LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraagje omtrent Format keuken fronten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door weegschaal »

Hoi allemaal.

We zitten in de laatste vergelijk fase voor wat betreft onze nieuwe keuken.
In deze vergelijking is inmiddels ook Format opgedoken.
Ik heb op het forum positieve dingen gelezen over de HPL fronten die leverbaar zijn bij Format (ook in magnolia wit hoogglans).

Ik zit door het frontenboek van Format te scrollen en ik vroeg me af of de Abet HPL variant voor alle fronten mogelijk is (bijv Trento, Messina,Modena) of alleen voor specifieke fronten.

Alvast bedankt..!

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door weegschaal »

Aangezien Maxx,naar wat ik gelezen heb hierzo, de Format kenner is, zal de vraag hopelijk niet aan je aandacht ontsnappen ;)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door maxx »

Nee hoor weegschaal,

Ik zal je direct bedienen :wink:

Het Abet front is een type op zich. De trento is een foliebekleed front en de Messina is een Melaminefront (dunnere kunststof toplaag dan Abet)

Het Abet front is bij Format in circa 1000 varianten te koop. Bij de lichte kleuren zie je een donker lijntje om het front. Dit komt door het facetje wat rondom wordt gefreesd. Hierdoor wordt de basiskleur van het Abet zichtbaar. Dit is noodzakelijk omdat de randen anders messcherp kunnen zijn. Het lijntje is hooguit 1 mm breed en komt alleen voor bij de randafwerking on frontkleur.

Ijzersterk front met een strakke uitstraling.

MVG

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door weegschaal »

Hoi Maxx, :)

Bedankt voor de snelle reply..

Het Abet front is dus een los type..hmm..ik heb het fronten overzicht gedownload van de Format site en daar kom ik het niet tegen. Alleen onder de MESSINA TEC staat wat genoemd over Abet.
Is er een groot prijsverschil tussen de Trento en het Abet front..?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Weegschaal,

Het Abet is een prijsgroep 4 front (met abet- of acrylomlijsting) Met RVS of aluminium (beide echt metaal) wordt het een prijsgroep 5.

Meerprijs op kasten tov Trento 11% (acryl of Abet) en 31% bij RVS/alu.

Vergeet niet dat sommige zichtzijden ook moeten worden beplakt. Soms werken we met een combinatie Abet voor kasten en structuurlak voor zichtzijden/steunwanden en plinten.


MVG

p.s. de Trento is een foliefront en niet te vergelijken met de Abet. De Messina en Alustyle zijn beter vergelijkbaar.

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door weegschaal »

Bedankt Maxx..

Stel dat het Abet geen haalbare kaart blijkt te zijn, zou ik met de Trento ook een goeie aankoop doen? (concurrenten zijn dan Nolte Folie en Nobilia Folie keukens)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Weegschaal,


Wil je hoogglans of mat?

In het geval van hoogglans is de Messina een goed alternatief. In het geval van mat kun je terecht bij de Messina (in houtstructuren) of de planex. De overstap naar Planex zou weer wat voordeel opleveren.

De planex komt in 3 nieuwe kleuren uit. (3x houtstructuur)

MVG

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door weegschaal »

het zou gaan om magnolia wit hoogglans..strak front met een rvs inleggreep (greepnummer 310)
Wat is het verschil met de Trento..?

Ik denk dat je dubbelop iets hebt staan:
de Messina een goed alternatief. In het geval van mat kun je terecht bij de Messina
Ik zie bij de Messina staan:
Unicoloured decors: Front coated with high glossy laminate panel. All edges coated with 2 mm shiny acrylic or with 1 mm edging in matching colours. Back in same matt decor as front of door. Thickness of the door: 19 mm

beide zie ik staan in prijsgroep 2
Laatst gewijzigd door weegschaal op 02 dec 2007 21:23, 2 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door maxx »

Ja klopt,

De Messina heeft een aantal hoogglans en een aantal matte uitvoeringen. De matte uitvoeringen betreft altijd houtstructuren waarvan de nerfrichting horizontaal is.

MVG

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door weegschaal »

oke bedankt..

Is de messina nou ook een foliefront of een laminaat front (dit omdat ze beide opgegeven staan in PG 2)
De trento moet ik dus niet aan beginnen als ik je zo beluister..? (heb deze nu geoffreerd staan).

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Weegschaal,

De Messina is een laminaatfront, de Trento is een folie. Veel mensen zijn huiverig voor folie. Heb er met Format geen problemen van gezien.

