LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kleeneze

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door Econometrist »

"De rest"...?
Ja, 'de rest', in de zin van 99,98% van de wereldbevolking die deze flauwe kul totaal links laat liggen en er geen enkele economische omzet of bijdrage aan het brutto wereldprodukt in geeft.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door So be it »

Nee, slechts dat deze discussie een volkomen zinloze spelonk ingeschoten was met informatie die in deze hele zaak geen issue vormt.
Oh...., niet belangrijk wat belangrijke mensen er van vinden???

Maarreeehhhhh?
Wanneer vertel je nu eens niet DÁT mlm sucks..., maar WÁÁROM het sucks??

Ach!!! Stom, stom, stom....!!!
Dat wéten we al toch??
Omdat "de Econometrist" het zegt, toch?? :wink:

SBI
Ga (ik) ff wat efficients doen...!

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door Econometrist »

Wanneer vertel je nu eens niet DÁT mlm sucks..., maar WÁÁROM het sucks??
Omdat niemand dat beter kan dan jij! Erat demonstratum.
Kijk naar wat jij laat zien dat het je heeft opgeleverd in al die jaren. Hoezo meer tijd ter besteding voor je familie en hobby? Je sappelt het er op je ouwe dag nog eens extra bij naast je échte werk, het heeft je niet één dag vut opgeleverd. Hoezo meer ter besteding om het leven te leiden dat je wenst? Kijk eens naar de blokkendoos waar jij jezelf hebt ingestopt, en wanneer was je er ook alweer voor het laatst een weekje met de sleurhut tussenuit geweest?

Nee, alle argumenten die ik ook maar zou KUNNEN verzinnen vallen qua zeggingskracht volkomen in het niet bij wat jijzelf laat zien en wat jijzelf meldt waar jouw overtuiging uit voort komt. Bij zulke pro's zijn de contra's overbodig.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door So be it »

het heeft je niet één dag vut opgeleverd.
VUT??
Simpele ziel. :roll:

Aan je werk..., vlerk!

SBI
Je bent toch niet boos, hè?
Pluk een roos.....
Zet hem op je hoed....
Ben je morgen weer goed!!!

Zing dát maar een tijdje!!

(Mijn hemel.....
Die liefdadige sociale contacten breken je wel eens op hoor!!!
Maar ja!!! Je moet toch ook een deel van je voorspoed ook aan anderen gunnen, toch??)


PPPPSSSSS,

Weet je trouwens waarom je ten alle tijden het onderspit zal delven in een discussie, E?

Je "preat" daftiger, bent (misschien) zelfs wel intelligenter....., maar je weet niet WAAR je over praat en je vindt de waarheid niet belangrijk!
En dáárom zul je élke discussie met mij verliezen.

Alleen de Waarheid zal je "vrijmaken", jongen! :lol:

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door Econometrist »

Weet je trouwens waarom je ten alle tijden het onderspit zal delven in een discussie
Het draait in mlm niet om het onder- of bovenspit in een discussie op een consumentenforum. Wat schiet je er mee op als je die 'wint'of 'verliest'? De merites van de mlm zitten hem in wat het systeem laat ZIEN!
Je ziet het gelijk welke bedrijven het goed 'doen'; veel filialen, divisiemanagers die in een Bentley worden rondgereden, hoge salarissen, grote aantrekkingskracht op academici, stapels containers op zeeschepen in de havens overal ter wereld. Niemand twijfelt of Philips het goed 'doet'. Heel Eindhoven en omgeving leeft er direct of indirect van. Daar hoef je nooit een jaarverslag voor door te bladeren, alleen een beetje uit je doppen te kijken.
En dan mag je honderd discussies 'winnen' dat de Philips pick-ups vaker met de naald in de groef blijven hangen of de batterijen van de kruimeldief sneller leeg zijn dan bij de japanse concurrent, maar feit is dat zelfs als je door Langetabbetje loopt, dat je daar het logo ziet van wat daar de belangrijkste werkgever blijkt te zijn. Dat bedrijf staat gewoon als een huis. En TomTom, Blokker, Microsoft, allemaal hetzelfde verhaal. Die laten het gewoon zien!

