LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen leesmap

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door Asylum »

Wat nu te doen?

Gewoon map weigeren en niet betalen :!:

Laat heerlijkthuis maar bewijzen dat u een contract bij hun heeft. Maar dat kunnen ze niet, omdat ze het niet hebben, daarom krijgt u ook geen kopie.

Niet laten intimideren :!:

Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door Asylum »

Via een kennis heb ik vernomen dat hij binnenkort een leesmap krijgt van heerlijkthuis/leesland. Nu krijgt hij nog een map van leeswereld, maar deze wordt in limburg overgenomen wordt door heerlijkthuis/leesland

Ik heb hem gewezen op dit forum waar vele mensen klachten hebben over heerlijkthuis

Hij krijgt waarschijnlijk te maken met een totaal andere samenstelling van de leesmap

Mocht u ook te maken krijgen met de overname en binnenkort een map krijgen van heerlijkthuis, dan bent u gewaarschuwd

U kunt weigeren, want u dient een zelfde product te krijgen bij overname, uw contract van leeswereld is niet geldig bij heerlijkthuis

Marianne13
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 17:47

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door Marianne13 »

Wie kan mij onderstaande uitleggen:

Per week 36 2003 heb ik een abonnement bij Leesland. Week 23 heb ik mijn abonnement opgezegd. Hier zitten volgens mij de wettelijke 13 weken tussen, echter nu wordt mij gezegd dat ik te laat ben met opzeggen en dat ik er dus nog een jaar aan vast zit?

Klopt dit?

MAXIEM

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag marianne,

Ik hoop maar dat je aangetekend met bewijs van ontvangst hebt opgezegd, want dan kun je met behulp van het ontvangstbewijs bewijzen wanneer zij de opzeggingsbrief in ontvangst genomen hebben en dat je dus tijdig hebt opgezegd (opzegtermijn 3 maanden).

Groeten, Maxiem.

Marianne13
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 17:47

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door Marianne13 »

Maxiem,

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb het per mail gedaan, maar dit werd wel geaccepteerd. Weet jij ook hoe dit juridisch geregeld is of vraag ik nu teveel

MAXIEM

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag marianne,

Je schrijft:
maar dit werd wel geaccepteerd
Dit zinnetje begrijp ik niet helemaal. Wat bedoel je daar precies mee. Apart daarvan kan ik je zeggen dat een e-mail als bewijs nog geen wettelijke status heeft. De 2de kamer is daar mee bezig, maar daar schiet jij dus nu niets mee op. Deze firma zal waarschijnlijk zeggen dat ze de e-mail niet hebben ontvangen of te laat hebben ontvangen en dat jij er daarom nog een jaar aan vast zit. Als je enig schriftelijk "bewijs" hebt dat ze jouw opzegging wel tijdig ontvangen hebben, dan sta je een stuk sterker en kun je hen gewoon schriftelijk meedelen dat je conform de opzeggingstermijn jouw abonnement hebt opgezegd.

Groeten, Maxiem.

Marianne13
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 17:47

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door Marianne13 »

Hallo Maxiem,

Het mailtje zien ze wel als bewijs. Ik heb bij het verzenden een ontvangst bevestiging gevraagd (en gekregen) en ook nav deze mail hebben ze gereageerd. Ze hebben nooit geeist dat het opzeggen aangetekend zou moeten. Wel hebben ze gereageerd op de mail, maar afgelopen week heb ik pas de melding gekregen dat het abonnement door zou moeten lopen tot ca. week 33 2008. (met excuses dat het zo lang heeft geduurd...)
Ook ben ik in juni nog benaderd of ik nog een jaar lid zou willen blijven, ik mocht dan ook nog een cadeauuitzoeken. Dit heb ik geweigerd.

MAXIEM

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag marianne13,

Dan zou ik dus "mijn poot stijf houden" en hen schriftelijk berichten dat je wèl op tijd hebt opgezegd en in die brief ook de feitelijke beëindigingsdatum noemen.

Nogmaals groeten, Maxiem.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door D1RK »

Advies, neem altijd een maand langer dan voorgeschreven is in voorwaarden, want bij vertraging kan het lastig worden, soms ontvangen ze brieven te laat, of word de mail later gelezen, en nemen zij deze datum tenonrechte!

Dus als er 2 maanden in het contract staat is 13 weken genoeg!
Een E mail word bij rechtszaken, zeker met die ontvangstbevestiging geaccepteerd, en aangetekend dus extra duur hoeft niet, doen ze ook niet voor aanmelden!

