LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
roymarja

Telfort

Ongelezen bericht door roymarja »

Helaas kan ik de overwegend positieve publicaties in de diverse fora niet onderschrijven.
Weliswaar kon ik afgelopen woensdag (conform bevestiging) de bestelde Internetverbinding succewsvol activeren maar kreeg geen toegang tot de mailserver en/of eveneens bestelde vaste telefonie (VOIP)
Bellen met de helpdesk blijkt inmiddels een onbegonnen zaak daar er al om 9.00 's morgens -middels een bandje- geadviseerd wordt om vanwege overstelpende drukte op een ander tijdstip terug te bellen.
De keren dat ik wel contact kreeg met de, op zich zeer correcte, klantenservice was de verkregen informatie tegenstrijdig.
Het heeft er alle schijn van dat Telfort in dezelfde valkuil valt als haar almachtige moederbedrijf KPN.
De KPN ging per slot van rekening ook maar door nieuwe klanten te werven zonder zich om de bestaande te bekommeren.

Tja, had ik me maar nooit door het prijsvoordeel laten leiden...!
Berouw komt zoals altijd na de zonde.

Prettige feestdagen

Flender
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:27

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Flender »

roymarja hebben jullie echt goed naar je instellingen gekeken

en instellen van de telefoon echt goed dus wachtwoorden doen

ik ben zelf ook even aan het knoeien geweest

maar bij mij werkt alles perfekt momenteel

roymarja

Re: Telfort

Ongelezen bericht door roymarja »

Bedankt voor uw reactie Flender!
Helaas ligt het niet aan mijn eigen domheid.
De -weinige- zelf in te stellen VOIP-instellingen zijn correct en het inloggen op de T-Website levert alleen een foutmelding op.
Telfort heeft inmiddels erkend dat mijn account ten onrechte geblokkeerd is/was.
De wachttijd (ca. 5 dagen) om toegang tot de Mailserver en vaste telefonie te krijgen is dus opnieuw ingegaan.
Het heeft mij alleen wel een vermogen aan gesprekskosten gekost om van het tanende vertrouwen in de organisatie maar niet te spreken!

Paulvl
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2007 19:52

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Paulvl »

Ik heb een hele slechte ervaringen met Telfort. Men schakelt twee weken eerder dan afgesproken de telefoon over naar Telfort. Maar Telfort verzuimt dit vooraf mede te delen. En Telfort heeft het benodigde modem nog niet opgestuurd. Vervolgens tegen hoge kosten met de klantenservice gebeld (30 cent +kosten GSM) om te horen dat het inderdaad heel vervelend is en dat het modem onderweg is. Nadat het modem na enkele dagen nog niet is gearriveerd. heb ik wederom de klantenservice gebeld. De overigens vriendelijke dame vertelt dat het modem nog niet is verzonden en dat dit nog wel een week kan duren. Maar binnen twee weken moet ik hem wel hebben. Ik heb ook via de website een klacvht ingediend. Daarop is gereageerd dat men er alles aan zal doen het modem zo snel mogelijk op te sturen. Op mijn klacht dat ik de gang van zaken onacceptabel vindt en dat ik in elk geval het modem en compensatie van de inmiddels behoorlijk opgelopen telefoonkosten wil, krijg ik als antwoord dat ik een klacht schriftelijk moet indienen, evenals een verzoek tot compensatie. Ik heb nu twee weken geleden een brief naar de directeur klantenservice gestuurd en ik heb de klacht via de website van Telfort ingediend. Op mijn klacht via de website kreeg ik een e-mail met de inmiddels bekende boodschap dat klachten schriftelijk moeten worden ingediend. Op mijn brief heb ik na twee weken nog geen antwoord en het modem heb ik ook nog niet. Gisteren wederom met Telfort gebeld. Het modem was nog niet verstuurd en er was ook geen opdracht voor gegeven. men dacht ik nog wel een modem van een andere provider zou hebben. ook mijn klacht was nog niet in behandeling. Advies vande klantenservice. Stuur een brief per fax en bel vervolgens of ze de klacht willen willen behandelen.
Telfort klantenservice is niet voor service aan klanten, maar is service door klanten. Dom dat ik dat nooit begrepen heb
Ik heb nu maar een brief naar de directie gestuurd.
En ik heb inmiddels al medegedeeld dat ik mijn abonnement opzeg.

Erikwabeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2008 12:19

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Erikwabeke »

Ook ik heb een slechte ervaring met Telfort. Ik heb mij 3 maanden geleden aangemeld om op 1 januari 2008 naadloos over te kunnen stappen van mijn oude provider Speedlinq naar Telfort. Voor mijn bedrijf is het erg belangrijk dat ik geen dag zonder internet kom te zitten.
Telfort stuurde keurig netjes de bevestiging van de aanmelding; ook had ik begin november het Telfort Modem al in mijn bezit. Op 31 december jl werd mijn internet verbinding afgesloten. Op 2 januari 2008 had ik nog geen nieuwe verbinding, Ik was dus niet bereikbaar voor mijn klanten. Ik heb Telfort gebeld ad 30 ct per minuut. Na een half uur wachten had ik contact. Na nog eens een half uur overleggen kon Telfort mij niet garanderen dat mijn verbinding snel operationeel wordt. De KPN had volgens hun een fout gemaakt en ik moest mij maar opnieuw aanmelden, zodat ik pas over 3 weken internet zou kunnen hebben. Ik heb uitgelegd aan Telfort dat ik aan KPN geen boodschap heb. Telfort heeft afspraken met KPN en ik wilde klant worden bij Telfort. Ik heb geeist dat zij het probleem met KPN gaan oplossen en dat zij mij als klant telefonisch of per mail op de hoogte houden van de gang van zaken. Dit wilde Telfort niet doen. Ik heb daarom schriftelijk een klacht ingediend bij Telfort waarbij ik ook heb aangekondigd bedrijfsschade te gaan claimen bij Telfort vanwege wanprestatie.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Telfort

Ongelezen bericht door asmi »

Ik heb daarom schriftelijk een klacht ingediend bij Telfort waarbij ik ook heb aangekondigd bedrijfsschade te gaan claimen bij Telfort vanwege wanprestatie
Telfort Internet is niet bedoeld voor zakelijke klanten, lees eerst artikel 12.13 van http://www.telfort.nl/voorwaarden/internet/ voor je bedrijfsschade gaat claimen.
Laatst gewijzigd door asmi op 06 jan 2008 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

RSt
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2005 19:33

Re: Telfort

Ongelezen bericht door RSt »

precies asmi
12.13 De Dienst(en) zijn niet bedoeld voor gebruik in verband met bedrijfsmatige en zakelijke doeleinden, zoals de uitoefening van een beroep of bedrijf, of de uitoefening van activiteiten van een commerciële vereniging. Indien de Klant (een gedeelte van) de Dienst(en) desondanks toch gebruikt voor deze doeleinden, doet hij dit op eigen risico. Telfort aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor enige schade die een Klant mocht lijden in verband met een dergelijk gebruik van de Dienst(en) van Telfort. Telfort is in voorkomend geval gerechtigd de dienstverlening met onmiddellijke ingang te beëindigen, zonder dat Telfort in verband hiermee enige (schade)vergoeding aan de Klant is verschuldigd. Reeds door Klant betaalde vergoedingen zullen niet worden terugbetaald en reeds door Klant verschuldigde maar nog niet betaalde vergoedingen blijven opeisbaar.
Gr. RSt

Paulvl
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2007 19:52

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Paulvl »

Of je nu wel of niet zakelijk gebruik maakt. Bottom Line is dat telfort niet doet wat ze moeten doen. Zij weten niet of een verbinding zakelijk of prive wordt gebruikt. Zij moeten gewoon zorgen dat de zaak werkt.
Ik heb inmiddels nog geen modem, maar wel de rekening waar ik voor het modem moet betalen en ook voor de periode dat men het abonement eerder (ongevraagd) heeft laten ingaan. Het is gewoon een erg klantonvriendelijke organisatie. Ik krijg in elk geval het gevoel dat ze niet in mij als klant zijn geinteresseerd. Ik los het factuurprobleem simpel op door de machtiging bij de bank stop te zetten en onjuist geincasseerde bedragen terug laten boeken. Dit kan iedereen doen (particulier of zakelijk) als telfort niet levert wat zij moet leveren. ook voorwaarden die men heeft opgesteld ontslaan Telfort niet van haar plicht te presteren.

Erikwabeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2008 12:19

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Erikwabeke »

Hoofdargument is niet het zakelijk aspect maar de ontbetrouwbaarheid van Telfort. Ik gebruik mijn internet thuis om ondermeer 's avonds en het weekend mijn e-mails te kunnen beantwoorden. Nu ik niet bereikbaar ben moet ik 2x per dag (nu dus ook op zondag nu ik dit bericht type) naar mijn werk adres. Dit kost extra tijd en brandstof. Het lijkt mij redelijk dat Telfort dit betaalt.