Je kunt gerust zijn met de Trento. Ik wilde alleen wat alternatieven voorstellen. Succes met je aankoop!


MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door GWTE »

Heb er met Format geen problemen van gezien.
Hoe lang verkoop je al Format Maxx. Problemen beginnen pas na vier tot zes jaar te spelen. Volgens mij verkoop je Format nog niet zo lang maar ik kan me natuurlijk vergissen?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door maxx »

Beste GWTE,

Voordat je een behoorlijk kapitaal investeert in een winkel met een hoog percentage van een bepaald merk doe je vooraf wel wat onderzoek. Heb diverse collega dealers gesproken en ook eigen ervaring uit montage mee laten wegen en daaruit een beslissing genomen.

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door GWTE »

Laat ik het nog eens proberen, hoe lang verkoop je al Format Maxx. :D

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door maxx »

Ik zal ik het nog eens proberen uit te leggen.


Zelf lever ik Format nu zo'n 2,5 jaar en heb geen problemen gezien bij Format. Nu wil het feit dat ik daarvoor behoorlijk wat keukens heb gemonteerd en geserviced, zowel als zelfstandige maar ook als monteur van Tulp Keukens.

Tulp Keukens betrekt haar folieprogramma bij Folietec Nederland die geen problemen hebben met hun folie. Ook format koopt de fronten in bij Folietec.

Nu duidelijk? Ik denk het het wel maar jij, beste GWTE, zult dit lezen:


Zelf lever ik Format nu zo'n 2,5 jaar en heb geen problemen gezien bij Format. Nu wil het feit dat ik daarvoor behoorlijk wat keukens heb gemonteerd en geserviced, zowel als zelfstandige maar ook als monteur van Tulp Keukens.

Tulp Keukens betrekt haar folieprogramma bij Folietec Nederland die geen problemen hebben met hun folie.


Het is maar net hoe je in het leven staat, denk ik :lol:

Nee, zonder dollen, na zo'n 1500 keukens te hebben gemonteerd weet je wel welk merk je moet kopen en welk merk je moet mijden als de pest. Die kennis haal je niet uit folders, die komt uit bloed zweet en tranen.

Nu test ik alleen nog maar de kwaliteit van gelakte zijwanden door de hele dag een stofzuiger door mijn winkel te slepen (en dan te zeggen dat de hoogblonde schoonmaakster dat doet) :wink:

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Maxx,

Twee en een half jaar toemaar. Ik ken folietec van Novarti (het onlangs opgerichte keuken merkje uit Barneveld) ze leveren inderdaad folie deuren voor keukenfabrikanten. Hun productie proces is echter niet anders dan van andere leveranciers van folie deuren. Ik weet uit ruime ervaring dat alle folie deuren problemen kunnen krijgen na verloop van tijd, afhankelijk van het stookgedrag en de klimatologische omstandigheden. De meeste leveranciers zijn al overgestapt naar een nieuwe techniek voor het vervaardigen van folie deuren. Hierbij wordt dan geen gebruik meer gemaakt van vacuüm machines maar van een soort persen met kussens gevuld met olie die de folie onder hoge temperatuur diep en goed in de contouren en reliëfs van de deur duwen. Kijk maar eens bij Bürkle GmbH. Toch zal de mdf foliedeur altijd een zorgenkindje blijven, ook bij Folietec en dus ook bij Format.

GWTE

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door maxx »

Haha, onze keukenmessias heeft er weer eentje meer dan de rest.


Doe me nou eens een lol en spui jouw assortiment eens op dit mooie forum. Even kijken wat er overeind blijft in een topic :shock:

Tja, dat jij niet weet dat Folietec langer bestaat dan jouw boekjeswijsheid de geschiedenis in strekt kan meneer Geluk ook niets aan doen. Weet wel dat hij een product levert wat blijkbaar beter in elkaar steekt dan de inferieure kwaliteit die jij in combinatie met Etna apparatuur en lekkende dempers uit je toko schuift. Bel de goede man eens op, leer je nog eens wat. In 1 pink meer kennis dan....ach vul maar in :lol:

Ow ja, we zijn bezig met Brigitte keukens en Composit. Lees je even goed in....... :wink: Verwacht natuurlijk wel steekhoudende argumenten.

