LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vliegen met ryan air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
karinderover
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 nov 2007 16:57

vliegen met ryan air

Ongelezen bericht door karinderover »

Deze zomer vliegen we vanaf maastricht naar gerona met ryan air, je mag maar 15 kg bagage meenemen, maar ik kom er niet goed achter hoeveel je aan handbagage mee mag nemen.
Er staat dat je totaal 10 kg. mag meeenemen, maar is dat bovenop de 15 kg?, telefoontje bracht niet het bevredigende antwoord.
Wie heeft er ervaring mee?

Limbu
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 sep 2007 22:31

Re: vliegen met ryan air

Ongelezen bericht door Limbu »

Beste Karinderover,

Bij Ryanair mag je 15 kg per persoon aan bagage (koffer/tas) meenemen. Je moet bij de boeking aangegeven hoeveel stuks bagage je mee wilt nemen.
Verder mag je 1 stuk handbagage per persoon meenemen, deze mag niet meer dan 10 kg wegen en niet groter zijn dan 55cm x 40cm x 20cm. De 10 kg is dus nogeens bovenop de 15 kg.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. :)

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: vliegen met ryan air

Ongelezen bericht door MLF »

Ik vraag me af waarom ryan air zich niet aan de wettelijke regels houdt.

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: vliegen met ryan air

Ongelezen bericht door diepezucht »

Welke wettelijke regels? Voor zover ik weet is iedere luchtvaartmaatschappij vrij z'n eigen baggageregels op te stellen.

Tot op zekere hoogte dan.

Limbu
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 sep 2007 22:31

Re: vliegen met ryan air

Ongelezen bericht door Limbu »

Er zijn inderdaad geen vaste regels waaraan iedereen zich moet houden.
Kijk maar als je naar de USA vliegt (zijn ook andere bagage regels, 2 pieces).
Ik heb met DBA gevlogen waar je zelfs 60 kg bagage mee mocht nemen :!:
Het is gewoon goed nakijken hoeveel bagage je mee mag nemen. Dit kun je altijd navragen bij de luchtvaartmaatschappij.

karinderover
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 nov 2007 16:57

Re: vliegen met ryan air

Ongelezen bericht door karinderover »

Fijn dat ik weet hoeveel kg bagage in totaal ik mag meenemen, ik vind het wel jammer dat je op die kleine dingetjes moet lettten.
Bijv, met het boeken moest je aangeven of dat je met prioriteit wilt instappen ja of nee, wij hadden nee aangevinkt, later moest er wat gecorriceerd worden, toen heeft hij alles automatisch op prioriteit met in stappen gezet, voor 6 personen toch weer een extra kostenpost.
En wat betekent het nou? of dat ik als eerste in mag stappen?
We zien het wel , het blijft dan nog steeds de goedkoopste om mee naar spanje te vliegen. karin

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: vliegen met ryan air

Ongelezen bericht door sprookje »

het zou gemakkelijk zijn als er een algemeen regelement zou komen die voor alle hetzelfde zouden zijn.
Wel eens zo makkelijk voor de reiziger!

Dianek
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2007 20:01

Re: vliegen met ryan air

Ongelezen bericht door Dianek »

bij ryanair mag je dan inderdaad samen met alle anderen die 3 euro extra voor priority betalen (dat is in ieder geval het tarief naar stansted in Engeland) als eerste instappen. Je staat dan in de rij. Meeste mensen betalen dit niet, dus het zijn er over het algemeen niet zoveel. maar goed ik weet dus niet hoe dat naar Spanje werkt, maar naar Engeland gaat het in ieder geval op bovenstaande manier.

Limbu
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 sep 2007 22:31

Re: vliegen met ryan air

Ongelezen bericht door Limbu »

Priority check-in is overal hetzelfde bij Ryanair.
De passagiers die priority check-in hebben mogen als eerste instappen in het vliegtuig.

Tely
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2004 11:11

Re: vliegen met ryan air

Ongelezen bericht door Tely »

En dat kan handig zijn omdat je geen stoelnummers krijgt. Je kunt gaan zitten waar je wilt.
Zelf heb ik het niet gedaan; het zijn toch vaak maar korte vluchtjes.

Gesloten