaak).

Het is inderdaad ernstig spijtig dat de afzender niets meer voor U wil doen. Voor GLS bent en blijft U helaas geen partij. Ook de aangifte bij de politie zal daar helaas niets voor U aan veranderen.

Ik kan U aanraden om de verzender te verzoeken een document op te stellen waarin hij aangeeft alle rechten die hij als verzender bij GLS heeft op U over te dragen. Ik weet niet of dit juridisch stand zal houden, maar U kan het proberen.

De enige manier voor U om dus nu nog iets voor elkaar te krijgen zijn rechtelijke stappen. Die zullen alleen veel duurder zijn dan de gitaar.

Voorts is een fout handschrift/valse handtekening nooit te controlen. Vanwege:
A. De bezorger zal nooit om legitimatie vragen.
B. Hierdoor kan dus zelfs de feitelijke bewoner die Pieterse heet tekenen met De Vries en een handtekening verzinnen.

Helaas is dit een probleem wat pas zal worden opgelost als iedereen aan de deur legitimatie zal (moeten) tonen. Helaas doet geen enkele vervoerder dit nu en zie ik ook wel wat obstakels om dit voor elkaar te krijgen.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

't Is toch jammer.

Is er hier iemand met een probleem met GLS (brui) probeer ik deze persoon te helpen. Laat hij helemaal niets meer van zich horen.

En maar zeuren op GLS, maar hulp wordt gewoon afgeslagen.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Frans75 »

Helaas is dit een probleem wat pas zal worden opgelost als iedereen aan de deur legitimatie zal (moeten) tonen. Helaas doet geen enkele vervoerder dit nu en zie ik ook wel wat obstakels om dit voor elkaar te krijgen.
Wat let de chauffeur om bij twijfel hierom te vragen?

Gesloten