Paulvl
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2007 19:52

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Paulvl »

De Telfort Puinhoop wordt elke dag groter. Vandaag kreeg ik per e-mail reactie dat ik mijn automatische incasso niet kan stopzetten. Dat maak ik dus zelf wel uit. Ik heb het bedrag inmiddels laten terugstorten,aangezien het bedrag niet klopt.
Voorts krijg ik een gratis telefoonnummer om te bellen. Maar daar willen ze mij niet helpen, omdat dit nummer alleen bestemd is voor aanmelden als nieuwe klant.
Dus maar weer met het betaalde nummer gebeld. Dit gesprek heeft mij ruim 11 euro gekost. En de boodschap is dat het modem niet is opgestuurd. Dit terwijl men mij inmiddels vele malen heeft beloofd dit met spoed te doen. Men zit dus gewoon fabels te verkondigen bij Telfort. Ook op mijn schriftelijke klachten heb ik nog geen reactie gehad. Ik heb gevraagd of men mij wil terugbellen. Maar dat wordt botweg geweigerd. Het advies is dat ik maar moet afwachten tot ik het modem heb en vervolgens een klacht per e-mail of schriftelijk moet indienen. Op mijn opmerking dat klachten per e-mail geweigerd worden en ik al meerdere schriftelijke klachten heb ingediend waarop men simpelweg niet reageert krijg ik de opmerking dat men het erg druk heeft en ik dat toch moet begrijpen.
Vervolgens vandaag het algemene nummer van Telfort gebeld en gevraagd of men mij wil doorverbinden met de directeur Klantenservice. Het antwoord is dat dit niet kan, omdat zij is er niet voor is om met klanten te praten. Na veel aandringen belooft men de directeur klantenservice een berichtje te sturen en te vragen of zij bereid is mij te bellen. Maar, men kan niets beloven. Toch vreemd dat een directeur klantenservice niet met klanten wil praten. Maar ik wacht nog maar even een dag af.
Kortom Telfort verdient de koude douche en is een afrader voor iedereen

Paulvl
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2007 19:52

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Paulvl »

Telfort Klantenservice is het dieptepunt van klantenservice.
Men weigert mij door te verbinden met een teamleider. de direceur klantenservice weigert mij te woord te staan, omdat het niet haar functie is met klanten te praten en men weigert terug te bellen.
Voorts heeft de klantenservice nog steeds (na drie weken) geen modem naar mij laten sturen. Dit terwijl men dit al vele malen heeft toegezegd. De reden voor het niet opsturen is dat men het eigenlijk niet nodig vindt omdat ik al een modem van mij zelf gebruik. Ik heb vele malen verteld dat dit een gammel modem is en dat dit niet van mij is, maar dat ik het tijdelijk gebruik. Overigens heeft men wel de kosten voor een modem in rekening gebracht. Uiteraard heb ik dit laten storneren.
Het lijkt erop dat telfort door haar werkwijze probeert meer omzet uit de telefoontjes naar de betaalde klantenservice te halen dan uit de reguliere dienstverlening. Het bereiken van de klantenservice duurt enorm lang. wachttijden van ruim 10 minuten zijn standaard. en Dat tegen 30 cent per minuut. Vervolgens hebben de medewerksters van de klantenservice erg veel tijd nodig om zaken ui te zoeken.
Telfort is blijkbaar ook van mening dat zij haar deel van de overeenkomst (het leveren van een modem) niet hoeft na te komen. Dit is dus gewoon onrechtmatig handelen. Te meer daar zij het bedrag wel berekent. Telfort moet gewoon is gaan doen waar zij zich toe verplicht heeft. En, maar dat is wellicht een wereld te ver, zou men bij Telfort is kunnen overwegen klanten netjes en eerlijk te behandelen.

Ari-
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 okt 2007 21:54

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Ari- »

O jeee,er staat me wat te wachten.Ik heb mijn goed werkende,nooit storende,altijd direct verbinding met het internet abonnement bij KPN paar weken geleden opgezegd om over te stappen naar telfort.Mijn partner zei nog :"Als dat maar goed gaat".
En inderdaad we hebben op dit moment niets meer.En telfort kan ons ook niet vertellen wanneer we aangesloten worden,alleen het is in behandeling.De gewenste doorgegeven datum is ook niet gelukt.
We wachten maar af.

