LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laptop van Packard Bell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Caramba
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2007 15:32

laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door Caramba »

Ik heb vorig jaar april een laptop gekocht bij Dixons met verzekering, afgelopen mei ging hij defect, werd opgestuurd, was ik hem 7 weken kwijt, moederbord vervangen, reparatiekosten € 549,-, 1 1/2 maand later weer kapot, 2 maanden moeten wachten, moederbord weer vervangen + beeldscherm + harde schijf, kosten € 350,-, heb hem 10 min. in huis gehad had ik balken op het beeldscherm, weer naar Dixons teruggebracht, nou wacht ik al weer 1 maand erop. Er is nog meer uitgegeven aan reparatiekosten dan dat de laptop heeft gekost. Ze vertikken het om me een nieuwe te geven. Kan ik hier niks tegen doen?
Dit is toch niet normaal meer, ik koop dus nooit meer wat bij Dixons.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door BBCS »

Gratis reparatie of vervanging is niet meer aan de orde, omdat de garantieperiode voorbij is.

Maar je hoeft niet voor alle kosten op te draaien. Hiervoor zijn er wettelijke bepalingen.
Dus je hoefe maar 15/36 deel van de prijs zelf te betalen.
Je hebt daarnaast ook 3 maanden garantie op de reparatie, dus als er dan na 1½ maand het probleem zich weer voordoet en de dezelfde onderdelen zijn kapot, dan heb je recht op gratis reparatie.

Caramba
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2007 15:32

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door Caramba »

ja dat klopt, maar ik heb voor 3 jaar garantie gepakt, heb hiervoor ook betaald, maar mij gaat het erom, hoe ze je behandelen, steeds weer héle lang reparatietijd, ik heb vanaf mei al eigenlijk geen fatsoenlijke laptop meer, en steeds maar weer zelf bellen, hun bellen niet. Dan zeg ik, als het zo vlug achterelkaar voorkomt, zoek dan een nieuwe uit. Ik weet ook dat die mensen van Dixons in de zaak er niks aan kunnen doen, maar toch !!!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door BBCS »

Als jij een garantieuitbreiding genomen hebt voor 3 jaar garantie en het betreft hier geen eigen schade, dan dienen de reparaties gewoon gratis uitgevoerd te worden.

Let wel op:

Als je een nieuwe computer zou krijgen, betaal dan wel voor het vruchtgebruik.
Dan vangen de garantieperiode en de overige periodes opnieuw aan, ander niet.

Mijn visie is dat de reparaties kosteloos onder garantie uitgevoerd dienen te worden.
Ze vertikken het om me een nieuwe te geven. Kan ik hier niks tegen doen?
De winkelier/fabrikant moet maximaal 3 keer in de gelegenheid worden gesteld om het probleem op te lossen.

Over de lange reparatietermijnen:
Dit is te wijten aan de enorme krapte van onderdelen op de markt. Als het goed is, zijn deze problemen voor het grootste deel nu opgelost.

Caramba
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2007 15:32

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door Caramba »

en als hij nou dus weer kapot maakt, heb ik dan recht op een nieuwe? Er wordt maar steeds hetzelfde hersteld, 2x moederbord, en nou zou ik 2e keer een beeldscherm krijgen. Kan ik hierop staan dat ik dan een nieuwe krijg? En weet je wat ik dan het ergste vind, staat op het formulier wat je dan weer krijgt toegestuurd, TEST OK, ja daaaag dus echt niet.

Peter4871
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jul 2006 12:46

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door Peter4871 »

je kan het wel vergeten,

Die sturen ze hem zo weer op hoor.
we hebben het hier over de dixons,
Ik ben tot 2 keer toe mijn laptop daar kwijt geweest,
Totaal bijna 3 maand zonder gezeten,
Maar nu doet hij het ook weer,

Ik had een telefoonnummer om te bellen,
Die heb ik zo vaak gebeld dat ze zelfs in het filiaal waar ik kwam op de donder kregen, omdat ze niet wiste hoe ik aan dat telnummer kwam :D
Was een intern nummer, maar die sukkels hadden hem mij zelf gestuurt,

Maar in iedergeval ze sturen hem gewoon weer op, kans is groot dat ze tegen je gezegt hebben we maken er een spoetje van,
zijden ze ook tegen mij, maar de 2de keer dus met spoetje was ik hem langer kwijt dan de eerste keer

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik snap niet dat je wel een verzekering hebt, maar na 13 maanden toch 550 euro mag aftikken. Verzwijg je soms dat dit te wijten was aan verkeerd gebruik? Want ik mag aannemen dat die verzekering een soort verlengde garantieperiode is van 2 jaar ofzo? Waarom dan toch betalen?

