LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betaalrekening DSB-bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door mr T. »

Kortgeleden is aangekondigd dat DSB-Bank zal toetreden op de markt van betaalrekeningen. Het lijkt mij een goede zaak dat er echte concurrentie komt in die markt, nu ook de Postbank nauwelijks nog een interessante goedkope aanbieder genoemd kan worden. Ik hoop dan ook dat deze betaalrekening wel concurrerend zal zijn. Wie is er nog meer van plan om dan over te gaan stappen van bank?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ze gaan ook rente geven op het tegoed van de betaalrekening, dus ik denk dat heel heel veel mensen zullen overstappen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Tja, maar hoeveel rente zou dat zijn? Je krijgt nu al 0,5% op je betaalrekening bij de Argentabank, die je tevens een heel hoge spaarrente geeft (3,15%), voor iedere rekeninghouder gratis pinpas voor alle banken, gratis chippas, enz.

Toch stapt Nederland niet massaal over naar de Argenta bank.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Geen enkele bank kan zijn diensten gratis aanbieden. Waarschijnlijk zijn de aanbiedingen lokkertjes en zodra je binnen bent veranderd alles weer en niet in jou voordeel.

Ik ben pas geleden over gegaan van bank en ik ben dik tevreden, dus ik blijf zitten waar ik zit.

ontwakend
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2006 11:18

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door ontwakend »

hoe kan je een SBLUM prepensioen plan afkopen en het geld veilig tegen 3,6 % op een spaarrekening stellen.

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door senseo »

Ik vertrouw Scheringa DSB en die ex-politieman voor geen euro !
En ik ben geen fan van AZ.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Pieter »

DSB (Dirk Scheringa Bank) is ook bekend met wanproducten zoals leningen verstrekken met een verboden koppeling met aandelenlease (Dexia-affaire)

Een aantal gedupeerden klanten van DSB werd ongevraagd hun aandelenlease contract na afloop omgezet naar een doorlopend krediet waardoor men nog verder in de pruree geraakte.

Voor meer informatie over bepaalde gang van zaken bij DSB en hoe men met klanten omgaan die tegen een terechte klacht op lopen is na te lezen op www.pay-back.nl of op dit forum onder legio lease.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door mr T. »

Toch stapt Nederland niet massaal over naar de Argenta bank.
Heeft voor een niet onbelangrijk deel te maken met de naamsbekendheid en met het niet hebben van een wijdverbrijd kantorennetwerk. Verder hebben de gevestigde banken (en ik noem hier nadrukkelijk de Rabobank) nogal eens de behoefte te eisen dat je alle producten en diensten van ze moet afnemen. Geef je aan dat niet te doen, dan krijg je zelfs geen folder met productinformatie van ze. Zit je eenmaal bij hen, dan kun je alleen met grote moeite van ze af.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Pieter »

Onlangs ontving ik een mail van een jurist gestuurd vanuit gmail in mijn mailbox welke mijn reactie in deze topic min of meer ongepast vond omdat in zijn beleving de DSB bank naar zijn mening een nette bank is en dat DSB een zware molensteen om de nek gelegd wordt om deze bank te vergelijken met de dexia-affaire.
Toegegeven in mijn eerdere reactie heb ik niet verwezen naar het product Hollands Welvaren. Dit product is vergelijkbaar met de Dexia afaire. Echter hoe DSB hun gedupeerden klanten bejegenen is naar mijn stellige overtuiging niet de juiste en correcte wijze hoe men omgaat met hun klanten. Deze opstelling van DSb geeft in ieder geval een signaal af hoe DSB over haar clienten denkt en behandeld.
DSB profileert zich in de lening markt als de goedkoopste verstrekker, echter in de meeste gevallen is de schijnbaar goedkope rente na 1 of 3 jaar een van hogere rente. Het zal mij niet verbazen dat DSB eenzelfde constructie toepast op de betaal rekeningen. Namelijk klanten binnen halen met hoge rente voor een eerste jaar en vervolgens waarbij het niet ondenkbaar is om in de daarop volgende jaren een lagere rente te bieden als de begin rente.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Jan1 »

Jurist met gratis gmail account. Trek uw eigen conclusie.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door mr T. »

DSB (Dirk Scheringa Bank) is ook bekend met wanproducten zoals leningen verstrekken met een verboden koppeling met aandelenlease (Dexia-affaire)

Een aantal gedupeerden klanten van DSB werd ongevraagd hun aandelenlease contract na afloop omgezet naar een doorlopend krediet waardoor men nog verder in de pruree geraakte.

Volgens mij ging mijn vraag over een betaalrekening.

Johnny007
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2006 05:05

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Johnny007 »

Haha :lol:
Hoe lang zou het duren voordat de DSB je behoudens een verzekering, verplchte overname van andere kredieten e.d. dadelijk ook nog gaan verplichten om bij hun een betaalrekening te openen,zodat je in ieder geval wel netjes blijft doorbetalen bij een geschil of conflict met hun.
Na drie keer een rode kaart in sturen om automatische incasso`s stop te zetten gewoon doorgaan met afschrijven hoor!! :twisted:
Gelukkig geen probleem om het terug te laten boeken via je eigen bank, maar ik bedoel maar
Nou ik ga in GEEN geval meer op enige manier meer in zee met dit stelletje onbehoorlijke zakkenvullers.
Waarin ze ook hun naam in veranderen. het blijft een baggerzooi die op geen enkele wijze te vertrouwen is.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Jonjo »

Als heel veel mensen bij Dirk een betaalrekening openen dan wordt de financiering van z'n eigen nieuwe stadion wel heel erg goedkoop.

Willem72
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2006 00:02

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Willem72 »

Dilbert29
Geplaatst op: 19 Jan 2006 14:43 Onderwerp:

Geen enkele bank kan zijn diensten gratis aanbieden. Waarschijnlijk zijn de aanbiedingen lokkertjes en zodra je binnen bent veranderd alles weer en niet in jou voordeel.
Beste Dilbert,
Ik ben nu bijna 8 jaar klant bij Argenta in België en nog steeds is mijn zichtrekening met bijhorende bankkaart en visakaart VOLLEDIG GRATIS!!! En dit ZONDER BIJKOMENDE VERPLICHTINGEN!!
Het voordeel van Argenta is dat zij een lage kostenstructuur hebben en daardoor die kosten voor eigen rekening nemen!
Ook met al hun andere producten behoren zij tot de beste en goedkoopsten in België!
Wat ook belangrijk is in hun kostenstructuur zijn volgende zaken:
1) in Nederland hebben zij geen eigen kantoren net: besparing van huur of aankoop van honderden handelspanden, en ook geen honderden telefoon-, electriciteits-, gas- en waterfacturen elke maand opnieuw, en tevens geen kosten voor inrichting en onderhoud van honderden kantoren en geen lonen te betalen aan honderden bediendes. HOEVEEL SPAREN ZE HIER MEE UIT PER MAAND???
2) In België werken zij met zelfstandige agenten. Zij krijgen natuurlijk een commissie naargelang hun omzet, maar al wat in punt 1 vermeld wordt dienen zij zélf te financieren. Ook hier bespaart Argenta behoorlijk wat kosten!

Nee, je mag gerust zijn. Die kosten zullen nog jaaaaaaaaren op nul euro blijven staan!!! :lol: [/quote]

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door burning inside »

de kwaliteit van de DSBers
is evengoed als hun leen reclame :lol:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door SJZ »

de kwaliteit van de DSBers
is evengoed als hun leen reclame
Reclame is goed als de doelgroep daardoor het product afneemt. Dat schijnt bij DSB prima te verlopen. Goeie reclame dus.