MVG

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door weegschaal »

Geweldig die woordspelingen van Maxx...je scrabbled veel zeker ;)

Ben benieuwd of je m'n email nog gehad hebt...zou toch wel moeten als je om 01:00 am nog rondhangt op het forum :)

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door GWTE »

Hallo Maxx,

Dit moet je straks even uitleggen hoor, ik ben namelijk niet zo bespraakt en onderlegd als jij dat bent. Volgens mijn bescheiden mening heb namelijk niet ik maar jij er weer eentje meer dan de rest. Jij verkoopt namelijk deuren van Folietec en dat zijn deuren die geen folie problemen hebben. Althans, jij hebt er bij Format geen problemen van gezien, is zoals je het zelf zo opmerkelijk zegt. Maar zoals iedereen weet! Foliedeuren helemaal zonder problemen bestaan niet! Dat wil ook niet zeggen dat het één en al ellende is natuurlijk. Alleen door de eigenschappen van het mdf (zeer zuigend) en de (niet zuigende) folie kan het soms gebeuren dat er bij folie deuren problemen ontstaan als er onvoldoende hechting is tussen de flinter dunne folie en de zeer poreuze en zuigende ondergrond (basis) mdf. Daarnaast spelen zoals gezegd het stookgedrag en de klimatologische omstandigheden in de woning een rol van betekenis.

Nu heb ik wel enig begrip voor een dergelijk opmerking, ten slotte ben jij degene die met naam en toenaam op dit forum opereer (eigen keuze natuurlijk maar niet zo slim) en dat maakt je natuurlijk minder objectief. Een verkoper zal niet snel tegen zijn klanten zeggen dat de folie fronten van het merk dat hij verkoopt problemen vertonen en zo nu en dan bijvoorbeeld in het kader loskomt van de deur of dat de randen aan de binnen zijden van een folie deur erg kwetsbaar zijn. Dan koopt niemand geen Format keuken meer (en ze zijn al niet zo groot). Ik kan me een soortgelijke discussie herinneren over de geleiders van Blum (juist die lekkende zuigertjes) had jij ook nog niet gezien.

Ik ben daarentegen anoniem en kan dus eerlijk zijn over dit soort dingen. Wij verkopen een zevental merken en ze hebben allemaal zo nu en dan (gelukkig niet vaak) problemen met folie deuren. Meestal gaat het om een enkele deur (heel typisch) soms om een aantal deuren. De problemen variëren van kromtrekken tot het volledig loskomen van de folie en het open staan aan de randen door vocht (vaatwasser deur). Dat jij dat soort problemen bij Format niet ziet lijkt mij dus zeer onwaarschijnlijk. Wellicht een bezoekje aan de Pearle opticien of een efficiëntere service dienst opzetten. Kijk dat jij bij collega dealers hebt geïnformeerd naar de kwaliteit van het merk Format geloof ik gelijk, of je dan eerlijk alle nadelen te horen krijg “van deze toekomstige collega’s” lijkt mij niet voor de hand liggend. Zij praten ten slotte ook voor eigen parochie net als jij dat nu doet. Je hoort zelden slechten berichten van collega’s, het gaat altijd goed en er zijn geen problemen. Drie maanden later zijn ze failliet.

Kijk ik geef juist aan dat jouw deuren niets beter zijn dan die van mij en die van mij niet beter dan die van jou. Dus niets van onze keukenmessias heeft er weer eentje meer dan de rest . En vervolgens dan zo geïrriteerd te reageren en denigrerend te doen over onze inferieure kwaliteit, mijn boekjeswijsheid, toko en kennis is toch wat kinderachtig en we waren net zo goed op weg. En verder, Format was en is de beste keuken volgens jezelf, dus waarom er nog andere merken bij nemen. Brigitte naar onderen en Composit voor het hogere segment waarschijnlijk maar met een merk als Format lijkt me dat dus overbodig en het zal je inkoop condities bij Format er niet op verbeteren met die anderhalve keuken per week.

Samenvattend denk ik dat je bijdragen aan dit forum gezien je voorkeur en promotie van je eigen merk zelden objectief zijn en dus weinig waarden hebben voor de gemiddelde consument, voor verkoop praatjes kunnen ze ook naar de showroom gaan als ze dat willen. Mijn advies is dus: maak een andere gebruikersnaam aan en probeer het nog eens. Gewoon weer anoniem wellicht dat je dan weer ietsje minder “Mister Perfect” kan zijn (spelen) succes.

GWTE

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Vraagje omtrent Format keuken fronten

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Folietec fronten zijn gewoon beter als andere foliefronten....... :)

Is al eerder topic over geweest.

Gesloten