LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
knightni
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:11

vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door knightni »

Besten,

Gisteren zijn we om 7u15 vertrokken in Turnhout (B) en zijn pas om 13u09 in Schiphol aangekomen om daar te constateren dat we onze vlucht van 13u gemist hadden. We hadden onderweg al gebeld naar het reisbureau om te zeggen dat we in de file stonden (vanaf de snelweg al) en dat we het waarschijnlijk niet zouden halen. Dit bleek dus het geval.
We hebben een annulatieverzekering, maar het reisbureau zegt dat wel alles kwijt zijn. Alles (ongeveer 2800 euro) !!!
Gisteren was het de tweede grootste chaos in de geschiedenis van de Nederlandse autowegen (bron: http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2008.085.03).
Moeten wij nu echt om 4u 's nachts vertrekken om er zeker om 12u te kunnen zijn?
Dit kan toch niet? Zijn dit geen extreme omstandigheden?
Kan iemand ons raad geven of soortgelijke situaties geven?

Dank bij voorbaat,

Frank

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het maakt in principe niet uit hoe laat U van huis vertrekt. U moet op tijd op Schiphol zijn, zodat U met Uw vlucht mee kan. En dat was U niet.
En U hebt in feite niets met het reisburo te maken, als U de vlucht niet haalt. U moet direct kontakt opnemen met Uw annulerings verzekering om te vragen wat U nu moet doen.
Geef daarbij duidelijk aan, dat er sprake was van extreme omstandigheden op de weg en dat U wel degelijk op tijd van huis gegaan bent.

Laat op dit forum nog wel even weten hoe het afgelopen is.

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door ine1961 »

Of u op tijd op de luchthaven bent is inderdaad u eigen verantwoordelijkheid, ondanks weersomstandigheden.
Wat nog een mogelijkheid is/ of had kunnen zijn, is op eigen kosten een enkele reis regelen naar u bestemming, gebruik maken van de accommodatie geboekt door u en de terugreis.

Dit moet wel in overleg met de touroperator waarbij u heeft geboekt, want in principe is, omdat u niet op tijd was, de terugvlucht er ook uit gehaald.
Kon de touroperator u geen alternatieve vlucht aanbieden? wellicht tegen betaling.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door sprookje »

Als ik jullie was zou ik proberen nog te vertrekken door een heenvlucht te regelen .Voor hoelang gingen jullie ? anders is het mischien de moeite om alsnog te proberen.
Wij vertrekken ook altijd vanuit schiphol en boeken bij toerkoop in zunderd en die zeggen altijd hou aub rekening met lange file"s.

Wij wonen in Meer.

Hoop het beste voor jullie.

Veel sucses

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door eeliane »

dagje eerder, overnachten?
trein?
07.15 weg voor een vlucht vang 13.00 waarvoor je 2 uur van te voren op schiphol moet zijn? Niet een beetje laat... jullie moesten er om 11.00 zijn, in 4 uurtjes in de spits door nederland naar schhiphol?,
van denhaag naar schiphol met file doe ik er al ruim 1 1/2 uur over...
terwijl het noodweer was in belgie en je dus kon weten van chaos op de wegen,
beetje laat vertrokken?
ja idd op 04,00 uur vertrekken in deze weersomstandigheden en file gedrag normaal al in nederland. Goed geinformeerd had beter geweest...

knightni
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:11

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door knightni »

Amai Eelaine,

slecht humeur?
Wij hebben inderdaad geen ervaring met vluchtreizen en zeker niet met het wegennet van Nederland in de spits.

We hebben geen wrok tegen het reisbureau of tegen iets anders.
Onze vraag was gewoon of er iets was waarop we ons konden beroepen om toch iets terug te vorderen.

Indien niet, zijn we inderdaad geleerd, maar zo'n reactie zoals die van u vind ik nogal sarcastisch.

Misschien best terug met het caravanneke op reis.



Frank

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door Marco Polo »

......zo'n reactie zoals die van u vind ik nogal sarcastisch
Bedoelde reactie heeft niets met sarcasme te maken, maar getuigt van gezonde realiteitszin.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door sprookje »


07.15 weg voor een vlucht vang 13.00 waarvoor je 2 uur van te voren op schiphol moet zijn? Niet een beetje laat... jullie moesten er om 11.00 zijn, in 4 uurtjes in de spits door nederland naar schhiphol?,
van denhaag naar schiphol met file doe ik er al ruim 1 1/2 uur over...


Overdrijven is ook een kunst
Normaal doen wij er vanuit Belgie ook anderhalf uur over naar schiphol.
4 uur is lang zelfs met fille,dat hebben wij nog nooit gereden.
Ok het weer zat tegen.
Wij vertrekken altijd om 8,30u als wij om één uur onze vlucht moeten hebben.Dus wat zit je te zeuren.
Waarschijnlijk kom je nooit aan deze kant.

knightni waarheen ging de reis en voor hoelang?
Heeft je reisbureau je geen andere vlucht aangeraden?
Hoop dat er nog iets uit de bus komt voor jou.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door Wubo »

Als je met de bus gaat moet je toch ook op tijd zijn...

