LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 50 euro per maand apart zetten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
slingshot
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 aug 2005 16:09

50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door slingshot »

Ik wil voor langere tijd (ongeveer 10 jaar) 50 euro per maand apart zetten.

Wat kan ik dan het best doen als ik het in een belegging / fonds wil stoppen en wat als ik één of andere manier van sparen wil gebuiken?

Bedankt voor de reacties !

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: 50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door walter72 »

Mea culpa, maar je bent in mijn ogen een gewillig slachtoffer voor woekerpolis verkopers.
Beleggen via SNS fundcoach kan een idee zijn. Dat doe ik zelf, en ik ben particulier en niet werkzaam in de financiele sector.
Kan je niet beter gaan sparen voor 4,5%?
Dan weet je waar je aan toe bent.

Als ik nu een gladde verkoper was geweest had ik je in een of ander Aegon fonds gepraat met alle kosten die daarbij horen.

Advies: als je belegd, wees dan heel voorzichtig waar je in gaat beleggen. Laat je geen oor aan naaien. Het is niet moeilijk maar er zijn zeer veel zogenaamde financiele experts die alles weten, om jouw geld afhandig te maken.

Succes.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: 50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door Xpert »

Sparen via ASN bank.
Verplicht sparen tussen de € 50,-- en € 250,-- per maand.

Leuke rente en je helpt mee aan het verbeteren van de positie van de zwakkere in de samenleving.
Laatst gewijzigd door Xpert op 03 mar 2008 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

slingshot
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 aug 2005 16:09

Re: 50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door slingshot »

Bedankt voor je reactie, ik denk inderdaad dat het sparen zal worden.
Wellicht de AKBank ?

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: 50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door walter72 »

Ik vind zelf de credit europe bank ERG prettig. Nog ouderwets afschriften thuis.
Voor mijn kinderen spaar ik bij de ATB bank.

Keuze genoeg!

slingshot
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 aug 2005 16:09

Re: 50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door slingshot »

Ga ik me daarin verdiepen!

old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: 50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door old no.7 »

Als je echt na 10 jaar je inleg ( € 6000 ) + rente wilt hebben ga dan lekker sparen bij banken die op dit moment zo'n 4,5% geven. Zoals AKBank en Credit Europe waar ik allebei goede ervaringen heb.
Wil je met een goed gevoel sparen dan is ASN bank aan te raden. Heb ik ook gehad maar ik vond het systeem van een vast bedrag per maand te star voor mij. Maar als je toch met een vast bedrag wilt sparen dan is het een prima bank.
Hou je van een gokje kijk dan eens op SNS Fundcoach en beleg de helft van je € 50 in bijvoorbeeld een wereldfonds en spaar de andere helft. Let wel op dat er maar een paar fondsen zijn waarbij je € 25 per maand kunt inleggen bijv. Robeco en Fidelity World Fund.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: 50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Waarom niet de Ohra maandrente rekening? 6,25% gedurende het eerste halfjaar en daarna 4,25%...

slingshot
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 aug 2005 16:09

Re: 50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door slingshot »

Is 10 jaar tegen 4,55 % niet beter dan een half jaar 6,25% en daarna 4,25 % ?

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: 50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door rjdrent »

Waarom niet de Ohra maandrente rekening? 6,25% gedurende het eerste halfjaar en daarna 4,25%...
Een leuk lokketje, maar je hebt er niets aan.
Stel je spaart het maximale van € 250 per maand. Dan krijg je over dat halve jaar tegen 6,25% rente een bedrag van € 7,50 EXTRA ten opzichte van 4,25% rente. De meeste mensen zullen echter niet aan €250 per maand komen, maar zullen maximaal €100 per maand sparen. Dan krijg je slechts € 3,00 EXTRA rente over dat halve jaar.

Dus in dat geval zou ik inderdaad gewoon kiezen voor een spaarrekening met 4,5% rente, zoals AT bank of Credit Europe.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: 50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Je kan toch ook gewoon een half jaar naar Ohra gaan en dan overstappen naat AT of weet ik welke bank dan de hoogste rente geeft?

Shoppen en hoppen is het advies van de consumentenbond!

Nu een rekening openen waar je zeker weet dat je 10 jaar 4,55% zult krijgen? Weet niet of dat verstandig is: wil je toch eerder aan je geld komen dan betaal je vaak een boete. En wie zegt me niet dat de rente de komende jaren weer zal stijgen: 't is nu historisch laag dus een grotere kans dat de rente weer eens omhoog zal gaan dan dat hij naar beneden zal gaan in de komende 10 jaar.

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: 50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door rjdrent »

Je kan toch ook gewoon een half jaar naar Ohra gaan en dan overstappen naat AT of weet ik welke bank dan de hoogste rente geeft?
Dat kan inderdaad, maar echt economisch is dat niet hè. Je krijgt maximaal € 7,50 extra aan rente bij Ohra, maar om daarna over te stappen naar een andere bank moet je wel weer kopietjes van ID-bewijzen maken en aanmeldingsformulieren opsturen. Dan ben je je extra rente al bijna weer kwijt aan kopieerkosten en postzegels.

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: 50 euro per maand apart zetten

Ongelezen bericht door walter72 »

Ik ben het eens met bovenstaande schrijver.
Shoppen en hoppen!
Echter wel slim shoppen.

Ik gebruik deze webpagina http://www.berekenhet.nl/modules/belegg ... rente.html

Bereken zelf makkelijk wat het je opbrengt.

Succes!

Gesloten