LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ruilen hoofdtelefoon Media Markt

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
dvdgrootkoper
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2007 16:25

ruilen hoofdtelefoon Media Markt

Ongelezen bericht door dvdgrootkoper »

Gisteren een professionele hoofdtelefoon (299 euro) bij Media Markt Zoetermeer gekocht. Na vijd uur thuis. Geconstateerd dat rechterkanaal niet werkt. Vandaag - zondag - naar Media Markt Den Haag (Zoetermeer dicht). Wilden niet ruilen, alleen ter reparatie aanbieden (duurt 5 weken). Reden: dit zou een hygiënisch product zijn (er zaten wat haartjes in de bijgeleverde doos; van achter de balie haalden ze een bord op stond dat hoofdtelefoons hygiënische producten waren). Ik moest het in Zoetermeer nog maar eens proberen, want misschien zouden die mij wel een eerder ingeruild product hebben aangeboden. Vraag: heb ik recht om meteen een nieuwe koptelefoon mee te krijgen (in Zoetermeer hebben ze er nog een aantal staan)? En mogen ze me in Den Haag (zelfde concern, andere franchiser) zo behandelen?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: ruilen hoofdtelefoon Media Markt

Ongelezen bericht door BBCS »

Je moet terug naar de zaak waar je de koptelefoon gekocht hebt.
Vandaag - zondag - naar Media Markt Den Haag (Zoetermeer dicht). Wilden niet ruilen, alleen ter reparatie aanbieden (duurt 5 weken). Reden: dit zou een hygiënisch product zijn (er zaten wat haartjes in de bijgeleverde doos; van achter de balie haalden ze een bord op stond dat hoofdtelefoons hygiënische producten waren).
Je reinste onzin!

Je brengt de koptelefoon niet terug omdat de koptelefoon je niet bevalt, maar omdat de koptelefoon een defect heeft.
En dan gelden er hele andere regels.
Ze mogen de koptelefoon niet weigeren.

De verkopende partij dient jouw in dit geval een nieuwe koptelefoon te verstrekken.

Een koptelefoon is niet te repareren.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: ruilen hoofdtelefoon Media Markt

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Precies, dat bord kan daar wel staan bij de servicebalie en dat is ook prima voor 'change of mind' gevallen. Terugname is service. Maar in het geval van defecten gelden andere regels en heb je ineens heel veel rechten.

Alhoewel, je moet de verkoper tenminste 1 maal in de gelegenheid stellen om het product te vervangen dan wel te repareren. De keuze tussen reparatie dan wel vervanging berust op het principe van billijkheid: is de hoofdtelefoon ontploft en zwartgeblakerd wordt hij ontvangen, zit ergens een contactje los, wordt hij gerepareerd. Daar kan je helaas niets aan doen.

Los daarvan is het geen goede service om pas gekochte producten ter reparatie op te sturen, het zou ze sieren alsnog een vervangend product aan te bieden. Maar het is niet hun plicht.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: ruilen hoofdtelefoon Media Markt

Ongelezen bericht door cossie300 »

Kocht onlangs een peperdure Beyerdynamic bij Feedback.
Bij thuiskomst bleek het rechter membraan iets aan te lopen. Verschillende signaalbronnen (niet de minste!) geprobeerd, probleem bleef.
Na het weekend teruggegaan en zonder verdere vragen omgeruild voor een ander exemplaar. Ik werd op mijn woord gelooft, men hoefde niet eens te luisteren.

Zo kan het dus ook.

Gesloten