Je weet toch wat de gevolgen zijn als je ZELF te laat komt, neem dan zelf die verantwoordelijkheid, je weet wat het je kan gaan kosten als je die vlucht mist...

Ikzelf had bijvoorbeeld die dag dat het zo stormde een erg belangrijke afspraak en moest via amsterdam, langs utrecht en besef dat ik hier vast kan komen te staan.

Ben een dag eerder gegaan, hotelkamer geboekt en hop, ik was er op tijd... koste mij een hotelkamertje en bespraade mij heel veel stress.
Ligt er maar net aan hoe je omgaat met de situatie.
Laatst gewijzigd door Wubo op 27 mar 2008 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door caruso »

Er was ook al een weeralarm afgegeven! Als je dan nog denkt daar geen last van te hebbben. En ook nog schrijven dat je geen spitservaring hebt en denken dat schade vergoed wordt.....
tja.....

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door Marco Polo »

tja....Belgen, hé, 't blijft een wereldvreemd volkje :wink:

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door sprookje »

Wat dan te denken van HOLlanders die er blijkbaar plezier is hebben dat een ander zijn reis en geld kwijt is.
Geen wonder dat in ons dorp zoveel HOLlanders wonen!
En ze blijven maar komen!!!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door G7 »

Helemaal met je eens hoor Sprookje! :lol: En wat dacht je van al die HOLLANDERS, die dit jaar gaan uitwijken naar Belgische luchthavens om de tax te omzeilen.

Ik ben trouwens wel van mening, dat als het slecht weer en je weet dat het een eindje rijden is, toch veel eerder van huis te gaan, maar dit gun je ook niemand. Vakantie en geld weg!

8)

knightni
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:11

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door knightni »

Inderdaad,

maar de eerlijk gebiedt mij te zeggen dat ik echt niet wist dat het zo'n wer ging worden.

We verwachten helemaal niet dat we ons geld terug krijgen, maar het is gewoon frustrerend. Het was 6 jaar geleden (van onze huwelijksreis) dat we nog eens op reis gingen en dit deze keer met ons zoontje van 4 jaar.

We hebben moeten sparen voor deze reis, zoals velen en dan is het echt wel spijtig om terug te moeten keren door iets waar we ons insziens niet veel aan konden doen, buiten nog vroeger vertrekken.
Als ik had geweten dat het zo'n weer zou zijn, zou ik echt wel vroeger vertrokken zijn.
Blijkbaar heb ik de laatste dagen enkel de weersverwachtingen van Egypte bekeken en niet die van Nederland :-).

Frank



Frank

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door dia »

Vind het erg voor julie,hoop dat je iets kan regelen met de anulatieverzekering.

Ga anders naar de dokter en probeer eens of je geen ziektebriefje kan krijgen voor bv griep (kan je veinzen)proberen kost niks.
Kan je zo mischien een stuk terug krijgen. :wink:

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Ga anders naar de dokter en probeer eens of je geen ziektebriefje kan krijgen voor bv griep (kan je veinzen)...
Dit heet in gewoon Nederlands: Oplichterij!

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door dia »

In 't vlaams is dat inventief zijn!!!!!!!

Als je griep hebt kan je niet op vakantie,simpel toch. :lol:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door caruso »

Anulatieverzekering: heb ik niet in mijn polis...
En een geveinsd griepje is geen reden om te vergoeden!
Daar zal een dokter toch niet aan meewerken, maar misschien in België wel.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door Dirkie »

Frank,

misschien een bruikbare tip in plaats van al die nonsens opmerkingen.
Als het goed is, moet je van de reisorganisatie/reisburo een zogenaamde annulerings nota krijgen. Hierop staan de kosten vermeld, die je moet betalen voor de annulering. In dit geval zal het weleens het gehele bedrag kunnen zijn, helaas.
Vervolgens vraag je bij de verzekering een declaratie formulier aan. Dit vul je in en stuur je, samen met de annulerings nota, op naar je verzekeraar. Zo werkt het althans in Nederland.
Nogmaals vraag het na bij je verzekeraar.

Ga geen pogingen tot fraude ondernemen. Mocht het uitkomen, dan bestaat de mogelijkheid dat je in de toekomst helemaal geen reis/annulerings verzekering meer kan afsluiten.

Laat nog eens weten, hoe het afgelopen is.

En nee, ik werk niet voor een verzekering o.i.d. Door omstandigheden heb ik de afgelopen paar jaar helaas ook een paar maal gebruik moeten maken van mijn annulerings verzekering. Door het op de bovenstaande wijze te doen heb ik in al die gevallen de kosten gewoon teruggekregen, want daar is een verzekering voor. Ik was namelijk ook liever op vakantie gegaan danwel gebleven!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door caruso »

Dirkie:
misschien ben ik gek maar TS is ook door zijn eigen schuld te laat op Schiphol gearriveerd!
Als je 's avonds het weerbericht had gevolgd had je kunnen weten dat het noodweer zou worden.
Geen enkele verzekering gaat zijn kosten vergoeden, dat noemen ze namelijk eigen verantwoordelijkheid!
Schiphol, vliegmaatschappij enz treffen hier geen enkele blaam!
Laatst gewijzigd door caruso op 27 mar 2008 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten