LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slijtvastheid en duurzaamheid 2 zijdig vs 4 zijdig afgerond

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

slijtvastheid en duurzaamheid 2 zijdig vs 4 zijdig afgerond

Ongelezen bericht door weegschaal »

Keukenkenners,

Ik ben benieuwd over het volgende:

Voor de gemiddelde keukenkoper dient er vaak een keuze gemaakt te worden tussen een 2 zijdig afgerond foliefront met "ABS" stootlijsten aan de boven en de onderkant of een 4 zijdig afgerond foliefront.

Zoals ik het heb begrepen, zijn de 2 zijdig afgeronde fronten goedkoper om te maken. Door de stootlijst is het vaak kwetsbare boven- en onderstedeel beschermt tegen een stootje, kindervingers die vaak de randjes pakken etc.

Ik heb andere mensen horen zeggen dat dit wel klopt maar dat deze stootlijsten vaak eerder loslasten dan wanneer je een 4 zijdig afgeronde foliedeur neemt (zonder deze stootlijsten)

Wat is jullie mening omtrent 2-zijdig afgerond met abs stootlijst en 4 zijdig afgerond wanneer het gaat om slijtage tegen te gaan en duurzaamheid (hier versta ik dan maar onder..het eerder loslaten, verkleuren etc)

Alvast bedankt

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: slijtvastheid en duurzaamheid 2 zijdig vs 4 zijdig afgerond

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dit ligt puur aan de afwerking van de fronten (fabrikage-kwaliteit) en de gebruikte materialen.

Normale wijze zijn de 2-zijdig geronde deuren van een dikkere kwaliteit folie/melamine/hpl als de 4-zijdig geronde (enkel folie)

Belangrijk is bij de 2-zijdig geronde dat de 2 afgeplakte zijden van degelijke afwerking voorzien zijn ABS kant bijvoorbeeld en geen melamine of hpl.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: slijtvastheid en duurzaamheid 2 zijdig vs 4 zijdig afgerond

Ongelezen bericht door GWTE »

Hallo weegschaal,

Om even in jou sfeer te blijven. Het is kiezen tussen een kilo kipfilet en een kilo gehakt……geef mij maar Ossenhaas. :lol:

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: slijtvastheid en duurzaamheid 2 zijdig vs 4 zijdig afgerond

Ongelezen bericht door weegschaal »

Hi Zelfstandigste,

Bedankt voor je uitleg. Ik kan maar niet achterhalen waar dat ABS voor staat.. (iig geen Anti Blokkade systeem :) )

@GWTE
Tsja, als je geen geld voor Ossehaas hebt moet je wat anders toch?

Plus dat er tussen een kilo kipfilet en een kilo gehakt ook nog een paar honderd euro prijsverschil zit terwijl je niet weet waarom!

Gesloten