LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergelijking prijzen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Lotje12
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 15:49

Vergelijking prijzen

Ongelezen bericht door Lotje12 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de prijzen van inbouwapparatuur. We hebben drie weken geleden een offerte laten maken voor een nieuwe keuken. Uiteindelijk bleek dat de apparatuur (incl. kraan en spoelbak) 10.000 euro zou kosten. Het gaat daarbij om een inductiekookplaat, afzuigkap, oven, vaatwasser en koelkast. Nu heb ik de prijzen op internet opgezocht en kwam via de sites van 'kieskeurig' en 'vergelijk' voor dezelfde apparatuur op een bedrag van 5.800 euro excl. de kraan en de spoelbak (deze twee kan ik niet opzoeken omdat ik het merk en de uitvoering niet weet). Daar waar van .. tot prijzen stonden, heb ik telkens het hoogste bedrag genomen. Is dit normaal?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vergelijking prijzen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ze hebben blijkbaar de 'bruto prijzen' uit de apparaten-boekjes op de offerte genomen. Dan kunnen ze net doen alsof ze veel korting weggeven. Heb je ook boekjes gekregen van de merken apparatuur die je hebt gekozen? De prijzen die daarin staan zijn zo ongeveer twee keer zo hoog als de prijzen via internet.

Het is wel een indicatie dat je waarschijnlijk ook van de keuken zelf (kastjes etc.) en het blad nog ongeveer de helft af zou kunnen onderhandelen. Maar waarschijnlijk zouden veel mensen dat niet doen, zodat ze een fikse winst maken. En ook als je dan denkt goed te hebben onderdandeld en 1/3 van de prijs af hebt gekregen, dan betaal je nog steeds 1/3 te veel!

Dus, of je gaat flink onderhandelen, of je gaat naar een keukenwinkel die wel met normale prijzeen werkt.

Pfffff

Re: Vergelijking prijzen

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 14 nov 2007 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Vergelijking prijzen

Ongelezen bericht door weegschaal »

Pfffff,
Verblijd ons met je kennis..! 8)

Lotje12
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 15:49

Re: Vergelijking prijzen

Ongelezen bericht door Lotje12 »

Ze hebben blijkbaar de 'bruto prijzen' uit de apparaten-boekjes op de offerte genomen. Dan kunnen ze net doen alsof ze veel korting weggeven.
Ik heb nog niet eens korting gekregen! :?

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Vergelijking prijzen

Ongelezen bericht door weegschaal »

Ik heb dit in een ander topic ook gevraagd..ik wil niet uitgeknepen worden door een keukentoko maar ik wil ze ook geen pijn doen..het moet wel leuk blijven..;)

--knip--
Wat is netjes om te doen, cataloguswaarde aanhouden van 50%, 60%, 65%, 70% ?
Ik zie bijv. een Siemens combi magnetron Siemens HB84K550 met catalogusprijs 1649 EUR voor:
825 EUR op merkkeukens.nl =50% van de cataloguswaarde
841 EUR op keukenloods = 51 % van de cataloguswaarde
1095 EUR in een gemiddelde offerte = 66,4% van de cataloguswaarde

Geen idee...
Alvast bedankt

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Vergelijking prijzen

Ongelezen bericht door Eek »

35% korting over de bruto advies prijs lijkt mij zeer redelijk van beide kanten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vergelijking prijzen

Ongelezen bericht door kweenie »

Vertel, pfff, hoe werkt het dan...

Wat zou je als consument anders moeten denken? Als de apparatuur in de offerte meer dan de helft duurder is dan elders, dan vind ik dat wel heel veel meer. Dan ga ik er vanuit dat ze daar nog een flink stuk vanaf halen. En dat hoeft natuurlijk niet tot de prijzen die je elders betaalt, maar het mag er wel enigszins in de buurt liggen,

Nu heb je het idee dat de keukenwinkel gewoon voor de offerte de hoogste prijzen kiest die er te vinden zijn, opdat daar een grote korting op gegeven kan worden. Dan voel ik mij bij voorbaat al genaaid.

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Vergelijking prijzen

Ongelezen bericht door weegschaal »

Jammer dat puffffffer niet meer reageert....was wel benieuwd naar z'n antwoord...

Gesloten