Hoe anders is dat bij mlm bedrijven. Miljoenen mensen die een poging wagen, zoveel dat je nichtje van 7 kan uitrekenen dat ze per stuk nog niet hun benzine eruit hebben, en het bedrijf zelf haalt in 80 landen in een jaar net de kwartaalomzet van één van de concurrenten in één van die 80 landen. Er worden geen ondernemers uit voortgebracht die uitwisselen in de grote carrousel van topmanagers in de grote bedrijven, en een opzienbarend produkt is er nog nooit uit voortgekomen. Nou ja, vooruit, tupper had dan met zijn nieuwe plastic in de bakelietperiode groot succes, maar daar was er dan wel eerst het produkt en daarna pas de marketingmethode.

Alles bij elkaar heeft de Trosmoderator je denk ik een grote dienst bewezen om je nu alle tijd te gunnen om je verkooptalent te gaan ontwikkeling in plaats van hier discussies te komen 'winnen' die je weliswaar van iedereen hier de hoogachting opleveren die je verdient, maar geen cent in kas brengen. Had ik al gememoreerd dat dat ook één van de factoren van "succes" is?
Als jij dan net zoveel tijd stopt in de ontwikkeling van je verkooptalent, als je tot nu toe hier doet in de discussie, en vervolgens ook nog een behoorlijk bedrijf uitzoekt met een behoorlijke provisieregeling, dan ben ik ervan overtuigd dat alles goed komt met je.

Het waren 2 fantastische jaren, so it was....

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door S. »

Hé Econometrist, denk ik nu tussen de regels door te lezen dat je dit forum gaat verlaten?
Een begin door je registratie op 09-01-'05 en een afronding op dezelfde datum, maar dan 3 jaar later.
Nou, als het zo is, het beste dan maar.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door Econometrist »

Hé Econometrist, denk ik nu tussen de regels door te lezen dat je dit forum gaat verlaten?
Nee iemand anders heeft ons, met een beetje hulp van de moderator, verlaten zoals je weet. Dat je mijn tekst als een afscheid leest komt niet omdat ik weg ga, maar omdat iemand anders niet blijft.

Maar het zal in bandbreedte wel gedecimeerd worden hier op dit forum, hoewel ik zomaar het vermoeden heb dat een zeer goede bekende van de vertrekker hier binnenkort zijn opwachting komt maken....

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door S. »

Ik heb, denk ik, een mindere kwaliteit kristallen bol dan jou.
Weet alleen dat So be it enkel een waarschuwing heeft gehad. Of hij nu daadwerkelijk verbannen is? Geen idee.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door jor »

Nee hoor, je glazen bol is niet stuk. De lap tekst waarop So was it, ja ja daarmee logde hij dus nog in, meedeelde. en de mail plaatste dat hij een definitieve ban heeft opgelopen omdat hij NA de waarschuwing toch doorging met hatelijkheden.Het stukje stond er wel degelijk maar is nu ineens onvindbaar.Hij had dus nog 1 maal met de naam So was it ingelogd en deze is verwijderd.

Jor.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door S. »

O dus zo zit het. Dank je Jor.
Econometrist schreef:Nee iemand anders heeft ons, met een beetje hulp van de moderator, verlaten zoals je weet.
En nee, dit wist ik niet.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Lees ik dat goed? mister mlm himself door de mand gevallen, en niet meer welkom op dit forum?

Ik kan me de keren dat hij mij op de persoon aanviel, en niet op mijn argumenten waarom ik vond dat mlm bedrog was, nog zo voor de geest halen.

sbi wist geen enkele keer mijn naam juist te spellen. Uiteraard deed hij dit met opzet, om mijn reactie uit te lokken.

sbi, ga eens een baan zoeken waar je met respect behandeld wordt, dan zul je zien dat wij toch gelijk hebben gehad. En behandel de mensen om je heen voortaan op een eerlijke manier.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door Pruim »

Ook niet echt sportief om dan nu nog een reactie te plaatsen, terwijl hij er niet meer op ken reageren.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hij deed dat bij mij wel, zelfs per email, en die emails kwamen nogal neerbuigend over.

Misschien wel een beetje onsportief, maar dat is hij tegen mij ook altijd geweest.

Ik heb hem meerdere malen gevraagd met argumenten te onderbouwen waarom ik dan ongelijk had, en kansen liet liggen. IK kwam met argumenten, waarin ik liet zien waarom zijn visie niet klopte, hij kwam alleen maar met geleuter aanzetten over zorgeloos leven, enzo.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik heb hem meerdere malen gevraagd met argumenten te onderbouwen waarom ik dan ongelijk had, en kansen liet liggen. IK kwam met argumenten, waarin ik liet zien waarom zijn visie niet klopte, hij kwam alleen maar met geleuter aanzetten over zorgeloos leven, enzo.
Dat is mlm-eigen ben ik achtergekomen.
Die 'ondernemers' zijn er stuk voor stuk heel goed in om om elke vraag heen te draaien.
Op dit moment predikt er weer iemand het halleluja in het nova lusus topic. Een hoop tekst, maar geen antwoorden op enkele simpele vragen.
Maar ik denk dat we sbi hier vanzelf weer tegenkomen onder een andere naam.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

ik twijfel er niet aan, ik zal hem herkennen aan het gebrek aan fatsoen dat ie heeft om mijn forumnaam goed te spellen. Dit soort zelf benoemde heiligen laat zich immers niet weerhouden door een ban, zelfs geen IP-ban


Dat ik dit nu toevallig in het kleeneze-topic tegenkom. Vorige week kreeg ik toevallig een catalogus van de firma in de brievenbus. Ik heb hem doorgebladerd, en afgelopen zaterdag met het oud papier meegegeven.

FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Toevallig ken ik iemand die in het verleden geprobeerd heeft een centje te verdienen met de producten van Kleeneeze.

Geen idee over de kwaliteit van de producten.

Wel weet ik dat het als zeer frustrerend ervaren werd, dat ondanks het vriendelijk verzoek de gids niet weg te gooien, maar (evt met een verzoekje geen gids meer door de bus te gooien) buiten te leggen op een bepaalde dag, het merendeel van de gidsen gewoon verdween.

Als mensen voor zichzelf door hard te werken proberen iets bij te verdienen, is het toch een kleine moeite de gids voor hen te bewaren ?

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door kuklos »

Beste FerdiXXX, je kan het ook anders bekijken. Niet iedereen vraagt erom om een dergelijk blad in de bus te krijgen en vervolgens iemand aan de deur te krijgen. De distributeurs zouden ook eerst een briefje in de bus kunnen doen waarin aan de mensen gevraagd of ze het op prijs stellen als ze een catalogus in de bus krijgen.
Als een distributeur mij ongevraagd een catalogus in de bus doet is het daarna aan mij om ermee te doen wat ik wil, dus ook weggooien. Een distributeur weet dit en zou er in zijn bedrijfsvoering rekening mee moeten houden. Doet hij/zij dit niet dan zie ik weinig heil in de business die hij/zij is gestart.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door antileugens »

In feite is Kleeneze nauwelijks MLM te noemen. Er zit een MLM aspect in maar de MLM tak is opgericht door mensen zonder ervaring in MLM en in feite is het gewoon direct sales.

Ik geloof niet dat er een redelijke kans is goed te verdienen door middel van een netwerk.

FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Beste Kuklos,

Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil tussen mensen lastig vallen met een gids en de vraag te reageren of met een briefje en daarop te reageren.

Zelf zie ik ook weinig heil met dit leuren langs de deuren, maar nogmaals, als je iemand kan helpen met éénmaal de gids terug te geven en daarbij aan te geven er verder geen prijs meer op te stellen,waarom dan niet ?

Eigenlijk is dat hetzelfde waarom ik elke collectant die de moeite neemt om aan de deur te komen altijd geld geef. Ongeacht (bijna) het doel.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door kuklos »

Beste FerdiXXX, het verschil zit hem hierin dat je middels een briefje de catalogus niet kwijt bent. Alsmede dat mensen dan al aan kunnen geven interesse te hebben en je dus alleen die mensen benadert die er interesse in hebben.
Het is voor de distributeur heel vervelend, maar ik zou zo'n gids ook weg donderen. Waarom zou ik iets moeten bewaren wat ik niet wil. Wellicht een ietwat egoistische benadering, maar wel een menselijke, die gedeeld wordt als ik jouw post zo lees.

Het verschil met een collecte zit hem erin dat een collecte voor een doel anders dan jezelf is. Kleeneze doe je om er zelf beter van te worden en collecteren juist om een ander er beter van te laten worden.

Gesloten