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door burning inside »

dat die doelgroep zich dan maar goed laat voorlichten :wink:
met 10 brillen op je neus het kontract doornemen :shock:

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door bergie »

Zojuist heb ik een schrijven ontvangen van DSB waarin mij werd medegedeeld dat in verband met mijn "lopend"contract bij Robbesand Voorschotbank, DSB Bank van rechtswegen alle rechten en plichten voortvloeiend uit de "lopende verplichting" heeft overgenomen. Ook de Perelear is gefuseerd met DSB Bank. Daarom zal ik voortaan afschriften ontvangen van DSB Bank.

Het lijkt er sterk op dat DSB voor al haar klanten ongevraagd een bankrekening c.q betaalrekening heeft geopend wat naar mijn inschatting tot vreselijke situaties zal lijden. De volgende stap zal zijn klanten onder druk zetten, verplichten, het salaris over te laten maken naar die rekening. Sta dit nooit en te nimmer toe. Ook niet als er met rentevergoeding op de betaalrekening als lokaas geadverteerd wordt.

De vraag is of DSB het recht heeft een betaalrekening op naam te openen zonder dat daar de nodige handtekeningen voor geplaatst zijn. Bovendien is de HWS beëindigd per 1 juli 2005. Het resterend bedrag van die overeenkomst is thans onderwerp van een juridisch geschil. Ik vrees dat het saldo bedrag dramatisch zal toenemen met kosten en rente, terwijl het DSB bekend is dat de overeenkomst is opgehouden te bestaan per 1 juli ’05.

De duizenden klanten van DSB zullen zeer zwaar getroffen worden met deze onrechtmatige daad. Dit zal ongetwijfeld ook de klanten overkomen die wat voor relatie met de DSB hebben.

Deze manouvre van de Dirk Scheringa heeft alles te maken met de verplichte vergunning aanvraag voor financiële adviseurs, die niet in dienst zijn van een bankinstelling, te omzeilen. Door voornoemde verplichting te omzeilen heeft Scheringa vergunning bij DNB aangevraagd en verkregen om zijn bank officieel de status van bank te laten voeren zoals alle andere banken.

De klanten zullen met nog meer verschrikkelijkheden geconfronteerd worden met alle gevolgen van dien.

John de Bruin
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2007 21:26

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door John de Bruin »

Stel: Bank A biedt je een Tom Tom navigatie systeem als je je inkomen 5 jaar laat storten bij deze bank

Zou je hier dan voor gaan ?

Maw wat is er voor nodig om je zover te krijgen...

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door rcb1978 »

DSB bank een wanproduct:

Het is zeer moeilijk om de rekening goed geopend te krijgen, want XXX leeft helaas nog in een andere tijd, 2 mannen die één rekening openen, dat zullen er wel 2 moeten zijn.... Na enkele maanden is dat probleem opgelost hebben we eindelijk na 8 weken de bankpassen, kom je er achter hoe de echte service is van deze bank!

Echt ronduit slecht, geld vanaf de andere rekening naar de dsb rekening gestort, dit is nu zo'n 6 dagen geleden, gisteren verscheen eindelijk het bedrag in beeld op internet, maar denk nu niet dat je het geld dan al kunt uitgeven... Want hier is meer voor nodig! Dan moet het eerst nog 24 uur op de rekening staan en dan kun je na 12.00 uur het geld gaan opnemen.

Lijkt omslachtiger, maar het kan nog erger! Vervolgens schijnt er een storing te zijn in het systeem en kun je dus nog niet pinnnen...

En dan kom je er opeens achter waarom andere banken kantoren hebben: dan kun je er heen en kun je je geld alsnog opnemen met je pasje. Helaas bij DSB is het antwoord: "Wij kunnen helaas niets voor u doen op dit moment..."

Kortom geld is ergens, maar niet opneembaar, terugboeken kost je ook weer een hoop dagen dus dat is eigenlijk ook geen optie, kortom ome XXX laat je met de DSB bank weer mooi verhongeren!

Gesloten