Ari-
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 okt 2007 21:54

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Ari- »

En ja hoor,wederom voor de tweede keer de standaardbrief van Telfort,we kunnen u niet aansluiten.De reden is onbekend.
Reden 1: U hebt al een internetabonnement.Nee sukkels die heb ik opgezegd omdat ik Telfort hebt aangevraagd.
Reden 2: Erloopt een aanvraag bij een andere aanbieder.Antwoord NEE.
Reden 3:U bent al telfort abonnee.Antwoord Nee,ik wil abonnnee worden.
Reden 4: U hebt een aanvraag ingediend voor een Dedicated lijn. Nee dat heb ik niet gedaan.
Reden 5: Uw internet priovider accepteerd de overstap naar Telfort niet.Antwoord:
Die heb ik al lang opgezegd en heb ik niet meer,omdat Ik naar Telfort wilde.
Waar ben ik aan begonnen??

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door BBCS »

Weliswaar kon ik afgelopen woensdag (conform bevestiging) de bestelde Internetverbinding succewsvol activeren maar kreeg geen toegang tot de mailserver en/of eveneens bestelde vaste telefonie (VOIP)


Dat klopt niet.

VOIP is geen vaste telefonie.

VOIP is bellen via internet.

De benaming voor de analoge vaste telefonie is PSTN.
De benaming voor de digitale vaste telefonie is ISDN.

roymarja

Re: Telfort

Ongelezen bericht door roymarja »

Wat zou ik toch zonder uw constructieve inbreng moeten begin BBCS..!
Om nog even hert puntje op de spreekwoordelijke i te zetten: VOIP-telefonie heet in officieel telfort-jargon wel degelijk VASTE TELEFONIE

Geeft niets hoor; misschien uw alias omzetten in wijsneus?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door BBCS »

Om nog even hert puntje op de spreekwoordelijke i te zetten: VOIP-telefonie heet in officieel telfort-jargon wel degelijk VASTE TELEFONIE
Ze kunnen het noemen zoals ze het willen, maar VOIP is géén vaste telefonie.

Vaste telefonie is dus de analoge vaste telefoonlijn (ook wel PSTN genaamd) en ISDN.
ISDN heet ook wel digitale telefonie.

Dus PSTN en ISDN lopen via het oude analoge vaste telefoonnet.

VOIP maakt van het vaste telefoonnet totaal géén gebruik.
Om nog even hert puntje op de spreekwoordelijke i te zetten: VOIP-telefonie heet in officieel telfort-jargon wel degelijk VASTE TELEFONIE
Dat doen ze, omdat anders een leek met 2 linkse handen er niks van begrijpt.

Nogmaals:

VOIP is dus geen vaste telefonie en maakt al helemaal geen gebruik van het analoge telefoonnetwerk.

VOIP betekend:
Voice Over IP.

En IP staat weer voor:
Internet Protocol.

Dus:

Voice Over Internet Protocol.

Dus:
Spreken via internet. En dit loopt dus via het computernetwerk, dus ook via internet.

alfatrion
Berichten: 21916
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door alfatrion »

Onder vaste telefonie versta alle telefoonnummers die werken een fysieke draad, dus, analoog, ISDN en ook VOIP.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door BBCS »

Onder vaste telefonie versta alle telefoonnummers die werken een fysieke draad, dus, analoog, ISDN en ook VOIP.
Dus als ik via een programma op de computer via VOIPBUSTER of SKYPE bel, dan vind je dat dat ook onder vaste telefonie valt?

alfatrion
Berichten: 21916
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door alfatrion »

Daar voor zou ik de context moeten kennen waar binnen de term wordt gebruikt. Prodivers als Alice gebruiken de term op een manier waarop ik op het bovenstaande uitkom.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door BBCS »

Omdat veel mensen het anders niet begrijpen.

Want veel mensen weten totaal niet wat VOIP telefonie betekent, laat staan hoe het werkt.
Zelfs de term digitale telefonie klopt ook weer niet.

Vergeet niet dat de term vaste telefoon aan de oude analoge telefoonnetwerk gekoppeld is.
Dus als je tegen de mensen zegt dat de mensen een vaste telefoon hebben, denken ze dat ze via de oude analoge telefoonnetwerk bellen.

Zelf biedt ik ook service en ondersteuning aan van de telefoon bij de klanten en vandaar dat ik het zo lekker eigenwijs anders zeg dan jullie.
Dit omdat ik heel duidelijk merk dat de consumenten de zaken door elkaar halen.
Vandaar dat ik het dus technisch juist blijf zeggen, zodat het voor de mensen duidelijk wordt en blijft.

Gesloten