Bij de meeste rechtszaken kun je indien je zowel de mail als de ontvangst/leesbevestiging laat zien, meestal winnen.
Zeker met dit soort eenvoudige dingen als leesmap die je soms zelfs per telefoon kunt aanvragen, schriftelijk hoeft niet eens.

Betaal niets, en geef de laatste map, en weiger de nieuwe, jammer voor de bezorger, maar had hij maar een ander vak moeten kiezen.

Door het toch aannemen van de map ga je in principe accoord met de toch verlenging...

Marianne13
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 17:47

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door Marianne13 »

Hallo,

Nog even contact gehad met de rechtswinkel. Nu blijkt dat 13 van zondag tot eind van de week was, m.a.w. ik was gewoon 2(!!) hele dagen te laat met opzeggen
Het zegt natuurlijk wel genoeg over leesland dat zij totaal niet coulant in deze zaak staan. Dus zegt het voort: denk goed na voordat je een abonnement met zo'n firma aangaat.

Marianne13
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 17:47

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door Marianne13 »

sorry, na 13 moet 'weken' komen te staan

Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door Asylum »

Het is altijd het beste om op te zeggen via een aangetekende brief. De datum van afstempeling op je bewijs, geldt dan als officieele datum. Als leesland/HT de brief pas over 1 week leest of nog later maakt het niet uit, de datum op je bewijs is genoeg en inderdaad zeg ruim van te voren op :!:

@ D1rk: De bezorger kan hier echt niets aan doen, de regels worden door leesland/HT gemaakt :roll:

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Beste mensen,

Misschien een leuk advies welke meestal helpt bij het versturen van een aangetekende brief voor het opzeggen van een abonnement binnen de gestelde termijn.

In de brief erbij vermelden dat u na de beeindiging van het contract en toch nog van degene waar u het contract mee hebt beeindigd en deze u toch nog iets laten toekomen, u dit zult ziet als een gift vanuit hun kant. :lol:

Groet,
Heppy

gertp
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007 14:46

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door gertp »

Beste lezers

Onze leverancier van de leesmap werd overgenomen door Heerlijkthuis en hiernaar begon de ellende, 7 jaar nooit geen probleem gehad en jawel we waren zonder dat we het zelf wisten abonnee geworden van Heerlijkthuis.
De problemen begonnen al met dat de mappen niet compleet waren en de samenstelling van de mappen in eens erg veranderd werd, U snapt dus al dat wij hier niet blij mee waren.
Gezien dat wij bij het andere bedrijf vrijblijvend lid waren geworden zonder een overeenkomst te tekenen en mondeling een afspraak hadden dat als we de map niet meer wilde deze op konden zeggen wanneer wij dat wilde (Gelukkig hadden wij deze overeenkomst op papier) Wilde de welbekende Heer Frits baard let wel de servicemanager bij uitstek ons nog even 94,50 eurotjes laten betalen voor de nog te ontvangen leesmap die wij volgens de overeenkomst nog 3 maand moesten afnemen. We hebben nog getracht om via de service desk van Heerlijkthuis een normaal gesprek de situatie uit te leggen maar daar waren we al heel gauw klaar mee. ( de arrogantie ten top daar) We hebben deze firma dan ook per aangetekende verzocht om inzage te krijgen in onze getekende overeenkomst maar hierop alleen reactie met dat we moesten betalen en anders incasso. Die incasso met dreigende teksten van de AED incasso kwam, waarbij we soms wel moesten lachen hoe ze ons wilde imponeren met deze inhoud. Wij wachten tot nu toe af hoe de situatie zich ontwikkeld en mocht dit voor het kantongerecht komen dan zullen wij de lezers verder informeren op de tros radar site.

Met vriendelijke groet,

Jacquelien

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door haribo58 »

Ik heb zelf bij een leesmappenbedrijf gewerkt als bezorger en toevallig Leesland.
heb me ook vaak verwonderd om de manier waarom mensen lid werden?
Men speelde vaak in op de onnozelheid en hebzucht van de mensen , die zonder blikken of blozen een kontrakt tekende om in het bezit te komen van een kadootje o.a radiootje of horloge enz.
De afspraak was dat mensen het kadootje na 13 weken in hun bezit zouden hebben , uiteindelijk wil een leesmappenboer ook wat verdienen voor die wat weggeeft.
De colporteur die iemand lid maakt vangt ook z`n provisie en zijn toch kosten voor het bedrijf.
Je kunt je af vragen waarom mensen een kontrakt tekenen voor een kadootje waar je op het Waterlooplein of Zwarte markt 5 euro voor betaald!!
Na een tijdje krijgt men toch een beetje spijt van een lidmaatschap voor die blaadjes en gaat men zeuren tegen de bezorger , die er ook niets aan kan doen en wijzelijk naar het kantooor verwijst van Leesland.
Belt U maar mevrouw /meneer ik weet van niets , heb geen vak geleerd denkt die bezorger....hahahha
Maar ja , kontrakt is kontrakt, uiteindelijk vind je het ook niet leuk als je huurstichting zegt morgen moet je het huis uit, dan roepen we ook naar de kleine lettertjes.
We hebben allemaal rechten, maar plichten tsja.
Leesland heeft in z`n voorwaarden staan dat verhuizen of verandering van samenstelling map, geen reden tot opzegging is , is niets mis mee lijkt me, als je het maar goed gelezen hebt...toch.
Als je gewoon kopietje van kontrakt bewaard hebt, staat er dat je een maand voor einde kontraktdatum op kunt zeggen .
Indien daarna de leesmap nog komt, kun je dat als gift beschouwen.
Dan ook zal geen rechter je veroordelen om het feit dat je de map niet aanneemt .
Een rechter denkt in redelijkheid en billijkheid.
Ik weet uit mijn bezorgtijd dat er ook genoeg mensen waren die geen kontrakt hadden en gewoon aan het einde van de lopende maand konden opzeggen , en dat verliep zonder slag of stoot.

Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door Asylum »

@ Gertp:

Laat je niet bang maken, ze hebben geen poot om op te staan :D

jaapleesmap
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2007 16:51

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door jaapleesmap »

afhankelijk van de manier waarop iemand lid is geworden, dient het orginele contract voor een leesmapabonnement, gedeponeerden gedagtekend te worden bij de K.v.K. iemand die lid is geworden bij een colporteur (langs de deur, op een markt of een beurs) heeft een afkoelingsperiode van 8 dagen. Deze zogenaamde afkoelingsperiode gaat in vanaf de dag van dagtekening door de k.v.k. Het is echter gebleken dat de meeste colportagebedrijven dit niet doen vanwege de bijkomende kosten. Indien een colportagebedrijf geen getekende overeenkomst kan tonen met een dagtekening van de k.v.k., dan is er dus ook geen rechtsgeldige overeenkomst. Ook is het een verplichting dat de naam en het adres van de betreffende colporteur goed leesbaar op de overeenkomst staan

sibora
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:50

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door sibora »

ik maakte het nog bonter mee, na opvragen van copie van
contract wat volgens leesmapfirma zou zijn gesloten kreeg ik
een totaal vervalst contract gestuurd,met in totaal wel
vijf handschriften, de fraude droop er letterlijk vanaf.
zelfs inclusief vervalste handtekening.
ik had wel de gewoonte om papieren van leesmapfirma´s
goed te bewaren, als je meer met dat soort laat ik het maar
boeven noemen te maken hebt gehad.
weet u wat ik doe ; als ik een contract afgesloten heb, stuur ik
gelijk bij aanvang al een aangetekende brief met antwoordkaart
om het contract optezeggen en letterlijk er bij dat er niet stilzwijgend
verlengd mag worden.ze zijn er niet blij mee, hun voorwaarden hé.
ik heb het opgelost,mail gestuurd dat ik alle onkosten op hun ging
verhalen van rechtbank enz.en opgelost was de zaak.
nog beter is neem geen leesmap !!!!!

jaapleesmap
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2007 16:51

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door jaapleesmap »

geen leesmap nemen is natuurlijk onzin maar als je op de hoogte bent van de regeltjes in een contract en je er gewoon aan houd, is er niets aan de hand. Ik zit zelf in het leesmappenvak en weet als geen ander dat het ene bedrijf het andere niet is. er zijn ook bedrijven die wel degelijk heel klantvriendelijk zijn. Ik werk voor een dergelijk bedrijf en heb in mijn werk ook heel veel last van heerlijk thuis, leesland en slb leesmappen. ik tref veel klanten die over willen stappen naar een andere leverancier maar deze drie bedrijven maken dat bijna onmogelijk

sibora
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:50

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door sibora »

jaapleesmap.
dat kan goed zijn wat u net schreven hebt,
maar wat ik ervaren heb tot nu toe is niet best.
ik ga geen namen van bedrijven noemen, maar mijn
haren staan nog overeind van woede.
als u weet hoeveel uur hoeveel geld aan aangetekende
briefwisseling enz- ik uit heb gegeven om er vanaf te komen.
en dan als klap op de vuurpijl,een vervalst contract
nou laten ze mijn deur maar voorbij gaan, ik moet geen
leesmap meer.

Gesloten