Caramba
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2007 15:32

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door Caramba »

dan heb je me verkeerd begrepen, of ik heb het verkeerd vermeld, ik heb helemaal niks betaald aan reparatiekosten, daar heb ik dan die verzekering voor en die kostte me 155,- euro. Ik bedoelde de reparatiekosten lopen op tot € 900,- euro en daar heb ik NIKS voor betaald. Was ik ook niet van plan.
Maar ik heb net goed bericht gekregen van Dixons, ik mag een nieuwe laptop gaan uitzoeken, de verzekering heeft dit doorgegeven.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door jor »

Dat is in ieder geval goed nieuws, hoop dat die beter is.

Jor.

Caramba
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2007 15:32

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door Caramba »

ja dat is zeker goed nieuws ik pak in ieder geval geen packard bell meer, dat weet ik dus zeker.
Ik weet nog niet welke maar als iemand me kan adviseren, heel graag

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door jor »

Kijk hier eens, Er staat zat info in.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=54494


Succes Jor.

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik het goed begrijp is het volgende aan de gang.
  • 1e keer duurde het herstel 7 weken. Het moederboard is toen vervangen.
  • 2e keer duurde het herstel 8 weken. Het moederboard, monitor en harde schrijf zijn toen vervangen.
  • De winkelier wil het product niet in zijn geheel vervangen.
  • Je hebt een verzekering van 3 jaar afgesloten. Ik heb begrepen dat dit inhoud dat het product ook hersteld wordt bij eigen schuld.
Omdat je een verzekering hebt afgesloten zijn er twee mogelijkheiden. 1. het product is defect geraakt door eigen schuld. In dat geval bied de wet geen bescherming, anders dan de verzekeringsvoorwaarden. 2. Het product is ondeugdelijk (geen eigen schuld). Ik ga in op het laatste geval.

Wettelijk gezien heeft de koper het recht om te kiezen tussen herstel of vervanging bij non-conformiteit (als het ondeugdelijk is), tenzij vervanging niet redelijk is omdat het defect vervanging niet rechtvaardigt. De winkelier moet dit binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast uitvoeren. Het is dus niet zo dat je vervanging pas kunt eisen na de derde poging.

Je kunt onder de koop uit na de derde poging (soms eerder) om tot een deugdelijk product te komen of als de winkelier het product niet binnen een redelijke periode en zonder ernstige overlast is hersteld / vervangen.

Om er achter te komen wat een redelijke periode is kun je navragen bij andere winkels hoelang herstel / vervanging normaal duurt voor dit product. Over het algemeen zal dit zes weken zijn, je hoeft zeker geen drie maanden te wachten.

Je kunt de manager van de winkel het beste je keuze per brief duidelijk maken. Geef dan ook aan dat je er met de medewerkers van de winkel niet uitkomt.

U kunt overwegen om een rechtzaak te voeren tegen de winkel, maar houd er wel rekening mee dat dit u minimaal 500 a 1000 euro zal kosten.

Bij consuwijzer vind u meer informatie.
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=540

wetsartikel over herstel of vervanging
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

wetsartikel over ontbinding
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door jor »

Beetje mosterd na de maaltijd.
Geplaatst op 22 Nov 2007 15:34 door Caramba


--------------------------------------------------------------------------------

dan heb je me verkeerd begrepen, of ik heb het verkeerd vermeld, ik heb helemaal niks betaald aan reparatiekosten, daar heb ik dan die verzekering voor en die kostte me 155,- euro. Ik bedoelde de reparatiekosten lopen op tot € 900,- euro en daar heb ik NIKS voor betaald. Was ik ook niet van plan.
Maar ik heb net goed bericht gekregen van Dixons, ik mag een nieuwe laptop gaan uitzoeken, de verzekering heeft dit doorgegeven.
Het probleem van topicstarter is al opgelost. :wink:

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor een volgende keer dan maar? Een geinformeerd mens telt voor twee.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door jor »

Tuurlijk, Is altijd goed deze info.

Jor.

Caramba
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2007 15:32

Re: laptop van Packard Bell

Ongelezen bericht door Caramba »

dank jullie voor de reactie's, en nog bedankt voor de info, Alfatrion.
En zeker een geïnformeerd mens telt voor twee.
Op naar Dixons, eindelijk.

Gesloten